Aihe: Millä keikka määrällä pärjää..
1 2 3 4 5 6
riff
18.03.2006 02:10:09
Höh. Kuka tahansa soittaja voi mennä moniinkin eri duuneihin, mutta ketä tahansa duunaria en suosittelisi hyppäämään lauteille ja yy, kaa......

No ei kai! On kuitenki ainakin lauluhommiin ruvennut moni missi, mäkihyppääjä jne.
Selvä mies ei sisulle haise!
half
18.03.2006 02:13:35
No ei kai! On kuitenki ainakin lauluhommiin ruvennut moni missi, mäkihyppääjä jne.

Lauluhommiin kyllä ja pantomiinisoittajiksi ns. omb-osastolle pahimmillaan.
Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on.
baron
18.03.2006 06:40:44

Sun palkkas/eläkkees on sitä luokkaa,että sähän voit ja toisaalta sun ehkä täytyykin maksaa että pääset keikoille,mutta harrastuksistahan pitää maksaa,mä pelasin aikoinaan tennistä,ei ne ilmasia ne vuorot olleet,HOHO!

Joo, mä maksan niin hyvin, että saan tehdä pitkiä vetoja!

Onks vaikee uskoa, että jollekin keikkoja riittää ilman markkinointia?
"Hyvät haetaan kotoa"
My name is Baron, Sir Baron.
poppamies
18.03.2006 07:34:15

Höh. Kuka tahansa soittaja voi mennä moniinkin eri duuneihin, mutta ketä tahansa duunaria en suosittelisi hyppäämään lauteille ja yy, kaa......

Sanoisin että asia on juuri päinvastoin. Lauteilla yy, kaa laskijoista suurin osa on nimenomaan duunareita eri aloilta. Lääkäreistä rekkamiehiin. Ravikuskeista muotisuunnittelijohin. Ei soittaminen niin vaikeeta oo etteikö kunnan eläinlääkäri sitä tekemään. Toisin päin saattaa jopa olla ongelmia.
G-strings are for strippers
isojussi
18.03.2006 08:19:43
tonnia?
vai keikkaa?

Joo

HOHO!

HAH!
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
half
18.03.2006 12:38:26
Sanoisin että asia on juuri päinvastoin. Lauteilla yy, kaa laskijoista suurin osa on nimenomaan duunareita eri aloilta. Lääkäreistä rekkamiehiin. Ravikuskeista muotisuunnittelijohin. Ei soittaminen niin vaikeeta oo etteikö kunnan eläinlääkäri sitä tekemään. Toisin päin saattaa jopa olla ongelmia.

Varmasti, mutta prima vista ? Rekkaa oppii varmasti pystymetsästä ajamaan nopeammin kuin soittamaan riittävän hyvin ammattimaiseen keikkailuun. Eläinlääkäriksi opiskelu kestää kai 5-6 vuotta. Montako vuotta sulla meni siitä kun otit soittimen ensi kerran käteen ensimmäiseen ihan oikeaan keikkaan.
Timi
18.03.2006 17:40:29
Varmasti, mutta prima vista ? Rekkaa oppii varmasti pystymetsästä ajamaan nopeammin kuin soittamaan riittävän hyvin ammattimaiseen keikkailuun. Eläinlääkäriksi opiskelu kestää kai 5-6 vuotta. Montako vuotta sulla meni siitä kun otit soittimen ensi kerran käteen ensimmäiseen ihan oikeaan keikkaan.

Kyllä kai joku voi oppia rekkaa ajamaan eteenpäin,koitas oppia täysperävaunua peruuttamaan muutenkin kuin suoraan.Sitä ei osaa moni puoliperän ammattikuski vieläkään.
EP
18.03.2006 17:46:11 (muokattu 18.03.2006 17:48:55)
Lopputuloksena voidaan kai todeta, että kovin erilaisilla keikkamäärillä sitä pärjätään..
Ja jotkut pärjää ihan vallan ilman keikan keikkaa.
jeppeq
18.03.2006 17:53:11

JOs pärjää muusikkona keikkasirkuksessa, voi ihan hyvin tehdä mitä tahansa työtä siviilissä. Keikkateatterissa oppi esittämään vaikka mitä, siviilihomma vois olla vaikka astronautti. ainut vaan, että keikkamatkat on sitten turhan pitkät.

Laskin ite omalta osalta, että pitäs tehs sellaset 15 kuperkeikkaa/kk tosi hyvällä hinnalla, että pystys lainat lyhentään yhtä äreellä lyhennyksillä kun nyt. Siksi on tämä kahden työn loukku jatkunut vuosia ja antaa jatkua vaan.
HELLASärölle paikka auki
poppamies
18.03.2006 18:07:32

JOs pärjää muusikkona keikkasirkuksessa, voi ihan hyvin tehdä mitä tahansa työtä siviilissä. Keikkateatterissa oppi esittämään vaikka mitä, siviilihomma vois olla vaikka astronautti....

Jos olisit astronautti päätyisit ulkoavaruuteen. Jos olisit kirurgi tehtailisit vainajia liukuhihnalla. Jos olisit rekkakuski joutuisit aina ajamaan vain eteenpäin, ja näin eteenpäin. Jos astronautti ryhtyy artistiksi voi lähteä keikalle huomenna ja vetää play backinä.
G-strings are for strippers
half
19.03.2006 13:50:58
Kyllä kai joku voi oppia rekkaa ajamaan eteenpäin,koitas oppia täysperävaunua peruuttamaan muutenkin kuin suoraan.Sitä ei osaa moni puoliperän ammattikuski vieläkään.

Kitaristimme osaa, se on multi-instrumentalisti, mutta laulaa sen ei anneta.
uruttaja
19.03.2006 13:57:29
JOs pärjää muusikkona keikkasirkuksessa, voi ihan hyvin tehdä mitä tahansa työtä siviilissä. Keikkateatterissa oppi esittämään vaikka mitä, siviilihomma vois olla vaikka astronautti. ainut vaan, että keikkamatkat on sitten turhan pitkät.

Laskin ite omalta osalta, että pitäs tehs sellaset 15 kuperkeikkaa/kk tosi hyvällä hinnalla, että pystys lainat lyhentään yhtä äreellä lyhennyksillä kun nyt. Siksi on tämä kahden työn loukku jatkunut vuosia ja antaa jatkua vaan.

Kyllä mä tämän allekirjoitan kans. Muusikon mankelin läpikäyminen auttaa monille sellaisillekin aloille, joille ei välttämättä ihan täsmäkoulutusta ole. Myynti- ja markkinointitehtävät on suosittuja, samoin kaivinkoneen- ja nosturinkuskeina on monta entistä soittajaa.

Poppis, ei se astronautti tiedä mikä tai mitä on playback, puhumattakaan että se tajuais missä sitä playbackia saa syödä.
jmercy
20.03.2006 12:01:00
Kyllä mä tämän allekirjoitan kans. Muusikon mankelin läpikäyminen auttaa monille sellaisillekin aloille, joille ei välttämättä ihan täsmäkoulutusta ole. Myynti- ja markkinointitehtävät on suosittuja, samoin kaivinkoneen- ja nosturinkuskeina on monta entistä soittajaa.

Syntikan ja musasoftien vääntämisestä ei ollut pitkä matka koodaamiseen :)
Tästä olisi voinut tulla ihan hyvä päivä...
freeze
20.03.2006 12:53:39
Millä keikka määrällä pärjää.. 198 keikkaa vuodessa
amma46
21.03.2006 01:03:44
Kyllä keikkoja pitää olla 10 tai enemmän kuukaudessa, siis keskimäärin.
Jos puhutaan TES palkoista. Eikä tälläkään perhettä elätetä.
Eli myös vaimon on hyvä käydä töissä.
Itsellä helmikuussa 18 keikkaa, mutta esim huhtikuussa 6 kpl.
Eli ei ole rahantulo tasaista. Onneksi on asuntovelat jo maksettu.
Sandy
25.03.2006 16:37:59
Mä teen itse musahommaa päivätyön ohessa, mutta mun mies soittaa päätyökseen. Niillä on 12-17 keikkaa kuussa ja sillä pärjää, eli maksaa asuntolainat, uudet soittovermeet (joita on nurkat pullollaan ja lisää tulee kokoajan) ja kissanruuat. Eli semmoinen keskimäärin 15 keikkaa kuussa on sopiva määrä, sillä elättää jo pienen perheenkin, jos toinenkin tekee töitä siis.
Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto)
uruttaja
25.03.2006 18:35:34
Mä teen itse musahommaa päivätyön ohessa, mutta mun mies soittaa päätyökseen. Niillä on 12-17 keikkaa kuussa ja sillä pärjää, eli maksaa asuntolainat, uudet soittovermeet (joita on nurkat pullollaan ja lisää tulee kokoajan) ja kissanruuat. Eli semmoinen keskimäärin 15 keikkaa kuussa on sopiva määrä, sillä elättää jo pienen perheenkin, jos toinenkin tekee töitä siis.

Tuommonen 15 oli minunkin aktiiviaikana se ihanne, mutta usein tuli tehtyä enemmän kun niitä oli tarjolla. 15:llä kyllä pärjää.
baron
26.03.2006 00:16:12 (muokattu 26.03.2006 00:18:21)

Tuommonen 15 oli minunkin aktiiviaikana se ihanne, mutta usein tuli tehtyä enemmän kun niitä oli tarjolla. 15:llä kyllä pärjää.

Ihan mielenkiinnosta uteliaisuuskysymys: Jos lasketaan duuniajan aluksi himasta lähtö ja lopuksi himaan tulo, monta työtuntia noihin 15 keikkaan "keskimäärin" menisi?

PS: Mä en yritä väittää, että soittajan ainoa duuni olisi keikkailuun menevä aika eli ei mulla oo mitään ketunhäntää kainalossa.
My name is Baron, Sir Baron.
uruttaja
26.03.2006 00:26:01
Ihan mielenkiinnosta uteliaisuuskysymys: Jos lasketaan duuniajan aluksi himasta lähtö ja lopuksi himaan tulo, monta työtuntia noihin 15 keikkaan "keskimäärin" menisi?

PS: Mä en yritä väittää, että soittajan ainoa duuni olisi keikkailuun menevä aika eli ei mulla oo mitään ketunhäntää kainalossa.

Jos nuo keikat olis samassa paikassa 5 iltaa viikossa, niin matkoihin varmaan 6 tuntia tiistaina, roudaus+soitto yht. 7 tuntia. 3 iltaa 6 tuntia soittoa, lauantaina keikka+roudaus ja kotimatka 14 tuntia. Eli ei ihan normi merkonomiviikkotuntimäärä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)