Aihe: räkki+kaapit 1 2 | |
---|---|
![]() 04.09.2003 11:58:40 | |
Hartke VX 1*15 259€ http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-154793.html Onkos jollain tarkempaa korvakuuloa kyseisestä vehkeestä? Itellä ni on nyt 2x10"(alumiinikartioilla) ja oon ajatellut siihen 15" lisäksi. | |
![]() 04.09.2003 15:31:16 | |
VX15:aa kokeilin huvikseni DLX:ssä, eikä kyllä vakuuttanut ollenkaan. Kovin muhkeasti ei alapäätä toistanut. Tosin kyseisessä demolaitteessa ei kyllä ollut kaikki kohdallaan, outoa resonanssisärinää kuului. Liekö jotkut ruuvit olleet vähän löysällä? Suosittelen ehdottomasti jotakin järeämpää peliä alakaapiksi, vaikka vx:n hinta houkuttelisikin. | |
![]() 06.09.2003 17:59:00 | |
pitkällisen ajattelun jälkeen olen tullut seuraaviin tuloksiin: hartke 3500 nuppi hartke vx 4*10 hartke vx 1*15 ja hilavitkuttimet: boss odb-3 bassosärö boss bass synthensiser morley dual bass wah tosta tulis varmaan jo ihan kiva stäkki. ja hintaki on kiva. ietääkös joku muuten noista laneyn bassokaapeista? hinta on suurinpiirtein samalla tasolla. ja tietääkö joku tosta hartken putkietuasteesta? Miten seiskakielisellä soitetaan barreja?
-Sillä soitetaan Kornii. | |
![]() 06.09.2003 18:34:39 | |
Intän vieläkin vastaan noiden vx:ien osalta... Mun mielestäni järkevämpi vaihtoehto olisi hommata kahden vx:n sijasta Hartken XL 4x10-kaappi. Se toistaa kuitenkin alapäätä 30 herzistä alkaen ja kestää tehoakin kivasti. Veikkaan, että se toimii tuon 3500-nupin kanssa aika hyvin noihin kahteen vx:äänkin verrattuna. Hinta on ehkä pikkuisen korkeampi kuin vx:t yhteensä, mutta pitkällä tähtäimellä sijoitus kannattaa. Sitten kun sulla on varaa, voit täydentää kasaa hommaamalla alimmaksi vielä 15-tuumaisen xl-kaapin. Mutta siis väittämäni oli se, että tuo xl 4x10 riittää näin alkuun, kun sitä vertaa kahteen vx-kaappiin. Kannattaa käydä DLX:ssä kokeilemassa 3500-nuppia xl 410-kaapin kanssa. minä tein niin ja yllätyin. Eli ylläolevan voisi summata vanhaan viisauteen, jonka mukaan köyhän ei kannata ostaa halpaa. Se rupeaa yleensä ennemmin tai myöhemmin harmittamaan... | |
![]() 15.09.2003 20:10:07 | |
ajatteli ett jos säästäis vähän enemmän ja ostais paremmat. miten olis fenderin bassman 4*10 ja 1*15 tai 4*10? ja onkos kenelläkään mielipidettä että nupiksi bassman 300w putki vai 1200 w trankku? "...työnnän tän kuulan poikittain sun perseeseen!" | |
![]() 15.09.2003 22:05:38 | |
ajatteli ett jos säästäis vähän enemmän ja ostais paremmat. miten olis fenderin bassman 4*10 ja 1*15 tai 4*10? ja onkos kenelläkään mielipidettä että nupiksi bassman 300w putki vai 1200 w trankku? Nykyinen Fenderin 300W Bassman putkinuppi on 1:1 Sunn:in vastaava. Fenderi kun sen Sunnin meni ostamaan. Ko. nuppi on erittäin pitkälti Ampeg Svt-mukaelma (pääteputkinä 6x6550 etc.) ja ainakin sen verran mitä itse olen käynyt koittamassa niin varsin mainio pelihän se on. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- | |
![]() 15.09.2003 22:09:16 | |
ajatteli ett jos säästäis vähän enemmän ja ostais paremmat. miten olis fenderin bassman 4*10 ja 1*15 tai 4*10? ja onkos kenelläkään mielipidettä että nupiksi bassman 300w putki vai 1200 w trankku? Kuulostaa ihan pätevältä ratkaisulta. Itsellä ei ole Fenderin bassokamoista minkäänlaista kokemusta, joten siinä mielessä en pysty sanomaan mitään. Mutta eiköhän merkin perusteella voi jonkunlaista laatua odottaa. Onhan nuo Bassmanit perinteikkäitä laitteita, ei varmaan lusikkaansa ihan kauheaan sontaan iske, jos sellaiset hommaa. Putki-trankku -kysymykseen voisi sen verran sanoa, että valinta riippuu siitä, minkälaista soundia on hakemassa. Putkilaitteesta saa luultavasti ulos kunnon lämmintä rock-murinaa, kun taas trankkupeli voi olla kliinisempi ja modernimpi. Vaikea sanoa kummasta lähtee enemmän meteliä, mutta eiköhän tuo 300 wattia putkitehoakin riitä aika pitkälle. Paljonkos noista joutuisi pulittamaan? Thomanniltako meinasit tilata? Fazerhan myy Fenderiä, joten siellä voi ainakin käydä laitteita kokeilemassa. | |
![]() 16.09.2003 06:41:59 | |
musictore koelnistä ajattelin ehkä... 1*15 kaappi on 425€, 4*10 kaappi on 599€, 300w putkinuppi on 1777€, ja 1200w trankkunuppi on 1555€. Putkinuppi ainaki näyttää ihan pirun siistiltä. Kuinka usein putkia sitten pitäisi vaihtaa? ja mielipiteitä siitä ettäkä 2*4*10 vaiko 4*10 ja 1*15. Ampegin rantasauna sopis tohon budjettiin, mutta en halua 8*10 roudattavuuden takia. Sehän muuten toistaa vaan 5 khz. Miten g-kielisen ylä-c soi? "...työnnän tän kuulan poikittain sun perseeseen!" | |
![]() 16.09.2003 08:13:18 (muokattu 16.09.2003 08:14:40) | |
musictore koelnistä ajattelin ehkä... 1*15 kaappi on 425€, 4*10 kaappi on 599€, 300w putkinuppi on 1777€, ja 1200w trankkunuppi on 1555€. Putkinuppi ainaki näyttää ihan pirun siistiltä. Kuinka usein putkia sitten pitäisi vaihtaa? ja mielipiteitä siitä ettäkä 2*4*10 vaiko 4*10 ja 1*15. Ampegin rantasauna sopis tohon budjettiin, mutta en halua 8*10 roudattavuuden takia. Sehän muuten toistaa vaan 5 khz. Miten g-kielisen ylä-c soi? Mä en ole IKINÄ kaivannut rantasaunan toistovasteeseen niitä yli 5kHz-taajuuksia, vaikka olen soittanut myös kitaraa ko. vempeleen lävitse. Kyllä ne aktiivibassojen yläpääkihinätkin sieltä kummasti kuuluvat - eivät tietenkään yhtä heleinä kuin jostain pillillä varustetusta kaapista, mutta makunsa kullakin, kaikkihan me ollaan tavallamme oikeassa. Rantasauna on kyllä erittäin v****mainen roudattava. Toi 1200W trankku nuppi on siis myös Sunn-merkkinen alunperin. Siinä on kokemuksieni mukaan kelpo soundi, mutta kollegoilta olen kuullut erittäin huonoja kokemuksia sen kestävyydestä sekä Suomen huollon toiminnasta. En ostaisi, vaikka Wattia/Euro -suhde onkin sinällään hyvä. Putkien vaihtoväli riippuu ihan siitä kuinka paljon vahvistimella soitetaan, kuinka hyvin putket on sovitettu keskenään ja kuinka hyvin vahvistin on säädetty ko. putkille. Jos keikkailet ja treenaat työksesi, niin putket kannattaa vaihtaa vähintään 1,5-2 vuoden välein. Jos sen sijaan treenaat pari kertaa viikossa muutaman tunnin kerrallaan niin kyllä hyvällä putkisetillä veivaa 3-4 vuotta tai enemmänkin. Sitäpaitsi se putkien kuoleminen tapahtuu niin hitaasti että korva ehtii tottua aina siihen vähitellen paskenevaan soundiin ja tilanteen tajuaa vasta kun soundi on todella heikko ja siihen kyllä menee aikaa. ;-) 6550-pääteputket ovat todella kalliita. Pääteputkien vaihto tulee maksamaan 300-400 euroa about. Onneksi sitä ei tarvitse joka viikko tehdä. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- | |
![]() 16.09.2003 13:31:57 | |
http://www.musicstorekoeln.de/englisch/index.htm Tuolta tommonen Hartken 3500Amp 350W(4ohm). Tarjous 485€. Onko kenelläkään kokemuksia ko. laitoksesta? Olen harkinnut tuollaisen ostavani/tilaavani. totuus lähenee kun paska alkaa haista | |
![]() 16.09.2003 13:59:38 | |
Tuolta tommonen Hartken 3500Amp 350W(4ohm). Tarjous 485€. Onko kenelläkään kokemuksia ko. laitoksesta? Olen harkinnut tuollaisen ostavani/tilaavani. Oiva vahvistin se on, vaikka itse en sellaista ostaisikaan. Hinta-laatusuhde on kyllä kohdallaan. Täällä on keskusteltu aika paljon Hartken kamoista, joten kannattaa tsekkailla vanhoja kirjoituksia vähän syvemmältäkin. Ei aina jaksa toistaa samoja juttuja. ;-) Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- | |
![]() 16.09.2003 20:40:47 | |
Ihan vaan tällaisena heittona: Olisiko jengi kiinnostunut testaamaan päätevahvistinmodulia, joka antaa ~450 W neljään ohmiin ja 260 W 8 ohmiin? Kyseessä on siis monovekotin, joka painaa 1,1 kg ja on mitoiltaan n. 22 cm * 12 cm * 5 cm. Digikamaa? Vai minkälaista tekniikkaa? "Ihmisten pitäisi olla kiltimpiä toisilleen. Ja kasvattaa pidempi tukka."
Zuge 15 v. Pointsi-lehdessä 1972 | |
![]() 16.09.2003 22:43:45 | |
Ihan vaan tällaisena heittona: Olisiko jengi kiinnostunut testaamaan päätevahvistinmodulia, joka antaa ~450 W neljään ohmiin ja 260 W 8 ohmiin? Kyseessä on siis monovekotin, joka painaa 1,1 kg ja on mitoiltaan n. 22 cm * 12 cm * 5 cm. Mikä systeemi tässä on takana, onko tuo jokin proto tai kotitekoinen? Kiinnostaisi suunniteltu hinta jos sitä tuotantoon oltaisiin tekemässä. Hähähä. -Jami | |
![]() 16.09.2003 23:24:52 | |
Bäsisti: Digikamaa? Vai minkälaista tekniikkaa? Jep, D-luokan vekottimesta on kyse. Prowleri: Mikä systeemi tässä on takana, onko tuo jokin proto tai kotitekoinen? Kiinnostaisi suunniteltu hinta jos sitä tuotantoon oltaisiin tekemässä. Vahvistin on ollut jo jonkin aikaa tuotannossa. Hinta olisi arviolta reilusti alle 300 euroa. | |
![]() 23.09.2003 19:23:28 | |
Tuosta pienestä ja pippurisesta D-luokan vahvistimesta vielä... Laite on tarkoitettu alunperin käytettäväksi esim. aktiivikaapeissa, mikä tarkoittaa sitä, että kotelointi on melkoisen minimaalinen eli ei kestä kaljan lorottamista suoraan päälle. Toinen juttu on jäähdytyksen järjestäminen: tuulettimen tai siilin joutuu ostamaan itse, mutta ei hätää, vahvistinmodulissa on +24 VDC -ulostulo tuulettimelle. Liitännöissä käytetyt liittimet ovat Phoenixin vihreitä riviliittimiä eli kaikki liitännät ovat kustomoitavissa välipiuhojen avulla mieltymyksien mukaan. Tehoja oli siis 530 W neljään ohmiin ja 280 W kahdeksaan ohmiin (EIA-standardi: 1 kHz sinisignaali, 1 % THD). Edellisessä kirjoituksessa mainitsemani tehot ovat mitattu 1 kHz:n sinillä särön (THD) ollessa 0,5 %. Hinta-arvio tällä hetkellä: 250 euroa. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)