Aihe: Pedaaleista
1 2 3
dictatorsh*t
25.03.2006 12:46:30
9. Ennen uuden aiheen aloittamista, käytä keskustelun hakua ja tarkasta ettei samasta aiheesta ole keskusteltu lähiaikoina.

Harmi vaan, kun ei näytä niistä kukaan välittävän.
asa
25.03.2006 12:55:50

Ehdottomasti Yamaha DFP-9410, ellei budjetti kestä Axiksen longboardeja.
UP THE IRONS!
KoRn88.
25.03.2006 13:50:38
Komppaan. Kannattaa varautua mahdolliseen slaven kusemiseen.

Tuo slave kusi kyllä Iron Cobrassakin ennen kuin laittoi siihen tuon Axiksen universal drive shaftin välitangoksi. Siinä ei ole kyllä pienintäkään klappia ollut.

metallia Kemistä: UNIC
Anklebitter
22.11.2006 15:55:19
Argh, koska te opitte. Pedaalit EIVÄT ole nopeat tai hitaat. Rumpali ON nopea tai hidas.

Pedaalit voivat joko helpottaa soittoa (vähämmän kitkaa) tai huonontaa soittotuntumaa ja vaikeuttaa soittoa (enemmän kitkaa), joka voi johtaa siihen että kyllästyt ja lopetat.

Axisit:
-Hyvät...
-Kalliit

Tamat (Iron Cobra -mallit):
-Soittotuntuma mahtava.
-Kestävät (Käytännöllisesti katsoen, tietysti jotkut yksilöt pamahtavat hajalle)
-Säädettävyyttä tarpeeksi.
-Saatavana hihna- ja ketjuvedolla

Pearl (Eliminator -mallit)
-Vaihdettavat camit
-Hihna- tai ketjuveto
-Tuplapedaalin voi muuttaa kahdeksi singleksi
-Säädettävyyttä tarpeeksi, naapurillekkin riittää.

DW (9000-sarja)
-Laatua
-Hinta/Laatu suhde varmaankin aika kohdallaan

Yamaha (Kaikki)
-Hyviä pedaaleja löytyy
-Itse en pidä pallonuijista, mielipide kysymys.

TIEDOKSI: Kun menet kauppaan ja aiot ostaa pedaalin, jos soitto ei tunne kulkevan jollain niin se ei tarkoita että se ei sovi sinulle. EI VAADI MUUTA KUN TOTUTTELUA PEDAALIIN, katso enemmänkin teknisiä tietoja ja sellaista.
Bumbarr
22.11.2006 16:23:40
Ja vastatakseni aiheeseen. Itse suosittelen ehdottomasti testaamaan Taman Iron Cobria. Niistä kannattaa kuitenkin testata kaikki eri glidet läpi (Flexi-, Rolling- ja Power Glide). Vaikka tuo Power Glide mukamas sopii parhaiten nopeaan menoon - niin omalla kohdalla siihen sopi parhaiten Rolling Glide. Se tuntui paljon luonnollisemmalta kuin Power Gliden epäkesko liikerata.

NÄIN!!!!!
Näin tulisi vastata, eikä heti ruveta riehumaan hausta. Jos ihminen kysyy täällä miljoona tsiljoonaa kertaa kysytyn kysymyksen, niin se todennäkösesti on aika uusi täällä. On se perkele! Jos ei topicci kiinnosta niin ohita se, äläkä rupea vittuilemaan. Hausta voi ilmoittaa myöskin hiukkasen kiltimmin. Kuten esimerkiksi näin "kannattaa kokeilla hakua, siellä on monta hyvää topiccia aiheesta."
Kilpikonnat rockkaa!
gulfstream650
22.11.2006 17:53:34

NÄIN!!!!!
Näin tulisi vastata, eikä heti ruveta riehumaan hausta. Jos ihminen kysyy täällä miljoona tsiljoonaa kertaa kysytyn kysymyksen, niin se todennäkösesti on aika uusi täällä. On se perkele! Jos ei topicci kiinnosta niin ohita se, äläkä rupea vittuilemaan. Hausta voi ilmoittaa myöskin hiukkasen kiltimmin. Kuten esimerkiksi näin "kannattaa kokeilla hakua, siellä on monta hyvää topiccia aiheesta."

Joo. Ja kun käytössä ei ole kuin "epävirallinen hakukone". Ainahan topicin yli voi hypätä, jos ei halua lukea sitä.

Olen nähnyt paljon ketjunaloituksia, jotka saattavat muuttua mielenkiintoisiksi. Moni tieto olisi jäänyt saamatta, jos kaikki käyttäisivät aina iänikuista hakua. Tiedon määrä lisääntyy kun sitä käydään läpi uudelleen tai eri tavoin.
Svengaa kuin saksanhirvi.
Jupi57
22.11.2006 18:15:45 (muokattu 22.11.2006 18:16:51)
Olen nähnyt paljon ketjunaloituksia, jotka saattavat muuttua mielenkiintoisiksi. Moni tieto olisi jäänyt saamatta, jos kaikki käyttäisivät aina iänikuista hakua. Tiedon määrä lisääntyy kun sitä käydään läpi uudelleen tai eri tavoin.

G. Pula-ahon (Leo Jokela) äänellä: Sä puhut jätkä, sentäs, kerrankin järkee. ; )
miän vain
22.11.2006 18:57:33

Haussa on vielä sekin ikävä puoli, että usein sieltä löytyy lähes pelkästään juttuja, joissa käsketään käyttämään hakua. Itse tietoa ei silti juuri ole.
Bacchus
23.11.2006 13:41:02
Haussa on vielä sekin ikävä puoli, että usein sieltä löytyy lähes pelkästään juttuja, joissa käsketään käyttämään hakua. Itse tietoa ei silti juuri ole.

Pedaaleista on väännetty monet kerrat, joten juttua löytyy 100%:n varmuudella.
"You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you"
Strumbali
23.11.2006 15:39:41
Itse hakua jopa kolmannen kerran käyttäneenä, olisi hyvä miettiä myös otsikoinnissa sanoja, jotka ovat järkeviä haun kannalta. Läpikäytävän tavaran määrä vähenee huomattavasti, jos otsikko pitää sisällään järkevät hakusanat. Eikä otsikoida tyyliin "mitens kuns..." ja sitten kysytään tuplapedaalin hankinnasta. En siis viittaa tähän keskusteluun ja keskustelupalstahan tämä toki on. (Poliisista päivää?)
ettäjotta
Bacchus
23.11.2006 16:03:55
Itse hakua jopa kolmannen kerran käyttäneenä, olisi hyvä miettiä myös otsikoinnissa sanoja, jotka ovat järkeviä haun kannalta. Läpikäytävän tavaran määrä vähenee huomattavasti, jos otsikko pitää sisällään järkevät hakusanat. Eikä otsikoida tyyliin "mitens kuns..." ja sitten kysytään tuplapedaalin hankinnasta. En siis viittaa tähän keskusteluun ja keskustelupalstahan tämä toki on. (Poliisista päivää?)

Tämä on erittäin totta.
"You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you"
Peicco
23.11.2006 17:32:08
Ehdottomasti Yamaha DFP-9410, ellei budjetti kestä Axiksen longboardeja.

Posti toi mulle maanantaina tuosta sen sinkkumallin. On kyllä yhä paketissa. Toivottavasti on hyvä. Ostin siis sian säkissä.
A bank is a place that will lend you money if you can prove that you don't need it. -Bob Hope
Bacchus
24.11.2006 16:35:06
Posti toi mulle maanantaina tuosta sen sinkkumallin. On kyllä yhä paketissa. Toivottavasti on hyvä. Ostin siis sian säkissä.

Testaillessani F-Musiikissa noita 9410-speduja yllätyin siitä, kuinka hyvä tuntuma nimenomaan sinkkuversiossa oli. Tuplissa kevyet nuijat söivät tuntumaa jotenkin paljon enemmän ja pedaali tuntui todella heppoiselta.

Makuasioitahan nämä ovat, mutta voisin uskoa, että teit hyvän ostoksen.
gulfstream650
26.11.2006 11:20:43

Testaillessani F-Musiikissa noita 9410-speduja yllätyin siitä, kuinka hyvä tuntuma nimenomaan sinkkuversiossa oli. Tuplissa kevyet nuijat söivät tuntumaa jotenkin paljon enemmän ja pedaali tuntui todella heppoiselta.

Tuo "suoravetomalli" on aivan ehdoton kapistus. Se on siinä ja siinä, syrjäyttääkö Yammu kohta DW5000:n sinkun.
Svengaa kuin saksanhirvi.
miän vain
26.11.2006 12:15:00

Tuo "suoravetomalli" on aivan ehdoton kapistus.

On. Tuntuma on suorastaan hämmentävän hyvä. Etenkin, kun vaihtaa nuijat vaikkapa cobran nuijiin.
Peicco
26.11.2006 13:47:36

Siltä näyttää joo! Eilen illalla purin paketista ja nyt se on jo kiinnitettynä. Tuntuma on parempi kuin odotin.
Sähkörumpuprojekti on vaiheessa. Virveli ja basari vasta trigattuina. Mutta tämähän mahdollistaa jo soittelun. Haitsu + controller, crash ja ride kun ovat ihan paketista otettua tavaraa. 3 kpl tomeja odottaa triggausta. Niissä on vähän ongelmia jakkikytkimen kiinnityksen kanssa. Kuviakin pitäisi laittaa. Edes joku kuva tuosta nyt jo ajokunnossa olevasta setistä tonne omakuvaan.
A bank is a place that will lend you money if you can prove that you don't need it. -Bob Hope
Peicco
26.11.2006 13:48:47 (muokattu 26.11.2006 13:50:12)
On. Tuntuma on suorastaan hämmentävän hyvä. Etenkin, kun vaihtaa nuijat vaikkapa cobran nuijiin.

Saa nähdä meneekö nuija vaihtoon. Tota Yamahassa vakiona olevaa huopanuijaa (siis huopanuijaa yleenskään) ei suositella käytettäväksi verkkokalvojen kanssa. Täytynee tsekata toi Cobra ja muutkin vaihtoehdot.
Youni
26.11.2006 16:12:20
Saa nähdä meneekö nuija vaihtoon. Tota Yamahassa vakiona olevaa huopanuijaa (siis huopanuijaa yleenskään) ei suositella käytettäväksi verkkokalvojen kanssa. Täytynee tsekata toi Cobra ja muutkin vaihtoehdot.

Täällä on sähkörumpalit maininneet, että verkkokalvo myös syö huopanuijaa aika nopeasti.

Itse suosittelen Eliminatoreita, voimanvälitys sitten ihan maun mukaan. Itse tykkään hihnoista.

+herkät
+sopivankokoinen footboard, heeltoe sanan varsinaisessa merkityksessä onnistuu kengännumeron ollessa 44
+säätöjä koko perheelle
+camit, saat rauhassa kokeilla itsellesi sopivan keskiön muodon ja vaihtaa vaikka musiikkityylin mukaan (esim. valkoinen fiilistelyyn, musta tupuhupulupuun jne.)
+kevyet ja monipuoliset nuijat
+välitanko, toimii hyvin
+tuplista nopeasti kaksi sinkkupedaalia
+maahantuoja kuuntelee ja toimii ripeästi, jos ongelmia
+laukku

-ruuveissa ja kierteissä maanantaikappaleita
-slave liukuu ilman piikkejä (korjattavissa täysin yhdistelmällä rumpumatto & tarranauha)
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
Bacchus
26.11.2006 18:31:20

Vaihda ihmeessä, se Yamahan oma nuija on aika rimpula. Itse testailin pedaalia DW:n nuijan kanssa ja skulasi kyllä upeasti. Tasapainotti sitä suoravedon superherkkää tuntumaa ja toi lisää jämäkkyyttä. DW:n, IC: ja vaikkapa Eliminatorin nuijat ovat testaamisen arvoisia.

Puresoundin Speedball-nuija voi olla myös erinomainen. Niitä saa huopa-, kumi- ja muovipäillä. Itse en ole vielä nuijia saanut himaan, mutta jossain vaiheessa pitäisi käydä noutamassa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)