Rypsolisti 25.03.2006 10:47:50 | |
---|
Mitäköhän mahtaa esim. F-musiikissa maksaa Fender Stratocasterin '62 runko tai kaula tai mitä maksaa muualla? Entäs paljonko maksaisi Straton 6-ruuvilla runkoon pultattava tremolo talla, siis semmonen vintage tyylinen kuten '50/'60 Stratoissa? |
edgehill 25.03.2006 11:39:50 | |
---|
Tietääkseni noita Fenderin alkuperäisrunkoja tai kauloja ei varsinaisesti edes myydä, hintapyynnöt on laitettu niin korkealle, että ei niitä kukaan osta. Laadukkaat kaulat, bodyt ja bodypartsit löytänet täältä: http://www.warmoth.com/ |
Feggy 25.03.2006 12:19:58 | |
---|
Niinkö? Kyllä siellä kaupassa ainakin kauloja roikkuu naulasta vaikka kuinka paljon. Soita ja kysy, nettisivuista ei ole mitään hyötyä. "kielten oikean paksuuden tarkistaminen tulisi olla soittajalle päivittäinen rutiini!"
- nimimerkki Incognito Anssi Kelan foorumilla |
edgehill 25.03.2006 12:27:40 | |
---|
Niinkö? Kyllä siellä kaupassa ainakin kauloja roikkuu naulasta vaikka kuinka paljon. Soita ja kysy, nettisivuista ei ole mitään hyötyä. Onko noin? Mulla oli semmoinen käsitys, että esim. alkuperäiskauloja myytäisiin johonkin älyttömään 500e hintaan. No, ei se eka kerta ole kun mulla olisi väärä käsitys :-) |
Feggy 25.03.2006 12:41:32 | |
---|
Onko noin? Mulla oli semmoinen käsitys, että esim. alkuperäiskauloja myytäisiin johonkin älyttömään 500e hintaan. No, ei se eka kerta ole kun mulla olisi väärä käsitys :-) No, ehkä ne kaulat sitten maksaa 500... Tuskin Fender kuitenkaan myy varaosia niin halvalla, että itse koottu kitara tulisi halvemmaksi kuin tehtaalla koottu. Mene tiedä, parempi kysyjän soittaa kauppaan, niin viisastuu. "kielten oikean paksuuden tarkistaminen tulisi olla soittajalle päivittäinen rutiini!"
- nimimerkki Incognito Anssi Kelan foorumilla |
No, ehkä ne kaulat sitten maksaa 500...
Kyllä ne kaulat kalliita on, joskus kyselin ja jotain 400e paikkeilla oli muistaakseeni. Halvempaa ja yhtä laadukasta saa ainakin Warmothilta. |
Rypsolisti 25.03.2006 23:35:31 (muokattu 25.03.2006 23:36:41) | |
---|
Kiitoksia vastauksista! Voisihan sitä soittaa fasulle ja kysyä että mitä maksaa mutta ilmeisesti paljon kuitenkin. Warmothilta tietenkin saisi mutta kun jaksaa käytettyjä seurata niin saattaa hyvän Fenderin rungon löytää halvalla, kaulan mieluiten ostaisin uutena koska nauhojen olisi kiva olla hyvässä kunnossa. Valitettavasti harvoissa fenkuissa vaan on jumbo nauhoja, medium jumbojakin on vähä, meinaan jos kaulan ostaa erikseen. Rupesin tuota miettimään kun kaverin kanssa ollaan omaa kitara projektia aloittamassa ja myöskin koska joskus tulee sekin päivä vastaan jolloin pitäisi '62 tyylinen Stratocasteri hankkia. Niin tietääkö kukaan mitä noista talloista yleensä pyydetään uutena? Senkin tietenkin voin kysyä. |
LamaAjanElvis 25.03.2006 23:37:54 | |
---|
Niin tietääkö kukaan mitä noista talloista yleensä pyydetään uutena? Senkin tietenkin voin kysyä. Thomannilla fenkun oma vintage maksaa jotain 125e. Minä hommasin just Gotohin vastaavan joka oli 92e. "you're right, Ed. A parachute not opening... that's a way to die. Getting caught in the gears of a combine... having your nuts bit off by a Laplander, that's the way I wanna go." -Frank Drebin.
Sormet lähtee soundista. |
Jaba 26.03.2006 13:07:48 | |
---|
Thomannilla fenkun oma vintage maksaa jotain 125e. Minä hommasin just Gotohin vastaavan joka oli 92e. Mites pelittää? Oliko paljon eroa siihen Classiccis originaaliin? Näissä Classic- sarjan stratoissa on vissiin kaikissa kolmessa suht. samanlainen talla? |