No niin, nyt on nuppi haettu kotiin. Täytyy kyllä sanoa lyhyen soitannan jälkeen että on todella hyvä vehje. Olen erittäin tyytyväinen valintaan. Mukavaa kun ei sitä trankku surinaa tarvii enää kuunnella, onhan tässä soundit jo aivan eri luokkaa. Siitä piti kysyä että lead kanavalla mulla on pre gain 6:sella ja jos pistää enemmän pre gainia alkaa vekotin kiertää melko paljon jo pienillä volilla? Onko normaalia? Ko. vahvistin oli siis tehtaan paketissa ja en sitä liikkeessä koittanut, katsottiin vain myyjän kanssa että kaikki on paketissa. Nuppi, jalkakytkin ja ohjekirjanen. Kitara on Ibanez rg750 ja tallassa on dimarzio evo2. "reality is a very fragile thing after all..." |
ilpoliekkio 25.03.2006 17:45:48 | |
---|
Siitä piti kysyä että lead kanavalla mulla on pre gain 6:sella ja jos pistää enemmän pre gainia alkaa vekotin kiertää melko paljon jo pienillä volilla? Onko normaalia? Kylläpä se ihan normaalia taitaa olla. 6505 antaa kuitenkin ihan överimäärän säröä jo ihan pre-gainit puolivälissäkin, että eipä tuo ihmeellistä ole. Awaken the suffering |
maggot 25.03.2006 20:17:16 | |
---|
Kylläpä se ihan normaalia taitaa olla. 6505 antaa kuitenkin ihan överimäärän säröä jo ihan pre-gainit puolivälissäkin, että eipä tuo ihmeellistä ole. Ok, kiitos infosta. Joo, kyllä tuossa pre gainin ollessa 7-8 kohilla särö tosiaan alkaa olla sellaista mössöä. "reality is a very fragile thing after all..." |
Exhausted 26.03.2006 11:34:22 | |
---|
jos pistää enemmän pre gainia alkaa vekotin kiertää melko paljon jo pienillä volilla? Onko normaalia? Jos se kiertää kun kitarasta on volat pois niin sitten ehkä jokin putki on finaalissa. Jos taas kiertäminen tapahtuu vain kun kitara on volumet auki soittamatta niin se johtuu sitten enemmän kitaran mikeistä. |
ville198 26.03.2006 12:14:41 | |
---|
Itte oon kattellu tuota Peaveyn XXX nuppia. Kumpi olisi parempi 6505 vai xxx? 6505 on ainakin ilmeisesti halvempi. |
ilpoliekkio 26.03.2006 12:43:05 | |
---|
Kumpi olisi parempi 6505 vai xxx? Riippuu vähän, minkä tyyliseen soittoon tuota hakee. Omaan käyttöön valitsisin kuitenkin 6505:n, XXX oli vähän muovinen ainakin tehdasputkilla.. Awaken the suffering |
guitar_player 26.03.2006 16:34:59 (muokattu 26.03.2006 16:35:24) | |
---|
Paljonko nupilla ja combolla on saundi eroa? Kumpi parempi sun mielestä (siis saundillisesti)? |
Exhausted 26.03.2006 22:51:51 | |
---|
Pääsin tänään ensimmäistä kertaa kunnolla tyypittämään 5150:a, tosin Marshallin kaapin kanssa. Olihan se yllättävän isosaundinen vehje, vaikka nauhalle siitä ei saatu hyvää saundia tarttumaan. |
Juzpe 27.03.2006 12:40:21 | |
---|
Mulla on jonkin aikaa (pari kolme vuatta) ollu tommonen karvahattu 5150 ja 6505:n oon tyypannu tietty mielenkiinnosta myoskin.... Johtuneeko sitten olosuhteista vai mistä mutta mun mielestä wanha 5150 kuullostaa jotenkin enemmän läsnäolevalta ku 6505... saattaa olla tosin korvien välissä. En oo kyllä omaani pois vaihtamassa (todnäk ikinä) "I don't get into fights, I look for them" - Chris Holmes, WASP |
Exhausted 27.03.2006 14:04:25 | |
---|
Kokeilitko samalla kaapilla? |
Juzpe 27.03.2006 15:15:08 | |
---|
Kokeilitko samalla kaapilla? Edellyttäen että testikaapin omistaja ei ollu vaihtanu elementtejä, niin kyllä. "I don't get into fights, I look for them" - Chris Holmes, WASP |
maggot 27.03.2006 16:41:26 | |
---|
Jos se kiertää kun kitarasta on volat pois niin sitten ehkä jokin putki on finaalissa. Jos taas kiertäminen tapahtuu vain kun kitara on volumet auki soittamatta niin se johtuu sitten enemmän kitaran mikeistä. Kiertää vain silloin kun kitaran volat on auki. Laite on tosiaan aivan uusi. Hmm, kitaran tallassa on evo2 tallassa, luulin sen olevan kohtuu häiriötön mikki mutta eipä näköjään niin ollutkaan. "reality is a very fragile thing after all..." |
maggot 27.03.2006 17:24:06 | |
---|
Mitenkäs vielä tällainen asia? Tuossa nupissahan on toi ohmi valitsin tuolla taka paneelissa, voi siis valita 4, 8 tai 16 ohmia. Mulla on Marshallin 2*12 kaappi mallia 1922. Siihen voi kytkeä joko mono inputtiin yhden piuhan vahvarista ja stereo inputteihin taas kaksi piuhaa vahvarista. Kummin olisi järkevää käyttää tuota nuppia? Kaapissa siis lukee: mono vaihtoehto on 8 ohmia (yksi piuha)ja taas stereo 16 ohmia(kaksi piuhaa). Ja jos laitan kaksi piuhaa nupista kaappiin niin eikös silloin ohmi valitsin laiteta 16 ohmin kohdalla, jos taas vastaavasti vain yhden niin silloin 8 ohmin kohdalle. Olenko oikeilla jäljillä. Kaupassa neuvoivat vain laittamaan vahvistimesta yhden piuhan Marshallin mono inputtiin ja valitsemaan 8 ohmia. "reality is a very fragile thing after all..." |
Exhausted 27.03.2006 17:39:50 | |
---|
Kiertää vain silloin kun kitaran volat on auki. Laite on tosiaan aivan uusi. Hmm, kitaran tallassa on evo2 tallassa, luulin sen olevan kohtuu häiriötön mikki mutta eipä näköjään niin ollutkaan. Loppuuko kiertäminen jos vaimennat kielet? Kiertääkö jos kokeilet kitaran toisella mikillä tai toista kitaraa samoilla asetuksilla |
maggot 27.03.2006 17:43:24 | |
---|
Loppuuko kiertäminen jos vaimennat kielet? Kiertääkö jos kokeilet kitaran toisella mikillä tai toista kitaraa samoilla asetuksilla Jos vaimentaa kielet niin ei lopu, sama juttu toisella ibanezilla jossa on taas evolution tallassa. Ja kiertää jos laittaa vaikka kaulamikin päälle, joka molemmissa kitaroissa evolution. Kierto tulee tosiaan ainoastaan lead kanavalla pre gainin ollessa seitsemän tai yli. Kierto on sellaista "kimeää". "reality is a very fragile thing after all..." |
Exhausted 27.03.2006 18:31:18 | |
---|
ja ilmeisesti kiertäminen loppuu myös vahvistimen volumea pienentämällä? |
maggot 27.03.2006 18:59:07 | |
---|
ja ilmeisesti kiertäminen loppuu myös vahvistimen volumea pienentämällä? Joo eli jos pre gainit laittaa sinne noin 6 tai pikkasen yli niin silloin se ei enää kierrä. Volumet on tähän mennessä olleet kotisoitto asteella, eli melko hiljaisella. Tosin jos pre gainia on 7-8 alkaa särö olla jo melkoista mössöä. Se kimeä kierto häviää jos ruuvaa kitaran volaa pienemälle. Osaatko Exhausted muuten sanoa tuohon ohmi hommaan jotain? Olenko oikeilla jäljillä asian suhteen? "reality is a very fragile thing after all..." |
Exhausted 27.03.2006 19:17:55 | |
---|
Aika outoa jos kotivoimakkuuksilla tulee mikrofonista kiertoa. Ettei nyt putkissa kuitenkin olisi vikaa. En osaa sanoa tapausta itse tutkimatta. Ohmijutusta en osaa sanoa sen enempää. Et tainnut mainita mikä on kaapin ohmilukema. Sen sijaan on mielestäni turhaa ajaa monovahvistinta stereona, eli yhden piuhan systeemin pitäisi käydä hyvin. |
maggot 27.03.2006 20:15:52 | |
---|
Aika outoa jos kotivoimakkuuksilla tulee mikrofonista kiertoa. Ettei nyt putkissa kuitenkin olisi vikaa. En osaa sanoa tapausta itse tutkimatta. Ohmijutusta en osaa sanoa sen enempää. Et tainnut mainita mikä on kaapin ohmilukema. Sen sijaan on mielestäni turhaa ajaa monovahvistinta stereona, eli yhden piuhan systeemin pitäisi käydä hyvin. Jep toi ohmi juttu selvisikin tuossa kun lueskelin tota "tietoa putkivahvistimen tehoista jne." ketjua. Kyse oli siitä että kun tossa Marsun kaapissa (2*12 1922) on joko mono tai stereo vaihtoehdot. Stereona 16 ohmia ja monona 8 ohmia. Kysymys oli että laitanko yhden piuhan nupin ja kaapin väliin ja laitan vahvistimesta ohmi kytkimen 8 ohmin kohalle ja piuhan kaappiin kiinni monoinputtiin joka siis on 8 ohmia myös. Ja näinhän se asia meni. Niin en tiedä sitten koska kyllä mulla toi supreme XL:kin kiersi silloin kun ei soittanut ja ei pitänyt kättä kielten päällä, tosin se ei koskaan kiertänyt samalla tavalla kuin tää 6505 eli siten että jos en soita ja pidän kättä kielten päällä niin se kiertää silti. Tätä ei tapahdu pienemmillä särömäärillä 6505:sen kanssa joka sekin kyllä lähtee kiertämään jos ei pidä kättä kielten päällä vaan antaa kitaran olla vaikka vain sylissä eikä kosketa kieliin. Toivottavasti ymmärät sepustukseni. Voisikohan kyse olla kuitenkin vain liian suuresta särömäärästä koska liikkeessä kun testasin niin kyllä sekin vehje lähti noilla mikeillä kiertämään pre gainin ollessa 8 paikkeilla ja post gain jossain 1 kohilla. Toivottavasti ei oo putkissa vikaa koska itse asun pk-seudulla ja hain nupin lauantaina Turusta joten ei kyllä kiinnostaisi lähteä sinne uudestaan ajelemaan. Luulisi kuitenkin että tehdasuusi vehje toimisi moitteetta. Tämä yksilö oli tosiaan avaamattomassa pahvilootassa joka sitten avattiin liikkeessä jotta nähtiin että kaikki tarvittavat on siellä. "reality is a very fragile thing after all..." |
Exhausted 27.03.2006 20:27:24 | |
---|
Kyllä se todennäköisesti on vain se, että olet lähellä vahvistinta suuren särömäärän kanssa. |