Aihe: Kitarakamahankintojen ihanuus
1 2 3 4 5
McNulty
25.03.2006 19:07:00
Minä sain tapettua suurinta GAS-intoa tuolla PODxt:llä. Siitä saa nopeasti kotisoitteluun tarvittavat soundit rautalangasta übermättöön ja bluesista retro-rockin kautta jazziin.

Ainoat 3 asiaa joita GASitan tällä hetkellä ovat:
- Jonkinlainen läskikoppainen hollowbody (Ibanez Artcore Custom-sarjaa olen katsellut)
- Fender Stratocaster (usa, japsi tahi mexico... pääasia kuhan irtoaa stratosoundit)
- teräskielinen akustinen dreadnaught (Yamaha LL6 ja LL16 olen gasitellut)

Pari tonnia siis kun investoisi niin saisi tarpeellisen soundimaailman. Superstratoja ja Lepakoita on jo kämpässä.
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
terry
25.03.2006 19:07:09
Kovasti tuttu sairaus. Tällä hetkellä on lääkitys suhteellisen kohdallaan eikä mikään polttele. Viime viikolla oli pieniä harhoja Ruokankaan Duke Deluxesta...
Kitarat ovat mukava harrastus ja ei se niihin laitettu raha niin suuri ole parhaimmassakaan tapauksessa. Autokaupoissa monella menee usean kitaran hinta auton arvonalennuksena. Ja kuppilassakin saa kuukaudessa menemään helposti yhden uuden kitaran hinnan. Elämä on valintoja - kitaroita ja niihin liittyvää kamaa ostakaamme niin kauan kuin henki kulkee... Ja onhan se kihelmöivä malttamattoman odotuksen tunne aivan fantastinen, kun jotain on kiikarissa. I like it!
Rypsolisti
25.03.2006 19:23:36
Joo, on se rankkaa olla kitaristi. Koko ajan tekee mieli hankkia uutta. Oon jo miettiny että Carvinin jälkeen pitäs hommata uus vahvari ja sitte pitäs hankkia Fenderin '62 Stratocasteri ja Tokain Les Pauli olis kanssa mukava. Valitettavasti luulen vaan että Carvinin ja vahvarin jälkeen ei oo taas rahaa pitkään pitkään aikaan.
Joees
25.03.2006 19:28:03
Kun ottaa skitan käteen ja alkaa soittaa - kuluu tunti jos toinenkin ja korva turtuu - saundi ei enää kuulosta " oikeelta ".- Jaa mites olis jos hommais jonkun uuden efektin,kitaran,vahvistimen .ym.ym.- pohjaton suo - mutta niin hauskaa ja palkitsevaa.

Mulla ei onneks ole tota korvien turtumista. Yhtenä päivänä stratoa, yhtenä LP:tä, yhtenä teleä ja useimpina Ruokangasta, heh. Tosin ei se oo estänyt sitä etteikö tekis mieli lisää hommata. Gas-lista on pitkä niin kitaroiden kuin vahvistimien osalta. Pedaaleitakin tekis muutamia, mut ei niin kauheesti. Just sain myytyä läjän pedaaleita. Yeh!
Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock
Tympee Huttunen
25.03.2006 19:29:36 (muokattu 25.03.2006 19:30:15)
Tulee kyllä usein selattua huuto.nettiä jonkun vanhan ja hienon kitaran toivossa. Pidemmän aikaa on jo tuo PodXT himottanut, mutta ei ole tullut käytettynä vielä vastaan. Mulla on oma tili kitarakamoja varten:) Se ei silti tarkoita, että siellä paljon rahaa olisi.
Minä Rakenna itse pedaalisi Myy minulle PodXT. Myy Schallerin hihnalukot.
Juustonaksu
25.03.2006 19:50:53
Opiskelijalla on astetta helpompaa, kun kuukausittainen tulo on niin pientä, että sekin menee kutakuinkin ruokaan ja HKL:n kiskurihintaisiin matkalippuihin.

On muutenkin työn ja tuskan takana säästää useampi satanen, että saisi edes jotain turhaa roinaa, mutta mitään hyödyllistä tai suurta saakin vuoden päivät odotella. :)

GAS vaivaa varmasti melkeinpä kaikkia, minua ainakin, aina sitä tulee pohdiskeltua huussin puolella ja ties missä. Jos kesäksi onnistun työtä pokaamaan niin aijai että tulee kiva räkki meikäläiselle huoneeseen. =)
"Inhimillisen tiedon huipentuma on ymmärtää kaiken maallisen turhuus" - George Byron - Ja vitut, mä haluan kalliimpaa kamaa
KaRa
25.03.2006 20:36:41 (muokattu 25.03.2006 20:36:56)
Kyllä aina jossain taskussa on jokin Into Luthmanin luettelo jne... sitten hirveet alleviivaukset ja budjetit kaikkialle. Huutonettiä olen aika aktiivisesti käyttänyt :)
En todellakaan ymmärrä, miksi kaikki kirjoittavat tähän jotain typeriä allekirjoituksia... minä en sellaiseen alennu!
LamaAjanElvis
25.03.2006 20:41:13
Ainoat 3 asiaa joita GASitan tällä hetkellä ovat:
- Jonkinlainen läskikoppainen hollowbody (Ibanez Artcore Custom-sarjaa olen katsellut)
- Fender Stratocaster (usa, japsi tahi mexico... pääasia kuhan irtoaa stratosoundit)
- teräskielinen akustinen dreadnaught (Yamaha LL6 ja LL16 olen gasitellut)

Mehikon classikit kannattaa kokeilla noista stratoista. Heh pääsin taas mainostamaan.
"you're right, Ed. A parachute not opening... that's a way to die. Getting caught in the gears of a combine... having your nuts bit off by a Laplander, that's the way I wanna go." -Frank Drebin. Sormet lähtee soundista.
hyppar-1
25.03.2006 20:49:47
Edellinen turtuminen johti omakuvan hankintaan-no basso oli vaihto prokkis mut oikeest en ennen tiennyt bassosta mitään, mut nyt virtuoosi."ketä kiinnostaa"-Ehkä huono kitaristi on hellllvetin hyvä basisti. Ei kuitenkan mun juttu.
hyppar-1
25.03.2006 20:52:13
Jaa jatkoo. Mitä yhteist on basistilla ja ihokarvalla-------------Jos ei haittaa niin antaa olla.
Tomtom
25.03.2006 20:56:32
Pitäs saaha floikkakitara, joku kunnon kasarikirves. Ja PRS pitäis vaihtaa hollowbody- malliin. Sit menis taas hyvin "eikä tarttis IKINÄ enää mitään"...
"Less is less- more is more. The idea that less is more is illogical." Y.J.M.
Jii
25.03.2006 21:00:43
Pitäs saaha floikkakitara, joku kunnon kasarikirves. Ja PRS pitäis vaihtaa hollowbody- malliin. Sit menis taas hyvin "eikä tarttis IKINÄ enää mitään"...

Et sinä kuitenkaan ymmärrä hyvän päälle kasarikirveiden saralla. ;-)

Mäkin ajattelin tosin, että jos PRS:n saisi kaupaksi järkevään hintaan, teettäisin toisen custom-mörön. Vähään aikaan ei tarttisi mitään isoa.
Birth, copulation and death. Is this your life?
hyppar-1
25.03.2006 21:00:54
Ikinä mitään - Mahdoton yhtälö kitaristille.!!!?=???
Les Fender
25.03.2006 21:47:32
Ikinä mitään - GAS = 0 -100 Vierasvoitto kauppiaille, Mahdoton yhtälö kitaristille.!!!?=???
"Living is easy with eyes closed!"
McNulty
26.03.2006 09:42:16
Mehikon classikit kannattaa kokeilla noista stratoista. Heh pääsin taas mainostamaan.

Toki... se 60s versio kiinnostaa kyllä. Eikä tuo uusittu Standardikaan ollut huono. Siinä oli ihan asialliset parannukset (mielestäni).
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
VIPMetal
26.03.2006 10:56:56

Älkää ikinä edes miettikö räkkikamojen hankintaa. Vaarallista puuhaa lompakolle...

Joo mullaki rahat loppunu kesken siinä mielessä, että putkipäätettä ei räkkiin ilmesty ennen ku jotain lainaa ottaa.. Marshallin 50/50 on ollu jo monta vuotta mielessä, ärsyttää kun sillä hinnalla sais jo hyvän putkinupin. Mut kun on räkkipolulle lähtenyt niin ei viitti enää MIDIn ihanuudesta luopua. Tää mun mikkienvaihtoprojekti tohon Lespaan on taas virkistäny mukavasti mieltä talven harmauden jälkeen..
Minä lennän, polskin ja uin. Sanon sulle kvaak, ystävälle kvaak, kvaak sanon teille kaikille.
ballfish
26.03.2006 10:58:50 (muokattu 26.03.2006 10:59:47)
Marshallin 50/50 on ollu jo monta vuotta mielessä, ärsyttää kun sillä hinnalla sais jo hyvän putkinupin. Mut kun on räkkipolulle lähtenyt niin ei viitti enää MIDIn ihanuudesta luopua.

Sinä olet menetetty tapaus. Paluu "normaaleihin" vahvistimiin on mahdotonta. :)

Edit: Allekirjoituksesi on M.netin paras. :D
Olen hyvä uimaan katiskaan. #4 "Music is great but I dont like that "wäkä wäkä" thing." V.U.K #6
Artist
26.03.2006 12:46:57
No eipä hirveästi vaivaa tarve ostella lisää kitarakamoja. Yritän saada mahdollisimman paljon irti niistä, mitä nyt omistan. Toki, kaikkeahan sitä tekee mieli, ja vaikka mitä haluaisi ostaa, mutta rahoille on muutakin käyttöä. Ainakin nyt just. Ehkäpä ensi vuonna sitten.

Ainiin, se tämän hetken kovin juttu, joka pitäisi hommata on ESP:n Ron Wood signature telecasteri. Periaatteessa tuohon saattaisi riittä rahatkin, jos myisi/vaihtaisi yhen kitaran. Mutta enpä tiiä.
cd10
26.03.2006 13:23:13
mulla tuo tauti on vieläpä niin vakava, että ku mä en edes osaa soittaa ja silti pitää olla jotain ostamassa:)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)