SH1THEAD 20.03.2006 19:24:45 | |
---|
pre gain on mullakin ollut koko ajan siinä puolenvälin tuntumissa. treenikämpällä on ongelmana vain se, että talo on betonia ja tiiltä, eli mieletön meteli. Päätegainia on siellä kolmosen hujakoilla, mutta odotellaan nyt sitä keinokuormaa niin sitten päästään asiaan :P onnea ostoksellesi. äsh :/ |
Lego 20.03.2006 19:26:57 | |
---|
Kiitos, olen kyllä tosi iloinen tuosta vahvistimesta. Eipähän tarvii vähään aikaan katella kitarakamojen perään, tai ainakaan kitaroiden ja vahvistimen.. = ) Joo kattelin tuossa äsken In Flamesin liveä (dvd: in live we trust) ja siinäkin näytti Gelotella ja Strömbladilla olevan pre gain potikka 6 kohdalla niiden 5150:ssa. Nyt vain odottelen lauantaita.. Noni! Ei sitten muuta kuin PODia puhtaille, langatonta lähetintä ja Gibsonin Les Paul Customia EMG:llä :) http://www.swedishmetal.net/scripts … ures/images/in_flames_040418_03.jpg "Whoever appeals to the law against his fellow man is either a fool or a coward.
Whoever cannot take care of themself without that law is both.
For a wounded man shall say to his assailant,
'If I live, I will kill you. If I die, You are forgiven. |
maggot 20.03.2006 19:31:16 | |
---|
pre gain on mullakin ollut koko ajan siinä puolenvälin tuntumissa. treenikämpällä on ongelmana vain se, että talo on betonia ja tiiltä, eli mieletön meteli. Päätegainia on siellä kolmosen hujakoilla, mutta odotellaan nyt sitä keinokuormaa niin sitten päästään asiaan :P onnea ostoksellesi. Kiitos vain! = ) "reality is a very fragile thing after all..." |
maggot 20.03.2006 19:32:53 | |
---|
"reality is a very fragile thing after all..." |
Kelle 20.03.2006 22:04:17 | |
---|
Pakko hehkuttaa, asiat etenikin odotettua nopeammin ja lauantaina tulee kotiin 6505. Jes, nyt oon vaan sitten olo kuin tulisilla hiilillä tää viikko kun odottelen lauantaita ja että pääsen ko. nupin kotiin hakemaan. Helvetin hieno homma en voi muuta sanoa.. Pakko vielä kysästä että tuosta nupista kaiketi sitä säröä irtoaa sitten enemmän kuin tarpeeksi, eikö? Eli pre gainia ei edes välttämättä täysillä tarvii pitää vaikka hiljaakin soittelee? Onnittelut onnistuneesta valinnasta. Itse kotiutin kyseisen nupin n. kuukausi takaperin (ks. omakuva) ja helvetin tyytyväinen oon ollu vaikka en oo päässy kauheesti laulattaan kun kamat himassa tällä hetkellä. Onneksi on reenikämppä tiedossa ens kuun alussa. Tällä hetkellä ajelen behkun skoben läpi ja kesällä luultavasti tulossa 6505 yläkaappi. Ihan hyvät murinat irtoo kyllä tollakin kaapilla ja särön määrä ei varmasti lopu kesken. Ite pre gain siinä kutosen pintaan ja eq aika tasasella. Jacksoni sen olla pitää!!! |
Jehu 21.03.2006 01:17:35 (muokattu 21.03.2006 01:19:32) | |
---|
Mitäs noi räkkikamat on tuossa In Flames- guitaristin setupissa? edit: eiku tulihan se jo esille Bring me my kebab. |
maggot 21.03.2006 11:07:42 | |
---|
Sellaista piti vielä kysyä että mitenkäs nämä puheet siitä että ko. nuppi kuulostaa paremmalta kun se käy "lämpimämpänä" jne. Kannattaakos tuosta välitää näin alussa? Entäpä putkien vaihdot tms. Ja mikäs tämä bias säätö hässäkkä asia oli, se siis tehdään silloin kun putket vaihdetaan eikös asia näin ollut? "reality is a very fragile thing after all..." |
battery 21.03.2006 11:21:02 | |
---|
Sellaista piti vielä kysyä että mitenkäs nämä puheet siitä että ko. nuppi kuulostaa paremmalta kun se käy "lämpimämpänä" jne. Kannattaakos tuosta välitää näin alussa? Entäpä putkien vaihdot tms. Ja mikäs tämä bias säätö hässäkkä asia oli, se siis tehdään silloin kun putket vaihdetaan eikös asia näin ollut? tuo peaveyn luonteeseen kuuluu "pieni" kylmyys ja sitä ei välttämättä kannata ruveta noita putkia ruveta säätää kuumemmalle, kun sitten jo nupin luonne muuttuu. varmaan kuullostaa paremmalle semmosille korville ketkä tykkää soittaa toisenlaista humppaa, mutta siksi niillä yleensä onkin toisenlaiset vahvarit. |
Exhausted 21.03.2006 12:09:02 | |
---|
Kuumemmaksi biasoitu 6505/5150 toimisi varmaan paremmin rokkisoundeihin tai muuhun high-gain osastoon kuin heviin? |
maggot 21.03.2006 12:45:08 | |
---|
Ok, eli toisin sanoen ei tarvii tehdä mitään säätöhommia, hyvä näin. Kun siis musiikkityyli on melodista ja brutaalia deathia kotona sekä bändin kanssa sitten sepultura, vanha metallica ja pantera tyylistä kamaa. "reality is a very fragile thing after all..." |
SH1THEAD 21.03.2006 16:15:23 | |
---|
Sellaista piti vielä kysyä että mitenkäs nämä puheet siitä että ko. nuppi kuulostaa paremmalta kun se käy "lämpimämpänä" jne. Kannattaakos tuosta välitää näin alussa? Veikkaan että tuolla on tarkoitettu sitä että se soi vain paremmin kun se on lujalla ja kun putket ovat hehkuneet tarpeeksi. Minä ainakin käsittäisin asian vain tuossa volumepolitiikassa, äsh :/ |
koponen 21.03.2006 18:02:18 (muokattu 21.03.2006 18:06:25) | |
---|
tuo peaveyn luonteeseen kuuluu "pieni" kylmyys ja sitä ei välttämättä kannata ruveta noita putkia ruveta säätää kuumemmalle, kun sitten jo nupin luonne muuttuu. varmaan kuullostaa paremmalle semmosille korville ketkä tykkää soittaa toisenlaista humppaa, mutta siksi niillä yleensä onkin toisenlaiset vahvarit. Juurikin näin. Mulla on bias-modattu 5150II ja kyllä se luonne muuttuu "vintagemmaksi" kuumemmilla biasilla. Täytyy sanoa että itse tykkään ehkä kylmemmän biasin räyhäkämmästä soundista enemmän, mutta mulla on sen arvoinen vastus siinä bias-potikan rinnalla että pelivaraa on juuri sopivasti molempiin suuntiin. Paketista vedetyllä 6505+:lla soittelin tässä päivänä eräänä ja se oli ihan superin kuuloinen. Ei jäänyt epäilystäkään siitä etteikö 6505 olisi aivan yhtä hyvä (eli sama) kuin 5150. Ja kaikille ketkä on hankkimassa 6505/6505+ niin kokeilkaa sitä ehdottomasti bändin kanssa treenikämpällä niin tajuatte miten mahtavasta vahvistimesta todellisuudessa on kyse. Vielä kun hankitte 6505-kaapin (tai kaksi) niin siinä on aikalailla maailman paras hevanderisetti. :) Jostakin syystä tänään tuntuu pahemmalta kuin eilen. Ja eilen tuntui pahemmalta kuin toissapäivänä.. |
pekurides 21.03.2006 22:38:08 | |
---|
Juurikin näin. Mulla on bias-modattu 5150II ja kyllä se luonne muuttuu "vintagemmaksi" kuumemmilla biasilla. Täytyy sanoa että itse tykkään ehkä kylmemmän biasin räyhäkämmästä soundista enemmän, mutta mulla on sen arvoinen vastus siinä bias-potikan rinnalla että pelivaraa on juuri sopivasti molempiin suuntiin.
jep. pitää paikkansa. ite juuri pidin parin päivän bias sessiot Cobran kanssa , lämpimin ja paksuin saundi isommalla virralla tosin samalla demppaus-saundi huononee, elikäs pieree ja "ampuu yli" ja saa olla varuillaan kaasujalan kanssa mutta paras AC/DC rouhe!!! Sitten virtaa pienentäessä saundi selkenee ja demppaus tiukkenee mutta tuntuu heti kylmemmältä ja ohkasemmalata mutta tiukat metalliriffittelyt alkavat toimia "hallitummin"!!! selvästi alkaa framuskin muistuttaa hiukan 5150 saundia:) Apuuuuva! että kinkullako vai juustollako? ...se on vähän varmaan päivän kunnosta kii luulen:) |
Exhausted 22.03.2006 06:56:05 (muokattu 22.03.2006 06:56:15) | |
---|
Vielä kun hankitte 6505-kaapin (tai kaksi) niin siinä on aikalailla maailman paras hevanderisetti. :) Minkälaiset elementit muuten on 5150/6505:n kaapissa? |
koponen 22.03.2006 07:23:03 | |
---|
Minkälaiset elementit muuten on 5150/6505:n kaapissa? Peavey Sheffield 1200. Elementti on suunnteltu EVH:n vaatimusten mukaan, eikä sitä käytetä missään muissa vahvistimissa tai kaapeissa kuin 5150/6505 sarjalaisissa. Jostakin syystä tänään tuntuu pahemmalta kuin eilen. Ja eilen tuntui pahemmalta kuin toissapäivänä.. |
Exhausted 22.03.2006 07:41:50 | |
---|
minkälainen se on luonteeltaan? Joku sanoi että olisi rakenneltu Eddien vanhan Greenback-kaapin elementtien mukaan... |
koponen 22.03.2006 08:51:25 | |
---|
minkälainen se on luonteeltaan? Joku sanoi että olisi rakenneltu Eddien vanhan Greenback-kaapin elementtien mukaan... Niinhän se tarina kertoo että Eddiellä oli joku loppuun soitettu Greenback -kaappi jonka soundista se erityisesti tykkäsi ja tuo 5150-komero rakennettiin sen mukaan. Kyllähän siinä on sellainen mukava "early break up", mutta myös tehonkesto on erinomainen. Syvyyttä tuon kaapin soinnista löytyy varmasti enemmän kuin mistään muusta komerosta. Jostakin syystä tänään tuntuu pahemmalta kuin eilen. Ja eilen tuntui pahemmalta kuin toissapäivänä.. |
migreeni 25.03.2006 02:11:54 | |
---|
Mikäs muuten olis se KAIKISTA sopivin kaappi tolle pelille? Kannattaako käyttä ton omaa kaappia vai pitäisköhän hommata joku miljoonan arvonen mesa tai Engl..? |
mesa engl tai bogner on jykevärakenteisia kaappeja, ei rupee alapäät pieremään slow music for slow people |
Ben_D 25.03.2006 02:22:49 (muokattu 25.03.2006 02:23:01) | |
---|
mesa engl tai bogner on jykevärakenteisia kaappeja, ei rupee alapäät pieremään Eipä ole sitä pelkoo myöskään Peaveyn omalla kaapilla. Fierce...Speedmetal Helsinki... |