JPQ 25.03.2006 04:59:08 (muokattu 25.03.2006 04:59:25) | |
---|
Eli kumpihan piano soundi kannattaisi ottaa synasta se joka toimii uusilla kajareilla (Samson Resolv 50a) vaiko se joka toimi vanhoilla (vanhan Philipsin pakettistereon kajarit). Oletan ekaa vaikka useimpien kuuntelijoiden vehkeet eivät olekkaan kovin hienoja useammalle lienee paketti stereo tyylin vehkitä. Niin mielipiteitä ? ja kumpikin toimii toisessa yhtä huonosti. Tämä liittyy tänne sitten että ajattelin että saan parasta apua miksauksen sävyn suunniteluun. |
Timo JM 25.03.2006 07:53:53 (muokattu 25.03.2006 09:42:59) | |
---|
Valitse se kumpi sopii paremmin biisiin. Ei niitä pakettistereoiden pönttöjä kannata käyttää edes referenssinä kun sulla on oikeatkin monitorit. ...siis mun mielestä. |
Roberto 25.03.2006 10:10:52 | |
---|
kun sulla on oikeatkin monitorit. ? :) |
Niin siis mä oletin, että noi on oikeat monitorit (mulle täysin vieraat) mutta jos ne on jotain muuta niin sen jälkimmäisen kommentin voi unohtaa. ...siis mun mielestä. |
Roberto 25.03.2006 13:21:28 | |
---|
Niin siis mä oletin, että noi on oikeat monitorit (mulle täysin vieraat) mutta jos ne on jotain muuta niin sen jälkimmäisen kommentin voi unohtaa. No on ne ehkä Hiilipsiin verrattuna, tai ei voi tietää, mulla on vanhat 3-tie Philips HiFi Internationalit jotka soundaa erittäin hyvälle. Botnea ei juurikaan oo, mut middle on super. |
kivi 25.03.2006 13:29:24 | |
---|
Niin siis mä oletin, että noi on oikeat monitorit (mulle täysin vieraat) mutta jos ne on jotain muuta niin sen jälkimmäisen kommentin voi unohtaa. Ikävä kyllä, mä en tiedä että Samson olis koskaan tehnyt mitään "oikeasti oikeata". Samsonin laitteisiin on tullut pintapuolisesti tutustuttua: kohisevaan langattomaan, villasukkamaiseen isokapseliseen mikkiin jne., mutta saattaahan se kuuluisa sokea kanakin löytää jyvän, en mä sitä sano. Budjettiluokan soundia budjettiluokan hintaan, niin se on. Ja alkuperäisen kysymykseen: hae sellainen soundi joka toimii molemmissa, jos kerran nyt on vain jompi tai kumpi. Niinhän se aina pitää tehdä, jos nyt ei aio lukita äänitettä vain siihen yhteen tiettyyn soittimeen sisään. Eli ei kumpikaan, vaan joku muu. |
JPQ 25.03.2006 14:49:46 (muokattu 25.03.2006 14:52:44) | |
---|
Täytyy kattella vielä kolmas piano ääni vaihtoehto ja noissa philipseissä oli paljon räkäisempi diskantti,paljon vähemmän bassoa ja vähemmän herkkä hiljaistenäänten toisto,ja lisäksi enempi bassoilla resonanssia Samsoneissa minusta ei lainkaan sanoisin. Ja kaikki 3 muuta kuuntelijaa pitää näistä enempi kuin vanhoistani kuten minäkin. Soundi tietysti biisin mukaan toki myös. Vaikkei olekkaan muita kajareita kuin nuo ja eräät toiset kajarit verrokkina niin pidän eniten. Vanhoilla sanoisin tiettyä korkeammat äänet rasitti kamalasti korvia. |
JPQ 25.03.2006 14:53:37 | |
---|
Pitääpä testata näitä klassisella musiikilla. No ainakin eräs haitaria (aitoa) ja laulua sisältänyt juttu kuulosti paremmalta. |