Aihe: Basistina bändissä
1 2 3 4 5 6 7 8
Sertzo S
24.03.2006 11:21:20 (muokattu 24.03.2006 11:22:30)
Minusta kun ei tullut hyvää hamonikan soittajaa, niin tuli kohtuullisen käyttökelpoinen basisti. Osin tosin olosuhteiden pakosta, kun haitaria ei hyväksytty hienostoravintolaan 70-luvun alussa orkesterilavalle esim. Vaasan Waskia-hotellissa. Kontraa hieman näpelöineenä basistin ura alkoi viimeinkin sitten Kaijakka ja Tunneli- nimissä ravintoloissa lokakuussa v. 1973. Omat vaikeutensa oli toki aluksia tuonkin soittimen kanssa, mutta keikkakorkeakoulu ja omaehtoinen opiskelu ajan saatossa auttoivat asiaa. Harmoniapuolen tutkiskelusta oli hyötyä, ettei aivan perusääni/kvintti-pohjalta pompsuteltu Fenderin Jazz-bassoa :)
uruttaja
24.03.2006 11:24:43
Minusta kun ei tullut hyvää hamonikan soittajaa, niin tuli kohtuullisen käyttökelpoinen basisti. Osin tosin olosuhteiden pakosta, kun haitaria ei hyväksytty hienostoravintolaan 70-luvun alussa orkesterilavalle esim. Vaasan Waskia-hotellissa. Kontraa hieman näpelöineenä basistin ura alkoi viimeinkin sitten Kaijakka ja Tunneli- nimissä ravintoloissa lokakuussa v. 1973. Omat vaikeutensa oli toki aluksia tuonkin soittimen kanssa, mutta keikkakorkeakoulu ja omaehtoinen opiskelu ajan saatossa auttoivat asiaa. Harmoniapuolen tutkiskelusta oli hyötyä, ettei aivan perusääni/kvintti-pohjalta pompsuteltu Fenderin Jazz-bassoa :)

Vaasa on hieno paikka, edelläkävijäkansaa.
EP
24.03.2006 11:30:47

Ja noin pian piäsit jo Tamperreelle soittaan..
Sertzo S
24.03.2006 11:32:50
Ja noin pian piäsit jo Tamperreelle soittaan..

Jep ja vielä viimeksi Rosedahl-hotelliin v.1984, joten on aikaa vierähtänyt siitäkin. :)
WanhaWetäjä
24.03.2006 11:40:41 (muokattu 24.03.2006 11:52:34)

kaikkihan nyt bassoa osaa soittaa

Tuosta johtoajatuksestahan tuo lähtee...

Lisäksi basso on mukava soitin kun ei tarvi ajatella mitään kun soittaa,voi soittella ihan niitä näitä ja turakainen ei takuulla tule sanomaan "soitit muuten väärin"koska turakainen ei erota,varsinkaan hämärässä ja kumarassa,bassoa kitarasta...

Mä haluan ehdottomasti tehdä comebackin basistiksi,sen helpompaa hommaa ei tanssibändissä ole,senkun vetelee vaan,niitä näitä...ja iso HOHO!

Ja roudaus on helppo,pikkunen humppakuutio vaan siihen humiseen ja kielet sopivan löysälle,se on siinä:-)

Mä tykkään kyllä bassonsoitosta...haluan BASISTIKSI!!!!

Nii notta jos joku haluaa ens kesksi hääkeikoille omasta elämästä ja lapuista(en kyllä tarvi välttämättä) soittavan,laulavan basistin,niin otappa yhteyttä,tiedot löytyy tuolta jäsenkuvauksesta:-)

PS keikka-autokin löytyy ja nuotteja kirjoitan tarvittaessa:-)

Mä lopetan pikapuoliin keikkailun noissa "normaali"osastoissa,ei jaksa kattella kaikenmoista kusettajaa,mieluummin teen sitten noita "hällä väliä"häävetoja,ja nimenomaan haitaripartiossa...
Ostan Casion kun täytän 50v...
Sertzo S
24.03.2006 11:42:38

mieluummin teen sitten noita "hällä väliä"häävetoja,ja nimenomaan haitaripartiossa...

Ja menetät lopunkin järkesi. ;)
WanhaWetäjä
24.03.2006 11:46:22

Ja menetät lopunkin järkesi. ;)

HOHO!

Toi voi kyllä olla totta...
Ostan Casion kun täytän 50v...
EP
24.03.2006 11:48:58
Jep ja vielä viimeksi Rosedahl-hotelliin v.1984, joten on aikaa vierähtänyt siitäkin. :)

Määkin oon kerran päässy sinne keikalle, tosin yksityistilaisuus, siellä oli oikein taidetta laidasta laitaan sinä iltana: yksi minun opettaja Konsalta laulo "Pai, pai, paitaressu.. " ja meikäläinen veti "Jätkän hunppaa".

HOHO! Molemmilla oli ylimääräisiä "naamanliikkeitä".. 8))
Sertzo S
24.03.2006 11:54:14
Määkin oon kerran päässy sinne keikalle, tosin yksityistilaisuus, siellä oli oikein taidetta laidasta laitaan sinä iltana: yksi minun opettaja Konsalta laulo "Pai, pai, paitaressu.. " ja meikäläinen veti "Jätkän hunppaa".

HOHO! Molemmilla oli ylimääräisiä "naamanliikkeitä".. 8))

Nuo taidepläjäykset olisi pitänyt nähdä. ;)
EP
24.03.2006 12:03:19 (muokattu 24.03.2006 12:09:24)
Tuosta johtoajatuksestahan tuo lähtee...

Lisäksi basso on mukava soitin kun ei tarvi ajatella mitään kun soittaa,voi soittella ihan niitä näitä ja turakainen ei takuulla tule sanomaan "soitit muuten väärin"koska turakainen ei erota,varsinkaan hämärässä ja kumarassa,bassoa kitarasta...

Mä haluan ehdottomasti tehdä comebackin basistiksi,sen helpompaa hommaa ei tanssibändissä ole,senkun vetelee vaan,niitä näitä...ja iso HOHO!

HOHO! En tiiä ookko tosissa vai et?

Mulla on kokemusta basson soitosta kaikenmaailman vittumaisten kosketinsoittajien ja hanuristien kanssa, jotka on kotona(HOHO) opetellu ne "taidepläjäyksensä" ja ne luulee, että muut tietää ne sen kappaleet kanssa.

Ajat on onneksi muuttuneet ja noita "kotikutoisia" soittajia on vähemmän, ei siinä mitään kyllä mä yleensä mukauduin vaikka mihin, kun oon nuoresta asti soittanut erilaisten soittajien kanssa, niin oppii vähän käänteleen komppia ja muutenkin antaan periksi, mutta ei semmosta jaksa kukaan pitemmänpäälle!
humppahanuristi
24.03.2006 12:04:24

HOHO! En tiiä ookko tosissa vai et?

Mulla on kokemusta basson soitosta kaikenmaailman vittumaisten kosketinsoittajien ja hanuristien kanssa, jotka on kotona(HOHO) opetellu ne "taidepläjäyksensä" ja ne luulee, että muut tietää ne sen kappaleet kanssa.

Täh, eikö basistit osaakaan soittaa mitä tahansa kappaleita?
Ilonpilaaja
Sertzo S
24.03.2006 12:06:41 (muokattu 24.03.2006 12:07:00)
Täh, eikö basistit osaakaan soittaa mitä tahansa kappaleita?

Osaavat osaavat ja sovittavat sen basssolinjan mieleisekseen siinä soittessaan.
v_m_kangas
24.03.2006 12:08:01 (muokattu 24.03.2006 12:10:00)

En ole basistina ollut koskaan, muuta kuin vasuribassottelijana nykyäänkin lähes joka viikonloppu ja joskus viikollakin :)

Olen kyllä joutunut varhaisina rokkiaikoina bassoa virittämään kun "basisti" ei osannut :D

Arvostan basisteja suuresti, siis sellaisia jotka oikeasti osaavat. Hyvän basistin kanssa on mukava soitella. Mieluimmin huono rumpali kuin huono basisti.
Humppaa tai soita humppaa
jjussila
24.03.2006 12:52:00
Itse jouduin nelikielisen varteen vähän pakon edessä, enkä todellakaan ole basisti Jumalan armosta: teetti aikanaan töitä ihan lajinsa verran, mutta kun homma ns. aukesi, niin mieluummin soitan keikoilla bassoa (nyt 10v. ) kuin kitaraa (30v.).
Basso on oikiasti ihan haastava soittopeli ja eikö näin, että bassoa saa soittaa VAIN SORMIN, eikä sillä muovinpalalla...
Just niin... ja kyllä jämpti on näin!?...joo
EP
24.03.2006 12:58:41
Osaavat osaavat ja sovittavat sen basssolinjan mieleisekseen siinä soittessaan.

Nykyään mä tiedän onneksi jo kotona mitä soitan keikalla mihinkin biisiin, bassolla, kitaralla jne.
Keikkoja on tietysti vähemmän, mutta eipä ole niin väliäkään enemmästä.
Tykkään niin paljon musiikista, että yritän ainakin siltä osin olla "raiskaamatta" enää yhtään kappaletta.. 8)
EP
24.03.2006 13:08:31
Itse jouduin nelikielisen varteen vähän pakon edessä, enkä todellakaan ole basisti Jumalan armosta: teetti aikanaan töitä ihan lajinsa verran, mutta kun homma ns. aukesi, niin mieluummin soitan keikoilla bassoa (nyt 10v. ) kuin kitaraa (30v.).
Basso on oikiasti ihan haastava soittopeli ja eikö näin, että bassoa saa soittaa VAIN SORMIN, eikä sillä muovinpalalla...

Joo, saahan siinä keskisormikin hyvää harjoitusta.. 8))
Sertzo S
24.03.2006 13:09:18
bassoa saa soittaa VAIN SORMIN, eikä sillä muovinpalalla...

Ehdottomasti näin!
Begemoth
24.03.2006 13:14:09
Ja ne naiset siellä!

Mitä eroa terroristiella ja vaasalaisnaisilla?

vastaus; Terroristien kanssa voi neuvotella. Eh-heh-heh!
aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä.
omarklah
24.03.2006 13:24:19

Ehdottomasti näin!

Näin se vaan humpassa menee !
Tää sit sanois tälleen...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)