Aihe: Rockstar ja vireen pitämättömyys
1 2
Niq
25.03.2006 07:36:23 (muokattu 25.03.2006 07:38:08)

Mikähän tähän auttaisi: Virvelissä ja tomeissa löystyy se ruuvi, jonka kohdalle kapula osuu kanttiin lyödessä. Saa olla parikin kertaa treenien aikana kiristämässä tuota takaisin vireeseen. Eritoten noissa etutomeissa tämä haittaa, kun on niin löysä vire, että pienelläkin löystymisellä menee kalvo rypyille eikä rumpu soi enää ollenkaan. Myös muuten vire tuntuu löystyvän soitettaessa koko ajan, eli aina parien treenien jälkeen saa virittää rummut uudestaan. Rummut siis 90-luvun alun japsi-Rockstar DX:t. Nyt kaikki kikkakuutoset kehiin..

EDIT: Niin, kalvoista ei pitäisi johtua, on sama onko uudet tai vanhat, remot, aquarianit tai evanssit.
"I have a cunning plan" -Baldrick
fifehole
25.03.2006 08:23:55 (muokattu 25.03.2006 08:24:28)

muoviprikkoja voisit kokeilla näin ensialkuun. Pystytkö kallistamaan tomeja ettei kanttilyöntejä tule niin useasti?
Head for an eye
Niq
25.03.2006 09:49:04

muoviprikkoja voisit kokeilla näin ensialkuun. Pystytkö kallistamaan tomeja ettei kanttilyöntejä tule niin useasti?

Mistäs noita muoviprikkoja kannattaa etsiä? Löytyykö ihan rautakaupan hyllyltä vai? Virveliin tulee paljon lyötyä kanttiin ihan tarkoituksella ja silloin tällöin tomeihinkin. Ei kuitenkaan tomeissa vaadi kuin pari osumaa kanttiin niin tuntuu jo löystyneen sen kohdan ruuvi.
ultra
25.03.2006 10:00:00
Kannatta myös laittaa kierteisiin synteettistä vaseliinia. Jeesaa kivasti ja pysyy myös kamat kunnossa.
I'm a gooner
moderndrummer88
25.03.2006 10:08:43
genistoissa on kuulemma semmonen tyyppivika että viritysruuvit löystyy helpolla, itellä ei moista ongelmaa ole ollut. Silloin kun sain nuo niissä oli vissiin nyloniset prikat viritysruuveissa, semmosta pehmeää materiaalia joten viritys oli vähän hankalaa kun ne prikat antoivat periksi jne. muutenkin ne olivat siinä kunnossa, että piti uusia ne. Vahingon kautta hommasin semmoset kovat pearlin muoviset prikat, tuntuma viritykseen muuttui paljon jämäkämmäksi ja tarkemmaksi eikä ole ruuvit löystyneet omia aikojaan. Maksoi jotain 2€ paketti ja mukana tuli 12kpl aina per paketti
powertreblebassvolume
Hulfok
25.03.2006 10:50:44
Ompas kummallista.. Mun rockstareissa ei ole tuollaista vikaa. Suosittelen sitä spray vaseliinia, jota joku suosittelikin jo..
Brother Michael
25.03.2006 11:21:44 (muokattu 25.03.2006 11:45:59)
En ole minäkään omissa Rockstareissa havainnut tuollaista. Ja oma settini on myös Japanissa valmistettu -90-91 vuosien tienoilla. Virvelissä kyllä olen tuon ominaisuuden havainnut, mutta saattaa johtua myös pienestä huollon puutteesta. Tomeissa en ole moista havainnut ja omat pöntöt pitävän vireen aivan mainiosti. Jotain Loctiteä heität kehiin, niin pitäisi pysyä kiinni.
One more beer and heavy metal and I'm just fine - Manowar
HeavyMachinery
25.03.2006 11:42:34

Jos oikein vituttaa niin oistä pari tippaa locktiten sinistä ruuvi lukittetta niihin kierteisiin niin loppuu aukeilu. Itte käytän tätä virpassa ja basarissa....
Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa.....
Niskamies
25.03.2006 11:54:56
Suosittelen viritysruuvien öljyämistä moottoripyörän ketjuöljyllä.
More is more.
Hulfok
25.03.2006 12:18:20
Suosittelen viritysruuvien öljyämistä moottoripyörän ketjuöljyllä.

Siis sillä spray-mallisella eikös?
Niskamies
25.03.2006 12:42:13
Siis sillä spray-mallisella eikös?

Jep. Näin oon ite tehnyt.
More is more.
Youni
25.03.2006 14:25:23
genistoissa on kuulemma semmonen tyyppivika että viritysruuvit löystyy helpolla, itellä ei moista ongelmaa ole ollut.

Tämä tyyppivika löytyy kaikista premiereistä, ainakin näin olen kuullut. Myös omissa Cabrioissani on tällaista ongelmaa. Keikkoja ei kuitenkaan usein ole ja rummut ovat kotona, joten viritän keikalle ja that's it.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat
Stereophile
25.03.2006 18:55:23

Tämä tyyppivika löytyy kaikista premiereistä, ainakin näin olen kuullut. Myös omissa Cabrioissani on tällaista ongelmaa. Keikkoja ei kuitenkaan usein ole ja rummut ovat kotona, joten viritän keikalle ja that's it.

Ihan sama ongelma oli mulla mapexeissakin. Pitänee ostaa sitä ketjuspraytä... Onneksi nyt on hyvät soundit vaikkei niin tarkasti vireessä olisikaan...
Kyllä nyt kelpaa...
moderndrummer88
25.03.2006 19:13:30
Onneksi nyt on hyvät soundit vaikkei niin tarkasti vireessä olisikaan...

näinhän se on ;) kannattaa myös kokeilla semmosia muoviprikkoja, itellä ei tosiaankaan mitään ongelmaa tuon ruuvien löystymisen kanssa ole
powertreblebassvolume
Youni
26.03.2006 00:15:58
Ihan sama ongelma oli mulla mapexeissakin. Pitänee ostaa sitä ketjuspraytä... Onneksi nyt on hyvät soundit vaikkei niin tarkasti vireessä olisikaan...

Tuota CRC ketjuspraytä mun on pitäny ostaa viimeiset 4kk. Koskahan sitä ostan? Niin, itse soittelen himassa kuulosuojaimet päässä, joten vireellä ei ole mitään väliä niin kauan kun vaan reboundia löytyy, keikka on sitten eri asia.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat
Niq
26.03.2006 11:20:04

Mistäköhän noita muoviprikkoja kannattaa sitten hakea? Löytyykö rautakaupoista vai pitääkö johonkin riistohintaiseen musiikkiliikkeeseen mennä? ;)
Legatus
26.03.2006 11:44:32
Mistäköhän noita muoviprikkoja kannattaa sitten hakea? Löytyykö rautakaupoista vai pitääkö johonkin riistohintaiseen musiikkiliikkeeseen mennä? ;)

Rautakaupasta löytyy.
Eiku...
hgr
26.03.2006 14:28:29
Ei löytynyt ainakaan lähimmästä K-raudasta.
miän vain
26.03.2006 20:26:26

Tällaisia?

http://www.luglock.com/luglock.htm

Noita varmaan tekee helposti itsekin, jos ei kaupasta löydy.
Tohtori myhäilee...
Faroband.net - bändisivu
Semisuper - rumpusivu
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)