Cool edit pro 2n kanssa on hieman ongelmia, kun yritän nauhottaa sillä esim. kitaran soittoa. Kun kitara on on kytketty äänikortin line in- liitäntään, kuulostaa se ihan normaalilta kun kitara soittaa. Mutta kun yritän nauhottaa kitaran soittoa cool editillä, on nauhotusjälki todella huono. Nauhoitusjäljessä kuuluu rätinää ja särinää. Minkään muun ohjelman kanssa minulla ei ole ollut kyseisenlaisa ongelmia. Toivoisinkin että joku minua viisaampi voisi opastaa miten päästä tuosta ongelmasta eroon. |
lindo 25.03.2006 18:38:02 | |
---|
Minkään muun ohjelman kanssa minulla ei ole ollut kyseisenlaisa ongelmia.
Siis minkään muun äänitysohjelman vai? Laita vaikka ääninäyte niin asiantuntijaraati kokoontuu ihmettelemään :)
|
kert 25.03.2006 19:36:17 (muokattu 25.03.2006 19:38:19) | |
---|
soitatko jonkun säröboxin tai mikserin kautta? kokeile laittaa mikserista/säröbaxista volaa pienemmälle. mulla ainaki auttoi. käytän samaa ohjelmaa. niin, ja sulje kaikki ylimääräiset ohjelmat, varsinki jos sulla on joku vanhempi ja hitaampi kone käytössä. niin mulla se siis teki justiinsa samalla tavalla. eli kaijutimista kuuluu ihan normaalisti, mutta nauhoitusjälki on pe*****tä |
Antti1 25.03.2006 19:39:08 | |
---|
Ongelmana on varmaan se, että sulla on äänikortin asetukset päin vittuja. Avaa windowsin äänimikseri, sieltä NAUHOITUS välilehti ja säädä sieltä NAUHOITUS volume line inputista. Se kuultava ääni ei liity mitenkään nauhoitettavan äänen voimakkuuteen, aina tommosilla perus full duplex -korteilla, jollaisen luulisin sunkin koneessa olevan. The dreams in which I'm dyin are the best I've ever had. |
Maze_ 26.03.2006 19:00:24 | |
---|
Olen tarkistanut windowsin valikosta sen nauhoitus välilehden äänitasot, eikä vika ole siinä. Ja särinä on aina nauhoituksessa, riippumatta siitä kuinka suurella recordmaster on. Olen kokeillut nauhottaa piuha suoraan input- liitäntään ja olen käyttänyt myös säröpolinta välissä; sama vika molemmilla keinoin. Ja äänikortti on sound blaster live. Ja todellaakaan muiden äänitysohjelmien kanssa vastaavia ongelmia ei ole ollut. |
kert 26.03.2006 19:25:44 | |
---|
Joo, mulla on kans SB live (5.1) ja tekee ainostaan cool editin kanssa sitä. aika jännä... mutta joo, mulla auttoi mikserin räplääminen. kato sitten cool editin asetuksi. jos sielä vaikka olisi jotakin. P.S tietääkö muuten joku, saako cool editille lisää efektejä jostaki |