Aihe: Halpis-telen tuunailua..
1 2
SPLATTER
12.03.2006 00:09:38
Elikkä olen tässä miettinyt harley bentonin telen tilaamista thomannilta, ja sen parantelua. Onko kellään mitään kokemusta hb:n kitaroista? Tuolla hinnalla kun ei voi odottaa suurempia.. :P Ajattelin ihan kokeilumielessä tehdä itse omanlaisen bodyn ja hommata uudet mikit. Bentonin harwarea ja kaulaa meinasin ainakin aluksi käyttää projektissa. Eli saako tuosta http://www.thomann.de/thoiw3_harley … nton_hbt16be_egitarre_prodinfo.html aikaan mitään soittopeliä? :)
Tatuo
12.03.2006 00:56:50
mul oli juotokset päin p:tä ku yritin soittaa sain 5 min soitettua ja sit pimeni mikit (kyse on HB:n sg mallista)
kaveri otti ja katto nii juotokset oli irronnu... tarkasta ne... ja uuet mikit ei olis kuitenkaa pahitteeksi. kait tosta tulee viel kovaki työkalu
don't worry i wont hurt you
Campylobacter
12.03.2006 00:58:24
Elikkä olen tässä miettinyt harley bentonin telen tilaamista thomannilta, ja sen parantelua. Onko kellään mitään kokemusta hb:n kitaroista? Tuolla hinnalla kun ei voi odottaa suurempia.. :P Ajattelin ihan kokeilumielessä tehdä itse omanlaisen bodyn ja hommata uudet mikit. Bentonin harwarea ja kaulaa meinasin ainakin aluksi käyttää projektissa. Eli saako tuosta http://www.thomann.de/thoiw3_harley … nton_hbt16be_egitarre_prodinfo.html aikaan mitään soittopeliä? :)

Sanoisin, että hardwaren takia ei Benttonia kannata ostaa. Mielummin ostat, vaikkapa SP-Elektroniikasta tai Millbrookista, valmiin kaulan ja laadukkaammat raudat.

Itselle tosiaan on Benttonin customointi meneillään ja siitä lisää täältä:

http://koti.mbnet.fi/ttaipale
"sooloa soittaessa, jolloin soundi, muuttuu, mikäs siinä jos haluaa, muuttaa, soundia, mutta jos ei halua niin" -megaband
Mäci
12.03.2006 10:56:33
Minulla on tuo HBT-16BE,johon olen vaihtanut 80`s Suzuki Telen kaulan ja Kent Armstrongin mikit(pienen sähläilyn jälkeen jopa toimivat kuten pitää).Täytyy sanoa,
että loisto peli on nyt!Rahaa mennyt nyt n.240e,enkä usko että sillä summalla saa
valmista teleä,joka tuon päihittää!Tarkoituksena vielä pikkuhiljaa päivitellä virittimet
ja tallaa.Ainiin,on pirun kauniskin vielä ja saarni body.Kannattaa ilman muuta hankkia,kun hinta on 105€.Tosiaan se alkup.kaula oli aika huono...
Sydän sois,vaan kun ei saa pelistä irti.-Johnny Winter-
SPLATTER
12.03.2006 14:28:12 (muokattu 12.03.2006 14:33:12)
Okei.. :) Pitää nyt miettiä teenkö kepin mahdollisimman pienellä budjetilla, vai käytänkö siihen sitten enemmän rahaa. Mutta mallina pidän kuitenkin telecasteria. Vaikuttaako raudat niin oleellisesti sointiin, että tallasta kannattaa maksaa n.40€, virityskoneistosta myös n.40€ + muu hw ainakin 50€..? Kun tuon Bentonin saisi noinkin halvalla.
JHV
12.03.2006 14:35:06
mul oli juotokset päin p:tä ku yritin soittaa sain 5 min soitettua ja sit pimeni mikit (kyse on HB:n sg mallista)
kaveri otti ja katto nii juotokset oli irronnu... tarkasta ne... ja uuet mikit ei olis kuitenkaa pahitteeksi. kait tosta tulee viel kovaki työkalu

Mulla oli sama juttu, kyseessä myös Bentonin SG malli. Ostin tosin käytettynä ja olin soitellut jo useita viikkoja kun hävis volat toisesta mikistä. Tietämättömänä vein musa liikkeeseen ja ne vaihto volume potikan. Vähän ajan päästä alko toinen mikki reistaamaan! Kattelin sisuskaluja ja huomasin että johto irti! Ei muuta kuin kolvaamaan. Sen tiedän että enää en Bentonia osta.
rosberg
13.03.2006 15:25:11
ehkä aluksi kannattaa se projektikitara vääntää niin valmiiksi soitettavuuden ja muun osalta ja vasta sen jälkeen (kun tietää, että tuleeko siitä lasta vai pakettia) tehdä se maalaus- tai hierontaremontti. paskasta ei kuitenkaan saa konvehtia.

sain itse reno-kitaran. laitoin hienovireet, kaula oikeaan asentoon, nauhanpäiden hionta ja shieldaus. kitarasta tuli aivan hyvä ja ehkä teen sille jotain tai sitten en.
ostan fender-straton jossa floikka tai vastaava hässäkkä. miel.jpn.
winny
18.03.2006 16:15:42
Itsellä ei kokemusta ko.kitarasta!Mutta harkitsen jopa itse ko.telen tilaamisesta.3 skebaa oon rakentanut,ja kaikki puuosat,nauhojen upotukset,ym.käsityötä!Valitsin tallamikiks seymourin ja kaulamikis löysin "aarteen"!Armstrongin "putken" 60-70 luvulta.Tämä siis omatekemästä telestä!Kun pääsis tsekkaa bentonin kaulaprofiilia?Voi olla,että saat halvalla hyvän "projektin",koska nauhojen päät pitää takuuvarmasti viilata,ja säädöt,virittimet,ehkä mikit pitää vaihtaa...MUTTA,uskon jos sussa on kitaran rakentajan "vikaa"saat varmaan vähällä rahalla kunnon telen"?!?Onnea matkaan.Kerro sit kokemuksestasi,jos päädyt bentonin teleen:)
out of doors,in the open air...
SPLATTER
19.03.2006 12:04:54
Noniin.. Nyt on harleyn tele tilattu. :) jännityksellä jään odottamaan mitä saksan maalta saapuu. Ja kun skeba tulee niin ensin teen kaikki perusjutut. Ainakin viilaan nauhojen päät ja teen kaikki juotokset uudelleen. Katsotaan miten lähtee tele soimaan. Ilmoittelen sitten lisää kun tavara saapuu
ganja67
24.03.2006 10:16:38
Kaveri osti kyseisen Bentonin josta body halkesi takaa viikon soiton jälkeen! Volumepotikka rikki myös, toimi kyllä mutta puolet väännöstä hampaat irvessä ja puolet pyöri itsestään... Ostin itselleni sen, vaihdoin straton tallan(ilman vibraa,kielet bodyn läpi), virittimet schallereihin, uudet potikat ja 3Xhumbucker(12,8kohm, 8,9kohm, 8,2kohm), grafiittisatulan jne. Nyt ihan soitettava peli. Kaula oli yllättävän hyvä mutta luulen että bentoneista on yksi tuhannesta hyvä(tai edes kohtalainen). Hyvän "rakennussarja-aihion" siitä saa jos hyvin sattuu...
pardy
24.03.2006 19:54:32

Kaveri osti kyseisen Bentonin josta body halkesi takaa viikon soiton jälkeen! Volumepotikka rikki myös, toimi kyllä mutta puolet väännöstä hampaat irvessä ja puolet pyöri itsestään... Ostin itselleni sen, vaihdoin straton tallan(ilman vibraa,kielet bodyn läpi), virittimet schallereihin, uudet potikat ja 3Xhumbucker(12,8kohm, 8,9kohm, 8,2kohm), grafiittisatulan jne. Nyt ihan soitettava peli. Kaula oli yllättävän hyvä mutta luulen että bentoneista on yksi tuhannesta hyvä(tai edes kohtalainen). Hyvän "rakennussarja-aihion" siitä saa jos hyvin sattuu...

Kaikki Bentonin bassot mitä oon testannu (niistä puhun ku bassoista eniten ymmärrän) on ollu erinomaisia soittimia. Ei metalliosiltaan/mikeiltään tietenkään mutta ovat soineet mahottoman hyvin ja kaula on ollu suora jne.
"Oommä kyllä joskus miettiny basoja ku eukko on ottanu suihin." -Wasara
T.Urmio
24.03.2006 20:47:23
Kaverilla oon testannu flying vee mallista harrikkaa ja olin positivisesti yllättynyt. Mikit ja hardware on tietty jotain muropakettikamaa mutta itse soitin vallankin kelpo. Viimeistely on vähän juosten kustua(valumia ja maalittomia nurkkia) mutta sehän ei sua haitanne jos nimenomaan tuunattavaksi tilasit. Ei kun louhimaan.
No ei se mun vika oo
palomaeki
25.03.2006 12:09:35
Meikällä oli tässä semmonen Bentonin ~150€ aktiivibasso, mutta menin ja myin sen pois. Nyt harmittaa.
Nääs kun olihan tuo paljon parempi ku moni muu tuon hintaluokan basso mitä on tullu testailtua.
Ja se sopi meikälle käteen paremmin ku esim. suurin osa Fenderin bassoista.

Ja kyllähän nuo Bentonin kitaratki on melko soitettavaa kamaa?
Tai ne pari ainaki mitä oon ite päässy soittaan. Kyllä semmosella keikan heittäis.
Basson tarvisin, oi, ehkäpä myös mikserin kera skannerin didudii... Ja tosiaan. Pepsi on pahaa.
pardy
25.03.2006 19:06:33

Meikällä oli tässä semmonen Bentonin ~150€ aktiivibasso, mutta menin ja myin sen pois. Nyt harmittaa.
Nääs kun olihan tuo paljon parempi ku moni muu tuon hintaluokan basso mitä on tullu testailtua.
Ja se sopi meikälle käteen paremmin ku esim. suurin osa Fenderin bassoista.

Yks kaveri osti tommosen 5-kielisen HB:n basson käytettynä hintaan 80e. Mun mielestä erittäin hyvä kauppa. Se basso nimittäin istuu hyvin kouraan ja soi hyvin. Eikä hardiskaan mitään ihan umpihuonoa ole. Virittimet ovat esim. oikeinkin hyvät. Ainoa vika siinä on että talla on hitusen väärällä kohdalla. G-kieli meinaa tulla ihan himpan verran otelaudan reunan yli ja intonaation säätövara loppuu kesken.
palomaeki
25.03.2006 19:32:15
Ainoa vika siinä on että talla on hitusen väärällä kohdalla. G-kieli meinaa tulla ihan himpan verran otelaudan reunan yli ja intonaation säätövara loppuu kesken.

Ohhoh.
Oma oli ainakin vallan mainio, ainoa miinus oli toisen mikin juotos joka petti jonkun viikon päästä.
Mutta kaikki muu oli just eikä melkein.
Basson tarvisin, oi, ehkäpä myös mikserin kera skannerin didudii... Ja tosiaan. Pepsi on pahaa.
pardy
25.03.2006 20:00:09

Ohhoh.

Noo, eipä tuommoinen nyt liian paha rasti ole korjata.

Mutta siis muuten peli oli oikeen hyvä.
palomaeki
25.03.2006 22:43:56
Jep.
Eiköhän tuo oo pahiten aliarvioitu merkkinimike tuo "Harley Benton".
Nääs soittimet on ihan hyvää kamaa ja wahien kotelot kelpaa projektiaihioiksi hienosti...

Mitä muuta voi halpismerkiltä kaivata? :P
SPLATTER
31.03.2006 23:12:05
Niinpä niin.. hyvän aihion luulen saavani. Ainakin toivottavasti. Mutta eipä tuossa konkurssia pääse tekemään.
Keep on rocking
SPLATTER
12.04.2006 19:29:07
Nyt on sitten skeba tullut postista. Ensivaikutelmat on seuraavanlaiset: Kaula on kuitenkin melko hyvä. Viilasin nauhat ja pyöristin hieman otelaudan reunoja. Bodyssä en keksinyt suurempia vikoja. Pintakäsittely on tehty tehtaalla yllättävän huolellisesti. Hardware toimii aivan hyvin siihen asti kunnes ostan uudet ja paremmat. :) Talla on lätkäisty umpimähkässä kiinni ja se on vähän vinossa. Kaikki juotokset teen uudelleen ja laitan paremmat maadoitukset. Hurina on melkoinen.
Mutta eipä tullut ilmasta maksettua. Sanoisin, että erittäin hyvä soittopeli tuolla rahalla. Katsoo uudelleen sitten kun on enemmän tällä soittanut.
Keep on rocking
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)