Aihe: Kitarakamahankintojen ihanuus
1 2 3 4 5
-Prokitaristi-
25.03.2006 09:26:10 (muokattu 25.03.2006 09:32:27)
En tiedä muista, mutta itellä alkaa aina adrenaliinia virtaamaan vereen, kun pääsee miettimään seuraavaa kitaroihin liittyvää hankintaa. Tuntuu, että se oikean pedaalin/kitaran hankintaan liittyvä pohdinta vessassa ja harmonikkakenraalin ja muusikoiden.netin selailu on ainakin puolet koko nautinnosta. Uskoisin, että n. 80% ylimääräisistä rahoistani on aina mennyt kitaravehkeisiin. Enkä voi todellakaan sanoa, että järkisyyt olisivat läheskään joka kerta oston taustalla.. =)

Vaimo onkin usein muistuttanut vuosia sitten sanomastani: "En tarvitse enää koskaan mitään" lausahduksestani, jonka sanoin Korg AX1000G pedaalin jälkihuumassa. Sen jälkeen olen huomannut, ettei taida koskaan loppua tämä touhu. Paskalla tulee aina selailtua Guitarworldin mainokset läpi, jos sieltä jokin tulis hankintalistalle.. =) Onko muilla samansuuntaisia kokemuksia?

Jeps, tämä on täysin totta. Sama juttu kävi mulla oman Bossin kanssa että "en enää ikinä tartte mitään!!" Ja sitten huomasin saman, että "aina on jotain..." ;)

Eilenkin istuin paskalla puolisen tuntia miettimässä, mitä voisi sitten ostaa _kun_ JCM 800 tulee 4x12-kaapin kanssa (hoho!) Mietin kaikki pedaalit ja kaikki mitä haluan ostaa jne. Sitten laskeskelin niiden hinnat sielä vessassa ja katsoin kuinka kauan tarvitsee säästää ym.

It's called G.A.S. ;)
VIPMetal
25.03.2006 09:43:35

Joo vähän paperia ja kynää mukaan niin budjetti syntyy hetkessä.. sit ostaa kuitenki vaan uudet kielet!
Minä lennän, polskin ja uin. Sanon sulle kvaak, ystävälle kvaak, kvaak sanon teille kaikille.
-Prokitaristi-
25.03.2006 09:50:31
Joo vähän paperia ja kynää mukaan niin budjetti syntyy hetkessä.. sit ostaa kuitenki vaan uudet kielet!

Niinhän siinä käy :)
meitu
25.03.2006 10:44:21

GAS on päällä koko ajan! Aina isomman ostoksen jälkeen miettii että nyt en tarvi mitään mutta parin päivän päästä mieli onkin jo muuttunut. Aina on jotain hankintalistalla! Itselläkin on nytkin niin paljon suunnitelmia että joku suurempi voitto veikkauksesta voisi olla paikallaan..
Ne jotka soittaa ne tietää
Billsner
25.03.2006 10:51:24
Minä en oikeastaan tarvi enää mitään muuta kuin jonku laitteen jollain voi loopata omaa soittoa. Kaikki muut kitaravermeet sen jälkeen ovat ylimääräisiä leikkikaluja.
Assembled in blasphemy
mikko1
25.03.2006 10:58:49
Mua rupeaa aina ahdistamaan jos pitäis jotakin ostaa. Outoa.
Wahi
25.03.2006 11:06:01
Kroonien GAS. Mutta heräteostoksia ei tule tehtyä. Aina uuden GAS kohteen aikana tulee kaikki pienikin tieto kaivettua kyseisestä kepistä/vahvistimesta/mallista. Tällä hetkellä GAS listalla Jekyll & Hyde. Ja vaikka mitä muuta.

Kesän jälkeen olisi vihdoinkin tarkoitus hommata humbucker kitara stratojen viereen.
Mitä efektejä siinä jcm800 kompossa on valmiina? - Eräs mnettiläinen...
askomiko
25.03.2006 11:21:30
Gasia hillitsee aika hyvin nykyinen tulotaso, eli +-0. Sit jos rahaa tulee niin eihän se mulla käsissä pysy, niinkun kuvauksesta saattaa aavistaa...
Tahdon bändiisi soittamaan.
"Mutta 99% varmuudella sanoisin että se kiinalainen kopioäimä tms. soveltuu ainoastaan kuikkaan tähdättäväksi manuaaliprojektiiliksi"
Räbbänä
25.03.2006 13:29:49
Kyllä se niin on että karmia halu jotain hankkia ja sitten kun on suunnitellut kaiken valmiiksi, mieli muuttuu. Ite tänään kävin taas testaamasa soittimessa ja tarvikkeessa sitä Peaveyn valvekingiä. Kyllä se omaa korvaa miellyttää, että voi joskus jopa ostaa. Tai sitten Behringerin V-amp pron ja jonkun kaverin.
Öri Öri Öri kansalaiset. "Tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän... eikä lähde sieltä milloinkaan pois...
Jonte
25.03.2006 13:40:14
Kyllä se niin on että karmia halu jotain hankkia ja sitten kun on suunnitellut kaiken valmiiksi, mieli muuttuu. Ite tänään kävin taas testaamasa soittimessa ja tarvikkeessa sitä Peaveyn valvekingiä. Kyllä se omaa korvaa miellyttää, että voi joskus jopa ostaa. Tai sitten Behringerin V-amp pron ja jonkun kaverin.

Koititko säröllä? Onko tasapainoinen, voiko säädellä ohuesta raskaaseen?
Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois".
LamaAjanElvis
25.03.2006 13:41:18
No juma... Vintage Strato, Epiphone ES-295, Classic 50tele, Fender Pro Junior, H&K Tubefactor Pre Amp, H&K Replex Putkikaiku...+miljoona muuta........... heti mulle. En maksa penniäkään!

Tulee sitä täälläkin lueskeltua tuolla vessan puolella :)
"you're right, Ed. A parachute not opening... that's a way to die. Getting caught in the gears of a combine... having your nuts bit off by a Laplander, that's the way I wanna go." -Frank Drebin. Sormet lähtee soundista.
ballfish
25.03.2006 13:47:49
Älkää ikinä edes miettikö räkkikamojen hankintaa. Vaarallista puuhaa lompakolle...
Olen hyvä uimaan katiskaan. #4 "Music is great but I dont like that "wäkä wäkä" thing." V.U.K #6
jussimus
25.03.2006 13:52:00
Onneks mulla on vieläkin muutamia oleellisia kamahankintoja edessä, täten pysyy mieli virkeänä :) Mutta kyllä sekin päivä vielä koittaa, jolloin niitä oleellisia hankintoja ei enää ole. Silloin ruvetaan investoimaan niihin epäoleellisiin kamoihin ;)
Da Make
25.03.2006 14:01:59
Se on sillä lailla, että vaimokkeille ei kannata kertoa siitä uudesta vahvistimesta, kuljettaa sen vain salaa treenikselle ja myhäilee seuraavat 2viikkoa kummallisesti. (Kehu naisen hiuksia tässä välissä.)

Itse tosin pidättäydyn nyt vahvistimien testaamisesta. Ei tule mistään mitään kun tuppaa tuo GAS iskemään todella helposti meikäläiseen. Kitaroita voi aina räplätä ja tutkailla, joskus ihastuu mutta täytyy muistaa ne "vakikaverit" jotka odottavat kotona. Mikä siinä uudessa ja hienossa olisi niin erityistä, että sitä kannattaisi harkita vakavammin? Tuota tulee kysyttyä itseltään.
Katso omat plussasi täältä! :::: Kamarinki: H&K ZenTera Combo - Helsinki
LaXu
25.03.2006 14:33:24
Mun kamaluettelo puhuu puolestaan, GAS on vakava tauti. Tällä hetkellä olen tosin pitkästä aikaa tyytyväinen tuohon soitinpuoleen. 7-pykäläinen Warwick Rockstand pullollaan erilaista kitaraa..LP, puoliakustinen, tele, pari stratoa, hevikeppi ja basso. Nyt oikeastaan enää kaipaisi jotain PRS-henkistä P90-mikeillä, mutta stratomaisella kapeammalla kaulalla.

Vahvistin- ja efektirintamalla nirvana on vielä saavuttamatta, saas nyt nähä jahka tuo Diezel Einstein saapuu niin mitkä on fiilikset sitten. Joka tapauksessa se hankintojen suunnittelu ja odottelu on osa hupia, vaikkapa vahvistinta etsiessä tulee luettua kaikki mahdollinen tieto, testattua mahdollisimman monta vaihtoehtoa, kuunneltua klippejä ym.
Räbbänä
25.03.2006 14:51:41
Koititko säröllä? Onko tasapainoinen, voiko säädellä ohuesta raskaaseen?

Säröllä soittelin aika lailla pääosin. Omaa korvaa miellytti. säröä riitti aika lailla alusta alkaen sen Gain Boostin kanssa. Kitarana oli testatessa Ibanezin semmonen musta peilipleksillä ja ibanez/DiMarzio mikeillä. Pitäs joskus kunnolla testata että sais semmosen kunnollisen vaikutelman.
Öri Öri Öri kansalaiset. "Tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän... eikä lähde sieltä milloinkaan pois...
Miikathebest
25.03.2006 17:14:05

Gas helpottuu, kun opettelee soittamaan.

Minulla on ollut jo yli ½vuotta sellainen vaihe, ettei ole tehnyt mieli ostaa hirveästi kitaravehkeitä. Toki se selittynee sillä, että soittaminenkin on jäänyt vähemmällä... nyt kuitenkin jo pelottaa kun on kitara kädessä tullut vietettyä pari päivää... kohta alkaa polttelemaan.

Myös keskeneräiset projektit rajoittavat kamahankintoja. Aina kun mielessä käväisee uuden kitaran hankinta, muistan kuitenkin aika pian että on ennestään jo 3 kitaraa , jotka pitäisi laittaa soittokuntoon.
Hei sinä!
hyppar-1
25.03.2006 18:31:16
Kun ottaa skitan käteen ja alkaa soittaa - kuluu tunti jos toinenkin ja korva turtuu - saundi ei enää kuulosta " oikeelta ".- Jaa mites olis jos hommais jonkun uuden efektin,kitaran,vahvistimen .ym.ym.- pohjaton suo - mutta niin hauskaa ja palkitsevaa.
Ville A.
25.03.2006 18:44:49
Kyllähän sitä tulee melkein joka päivä selailtua Thomanninkin etusivu siltä varalta että olisi "jotain kivaa" tarjouksessa. M.netin tori myös, ja muuten sitten vielä katseltua soitinkauppojen sivuja..

Viimeinen ostos oli nyt sitten uusi puoliakustinen J&D, joka toivottavasti tulee jo ensi viikon alkupuolella...:) Sitten voi taas miettiä että mitä sitä seuraavaksi ostaisi. Rahaa palaa, mutta voipa sanoa sitten vanhuksena joskus tehneensä elämässä muutakin kun makselleensa asuntolainaa.:)
Up and down that road in our worn out shoes, talkin' 'bout good things and singin' the blues
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)