Aihe: Fool-Drive 2 -projekti
1 2 3 4 513 14 15 16 17 18
Micolo
17.03.2006 16:56:49
Alotin tänään kanssa ton kotelon väsäämisen, ehkä vähän riskaapelia, kun ei o vielä edes piirilevyä valmiina. Mutta ei tuon kotelon tekemiseen monta tuntia näyttäisi kuluvan. Olen siis oikean Fool-Driven mallista koteloa tekemässä.
Se, joka paikkansa menettää, se paikkansa menettää
tilujätkä
20.03.2006 20:44:05 (muokattu 20.03.2006 20:44:48)
Mä taas sain tänään kotelon poraamista vaille valmiiks. osatkinon jo joten pitäisi piakkoin valmistua. Päätin sitten hommata sen on-on-on kytkimen kun ei sille tulisi hintaa kuin n. 6e ja jos tämä on niin hyvä kuin sanotaan niin käyttöönhän tämä tulee ja siinä on kätevämpi olla 1 kytkin kuin 2.
jortsul
21.03.2006 20:43:49
Nyt tartteis enää piirilevy. Jos jollain olis myydä tai vois tehä ni pikaviestii tulemaan.
Äijä joka oli levyn tekassu ei sattuneesta syystä levya valmiiksi saa...

Tarvitsisin levyja 2 kappaletta... Voisin maksaa niistä sen verran kuin pyydät!
JakeScary
22.03.2006 14:31:57
Nyt tartteis enää piirilevy. Jos jollain olis myydä tai vois tehä ni pikaviestii tulemaan.
Äijä joka oli levyn tekassu ei sattuneesta syystä levya valmiiksi saa...

Tarvitsisin levyja 2 kappaletta... Voisin maksaa niistä sen verran kuin pyydät!

Voisin itekki ainakin yhden ostaa jos joku semmoisia tekisi.
Hävitty mikä hävitty.
tilujätkä
24.03.2006 23:04:07
Nyt on kotelo valmis. Maanantaina pääsee taas kouluun rakentelemaan ja saan luultavasti sen valmiiksikin, pitää enään vaan johdotukset tehdä ja juottaa potikat, kytkimet ja ledit kiinni. Miten voisin välttyä siltä että juotankin potikoiden johdot väärin päin eli potikat suurenee "väärään" suuntaan. Pitääkö juottaa ihan vain kuvien mukaan samalla tavalla?
Mike Stand
25.03.2006 11:24:41
Miten voisin välttyä siltä että juotankin potikoiden johdot väärin päin eli potikat suurenee "väärään" suuntaan. Pitääkö juottaa ihan vain kuvien mukaan samalla tavalla?

Toinen hyvä vertailukuva, josta näkyy selvästi, mitenpäin piirilevy on kotelossa ja kuinka potikat johdotetaan:
http://members.surfeu.fi/jouni.tukiainen/fd_2/inside.jpg

Jos johdotat potikat jotenkin toisella tavalla kuin kuvissa esitetään, myös potikoiden toiminta muuttuu (tai väärin johdotetut lakkaavat toimimasta kokonaan).
Kusta tulee, kuhun menee, sitä tietää en voi.
tilujätkä
26.03.2006 22:00:33
kotelon maalauksesta sen verran että miten tän sais maalattua kun luulen siinä ei pysyisi mikään maali kauaa kiinni kun se on alumiiniä se kotelo. Ja hiekkapuhalluskamoja ei ole että jos joku voisi kertoa hyvän kikan jolla saisi ihan normaalin spraymaalin pysymään tuossa kotelossa niin oisin kiitollinen. Taidan muuten huomenna marssia koulusta ylpeänä kotiin itse tehty fooldrive repussa. Täytyy vaan toivoa että se toimii.
SirElwood
26.03.2006 22:09:45
kotelon maalauksesta sen verran että miten tän sais maalattua kun luulen siinä ei pysyisi mikään maali kauaa kiinni kun se on alumiiniä se kotelo. Ja hiekkapuhalluskamoja ei ole että jos joku voisi kertoa hyvän kikan jolla saisi ihan normaalin spraymaalin pysymään tuossa kotelossa niin oisin kiitollinen.

Itelläni ei ainakaan mitään kikkoja ole ollut, spraymaalilla vaan vähän kerrallan useampi kerros noin 15min. välein. Sitte kun maalia on riittävästi, niin antaa jonkun viikon verran kuivua. Sitten 0000 teräsvillalla pinta karkeaksi, ja kiiltävää "autolakkaa" (en oikein tiiä mitä se on, spray pullossa myös) päälle samoin, eli monta ohutta kerrosta. Näin minä olen tehnyt, ja nykysin tulee jo siistiä jälkeä. :)

Ensin tietty pitää putsata kaikki töhnä pois kotelosta. Sormanjäljet ja roskat yms.

Jos jollain on joku über-konsti kotelon maalauksessa, niin jaahan toki tietosi. :)
Jone the Bone
27.03.2006 08:50:26

Kestävän maalipinnan ja painatusten tekeminen on vähän ongelmallista kotioloissa. Parhaatkaan spraymaalit kun eivät tahdo kestää ensimmäistäkään kolhua irtoamatta.

Itse olen todennut useita pedaaleita maalatessani erilaisin keinoin ja maalein, että kotikonstein paras kesto saavutetaan perinteisellä Miranol -purkkimaalilla, jota tarvitaan vain yksi kerros. Maalin voi "töpöttää" vaikkapa superlon-tollolla, ja pinta tasoittuu itsestään puolikiiltäväksi riittävästi kuivuttuaan. Tämänkin maalin tarttuvuutta vuoi parannella karhentamalla kotelon pintaa ennen maalausta hiekkapuhalluksella (jos mahdollista) tai vaikkapa riittävän karhealla santapaperilla ristiin hiomalla. Miranolia myydään 1 desin purkeissa, eikä maksa "maltaita", ja yhdellä tällaisellakin purkillisella maalaa jo useammakin FD-kotelon.

Kuvia maalipinnasta löytyy kotisivullani. Noiden pintatekstien tekemiseen (ja pysymiseen) en ole vielä oikein hyvää keinoa löytänyt. Itseäni ei tarramenetelmä oikein houkuttele, vaikkakin lasertulostuksen kestävä liimakalvo on tietenkin yksi melko nopea ja siisti vaihtoehto.
Se on sama millä sitä paskaa lapioi, kunhan paska lentää (Albert Järvinen, kysyttäessä käyttämiensä kitaroiden merkkiä).
Botne80
27.03.2006 12:00:51
Miranolilla olen kanssa vedellyt noita koteloita ja juurikin superlonin palasella, joka toimii myös siveltimenä ohennetun maalin kanssa. Miranol saavuttaa lopullisen kovuutensa n.1kk maalauksen jälkeen eli pedaaleja täytyy käsitellä hieman varovaisemmin tuon ajan.
-isolla ja isosti-
tilujätkä
29.03.2006 17:59:05 (muokattu 30.03.2006 15:17:13)
Nyt on pedaali valmis. Aivan loistava, mutta yläpäätä on ehkä hieman liikaa mutta tonea säätämällä selvitään siitäkin. Toimii täydellisesti paitsi tuntuu että "boost" nappula ei vaikuta mitään, paitsi kun se on päällä niin potikoiden säätö ei onnistu. Onko muilla kokemusta vastaavasta, ja miten sen saisi korjattua?

EDIT: kyllä se toimii, mutta huomattavasti vain silloin kun on särönvalintavipu ylhäällä.
Ja mitä IC-piiriä te käytätte? olis kiva kuulla eri piireistä arvosteluita. itellä on se MC 4558
azo
30.03.2006 15:51:21
hui että! kuulostaapa mukavalta peliltä. mietinkin tässä juuri että olisikohan tuosta kaveriksi tuolle minun classic30:lleni. hmmh. pistetäänpäs korvan taakse jos vaikka sattuu rakentelukärpänen puremaan tässä pian.
Ville A.
31.03.2006 16:28:42
Kartoitan nyt hieman piirilevyjen tarvetta. Saattaisin saada noita tehtyä, joten pistäkääpä nyt kiinnostuneet pikaviestiä!
Up and down that road in our worn out shoes, talkin' 'bout good things and singin' the blues
ErotuS
31.03.2006 19:52:45

Kartoitan nyt hieman piirilevyjen tarvetta. Saattaisin saada noita tehtyä, joten pistäkääpä nyt kiinnostuneet pikaviestiä!

Miten teet piirilevyt?

Itse olen viimeistelemässä parille tyypille Fool-Drive levyjä jotka tein silitysrauta, piirtoheitinkalvo taktiikalla. Hemmetin hyvää jälkeä vaikka ite sanonki.
Paskapuhetta!!
Ville A.
01.04.2006 15:30:50
Miten teet piirilevyt?

Itse olen viimeistelemässä parille tyypille Fool-Drive levyjä jotka tein silitysrauta, piirtoheitinkalvo taktiikalla. Hemmetin hyvää jälkeä vaikka ite sanonki.

No nyt ensimmäisen kokeen yritän tehdä ihan perinteisesti käsipelillä, eli printtaan piirilevykuvan ulos paperille, askarteluveitsellä ne foliokohdat pois, jolloin paperista jää piirtomaski. Sitten vaan tussilla läpi ja levy syöpymään.

Hmm, jos mahdollista niin kerroppa että tarvitaanko tuohon jotain erikoista tulostinta/mustetta, kun itse en ole koskaan joutunut tulostamaan noita piirtoheitinkalvoja? Tuossa normaalissa piirtämisessä alkaa kyllästyttää se suhteellisen iso homma ja tarkkuuden puute mikäli on ahtaita folioita.
Up and down that road in our worn out shoes, talkin' 'bout good things and singin' the blues
ErotuS
01.04.2006 18:35:22

No nyt ensimmäisen kokeen yritän tehdä ihan perinteisesti käsipelillä, eli printtaan piirilevykuvan ulos paperille, askarteluveitsellä ne foliokohdat pois, jolloin paperista jää piirtomaski. Sitten vaan tussilla läpi ja levy syöpymään.

Hmm, jos mahdollista niin kerroppa että tarvitaanko tuohon jotain erikoista tulostinta/mustetta, kun itse en ole koskaan joutunut tulostamaan noita piirtoheitinkalvoja? Tuossa normaalissa piirtämisessä alkaa kyllästyttää se suhteellisen iso homma ja tarkkuuden puute mikäli on ahtaita folioita.

Ihan joku perus lasertulostin. Sitten silitysraudalla painatetaan kuva piirilevylle ja syövytetään.
Asetonilla saa pestyä musteen pois.
Paskapuhetta!!
Metal God
23.04.2006 10:37:01
Olikos täällä vielä joku ilman piirilevyjä? Kohta olisi varmaan aikaa väsäillä noita.
"How much more black could this be? and the answer is: None ... none more black."
Mustikkamuffinssi
23.04.2006 11:58:23
Mulle kelpaisi yksi piirilevy. Saa tarjota.
Don't forget, kids... The faster you download, the bigger your penis is. kalamies#45 >-)))>
Johnny99
23.04.2006 15:28:32
Ihan joku perus lasertulostin. Sitten silitysraudalla painatetaan kuva piirilevylle ja syövytetään.
Asetonilla saa pestyä musteen pois.

Niin taikka valotetaan kuva piirilevylle.
Ja PATASYDÄN lyö!!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)