Aihe: Lasten kasvatus on haastavaa hommaa
1 2 3 4 5 6
kivi
24.03.2006 23:07:55 (muokattu 24.03.2006 23:10:09)
Oli tässä muutamavuosi sitten selittelemistä silloin 10v tytölle, että miksi en anna rahaa, kun opettaja oli luvannut kopioida PikkuGeetä jos tuo 3€ aihiota varten.

Ja tuokin on vielä marginaalien rajoissa, voivatko opettaja ja oppilas olla toistensa "lähipiiriä" lain tarkoittamissa rajoissa; jos opettaja tarjoutui kopioimaan ostetulta aidolta levyltä, ja ystävyys oli enemmän kuin muodollista (esimerkiksi juuri tuollaista kaveruusmeininkiä), olisi saattanut olla jopa lain puitteissa sallittua tuollainen yksittäiskappaleen teko.

Tästäkään ei moni tajua, missä menee raja. Sen vuoksi pitää olla niin jyrkästi vastaan, yleistävätpähän ihmiset sitten mieluummin oikealle kuin väärälle puolen.

Ja Vemmylle: Kissoja pitää aina olla useampi, että niillä on seuraa toisistaan. Vaikka ne kuinka ajoittain nahistelisivat, se on niille kuitenkin tärkeätä, että joku muukin osaa pelata "kissojen säännöillä".
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
kivi
24.03.2006 23:59:28
Yksittäiskappaleita koko luokalle?
Oli miten oli, meni hieman minun moraalikäsitykseni yli.

Aha, no siinä tapauksessa tietenkään ei. Olet oikeassa, mä ajattelin että kyse oli erityistapauksesta. (Lahjonta ei ole opetustoimessakaan vierasta, kun pitää saada oppilaat käyttäytymään;-) )
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Ari-77
25.03.2006 09:31:52
Lasten tekeminen on haastavaa hommaa.
Everybody Needs Dancemusic , sometimes...
kivi
25.03.2006 12:24:16

Mutta ahkerasti harjoittelemalla siinäkin kehittyy.
M-Juhana
25.03.2006 12:33:42

Mutta ahkerasti harjoittelemalla siinäkin kehittyy.

Onkin ainoa homma missä olen pro !
RR4E toivoisi olevansa yhtä lahjakas piirtäjä kuin minä, mutta sen sijaan hänelle on suotu lentämisen lahja -Tetsuo-
kivi
25.03.2006 12:56:43
Onkin ainoa homma missä olen pro !

Etkä pidä kynttilääsi vakan alla.
texjazz
25.03.2006 13:17:52 (muokattu 25.03.2006 13:18:43)

Omien lasten kasvattamisen ohessa turha idealismi häipyy Ammässuon kaatopaikalle, josta sen löytänee taas isovanhempana (jos sellaiseksi joskus päätyy). Kasvattamisen neljä teesiähän ovat (kolme ensimmäistä varsin tuttuja, neljäs alitajuntainen reaktio...): 1. Kiristys (jos et siivoa huonettasi, ei tule viikkorahaa) 2. Uhkailu (jos et syö, sairastut ja joudut tiputukseen) 3. Lahjonta (saat 20 senttiä, kun viet roskiksen) ja vielä se 4. Periksiantaminen (copyright minun, tässä todetaan vain esim. istu sitten siinä tietokoneella Mesessä vaikka koko päivän, minä en jaksa tästä asiasta joka päivä tapella).

Kasvatus on vääntämistä!
Surullisilla talonmiehillä on melankolia. Ja kohta on syksy.
Mika Antero
25.03.2006 13:22:23 (muokattu 25.03.2006 13:23:38)
4. Periksiantaminen (copyright minun, tässä todetaan vain esim. istu sitten siinä tietokoneella Mesessä vaikka koko päivän, minä en jaksa tästä asiasta joka päivä tapella).

Heh heh...

Meitin kaksivuotinen ei vielä osaa nettiä käyttää, mutta parempi musiikkimaku sillä on kuin isällään: Aina kun annan hänen valita vinyylihyllystä musiikkia hän nappaa sieltä Stevie Wonderin Looking back -triplan.
Ukko
25.03.2006 13:25:19

Omien lasten kasvattamisen ohessa turha idealismi häipyy Ammässuon kaatopaikalle, josta sen löytänee taas isovanhempana (jos sellaiseksi joskus päätyy). Kasvattamisen neljä teesiähän ovat (kolme ensimmäistä varsin tuttuja, neljäs alitajuntainen reaktio...): 1. Kiristys (jos et siivoa huonettasi, ei tule viikkorahaa) 2. Uhkailu (jos et syö, sairastut ja joudut tiputukseen) 3. Lahjonta (saat 20 senttiä, kun viet roskiksen) ja vielä se 4. Periksiantaminen (copyright minun, tässä todetaan vain esim. istu sitten siinä tietokoneella Mesessä vaikka koko päivän, minä en jaksa tästä asiasta joka päivä tapella).

Kasvatus on vääntämistä!

Tässähän se on tiivistettynä :/
texjazz
25.03.2006 13:26:03

Heh heh...

Meitin kaksivuotinen ei vielä osaa nettiä käyttää, mutta parempi musiikkimaku sillä on kuin isällään: Aina kun annan hänen valita vinyylihyllystä musiikkia hän nappaa sieltä Stevie Wonderin Looking back -triplan.

Odota kolme vuotta ja juniorisi käyttää näitä pirun härveleitä jo hämmästyttävällä tavalla. Meillä kaksi tyttöä kiskotaan koneen äärestä Pekka NIskan nostureilla joka päivä.
M-Juhana
25.03.2006 13:28:03

Odota kolme vuotta ja juniorisi käyttää näitä pirun härveleitä jo hämmästyttävällä tavalla. Meillä kaksi tyttöä kiskotaan koneen äärestä Pekka NIskan nostureilla joka päivä.

Joo...mun 4½ poika käyttää nettiä suvereenisti, lukutaidon vaikka on...
RR4E toivoisi olevansa yhtä lahjakas piirtäjä kuin minä, mutta sen sijaan hänelle on suotu lentämisen lahja -Tetsuo-
texjazz
25.03.2006 13:46:02

Näistä meidän tulevaisuuden toivoista käytetään aika pätevää ilmaisua nimeltä medianatiivi. Kansalainen, joka on tottunut ja elämänsä ensi päivistä elänyt tätä uutta mediahärdelliä kännykköineen, netteineen, mp3:neen jne. Tälläinen vanha pieru on joutunut opettelemaan ja asennoitumaan uudelleen tähän kehitykseen, kun näille medianatiiveille ei muuta vaihtoehtoa ole enää olemassakaan.
kiriminni
25.03.2006 16:22:37
Miten niin?En ainakaan tiedä ketään niin tyhmää jolta
tuo ei olisi onnistunut.
jäykkis
25.03.2006 16:26:08
Miten niin?En ainakaan tiedä ketään niin tyhmää jolta tuo ei olisi onnistunut.

Ehkei älyllisesti, mutta kumppanin löytymisenkanssa on joskus vähän haastettaa. Hoho.
Laittoman lähteen tunnistaa halvasta hinnasta. -Antti Kotilainen- / Tietokoneella musiikin kuuntelu on extraa. Kannattaa harkita tavallisen cd-soittimen hankkimista. -Tommi KyyrÄ-
JE
25.03.2006 16:45:30 (muokattu 02.04.2006 13:52:57)
edit: ...
Lennu
25.03.2006 16:49:30

Oli tässä muutamavuosi sitten selittelemistä silloin 10v tytölle, että miksi en anna rahaa, kun opettaja oli luvannut kopioida PikkuGeetä jos tuo 3€ aihiota varten.

Ei saatana?!
himassa.net :: "Sun mutsis on niin läski, et ku se laittaa korkkarit jalkaan ni se löytää öljyy!" -Captain Planet.
Eddy
25.03.2006 17:03:08

Ton tyyppiseen toimintaan pitäis jo vanhempien puuttua. Ei oo skidien vika, jos ton suuntainen käytös opetetaan jo koulussa. Pitäis vaan saada ne muut oppilaiden vanhemmat tajuamaan ensin, että tämä ei nyt vaan ole oikein. Jos opettaja välittäisi esim. varastettuja pleikkareita, kännyköitä yms. opiskelijaystävälliseen hintaan oppilaille, SAATTAISI joku vanhemmista jopa puuttua asiaan.
Koskettelen soittimia...
Bobana
25.03.2006 17:06:10 (muokattu 25.03.2006 17:07:08)
Antteeksi. Koheloin...
Sex, choppers and rock´n roll!!!
Ukko
25.03.2006 18:14:27

Mun tyttö osas jo 2,5 vuotiaana.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)