Aihe: Suositelkaa hihattia
1 2
Fuusiomiess
24.03.2006 16:25:53
Elikkäs nyt olisi tarvis ostaa uusi hihatti Meinl mcs romun tilalle. Ridena on viime jouluna ostettu Meinl Byzance medium 20" jolle tarvitsisi nyt kaveria. Hihatin tulisi olla mahdollisimman all-around peli ja budjetti on noin 200-350e. Meinliltä tulee luonnollisesti mieleen ainakin eri byzancet, mutta ainut kokeilemani 14" medium regular-viimeistelllä oli yksistään ehkä liian tumma ja ei leikannut omaan korvaan tarpeeksi. Elikkäs ehkä turhan "jazz", mutta entäs muut byzancet?

Joten jos teillä olisi antaa ehdotuksia (tai jopa kokemusta eri hihateista samaisen riden kanssa) niin niitä ottaisin vastaan mielellään. Meinl on hintalaatu-suhteensa vuoksi hyvänä ostovaihtoehtona, mutta ehdottakaa tietenkin kaikkien muidenkin merkkien malleja!

Kiitos jo etukäteen.
Deino
24.03.2006 16:27:12

Paiste 2002 Sound Edge on varma valinta. Sinuna tosin ottaisin jonkun Byzanceista.
Deino vaan.
Brother Michael
24.03.2006 16:28:16 (muokattu 24.03.2006 16:29:10)
Itse pidin Meinlin Bysanzea liian kolisevana omaan makuuni.

Ehdotankin siis Zildjian A-Customia, 14". Mielestäni erinomainen allround haikka ja ainakin käytettynä saa 200e pintaan. Taitaa kyllä mahtua tohon sun hintahaarukkaan uutenakin.

Makuasia sitten on, että haluaako Mastersoundit, tavalliset, vai jonkun muun.
One more beer and heavy metal and I'm just fine - Manowar
joravuo
24.03.2006 16:30:02

Zildjian avedis new beat 14" lähtee toomannilasta 200e
Piracy.It's a crime
Progressor
24.03.2006 16:34:31
Zildjian avedis new beat 14" lähtee toomannilasta 200e

Eipä ole ollut tuo tarjous voimassa enää vähään aikaan. Mutta hyvä haitsu tuo toki on.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
Tindrum
24.03.2006 16:36:20
Kokeile Meinlin Soundwavellisia (rypytettyjä) haitsuja. Noi Soundwavet avaa saundia aika paljon.

m© Olipa sitten niin tai näin, mutta näin on.
harzza1
24.03.2006 16:36:40
Itse pidin Meinlin Bysanzea liian kolisevana omaan makuuni.

byzance koliseva? ok.
Rummut löytyy, symbaaleja vaihtelevasti.
markkuliini
24.03.2006 16:37:10

Tuohon hintaan saat mitkä tahansa käytettynä ja monet huippumerkit uutenakin. Suosittelen testailemaan mahdollisimman monia. Makuasioita ovat nämä.
www.vasamayhtye.com
dictatorsh*t
24.03.2006 16:37:24
Kannattaa koittaa Bosphoruksen Traditional -sarjan hattuja.
Davos
24.03.2006 16:45:15
Zildjian K 13" on edelleen paras haitsu mitä olen soittanut. Ihan taivaallinen peli.
markkuliini
24.03.2006 16:52:33

Tämä haitsu/ symbaali-soundi-juttu on ihan tilanteesta kiinni.
Esim. itselläni on kolme paria erilaisiin tilanteisiin. Näistä paksuimmat kuulostaisivat "kolisevalta" ja liian kova ääniseltä hissuttelukeikoilla ja näistä ohuimmat jäisivät jalkoihin kovaäänisimmillä keikoilla. Eli on täysin mahdotonta kiistellä/neuvoa joidenkin symbaalien soundista jos ei tiedä millaisissa oloissa niitä käytetään.

Olin juuri laivakeikoilla ja paksuin pari toimi siellä tosi hyvin koska Lapinlahden linnut soittaa melko lujaa (olin tuuraamassa vain) ja soittotilassa on kokolattiamatto ja se on muutenkin tosi dempattu.

Toki lähtökohta on se että haitsun perussoundin tulee olla hyvä, mutta tuo kovaäänisyys/kirkkaus, tai siis sen tarve, riippuu aina soittotilanteesta.
www.vasamayhtye.com
Bacchus
24.03.2006 17:47:56
Tämä haitsu/ symbaali-soundi-juttu on ihan tilanteesta kiinni.
Esim. itselläni...

Hyvä kirjoitus, ja täyttä asiaa.

Mikään symbaali ei toimi kaikissa tilanteissa. Tietenkin joku välimallin ratkaisu toimii mahdollisimman laajasti, mutta jos ihannesoundia hakee, niin pitää olla aika kattava symbaalivarasto.

Mutta joo, ei varsinaisesti liittynyt juuri tähän topickiin.

Voisit katella Zildjianin K:n haitsuja käytettynä. Niitä tosin on melko vähän liikkeellä, mutta voithan aina pistää esim. osto-ilmoituksen torille.
Sandwich
24.03.2006 18:54:39
sabian 14" aa rockhats tai aax metal hats melkeen samoja mutta siinä metalhatsis on enempi leikkaava ääni
i rather die standing than live on my knees
miän vain
24.03.2006 21:02:30

Hyvä kirjoitus, ja täyttä asiaa.

Kyl. Mullakin on muutama pelti, jotka jäävät täysin jalkoihin ihan heti. Vaan sitten kun pari kertaa vuodessa on 'sellainen' keikka, läiskin itseäni selkään kun en myynytkään niitä.

Mut niistä haitsuista. Leikkaava ja kireä mutta silti all-round voisi olla vaikka Avedis mastersound tai 2002 sound edge. Minusta nuo ovat aivan liian kihiseviä, mutta soundikorvani tahtookin matalaa ja tummaa.
Tohtori myhäilee...
Faroband.net - bändisivu
Semisuper - rumpusivu
markkuliini
24.03.2006 21:05:45

Mut niistä haitsuista. Leikkaava ja kireä mutta silti all-round voisi olla vaikka Avedis mastersound tai 2002 sound edge. Minusta nuo ovat aivan liian kihiseviä, mutta soundikorvani tahtookin matalaa ja tummaa.

Voi olla että mulle sattui huono pari, mutta mulla oli hetken aikaa tuollainen Avedis mastersound ja oli kyllä todella kolkkosoundiset. Ihan liian paksut, vaikka soitan välillä oikeasti lujaa. Sanottakoon vielä, että tuo on ainoa pari jota olen soittanut.
www.vasamayhtye.com
moderndrummer88
25.03.2006 10:11:36 (muokattu 25.03.2006 10:12:04)
Zildjian avedis new beat regular finishillä. Siitä all-aroundimmaksi ei kyllä pääse, noillaa hoitaa kaiken humpasta heviin
powertreblebassvolume
Davos
25.03.2006 11:10:35
Mielestäni nuo omat K 13" ovat paremmat all-round haikat kun kaverin 14" New Beatit. Makuasioitahan nämäkin. Molemmilla taittuu kaikki humpasta heviin, mutta kookkoset soundaa paremmalle. Minusta.
moderndrummer88
25.03.2006 11:17:04
Mielestäni nuo omat K 13" ovat paremmat all-round haikat kun kaverin 14" New Beatit. Makuasioitahan nämäkin. Molemmilla taittuu kaikki humpasta heviin, mutta kookkoset soundaa paremmalle. Minusta.

ite oon soitellu rumpuopen 13" zildjian K haikkoja, hyvät ne oli mutta en kyllä niin paljoa niistä digannu kun noista avediksista, en kyllä muutenkaan diggaa pienistä haikoista
powertreblebassvolume
Davos
25.03.2006 11:18:22
Minä diggaan, varsinkin kun tulivat satasella vastaan nuo haikat niin ei kehannut jättää hyllyyn ;)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)