Aihe: Spector Rex USA-4
1 2 3
Midian89
22.03.2006 21:19:35
Eli onko kyseisestä bassosta kellää kokemusta?

Ostan tuon ilmeisesti kesällä tai viim. syksyllä!
Pitää vähän rahaa säästää!:D
PnukBassist
23.03.2006 08:58:44

On aika hevikepin näköinen ainakin :) Enpä oo Spectoreita tainnu kokeilla kuin yhtä ja silloin olin sen verran kovassa humalassa etten muista koko vehkeestä paljoakaan. Mutta osta pois jos miellyttää. On ainakin blingblingiä kun on tuota kultaa joka puolella. Hehe. Ootko itse päässy testaamaan tuota? Ettet ihan sikaa säkissä osta... Niin ja aika tyyris näyttää olevan, jos meinaat vaikkapa musamaailmasta ostaa. Tai siis mulle se 4300€ on ainakin aika tyyris :)
Ei tullut paskasta konvehtia.
Midian89
23.03.2006 12:58:53
En oo päässy testaamaan, mut aion silti ostaa, koska en usko et se kovinkaan huono on kun kumminki Spector ja vielä Rexin malli!

Onhan se kallis, mut on rahaa jo säästössä ja kesätöistä lisää niin kyl sen hommaan!:)

Ja jos se sattuu olemaan huono niin sen pystyy vaihtaan oikeestaan ihan mihin bassoon vaan:)

Mut katotaan!
Midian89
23.03.2006 12:59:21
Ja kun ton basson ostaa niin ei uutta kyllä tarvii:)
Jimoleon
23.03.2006 15:54:03
Ja kun ton basson ostaa niin ei uutta kyllä tarvii:)

Niinhän sä nyt luulet ;)
"We've got mohawks and we're coming to you to chop it up!" -Anthony Kiedis
Midian89
24.03.2006 11:17:35
No ei tosta parempaa bassoa kyl oo!!!!
TommiW.
24.03.2006 11:20:17 (muokattu 24.03.2006 11:21:19)

Eipä.

E:

Ja ennenkuin alat vaahtoamaan, niin jos perustelisit?
Edellisessä viestissäsi kumminkin sanoit, ettet ole kinä sitä testannut, mutta tiedät silti tastaamatta että se on ns. "maailman paras"?
balzary
24.03.2006 11:22:12 (muokattu 24.03.2006 11:23:08)

Kehoitan miettimään vielä. 4300e hintalappu on sen verran kova, että sillä ei voi ajatella saavansa esim neljä kertaa paremman basson kuin 1000e soitin. Yli 1000 euron bassoissa alkaa valinta painottumaan enemmän henk.koht. mieltymyksiin, kuin soittimen laatuun, laadultaan huonoja bassoja siinä hintaluokassa ei juurikaan ole. Ja niitä mieltymyksiä on paljon enemmän kuin soittimen ulkomuoto.

Tiedätkö esim onko kaulan profiili sinulle sopiva? Jos kaula ei sovi kouraan, niin basso lähtee aika vauhdilla vaihtoon.
PnukBassist
24.03.2006 11:33:09 (muokattu 24.03.2006 11:34:48)

Juu niin minäkin mieluumin ostaisin neljällä tonnilla neljä-viis erilaista bassoa. Ne tonnin bassotkin on aivan varmasti hyvää tavaraa. Niin ja se vielä, että jos ostaa pärskäyttää reilulla neljällä tonnilla banjon, joka osoittautuu epämukavaksi omaan kätöseen, niin siitä eroon pääseminenkin voipi olla jokseenkin hankalaa. Kaikki kun eivät ole valmiita laittamaan bassoonsa kertaheitolla noin paljoa, jos eivät vehkettä varmasti hyväksi tiedä. Joten suosittelenpa että käyt ainakin testimässä soittopelin ennen ostopäätöstä.

Edit. Niin, tuolla liikkeissä ne voivat olla vähän nihkeitä vaihtamaan käytettyä bassoa kahteen-kolmeen uuteen bassoon. Näin sanon siis sen perusteella mitä itse tiedän käytetyn vaihtamisesta uuteen, vaikka käytetty tavara olikin tuplasti kalliinpaa kuin uusi.
Ei tullut paskasta konvehtia.
TommiW.
24.03.2006 11:36:18
En mä sen ulkomuodon takia sitä osta vaan lähinnä tossa on paljon hyvää esim. mikit, materiaalit jne..

Ja jos se ei jostain syystä olekaan hyvä niin sitte vaihdan sen pois ja tolla saa varmaan 2-4 bassoa et ei täs hätää oo

Kysymys kuuluukin että mihin sen vaihdat?
Et saa sitä lähelläkään alkuperäistä hintaa käytettynä myytäessä, eikä ostajiakaan paljon siihen hintaan ole ainakaan Suomessa.

Selvennykseksi:

Reilulla neljällä tonnilla saa jo esim. yhden tai jopa kaksi huippuluokkaista MTD:tä, Alembicin perusmalleja tahi sitten todella vanhan vintagepelin.
balzary
24.03.2006 11:36:43

En mä sen ulkomuodon takia sitä osta vaan lähinnä tossa on paljon hyvää esim. mikit, materiaalit jne..

Ja jos se ei jostain syystä olekaan hyvä niin sitte vaihdan sen pois ja tolla saa varmaan 2-4 bassoa et ei täs hätää oo

Loistavat mikit, materiaalit jne saat jo 1500 eurolla helposti. Jos lähdet myymään Suomessa 4300 euroa maksanutta hevander-bassoa, arvioisin että saat siitä noin 1500e myydessä. Eli _todella_ tarkkaan kannattaa miettiä, jos et tiedä tuon basson olevan _kaikilta_ ominaisuuksiltaan sitä mitä haluat.
TommiW.
24.03.2006 11:40:17
Loistavat mikit, materiaalit jne saat jo 1500 eurolla helposti. Jos lähdet myymään Suomessa 4300 euroa maksanutta hevander-bassoa, arvioisin että saat siitä noin 1500e myydessä. Eli _todella_ tarkkaan kannattaa miettiä, jos et tiedä tuon basson olevan _kaikilta_ ominaisuuksiltaan sitä mitä haluat.

Komppaan herra B:tä.

Jos on oikeasti hinku laittaa se neljäpuol tonttua basoihin, niin tilaa yks esim. AV-Bassesilta (kovasti kehuttuja täällä m.netissä, tsekkiläistä käsityötä) niin saat varmasti minkälaisen tahdot. Hintatasokin on sen verran alhainen, että rahaa jää yli. Sitten ei muuta kuin ostamaan torilta käytettynä vaikkapa Thunderbirdejä tai jotain.
nro5
24.03.2006 11:43:36 (muokattu 24.03.2006 11:45:19)

No jaa, EMG:n mikit yms. Varmasti todella hyvin valmistettu soitin, mutta 4000+ sarjavalmisteisesta bassosta! Itse harkitsisin tuollaisen teettämistä suomalaisella soitinrakentajalla. Lähtisi ihan varmasti puolella tuon hinnasta samoilla materiaaleilla ja voisit vaikuttaa kaulaprofiiliin, mikkivalintoihin, väritykseen yms. Kitarapajalla on btw. muutama Spectorin basso, joten kannattaisi käydä tutustumassa ko. valmistajan tyylin tehdä bassoja.

Villi veikkaus, mutta olisiko Rexin jälleenmyyntiarvo ehkä 1500-2500 e?

Edit: Voi elämä, että mä oon hidas...
Midian89
24.03.2006 12:04:07
Hyvä että nyt saatiin tätä keskustelua.

Muuten kyllä testaisin, mutta kun asun täälä seinäjoella nii on vähä hankala lähtee johki helsinkiin pelkästään bassoa testaamaan.

Ja sit toi käsintehty juttua:
Sitä ens jaksa lähtee kokeileen, koska se on sellasta ramppaamista ja kikkailemista.

Muuten hyviä ideoita!
Midian89
24.03.2006 12:10:50
Ja se pitää vielä mainita etten oo koskaan innostunut MTD bassoista eikä mitkään Vintage bassot tai Thunderbirdit oo ikinä iskeny.

mut ehdotuksia saa laittaa
J.Hollström
24.03.2006 12:18:40
Ja se pitää vielä mainita etten oo koskaan innostunut MTD bassoista eikä mitkään Vintage bassot tai Thunderbirdit oo ikinä iskeny.

mut ehdotuksia saa laittaa

Joo, mut jos kuuntelet täältä jokaisen ehdotuksen, niin et osaa enää ostaa mitään. Miusta bassoo pitä ite haluta, eikä ostaa semmosta mitä muut suosittelee sinua ostamaan. Toki voihan nämäkin kaksi asiaa kohdata keskenään.
Midian89
24.03.2006 12:28:09
Joo tottakai päätös on itellä, mut ehdotuksia kuunnellaan.
J.Hollström
24.03.2006 12:38:08
Joo tottakai päätös on itellä, mut ehdotuksia kuunnellaan.

Aivan. Lisään vielä, ettei tule väärinkäsityksiä, että kun olet ilmeisesti hieman nuorempi basisti, että täältä saa kyllä tosi hyviäkin vinkkejä. Että sikäli kyllä kandee ottaa harkintaan suositukset.
Midian89
24.03.2006 12:43:41
Kyllä!

Näistä saa ihan hyviä vinkkejä joskus
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)