Jonte 24.03.2006 18:49:11 | |
---|
Eipä kyllä sinänsä, mutta triossa saa mukavaa vaihtelua jos basistilla taittuu kitara kakkosena. Perusturde ei kuitenkaan huomaa basson vaihtumista synteettiseksi. Hyvä tuo kitara kakkosena tuossa, näinpä se on meilläkin. Perusturde, hehe...Turakainen? Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois". |
manjaana 24.03.2006 18:51:29 | |
---|
ja mä todistan :o) Ollaan toistemme alibit... :o) Vanha varis, vaan vikkelä.. |
Niinkuin toi WW totesi, kyllä toi vasuribasso on ihan oma laji ja kyllä sitä oikeesti täytyisi treenata (ehkä ei kaikkien:-)) Mullakin on basistimenneisyys, mutta kyllä mä suosiolla jätän vasuribassohommat niille, jotka osaa. My name is Baron, Sir Baron. |
Anonymous-jazz 24.03.2006 19:10:04 | |
---|
Faijani uskoo edelleen että bassoa on maailman helpointa soittaa bändissä ja ilmankos tuosta johtuen basistivitsit ovat vakiojuttu vieläkin :) Itse olen kyllä bassoa sen verran soitellut siinä sivussa että tiedän että ei ole ihan mikään "Über"helppo soitin asteikkojen turvin. Rytmitajullakin tuntuu olevan aika paljon merkitystä basistilla. Sellaiseen johtopäätökseen itse olen tullut että iskelmämusassa basisti voi olla eniten kännissä keikalla. Rumpalina tiedän sen että kun on 6-7 ohraa vetänyt alas niin komppi alkaa mennä riskirajoille. Let us never tolerate outrageous conspiracy theories concerning the attacks of September the 11th; malicious lies that attempt to shift the blame away from the terrorists. - George W. Bush (Eihän valkokaulusterroristeja ole olemassa :) |
baron 24.03.2006 19:17:44 | |
---|
Sellaiseen johtopäätökseen itse olen tullut että iskelmämusassa basisti voi olla eniten kännissä keikalla. Tossa mä oon eri mieltä. Vaikka ne on, niiden ei pitäisi olla. My name is Baron, Sir Baron. |
omarklah 24.03.2006 19:20:54 | |
---|
Vaikka ne on, niiden ei pitäisi olla. Tossa mä oon eri mieltä. Olisivat, jos voisivat :o) Tää sit sanois tälleen... |
Ukko 24.03.2006 19:23:33 | |
---|
Sellaiseen johtopäätökseen itse olen tullut että iskelmämusassa basisti voi olla eniten kännissä keikalla. Rumpalina tiedän sen että kun on 6-7 ohraa vetänyt alas niin komppi alkaa mennä riskirajoille. Sellaiseen johtopäätökseen olen tullut että muutamat uskovat olevansa parempia kuskeja autolla ajaessaan muutaman oluen jälkeen kun on rennompi olo. Pieleen menee ja rajusti. Ja sama koskee musisointia. |
baron 24.03.2006 19:23:47 | |
---|
Tossa mä oon eri mieltä. Olisivat, jos voisivat :o) Meillä ei oo kukaan muu sammunut kesken piisin kuin basisti. Mä voisin ylpeenä kertoa, että saatiin soitettua biisi loppuun ilman keskeytystä. My name is Baron, Sir Baron. |
EP 24.03.2006 19:29:33 | |
---|
Sä et tiedä näköjään yhtään mistä puhut... Lottobasisti=sillon tällön joku ääni oikeen:-) Esiintyy myös muodossa odysseys-basisti=jatkuvaa harharetkeilyä,HOHO! Näistä on väännetty ennenkin,ei jaksa enää... Sanotaan nyt vaikka että MULLE basso on helpoin,kenties johtuu siitä että soitan myös kiippareita ja kitaraa,kuin myös olen teoriaa ja säveltapailua aikoinaan opiskellut notta ymmärrän myös noitten harmonioiden perään eli kyllä mä pystyn soittaan bassolla/vasuribassolla muutakin kuin ne perusäänet,ja jopa ihan korvakuulolta joskus,ja jopa vaikka,VOITKO USKOA!!???Sellaseenkin biisiin mitä en ole ikuna soittanut saati himassa treenannut?Uskomatonta...mutta kun on lahjakas,niin voi voi?Ei me kaikki voida olla,Ellipelli...treenaa sä vaan himassa ne äänet kohilleen,jooko? Ja tiedätkö vieläkin ihmeellisempää on tulossa;mä pystyn säestään itseäni ihan tosta vaan,pelkistä laulunsanoista vaikka vetäsen,HOHO! Jos olen biisin joskus kuullut... Säälittävää, että olet joutunut noin huonon basistin kanssa soittamaan, todella sääli.. :( Vedän takaisin jos tarkoitit, että basso on SULLE helpoin, mä ajattelin, että ajattelet ihan yleisesti noi. Mitä sä WW sitten aina valitat jos oot niin lahjakas? Mä reenaan kotona sen takia, että keikat ei ole se oikea paikka alkaa harjoittelemaan ja kuuntelemaan mitä on tulossa, mä tiedän sen jo kotoo lähtiessä. |
Anonymous-jazz 24.03.2006 19:30:22 | |
---|
Meillä ei oo kukaan muu sammunut kesken piisin kuin basisti. Mä voisin ylpeenä kertoa, että saatiin soitettua biisi loppuun ilman keskeytystä. HOHO Let us never tolerate outrageous conspiracy theories concerning the attacks of September the 11th; malicious lies that attempt to shift the blame away from the terrorists. - George W. Bush (Eihän valkokaulusterroristeja ole olemassa :) |
Anonymous-jazz 24.03.2006 19:30:49 | |
---|
Sellaiseen johtopäätökseen olen tullut että muutamat uskovat olevansa parempia kuskeja autolla ajaessaan muutaman oluen jälkeen kun on rennompi olo. Pieleen menee ja rajusti. Ja sama koskee musisointia. Pitää täysin paikkansa. Let us never tolerate outrageous conspiracy theories concerning the attacks of September the 11th; malicious lies that attempt to shift the blame away from the terrorists. - George W. Bush (Eihän valkokaulusterroristeja ole olemassa :) |
kuunsirppi 24.03.2006 19:31:31 | |
---|
Jospa joku vielä jonkun ajan kuluessa meittit tilaa oikein yleiselle keikalle,niin koetan muistaa ilmoittaa,voipi tulla vaikka tsekkaamaan.Pitääköhän olla joku jakomielivika että pystyy laulamaan,bassottamaan ja kiipparoimaan samaan aikaan?Nih,pysymään kans jotenki rytmissä kun minä heittelen sivusta tyhmiä välihuomautuksia ja kiilaan filleissä! meidän kiipparisti on samanlainen; kiipparoi, bassottaa ja laulaa...yleensä stemmoja, mutta joitain ihan soolobiisejäkin ja vielä välillä siinä mun kans vähän pelaa silmäpeliä :o) (tai jonkun söpön tytön kanssa, joka on siellä lattialla ) Mä teen, mitä teen ja meen, minne meen! |
kuunsirppi 24.03.2006 19:32:51 | |
---|
Ollaan toistemme alibit... :o) sopii :o)) Mä teen, mitä teen ja meen, minne meen! |
EP 24.03.2006 19:39:08 | |
---|
Ei ollut tarkoitus ketään kiipparistia haukkua, totesin vaan kun WW puhui lottobasisteista, että on niitä lottokiipparistejakin.. Itte oon kyllästynyt lottoamiseen ja kaikki biisit pitää olla joka jätkälle selvillä, kun mennään keikalle. |
WanhaWetäjä 24.03.2006 20:01:14 (muokattu 24.03.2006 20:02:17) | |
---|
Niinkuin toi WW totesi, kyllä toi vasuribasso on ihan oma laji ja kyllä sitä oikeesti täytyisi treenata (ehkä ei kaikkien:-)) Mullakin on basistimenneisyys, mutta kyllä mä suosiolla jätän vasuribassohommat niille, jotka osaa. No joo... Mulle lienee etua siitä että olen vasenkätinen,soittanut bassoa ja kitaraa ihan kakarasta koko ajan rinnakkain,ja ehkä tärkeinpänä;mä olen ihan nuoresta pitäen myös kopsannut ITSE biisit ja opetellut sen kuuntelemisen taidon?Ja tosiaan sitä kuuntelemisen taitoa on sitten tarvittu vuosien saatossa....kuin myös nauhoittelin/tein omia biisejä ja soitin kaikki ite,myös rumpuja muuten tuli soiteltua,enpäs tuota muistanutkaan! Ja kuuntelin paljon tuota melodista osastoa kuten Beatles,Eagles,Chicago,Steely Dan etc...progea Yes,Genesis,GentleGiant,Camel etc,ja toki wanhan liiton heviä eli Heeppia ja Purplea,myöhemmin tuli nuo fuusiot sitten...eli tuo harmoniataju lienee sieltä lähtösin,ei kolmen soinnun rokkia tai jotain rautalankaa kuuntelemalla hirveesti tuo harmoniapuoli pääse kehittyyn?Eli se mitä sä olet nuorena kuunnellut/soittanut,antaa sen pohjan,ja mitä monipuolisempaa se musa on ollut sen parempi?Mä aloin humppakeikat 18-vuotiaana,että sekin puoli tuli tutuksi aika nuorena... En mä basisteja aliarvioi,OIKEAT basistit on oma lukunsa,oikeassa orkesterissa on basisti,mutta huttumusassa nyt nuo kompromissitkin toimii ihan jees ja on joskus pakon sanelemia...kai mäkin nyt stana mieluummin soittaisin OIKEASSA orkesterissa kuin "köyhän miehen"kvartetissa,ja mieluusti kitaraa,kun se on mun pääsoitin,kuitenkin;-) Osaksi totta,osaksi huulta heitin tuosta bassohommasta ja sen näennäisestä helppoudesta...mulle se on helpoin soitin ollut aina,joillekkin se tuottaa edelleen suunnattomia vaikeuksia,eli jopa alotusääni ei osu,tuota mä en ikinä voi ymmärtää.... Sovitettu,harjoteltu musa on ihan eri juttu kuin se että mennään heittään tonne joku keikka "kootuilla teoksilla". Mutta semmonenkin keikka voi toimia ihan ok,JOS kaikki on ns pitkän linjan ja "humpan kiertokoulun"käyneitä pelimanneja,eli on sitä tarvittavaa soittokokemusta,biisituntemusta ja rutiinia?Eikä ole sitä kaalia sillä kossulla ihan sohjoksi vetästy,HOHO! Mutta siltikin mä haluan edelleen BASISTIKSI!!! Ostan Casion kun täytän 50v... |
omarklah 24.03.2006 21:02:10 | |
---|
...soittanut bassoa ja kitaraa ihan kakarasta koko ajan rinnakkain,ja ehkä tärkeinpänä;mä olen ihan nuoresta pitäen myös kopsannut ITSE biisit ja opetellut sen kuuntelemisen taidon?Ja tosiaan sitä kuuntelemisen taitoa on sitten tarvittu vuosien saatossa.... Ja kuuntelin paljon tuota melodista osastoa kuten Beatles,Eagles,Chicago,Steely Dan etc...progea Yes,Genesis,GentleGiant,Camel etc,ja toki wanhan liiton heviä eli Heeppia ja Purplea,myöhemmin tuli nuo fuusiot sitten...eli tuo harmoniataju lienee sieltä lähtösin,ei kolmen soinnun rokkia tai jotain rautalankaa kuuntelemalla hirveesti tuo harmoniapuoli pääse kehittyyn?Eli se mitä sä olet nuorena kuunnellut/soittanut,antaa sen pohjan,ja mitä monipuolisempaa se musa on ollut sen parempi?
Mulla tuo kitara on ollut selvä kakkosinstrumentti mutta muuten kuullostaa kovin tutulta tuo kaikki - oman elinkaaren alku on ollut musiikin osalta hyvin pitkälle samanlainen. Mä aloin humppakeikat 18-vuotiaana,että sekin puoli tuli tutuksi aika nuorena... Mie aloitin 16v, mutta ei sitä kestänyt kuin muutaman vuoden - ennenkuin nyt sitten taas vanhana pappana... Sovitettu,harjoteltu musa on ihan eri juttu kuin se että mennään heittään tonne joku keikka "kootuilla teoksilla". Mutta semmonenkin keikka voi toimia ihan ok,JOS kaikki on ns pitkän linjan ja "humpan kiertokoulun"käyneitä pelimanneja,eli on sitä tarvittavaa soittokokemusta,biisituntemusta ja rutiinia?Eikä ole sitä kaalia sillä kossulla ihan sohjoksi vetästy,HOHO! Agree! Mutta siltikin mä haluan edelleen BASISTIKSI!!! Ja tästä plussia +++ Tää sit sanois tälleen... |
Tankero 24.03.2006 22:06:31 | |
---|
..soittanut bassoa ja kitaraa ihan kakarasta koko ajan rinnakkain,ja ehkä tärkeinpänä;mä olen ihan nuoresta pitäen myös kopsannut ITSE biisit ja opetellut sen kuuntelemisen taidon?Ja tosiaan sitä kuuntelemisen taitoa on sitten tarvittu vuosien saatossa.... Ja kuuntelin paljon tuota melodista osastoa kuten Beatles,Eagles,Chicago,Steely Dan etc...progea Yes,Genesis,GentleGiant,Camel etc,ja toki wanhan liiton heviä eli Heeppia ja Purplea,myöhemmin tuli nuo fuusiot sitten...eli tuo harmoniataju lienee sieltä lähtösin,ei kolmen soinnun rokkia tai jotain rautalankaa kuuntelemalla hirveesti tuo harmoniapuoli pääse kehittyyn?Eli se mitä sä olet nuorena kuunnellut/soittanut,antaa sen pohjan,ja mitä monipuolisempaa se musa on ollut sen parempi? Mulla tuo kitara on ollut selvä kakkosinstrumentti mutta muuten kuullostaa kovin tutulta tuo kaikki - oman elinkaaren alku on ollut musiikin osalta hyvin pitkälle samanlainen. Mä aloin humppakeikat 18-vuotiaana,että sekin puoli tuli tutuksi aika nuorena... Mie aloitin 16v, mutta ei sitä kestänyt kuin muutaman vuoden - ennenkuin nyt sitten taas vanhana pappana... Sovitettu,harjoteltu musa on ihan eri juttu kuin se että mennään heittään tonne joku keikka "kootuilla teoksilla". Mutta semmonenkin keikka voi toimia ihan ok,JOS kaikki on ns pitkän linjan ja "humpan kiertokoulun"käyneitä pelimanneja,eli on sitä tarvittavaa soittokokemusta,biisituntemusta ja rutiinia?Eikä ole sitä kaalia sillä kossulla ihan sohjoksi vetästy,HOHO! Agree! Mutta siltikin mä haluan edelleen BASISTIKSI!!! Ja tästä plussia +++ No nyt kun asia on tullut puheeksi, en tunne yhtään rumparistia, joka ei haluais osata soittaa bassoa. Kai se johtuu siitä, kun bassoahan sitä ens sijaisesti tulee kuunneltua. Varmasti, vissiin. |
uruttaja 24.03.2006 22:07:22 | |
---|
Turakaisten mielestä basso ja bassorumpu on ainuat mitä ne kuuntelee. |
uruttaja 24.03.2006 22:08:00 | |
---|
Talu ei nyt kiinnosta. Enemmin kolopertti ja sesti. |
isojussi 24.03.2006 22:08:30 | |
---|
Niinhän sä sanot Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |