Aihe: Mikä tietokone?
1 2 3
Wk
01.09.2003 12:48:21 (muokattu 01.09.2003 12:52:19)
Ite oon käyttäny ihan semmosta 180 €:n konetta...
Cakewalk Pro Audio 9 on pyöriny ihan moitteettomasti, vaikka
on pitäny toistaa useatakin raitaa kerralla niin ei oo pätkiny eikä oo tullu mitään "audionkirjoitusvirheitä" nauhotettaessa...
Kone on tällanen:

Pentium II 266Mhz
192 Mt RAM
2 Mt Näytönohjain (yllättävää kyllä, tämän kanssa ollu ainoat ongelmat Cakewalkilla äänitettäessä!)
10 Gt kiintolevytilaa
SB 16-äänikortti
Ja muut tilpehöörit...

Ainaki omat kokemukset on sellaset et ei tarvi välttämättä olla aivan saatanan kova kone jos vaan on hyvä mikseri tai hyvät mikit millä operoi...Ite oon käyttäny Fruity Loopsin rumpuluuppeja ja sitte äänittäny skittaa/bassoa siihen päälle. Kaverilla on sitte taas mikseri ja hyvät mikit, joten testattu on.
Wk
PekkaM
02.09.2003 09:15:28 (muokattu 02.09.2003 09:18:00)
IDE-RAID-ohjain löytyy jo useilta emolevyiltä. Sillä saa mukavasti puhtia kiintolevysuorituskykyyn, kun hommaa kaksi erillistä (mieluiten identtistä) kiintolevyä.

17"-TFT-näytöt olen todennut kivoiksi nauhoitellessa, ei edes yksikelaiset mikit pörise.

Muisti on halpaa ja sitä kannattaa olla paljon (itselläni 1280 megaa).

Vaikka AMD:n huippumallit jäävätkin suorituskyvyssä hieman Intelin huippumalleille, saa AMD-paketista käytännössä enemmän tehoja rahaansa vastaan. Ne high-end prossut tulevat tarpeeseen muutenkin vain lähinnä raskaassa laskennassa ja mallinnuksessa. Pelaillessakin näytönohjain on merkittävämpi tekijä.

Ja noista äänikorteista vielä. Ostin Delta Audiophile 2496:n Thomannilta ja olen tyytyväinen. Latenssi ei estä suoraa soittoa pluginien kautta.
d-iivil
02.09.2003 11:05:19
AMD:t kuulemma käy paljon kuumempinakin kun intelit.

Jahas... taas ollaan "kuulemma" linjalla menossa. Jotenkin näistä Gypsyn kirjoituksista saa sen kuvan, että jannu on tainut juuri täyttää 12 vuotta?

Tosiasiassa AMD lämpenee vähemmän käytettyä wattimäärää kohti kuin Intel. Nykyisillä tuuletusratkaisuilla ei ole mitään väliä kumpaa merkkiä ottaa, tuon vakauden suhteen siis, eikä melustakaan tule ongelmaa vaikka et vesilaitosta koneesi sisälle laittaisi. Ilmajäähdytykselläkin voi koneesta saada melultaan alle 25 desibeliä, eikä edes vielä maksa paljoa.

AMD:n kanssa ei ole mitään ongelmia, jos ongelmia on, niin ne ovatkin sitten lähinnä yleensä emolevystä kiinni, eikä niinkään prosessorista, samoja vikoja löytyy myös Intelin prosessoreita syövistä emolevyistä.
Itselläni pyörii nyt kolmatta vuotta kotosalla neljä AMD-pohjaista konetta, kaikki 24/7 päällä ja viimeiseen kolmeen viikkoon ei ole tainut olla tarvetta buutata yhtään koneista... niin että up yours vaan ;)

Ps. Ammattikouluakaan en ole käynyt.
Gypsy
03.09.2003 15:04:00 (muokattu 03.09.2003 15:42:48)
Jahas... taas ollaan "kuulemma" linjalla menossa. Jotenkin näistä Gypsyn kirjoituksista saa sen kuvan, että jannu on tainut juuri täyttää 12 vuotta?

Sanoo amis joka soittaa maiden cover bändissä?? . Ja mun viesteistä ei kyllä ole montakaan kuulemma juttuja.

No, intel on kuitenkin työskentelyyn ja amd on enemmän pelailuun. Ja kyllähän jokapaikassa suositellaan inteliä enemmän audio työskentelyyn.

Mä vaan sitä, että miks suositellaan amd:tä jos amd:n ostaa vaan semmoset, joilla ei ole rahaa inteliin?

AMD=AMIS Eli siks sullakin varmaan on semmonen. Että älä käy vittuileen

OSTAKAA KAIKKI INTEL JOS VAAN RAHAA ON. USKOKAA POIS.

Ps. Ammattikouluakaan en ole käynyt.

Ja toihan ei siihen vaikuta, kuinka amis joku on. Lukiossakin ainakin 70% on amiksia

Mun Intel suositus perustuu tasan siihen, että mä olen jonkun verran lukenu tietokoneilla audion kanssa työskentelystä ja eipä ole tullu juttuja vastaan missä AMD:tä suositeltas

saa AMD-paketista käytännössä enemmän tehoja rahaansa vastaan.

Ja tässä tulee tältä tyypiltä ihan asiallista tekstiä. Ja kyllä, näin on varmasti, mutta jos rahaa on vähän ylimäärästäkin, niin eikö sillon kannata ostaa se intel vaikka se ei rahallisesti niin kannattavaa oliskaan?

Ja kun täällä kysytään että "mikä tietokone?", niin miks ei automaattisesti voi kertoo miten oikeesti on asia intel vs amd? Ja jos budjettikin on 1000 euroa.

Date of birth: 18.10.1983

Ja jos toi on sun oikee ikäs niin olen mä sua vanhempi

Ja kun äänittelyyn riittää vanhempikin kone niin tottakai intel kannattaa ottaa. Vanhemmat koneet kun ei paljoo maksa, oli se sitten amd tai intel

Mitä nyt ite olen ymmärtäny niin ainakin 1Ghz sais kone olla, ja äänikorttiin kannattaa panostaa eniten

PS. Peruskouluakaan en ole käynyt

PSPS. En mä viitti ruveta kinaamaan. Nää nyt oli niitä juttuja mitä olen lukenu. Ja jokatapauksessa mun mielipide on se, että tietokoneelle, oli se sitten intel tai amd, pitäs antaa vasaraa. Se on mun oma mielipide tietokoneista.
PekkaM
04.09.2003 08:14:41 (muokattu 04.09.2003 08:16:16)
http://www.mbnet.fi/hintaseuranta

Tuolta kannattaa sitten käydä katsomassa mistä ostaa, ettei maksa liikaa.

Edelliseen kirjoitukseen liittyen: Halvin AMD Athlon XP-prossu (1800+) maksaa näköjään 53€, Intelin halvin P4 (1,8GHz) lähtee hintaan 142€. Kummatkin ovat musiikkikäyttöön täysin riittäviä. AMD:lle tarkoitetut emolevyt ovat keskimäärin 30-50€ Intelille tarkoitettuja vastaavia edullisempia. Tuohon Intelin prosessoriin kuuluu varmaan siili+tuuletin, erikseen sellaisiin menee ~20€.

Se on sitten jokaisen oman harkinnan varassa, pitääkö tuollaisia eroja merkittävinä ostopäätöksen teossa.
PIM
04.09.2003 10:23:42
Saksasta saa tietokonekamaakin halvemmalla kuin Suomesta. Näpyttelen tätä juuri toissapäivä tulleella uudella AMD XP2600+ koneella, johon kuuluu 512MB DDR333 muistia, 120GB Maxtor levy, DVD soitin, Necin uusin DVD-+RW poltin, 128MB Geforce FX 5200näytönohjain ja koko setin (ei sis. käyttistä, monitoria, hiirtä eikä näppistä) hinnaksi tuli postikuluineen vähän vajaat 700 euroa.
Myynnissä. Alvarez strato, putkikombo. TULOSSA: Uusi Fender Paisley Tele
d-iivil
06.09.2003 16:14:22 (muokattu 06.09.2003 16:18:16)
Sanoo amis joka soittaa maiden cover bändissä?? . Ja mun viesteistä ei kyllä ole montakaan kuulemma juttuja.

Noniin... tulihan se sieltä. Sen enempää kinaamatta kauheaa intel malatustasi, kuittaan vittuilusi sillä että olen viisi vuotta ammatikseni maahantuonut ja markkinoinut ATK-laitteita, eikä AMD:n vikaprosenteissa tai muussa yleisessä luotettavuudessa ole pätkän vertaa enempää kyseenalaista kuin kilpailijassaan.
Ja tämä ei ole mutua, lehdestä luettua, tai itse keksittyä, tämä on ihan numeroihin perustuvaa faktatietoa.

AMD=AMIS Eli siks sullakin varmaan on semmonen. Että älä käy vittuileen
Näinhän sen sitten täytyy olla. Ilmeisesti suomalaisista hyvin suuri osa ihmisistä on sitten "amiksia", sillä Suomessa n. 85% myydyistä uusista tietokoneista on nykyään AMD-pohjaisia juuri hyvän hinta/teho-suhteensa ansiosta.

Harvinaisen epäasiallista tekstiä sieltä suunnalta kyllä ihan näköjään henkilökohtaisella tasolla putoilee, internet ei ole sen kummempi pakopaikka, herjaussyytteen voi siis itselleen hankkia tätäkin kautta ;)

Off-topic... anteeksi :)
Nazareth
10.11.2003 01:01:55
kehtaan kertoa omista kokemuksistani tietokoneelle äänittäessäni(off-topic, pikkase)
mun kokoonpano
AMD Duron 900Mhz
256 SDRAM
Soundblaster Live 5.1
Radeon 8500
WinXP
Quartz Audiomaster-softa

pistän kitaran/basson V-amp2n läpitte lineinniin ja alan soittelemaan. sitä se rahanpuute teettää. mutta äänen laadussa ei ole valittamista ainakaan minulla
Jos uskonto on oopiumia kansalle, ihmiset ovat vaihtaneet miedompiin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)