Aihe: analogi TV ja lupamaksu 2007 eteenpäin?
1
StJerky
24.03.2006 15:28:13
Mitä luulette. Jos en osta digiboksia, niin tarvitseeko minun maksaa analogisten lähetysten loppumisen jälkeen TV-lupamaksua? TV:ssähän on viritin, mutta sillä ei voi vastaanottaa ohjelmaa. Voisin silti katsoa DVD:tä ja vidoeita.

Jos ei tarvitse (kuten luulen), niin monissa taloissa ovikellon soidessa yllättäen kaappiin livahtaakin TV:n sijaan vain digiboksi ja pikkuantenni ;-)
M-Juhana
24.03.2006 15:30:08

Muusta en tiedä, mut epäilen , että analoginen tv ei lopu 2007.....
RR4E toivoisi olevansa yhtä lahjakas piirtäjä kuin minä, mutta sen sijaan hänelle on suotu lentämisen lahja -Tetsuo-
Feggy
24.03.2006 15:30:31

Mitä luulette. Jos en osta digiboksia, niin tarvitseeko minun maksaa analogisten lähetysten loppumisen jälkeen TV-lupamaksua? TV:ssähän on viritin, mutta sillä ei voi vastaanottaa ohjelmaa. Voisin silti katsoa DVD:tä ja vidoeita.

Jos ei tarvitse (kuten luulen), niin monissa taloissa ovikellon soidessa yllättäen kaappiin livahtaakin TV:n sijaan vain digiboksi ja pikkuantenni ;-)

Ei luulisi tarvitsevan. Eikös maksu ole vastaanotosta? Ei kai rikkinäisestä tv:kään tarvitse maksaa?
"kielten oikean paksuuden tarkistaminen tulisi olla soittajalle päivittäinen rutiini!" - nimimerkki Incognito Anssi Kelan foorumilla
Leikari
24.03.2006 15:37:32 (muokattu 24.03.2006 15:38:29)
lupa tarvitaan mikäli on tv-lähetysten vastaanottamiseen soveltuva laite

analogi-tv on vuodesta 2007 vain monitori - elikä se digiboksi tai vastaava digivirittimen sisältävä laite on olennainen

lyhyesti: ellet voi katsoa ei tarvitse maksaa

lupa täytyy itse irtisanoa riittävän ajoissa (ainakin ennen oli kuukausi ennen lupakauden loppua) - muuten jatkuu automaattisesti
Soitetaan jamia!
Aakoo
24.03.2006 15:56:08
Vuoden vaihteessa oli joku digi-sovitin n. 850 000 kotitaloudessa. Kotitalouksia 2,4 miljoonaa. Onkohan tuo homma kunnossa ens vuonna ?

Ja onko suomen valitsema tekniikka esim. sama kuin jossain Saksassa......

Asioiden kunnossa oleminenhan riippuu aika pitkälti kotitalouksista itsestään. Kyllä väki (itseni mukaan lukien ) sen boxin noutaa, kun tv ei ilman sitä näy, tai kun analogi-tv:n aika käy vähiin.

Eiköhän tuo digitekniikka ole suurinpiirtein samaa kuin muualla euroopassa. Ilmeisesti kuitenkin esim. Ylen käyttämä tekstien siirto tekniikka tms on jotain erittäin advanced tekniikkaa, joka ei kaikissa laitoksissa pelitä. Joku joka oikeasti tästä tietää kertokoon enempi..
lindo
24.03.2006 16:15:57 (muokattu 24.03.2006 16:18:09)
Vuoden vaihteessa oli joku digi-sovitin n. 850 000 kotitaloudessa. Kotitalouksia 2,4 miljoonaa. Onkohan tuo homma kunnossa ens vuonna ?

Joo, tuossa on vähän sama meininki kuin aikanaan oli ihmeissäni kun jossain luki että kuinka vähällä prosentilla suomalaisista on CD soitin. Tästä on nyt ehkä muutama vuosi. Jossain vaiheessa ihmeteltiin että miksi levyjen myynti putosi niin paljon, mutta sehän johtui siitä että ihmiset jotka ostivat vinyyleitä, ja kasetteja, eivät enää saaneetkaan mitään, koska molempien massavalmistus loppui.

DigiTVeestä; sen voisi mielestäni nimetä suomessa suoraan vaan UrheiluTV. Olen tuota ohjelmatarjontaa, ja Mtv3's mainoksia DIGI kanavastaan katsonut ja ei se kyllä mulle tarjoa mitään mistä maksaisin vielä enemmän.

DigiTVn suunnittelu meni mielestäni ihan metsään. Jos multa ois kysytty olisin yrittänyt kehitellä sen internetin kaltaiseksi, tai mielummin internetin kanssa toimivaksi vaikka näin:
Mitäs tänään kattelis?
Käynpä tuosta "multimedia TV'stä netissä kattelemassa mitä ois...
Näppis ja hiiri vaan sieltä olohuoneen pöydän lokerosta ja tuosta vaikka tuo filmi
Downloading .....
Kattelisin filmin, ja maksu katselluista ohjelmista tuleekin kivasti sähköpostiin josta sen maksaa näppärästi netissä.

Normaalit paskaohjelmat voisi kuulua vaikka johonkin "perusmaksuu" jos sellasia nyt joku vielä haluaa kattoa. Jos ei halua maksaa tuota perusmaksua, ei näe myöskään noita ko. ohlelmia.

... ja sit mä heräsin :P

Muusta en tiedä, mut epäilen , että analoginen tv ei lopu 2007.....

Joo, Ruotsissa ei ole ainakaan loppunut vaikka kuulema vuonna 2005 piti.
Teijo K.
24.03.2006 16:17:04

Ja onko suomen valitsema tekniikka esim. sama kuin jossain Saksassa......

Meillä ei ole digiboksia, enkä osta.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1 And pray that there's intelligent life somewhere up in space, 'Cause there's bugger all down here on Earth.
Jumina5/6
24.03.2006 16:19:40
Minulla ei ole televisiota, enkä osta.

Paitsi jos sieltä alkaa joskus tulla jotain järkevää.
Pissahammasta kolottaa. Olenko infrapunaniska?
lindo
24.03.2006 16:20:24
Meillä ei ole digiboksia, enkä osta.

Sama täällä.

http://www.cosgan.de/smiliegenerator/ablage/211/232.png

hehee
N_Bates
24.03.2006 16:31:40

Eiköhän tuo digitekniikka ole suurinpiirtein samaa kuin muualla euroopassa. Ilmeisesti kuitenkin esim. Ylen käyttämä tekstien siirto tekniikka tms on jotain erittäin advanced tekniikkaa, joka ei kaikissa laitoksissa pelitä. Joku joka oikeasti tästä tietää kertokoon enempi..

Perustekniikka on sama. Toi tekstitys on ongelmallista, sillä sitä ei käytetä käytännössä juuri muualla kuin pohjoismaissa. Niinpä laitevalmistajia ei ole kauheasti kiinnostanut toimiiko noi tekstitysominaisuudet boxeissa vai ei, kun suurin osa asiakkaista ei kuitenkaan niitä ikinä käytä.
Bom digi digi digi bom digi bom!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)