Aihe: Basistina bändissä
1 2 3 4 5 6 7 8
omarklah
24.03.2006 16:41:42

Eikös pikkuesoissakin joku tuolleesti viritelly kitaran....

Montako tuoppia siellä otitkaan...
Tää sit sanois tälleen...
WanhaWetäjä
24.03.2006 16:52:25

minä soitan bassua. se on jalo soitin se. nykyisellä wartviikissa on viis lankaa mutta vielä enempi haaveilisin perinteisestä fenkun jazzista. siinä on just se basson saunti.

kuminauhapassottelut ( kiipparin vasuri ) ei o mistään kotoisin, vaikka noitakin toteutuksia on ihan starboriveissäkin. Tämä on oma vakaa mielipiteeni.

Joo joo...toi oli selkeesti mulle suunnattu,ei se mitään!!Edelleenkin mun omakohtaisten kokemuksieni perusteella noin 30 vuoden ajalta;basso on se helpoin soitin,kun puhutaan tanssimusasta,HOHO!

"Kuminauhabassot" on kompromissi ja keino saada trio kuulostaan kvartetilta,ja aina parempi hyvä vasuribasso,kuin joku witun lottobasisti/peräkylän pastorius,funkpeukalo......

Toki tuo homma ei kaikilta taitu,joten helppohan siitäkin on wittuilla sellaisten jotka ei ite osaa,jopa moni "oikea" k-esa jättää homman väliin,kun ei vaan taitu,se ei ole ihan niin helppoo kuin luulis,varsinkin jos vielä laulaa;-)
Ostan Casion kun täytän 50v...
manjaana
24.03.2006 16:56:23
Montako tuoppia siellä otitkaan...

Ei ku seuraavana päivänä kuultua tuo oli, mä mitään ottanut, korkeintaan vattumehua nautin hyvässä seurassa.. ;o)
Vanha varis, vaan vikkelä..
uruttaja
24.03.2006 16:59:47
Joo joo...toi oli selkeesti mulle suunnattu,ei se mitään!!Edelleenkin mun omakohtaisten kokemuksieni perusteella noin 30 vuoden ajalta;basso on se helpoin soitin,kun puhutaan tanssimusasta,HOHO!

"Kuminauhabassot" on kompromissi ja keino saada trio kuulostaan kvartetilta,ja aina parempi hyvä vasuribasso,kuin joku witun lottobasisti/peräkylän pastorius,funkpeukalo......

Toki tuo homma ei kaikilta taitu,joten helppohan siitäkin on wittuilla sellaisten jotka ei ite osaa,jopa moni "oikea" k-esa jättää homman väliin,kun ei vaan taitu,se ei ole ihan niin helppoo kuin luulis,varsinkin jos vielä laulaa;-)

Asian tarkastaneena livetilanteessa totean että sulta se taittuu, multa ei.
kuunsirppi
24.03.2006 17:06:14
Ei ku seuraavana päivänä kuultua tuo oli, mä mitään ottanut, korkeintaan vattumehua nautin hyvässä seurassa.. ;o)

ja mä todistan :o)
Mä teen, mitä teen ja meen, minne meen!
Ukko
24.03.2006 17:13:53

Basso on oikiasti ihan haastava soittopeli ja eikö näin, että bassoa saa soittaa VAIN SORMIN, eikä sillä muovinpalalla...

Sano se sille jenkki mummelille, Carolyn Kaye vai mikä sen nimi nyt olikaan.
Tankero
24.03.2006 17:16:17
Tein tämän liikkeen kaksi viikkoa sitten - enkä ole katunut...
On se Jasso kyllä hyvä peruspeli :o)

Näin rumparistin näkökannasta käsin, ei haittaa vaikka bassossa on vähän soivuuttakin. Mitä Fenderissä taas ei tahdo olla.
Tai on siis vähän.
Varmasti, vissiin.
omarklah
24.03.2006 17:27:47

Näin rumparistin näkökannasta käsin, ei haittaa vaikka bassossa on vähän soivuuttakin. Mitä Fenderissä taas ei tahdo olla.
Tai on siis vähän.

Mitä lie tarkoitat soivuudella - sustainia ?
Sitä löytyy kyllä...
Tää sit sanois tälleen...
Tankero
24.03.2006 17:32:50 (muokattu 24.03.2006 17:33:23)
Mitä lie tarkoitat soivuudella - sustainia ?
Sitä löytyy kyllä...

No sitä että se soi, ehkä vähän pidempäänkin, eikä heri puuroudu, kun tahtovat olla sellaisia tumppuja. Verrattuna esim basistimme Neuseriin.
Varmasti, vissiin.
EP
24.03.2006 17:33:31

"Lottobasisti" hmm.. ??
Jos "oikea ääni oikeassa paikassa" riittää, niin sitten se voi olla helpoin.. 8)

Entäs' lottokiipparisti?
Ne saa mun puolestani niitä vasuribassoja soitellakin ihan rauhassa..
Timi
24.03.2006 17:34:59
Mä oon kai poikkeava nuori(lue vanhus) Olen aina tahtonut osata soittaa bassoa.Siinä saa liikkua,heittää pikku shöytä,tarkkailla friiduja,pitää bändin soitto kasassa heittää peukkubassoa,lätkyttää,juoksuttaa.Bassolla voi tehdä biisistä jykevän,löysän,rytmikkään,aivan perseestä,lennokkaan.Funtsaa,kun basso kulkee,jalat alkaa käydä ihan itekseen,helppo roudata.Taitaa olla yksi huono puoli niinkuin kitaristeilla,Maha ja olkapää märkänä.Mutta Voi!Olen vain Rumpali.
Timi
24.03.2006 17:40:35
Niin tuosta kiipparistin vasuribassoista.Täytyy sanoa että meidän bändin kiipparisti hoitaa bassohommat hienosti himaan!
Tankero
24.03.2006 17:44:31
Niin tuosta kiipparistin vasuribassoista.Täytyy sanoa että meidän bändin kiipparisti hoitaa bassohommat hienosti himaan!

Entä keikalle?
Varmasti, vissiin.
Timi
24.03.2006 17:44:51
Minä taas!
Eipä pidä unohtaa että meitä soittajia on niin moneen junaan.Ei kaikki ole virtuooseja.En minäkään ole suomen paras rumpali mutta oon ainaski meidän bändin!
EP
24.03.2006 17:45:29 (muokattu 24.03.2006 17:46:01)

Mut se ei olekkaan "lottokiipparisti", eihän? :)
Timi
24.03.2006 17:51:54
Entä keikalle?

Jospa joku vielä jonkun ajan kuluessa meittit tilaa oikein yleiselle keikalle,niin koetan muistaa ilmoittaa,voipi tulla vaikka tsekkaamaan.Pitääköhän olla joku jakomielivika että pystyy laulamaan,bassottamaan ja kiipparoimaan samaan aikaan?Nih,pysymään kans jotenki rytmissä kun minä heittelen sivusta tyhmiä välihuomautuksia ja kiilaan filleissä!
Timi
24.03.2006 17:56:02
Mut se ei olekkaan "lottokiipparisti", eihän? :)

Onneksi ei ole ja jos olisi ,ei olisi meidän bändissä!Miten toi vaikuttaa niin tyhmältä?
No joo.Minun tietsikka-aika näköjään loppui.Palataan myöhemmin.
WanhaWetäjä
24.03.2006 18:14:44 (muokattu 24.03.2006 18:15:13)

"Lottobasisti" hmm.. ??
Jos "oikea ääni oikeassa paikassa" riittää, niin sitten se voi olla helpoin.. 8)

Entäs' lottokiipparisti?
Ne saa mun puolestani niitä vasuribassoja soitellakin ihan rauhassa..

Sä et tiedä näköjään yhtään mistä puhut...

Lottobasisti=sillon tällön joku ääni oikeen:-)

Esiintyy myös muodossa odysseys-basisti=jatkuvaa harharetkeilyä,HOHO!

Näistä on väännetty ennenkin,ei jaksa enää...

Sanotaan nyt vaikka että MULLE basso on helpoin,kenties johtuu siitä että soitan myös kiippareita ja kitaraa,kuin myös olen teoriaa ja säveltapailua aikoinaan opiskellut notta ymmärrän myös noitten harmonioiden perään eli kyllä mä pystyn soittaan bassolla/vasuribassolla muutakin kuin ne perusäänet,ja jopa ihan korvakuulolta joskus,ja jopa vaikka,VOITKO USKOA!!???Sellaseenkin biisiin mitä en ole ikuna soittanut saati himassa treenannut?Uskomatonta...mutta kun on lahjakas,niin voi voi?Ei me kaikki voida olla,Ellipelli...treenaa sä vaan himassa ne äänet kohilleen,jooko?

Ja tiedätkö vieläkin ihmeellisempää on tulossa;mä pystyn säestään itseäni ihan tosta vaan,pelkistä laulunsanoista vaikka vetäsen,HOHO!

Jos olen biisin joskus kuullut...
Ostan Casion kun täytän 50v...
Tankoprinssi
24.03.2006 18:45:34

Mä tartuin aikoinaan bassoon tämän takia: http://www.artcenter.se/35/honung.gif
Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)