Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Lasten kasvatus on haastavaa hommaa
1 2 3 4 5 6
Thomy
24.03.2006 20:25:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viidesluokkalainen esikoistyttäreni esitti tänään kysymyksen jota olen tässä jo jonkun aikaa odotellut:
 
"Lindalla (luokkakaveri) on semmonen ohjelma ku eMule jolla saa ilmaista musaa netistä, voidaaks me hankkia mullekin se ?"
 
kivi
24.03.2006 20:36:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Ei me voida. Katsos, kun me pidetään sinusta kovasti eikä haluta että poliisi vie sinut kuulusteltavaksi. Linda ei ehkä tiedä sitä, mutta isi ja isin ystävät saavat palkkaa levyistä, mutta sellaisista levyistä ei saa palkkaa jotka haetaan netistä luvattomasti. Linda siis varastaa toisten palkkarahoja, vaikkei itse sitä ymmärrä."
 
:-P
 
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
aikavaikea
24.03.2006 20:36:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä kuulin nuo kysymykset eka kertaa vähän yli vuosi sitten. Sanoin että meidän koneelle ei asenneta yhtään ohjelmaa jolla voidaan ko. toimintaa harrastaa, eikä ole asennettu. Enkä nyt tässä jeesustele yhtään enkä halua esittää ns. hyvää ihmistä. Ja ihan oikeesti, lapset ovat oppineet säästämään rahaa sellaista levyä varten jonka haluavat. Esimerkiksi poika osti viime viikolla omalla rahallaan Lordin uuden levyn. Lapset ovat 12- ja 10-vee, malliltaan tyttö ja poika.
 
E: Ei yhtään mitään.
M-Juhana
24.03.2006 20:39:54 (muokattu 24.03.2006 20:40:36)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla esikoinen täyttää tänä vuonna 10 vee. Toistaseks meillä ollaan ostettu levyt kaupan hyllystä !
 
Lis: Juu ja tilattu toki netistä, esim CDON ja vastaavat.
 
RR4E toivoisi olevansa yhtä lahjakas piirtäjä kuin minä, mutta sen sijaan hänelle on suotu lentämisen lahja -Tetsuo-
M-Juhana
24.03.2006 20:41:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Ei me voida. Katsos, kun me pidetään sinusta kovasti eikä haluta että poliisi vie sinut kuulusteltavaksi. Linda ei ehkä tiedä sitä, mutta isi ja isin ystävät saavat palkkaa levyistä, mutta sellaisista levyistä ei saa palkkaa jotka haetaan netistä luvattomasti. Linda siis varastaa toisten palkkarahoja, vaikkei itse sitä ymmärrä."
 
:-P

 
:-)
 
Oot kyllä kivi mainio tuolla barrikaadillasi !!
 
RR4E toivoisi olevansa yhtä lahjakas piirtäjä kuin minä, mutta sen sijaan hänelle on suotu lentämisen lahja -Tetsuo-
kivi
24.03.2006 20:43:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oot kyllä kivi mainio tuolla barrikaadillasi !!
 
Luovuttaminen ei ainakaan kannata.
:-|
 
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
Jani The Rock
24.03.2006 20:44:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luovuttaminen ei ainakaan kannata.
:-|

 
Näin on. Stand strong, stand proud!
 
Hei, sinä! Oletko ihminen? Pidätkö Sielun Veljistä, Tuomari Nurmiosta, Nick Cavesta? Soitatko soitinta? Liity MURHALIIGAAN! Tsekkaa ilmoitus Wanted-palstalta! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man * ASHC #1 * YSKÄ #2
M-Juhana
24.03.2006 20:45:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luovuttaminen ei ainakaan kannata.
:-|

 
Juu, oikke !!
 
RR4E toivoisi olevansa yhtä lahjakas piirtäjä kuin minä, mutta sen sijaan hänelle on suotu lentämisen lahja -Tetsuo-
ten
24.03.2006 20:47:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lasten kasvatus on haastavaa hommaa
 
Jos se helppoa olis, niin herrathan sen tekis.
Tosin omakohtaisia kokemuksia en pysty tähän heittämään, kun ei ole tuota jälkikasvua vielä kerinnyt hankkia. Kaikki aikanaan. Kuulemma loppujenlopuksi ihan nastaa hommaa. :D
 
THV-klubi #44. "Mä oon kyllä semmonen ateisti, että mä tommoset jeesukset upotan!" -mohkis
kivi
24.03.2006 20:50:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulemma loppujenlopuksi ihan nastaa hommaa. :D
 
Niinhän ne sanoo. Yrittävät vaan hämätä ja nakittaa muutkin siihen samaan tilaan, jos se muka muuttuisi helpommaksi siitä että muillakin on vaikeeta.
;-)
 
(Ja tämä siis ei ollut vakavasti otettavaksi tarkoitettu. Lapset on ehkä parasta mitä ihminen voi eläissään saada aikaan.)
 
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
kyseinen
24.03.2006 21:37:30 (muokattu 24.03.2006 21:37:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Esimerkiksi poika osti viime viikolla omalla rahallaan Lordin uuden levyn.
 
Nyt on menny kasvatuksessa jotain pieleen...
 
e: Kidding!
 
jäykkis
24.03.2006 22:18:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Lindalla (luokkakaveri) on semmonen ohjelma ku eMule jolla saa ilmaista musaa netistä, voidaaks me hankkia mullekin se ?"
 
Niin, selittämällä asian laita. Eihän se heittämällä meilläkään läpi mennyt. Jopa emännällä oli hiukan ihmettelemistä kun hän (mikä lie, valoisa hetki) vertasi sitä kirjaston levyihin ja sieltä tapahtuvaan kopiointiin.
 
No, monissa kohdin lapset on yllättävän fiksuja ja toi mitä Kivi tuossa runoili voi olla ihan jees kovin pienelle lapselle.
 
Laittoman lähteen tunnistaa halvasta hinnasta. -Antti Kotilainen- / Tietokoneella musiikin kuuntelu on extraa. Kannattaa harkita tavallisen cd-soittimen hankkimista. -Tommi KyyrÄ-
author
24.03.2006 22:21:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites kun meillä on toistapäin? Minä valistan isää ettei semmosia asenneta.
 
FlatOutFucked
24.03.2006 22:31:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On se helppoa nykyään. Ei silloin kymmenen vuotta sitten ollut mitään tuommoista. Perkele, olisin saattanut löytää jotain muutakin kuin ne metallicat ja nirvanat siinä iässä, jos vaan latailu olisi ollut mahdollista.
 
There's a liar on the altar. The sermon never falter
This is religion. Your religion.
ten
24.03.2006 22:37:45 (muokattu 24.03.2006 22:38:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites kun meillä on toistapäin? Minä valistan isää ettei semmosia asenneta.
 
Vähän sama ongelma! Siskojakin joutuu torumaan moisesta toiminnasta. Siis vaikken enää vanhempien ja siskojen kanssa asu. Silti joka kerta kun käyn vanhempien luona, niin poistan koneelta kaiken maailman eMulet ja Kazaat. Oon aika ilkeä. :D
 
On se helppoa nykyään. Ei silloin kymmenen vuotta sitten ollut mitään tuommoista. Perkele, olisin saattanut löytää jotain muutakin kuin ne metallicat ja nirvanat siinä iässä, jos vaan latailu olisi ollut mahdollista.
 
Mitäs vikaa Metallicassa ja Nirvanassa on? :D
 
THV-klubi #44. "Mä oon kyllä semmonen ateisti, että mä tommoset jeesukset upotan!" -mohkis
kivi
24.03.2006 22:39:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No, monissa kohdin lapset on yllättävän fiksuja ja toi mitä Kivi tuossa runoili voi olla ihan jees kovin pienelle lapselle.
 
Kyllä tuo oli ihan huumoriksi tarkoitettu. En mä lapsille lepertele, kissoille kyllä
:-)
 
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
Vemmy
24.03.2006 22:52:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanhat sedät ei vaan ymmärrä...
 
Oikeasti, moni ei edes ymmärrä mistä kaikki kohu mp3:n ym. ympärillä johtuu. Eikä moni vielä tänä päivänäkään ymmärrä, että lähes kaikkeen, mitä netissä sanotaan, on syytä suhtautua kyynisesti. Harmony-central.com ei ole ainoa paikka missä puhutaan paskaa. =)
 
Minähän en viitsi edes ladata musiikkia netistä, koska äänenlaatu ei vastaa vaatimuksiani, mutta kuinka moni esim. muusikoiden.netin käyttäjistä on sitä mieltä, että mp3 on laadultaan huonompi kuin cd? Ei, ei tehdä tästä taas uutta Hi-Fi-keskustelua, niitä on täälläkin jo tarpeeksi.
 
Jos haluan kuulla uudesta bändistä, niin perkele, jätetään syömättä viikko ja ostetaan niiden levy. Tai tehdään muutama tunti ylitöitä. Juuri oli jossain juttua, että "jääkö levynkansitaide historiaan?". Ei taatusti, jos minä saisin päättää. Maailma muuttuu, minä en. Pitäkää paska maailmanne, jos se ei sovi minulle. Siinä vaiheessa, kun cd:stä tulee samanlainen formaatti kuin lp on tänä päivänä, kävelen ylpeänä kadulla. Tai sitten hankin uudestaan lp-soittimen (Rega Planar 3 on edelleen listalla "eniten katumani myyntiartikkelit"), ja selaan epämääräisten levykauppojen hyllyjä muiden kaltaisteni hylkiöiden seurassa.
 
Minä haluan musiikkini konkreettisessa muodossa, en vain bittivirtana tietokoneella. Tämä sivusto on lähes ainoa tapa, jolla yhdistän musiikin ja tietotekniikan. Jos joskus vielä pystyisin mahdollisille tuleville lapsilleni saamaan ymmärrettäväksi, että musiikki on parhainta soitettuna ja kuunneltuna elävässä ympäristössä, niin voin kuolla onnellisena.
 
Ja tämän vuodatuksen jälkeen onkin aika siirtyä baariin, kuuntelemaan oikeasti soitettua musiikkia. Ehkä jopa lastenkasvatus sujuu siinä sivussa. Te, joita lastenkasvatus koskettaa konkreettisemmin, pitäkää oikean musiikin lippua yllä. Yksikään musiikin suurista nettilataussivustoista tai niitä ylläpitävistä tahoista ei tee sitä musiikkia, siihen tarvitaan aina jonkinlainen muusikko.
 
Asiasta en mitään tiedä, mutta kyllä se nyt on näin.
Vemmy
24.03.2006 22:55:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä tuo oli ihan huumoriksi tarkoitettu. En mä lapsille lepertele, kissoille kyllä
:-)

 
Kissoille sanotaan ruma sana niinku se on. Ja sitten ku paskat on siivottu eteisen lattialta ja pikku söpöliini kehrää kainalossa tyytyväisenä, leperrellään. Ja sillon, ku lähdetään töihin tai baariin ja jätetään pikku rassukka moneks tunniks ihan yksin kotiin kärsimään, ni sillon leperrellään. (Omatuntoko se nyt taas kolkuttaa..? Kyllä...)
 
Asiasta en mitään tiedä, mutta kyllä se nyt on näin.
Thomy
24.03.2006 22:57:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

siihen tarvitaan aina jonkinlainen muusikko.
 
Aamen !
 
PL
24.03.2006 23:01:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oli tässä muutamavuosi sitten selittelemistä silloin 10v tytölle, että miksi en anna rahaa, kun opettaja oli luvannut kopioida PikkuGeetä jos tuo 3€ aihiota varten.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «