Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Plektroista..
1 2 3 4 58 9 10 11 12
KaRa
23.03.2006 12:40:25 (muokattu 23.03.2006 12:41:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan "ohimennen" huusin huuto.netistä muutamia itselleni uudenlaisia plekuja ja kun rupesin soittamaan, niin.. herranjestas! en tosiaankaan tiennyt kuinka paljon soundi muuttuu pelkän muoviläpyskän vaihtamisella. Aivan kun olisi täysin eri kitara. Paljon kirkkaampi ja selkeämpi soundi (luonnollisesti terävempi ja kovempi pleku mutta jokatapauksessa) täytyy ostaa vielä samoja plekuja kasa lisää.
Onko mitään tukkua tjsp mistä voi tilata vähän suurempaa erää? (ja halvemmalla :)) kun ei nuo ikuisia ole.. ainakaan mint soundiltaan.
 
E: ja onko olemassa mitään sellaista että saa itse suunnitella plekun itse; värin, muodon, kuvan ja sellasta?
 
En todellakaan ymmärrä, miksi kaikki kirjoittavat tähän jotain typeriä allekirjoituksia... minä en sellaiseen alennu!
dropD
23.03.2006 12:49:07
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.pickfactory.com/index.php
 
tuolta saa ainakin omalla painatuksella. Aika ohkaisia näyttivät vaan olevan kaikki
 
zuppermuhle
23.03.2006 13:43:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pikainen kysymys: Kumpi on kovempaa Delrin vain se Tortex muovi?
 
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle.
Ocean Boulevard
23.03.2006 13:47:06 (muokattu 23.03.2006 13:47:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varsinkin aloittelijat (allekirjoittanut) kokevat ahaa-elämyksiä plekujen kanssa. Itse aloitin joskus jollain paljon yli 1 mm:n plekulla ja ihmettelin kovin bassovoittoista soundia. :-) No kokeilin alle millisillä ja johan alkoi homma toimia. Nykyään käytän Planet Wavesin keltaisia .69 mm plekuja. Soittotatsi on kuitenkin kehittynyt siihen suuntaan, että ehkä täytyy siirtyä hieman paksumpiin plekuihin.
 
Karmeimpia plekuja ovat tuollaiset hemmetin kiiltävät ja liukkaat. Planet Wavesissa pysyy limaisempikin näppi.
 
Aki
23.03.2006 14:06:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pikainen kysymys: Kumpi on kovempaa Delrin vain se Tortex muovi?
 
Sanoisin että Tortex. Mutta Gator on aikalailla Tortex mun hyppysiin paremmalla muodolla. Mutta jos kovaa haluat, kokeile se uusi Ultex.
 
Toi soundiero yllättää kyllä ihan kokeneemmatkin. Ton takia mulla täytyy olla kahdenlaisia plekuja, akustiselle ja sähkikselle.
 
Eiköhän kaikista musakaupoista saa tilattua tukkueriä, onko niissä sitten yleensä noin 70kpl.
 
McNulty
23.03.2006 14:07:13 (muokattu 23.03.2006 14:09:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pikainen kysymys: Kumpi on kovempaa Delrin vain se Tortex muovi?
 
Delrin vissiin, mutta se kuluu siltikin Tortexia nopeammin. Kovuus ei ole sama asia kuin sitkeys. Tortex pysyy myös kourassa paremmin... luulen ma. Tosin, itse teen Tortexin pintaan mattoveittellä pienet X:t tms. jotta grippi olisi entistäkin parempi.
 
edit: meikäläisen valinta on ihan se perinteinen Tortex .88 (vihriä) ja Ibanez Paul Gilbertin pearloid heavy (eli 1.00mm).
 
Akustisen kanssa käytän Tortexin isoja triangeleita, keltuaista ja vihriää.
 
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
Rakoni
23.03.2006 14:16:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen huomannut että Dunlop Jazz kolmoset kestää ihan älyttömän pitkään verrattuna moniin muihin plekuihin. Esim. Jazz Stubby kuluu lähestulkoon heti. Myös Gator gripit ja fender-plekut ovat kuluvampaa sorttia.
 
Sanokaa DT kun haluatte hyvää
McNulty
23.03.2006 14:18:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen huomannut että Dunlop Jazz kolmoset kestää ihan älyttömän pitkään verrattuna moniin muihin plekuihin. Esim. Jazz Stubby kuluu lähestulkoon heti. Myös Gator gripit ja fender-plekut ovat kuluvampaa sorttia.
 
Oletko huomannut Dunlop Jazzin tekevän soundista/pikkauksesta epäselvää tai "mutaista"? Nimittäin tällaisia kommenttejakin kuulee Jazz III-plektroista.
 
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
Rakoni
23.03.2006 14:26:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oletko huomannut Dunlop Jazzin tekevän soundista/pikkauksesta epäselvää tai "mutaista"? Nimittäin tällaisia kommenttejakin kuulee Jazz III-plektroista.
 
No se voi olla ihan totta, että Jazz ei soundillisesti ehkä ole se paras pleku mutta soittomukavuus on omaa luokkaa. Mulla ei ole ollut pikkauksen epäselvyys-ongelmia. Ohuempi pleku voisi tosin olla kirkkaampi.
 
Sanokaa DT kun haluatte hyvää
kuriken
23.03.2006 14:44:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...ja Ibanez Paul Gilbertin pearloid heavy (eli 1.00mm).
 
Itse ostin noita yhden paketin. Celluloidista tehtyä mallia. Pleku on juuri sopivan kokoinen ja muotoinen mutta jo pienellä soittosessiolla kuluu älyttömän paljon, ja muutamien päivien sisällä alkaa soitto kärsimään kun kärki onkin muuttunut tylpäksi ja epätasaiseksi. Johtuuko tämä nopea kuluminen tuosta celluloid-materiaalista vai onko muutkin kyseiset plekut yhtä nopeasti kuluvia?
 
Olet hullu
- Eikä kukaan huomaa sitä
McNulty
23.03.2006 14:46:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ostin noita yhden paketin. Celluloidista tehtyä mallia. Pleku on juuri sopivan kokoinen ja muotoinen mutta jo pienellä soittosessiolla kuluu älyttömän paljon, ja muutamien päivien sisällä alkaa soitto kärsimään kun kärki onkin muuttunut tylpäksi ja epätasaiseksi. Johtuuko tämä nopea kuluminen tuosta celluloid-materiaalista vai onko muutkin kyseiset plekut yhtä nopeasti kuluvia?
 
Ei ne minulla mitenkään erityisen nopeasti kyllä kulu. Kai se kuluminen riippuu paljon siun plektrakäden tatsista ja siitä missä asennossa plektralla kieliä sahaat. Itselläni on nyt joku 50kpl Gilberttejä hallussa niin eipä sen kulumisen niin ole väliä. Kulutustavaraa ovat siinä missä kieletkin...
 
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
sickboy
23.03.2006 16:27:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oletko huomannut Dunlop Jazzin tekevän soundista/pikkauksesta epäselvää tai "mutaista"? Nimittäin tällaisia kommenttejakin kuulee Jazz III-plektroista.
 
Mä vaihdoin Jazz III plektroihin juuri siitä syystä, että niistä saa tummemman soundin. Useamman vuoden niillä soittaneena ei tahdo enää perus fender heavy-plekuun saada minkäänlaista tuntumaa, eikä tosin tarvitsekkaan.
 
Älä stressaa.
kuriken
23.03.2006 23:54:19 (muokattu 24.03.2006 00:06:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ne minulla mitenkään erityisen nopeasti kyllä kulu. Kai se kuluminen riippuu paljon siun plektrakäden tatsista ja siitä missä asennossa plektralla kieliä sahaat. Itselläni on nyt joku 50kpl Gilberttejä hallussa niin eipä sen kulumisen niin ole väliä. Kulutustavaraa ovat siinä missä kieletkin...
 
Muut plekut tosiaan kestää paljon paremmin kuin Gilbertti. Kyllä meikä sahaa hieman silleen vinossa, mutta kai sen pitäisi kestää se aivan kuten muutkin plekut. Oletko sinä siis kokeillut noita valkoisia selluloidi gilberttejä? Ja tuntuuko kuluminen samalta muihin gilbertteihin verratessa?
 
Noh, eipä taida nämä plekut sopia mulle jos kuluu tätä vauhtia. Harmi sillä sopi meikäläisen käteen hyvin, tosin melko hintavia ovat. Mutta Dunlopin Tortex Sharpit sopivat melkein yhtä hyvin käteen ja tuntuu kestävän aivan eri tavalla kuin gilbertti. Niihin aion varmaan pitäytyä hevanderia veivatessa.
 
E: Olempas minä tyhmä. Luulin siis että valkoiset oli jostain muusta aineesta tehtyjä kuin muun väriset. Nehän onkin siis kaikki gilbertit selluloidista valmistettuja. prkl siinä meni viimeinen toivo :(
 
Nuo sandgripit näyttäisivät olevan aika lailla samanmuotoisia kuin gilbertit joten niitäkin voisi testata.
 
Olet hullu
- Eikä kukaan huomaa sitä
LamaAjanElvis
24.03.2006 00:07:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soitan lähinnä fenkun mediumilla ja välillä soitan "väärällä" kulmalla halutessani tummempaa soundia. Joskus fenkun paksumpikin menee, mut millään muulla plekulla en osaa soittaa. Kynnellä vetelen paljon paremmin jos pitäis muihin plekuihin verrata.
 
"you're right, Ed. A parachute not opening... that's a way to die. Getting caught in the gears of a combine... having your nuts bit off by a Laplander, that's the way I wanna go." -Frank Drebin. Sormet lähtee soundista.
Härski
24.03.2006 00:31:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä soittelen Dunlopin 1,5 mm vahvuisella Gator Gripillä. Aivan lyömätön. Juuri tilasin 4 tukkupakettia, eli 288 kappaletta saitenkatalogista. Yksi pussi (72 kpl) tosin menee kaverilleni, samoin virhetilaamani kielet... heh.
 
Mutta vihreä Gator, siitä kaikki lähtee. Ainakin mulla.
 
sn
24.03.2006 01:03:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

E: ja onko olemassa mitään sellaista että saa itse suunnitella plekun itse; värin, muodon, kuvan ja sellasta?
 
Tee itse. Niin mä teen. Luotto/pankki/etukorteista saa sopivan paksuisia ainakin mun makuun, ja ne voi jättää sellaisekseen tahi rapsia värit pois ja kaivertaa mitä haluat. Cd-levyistä toisaalta ei kannata tehdä, sanonpa vaan, mulla on varmaan vieläkin jotain mikrokuituja ihon alla sormissa.
 
Ziggy Bubba
24.03.2006 01:21:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niitä vanhoja kunnon keltaisia Tortexeja tuli taas tilattua pussillinen, toimii. Ohuemmat on letkuja ja paksummat taas bassolle... Noi on muodoltaan ja jäykkyydeltään varsin ok, vaikken noita hommia paljoa soittaessa mietikkään.
 
www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet!
Vicious
24.03.2006 08:32:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite oon kitaran soiton saralla vielä alkutaipaleella mutta nuita plektroja on tullut kokeiltua jos jotakin sorttia. On ohutta ja paksua, terävää ja tylppää mutta tällä yksi on ylitse muiden, Dunlopin sininen Sharp hieman kulutettuna..ahh!! Mainio plektra imo. Onko muilla taipumuksia "kuluttaa tahalleen" plektrojansa saadakseen paremman tuloksen?!?
 
lämmintä. -sanoi kettu napalmista
McNulty
24.03.2006 08:39:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mainio plektra imo. Onko muilla taipumuksia "kuluttaa tahalleen" plektrojansa saadakseen paremman tuloksen?!?
 
Eipä tarvitse kauheasti kuluttaa kun tuossa Tortexin normissa ja Ibanezin PG plektroissa on mielestäni passeli kärki valmiina:
 
http://saitenkatalog.de/catalog/images/418R88.jpg
http://saitenkatalog.de/catalog/images/B1000PG-CA.jpg
 
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
Ze Kink
24.03.2006 09:17:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

E: Olempas minä tyhmä. Luulin siis että valkoiset oli jostain muusta aineesta tehtyjä kuin muun väriset. Nehän onkin siis kaikki gilbertit selluloidista valmistettuja. prkl siinä meni viimeinen toivo :(
 
Eipäs ole. Ainakin punaset Gilbertit on pvc:tä, kuluvat paaaljon hitaammin kuin nuo selluloidista tehdyt (jotka muuten kuluvat todella nopeasti tosiaan). Jotkut oli muistaakseni sitä "polyacetal" -materiaalia, eli samaa kuin sandgripit. Kantsii tsekkailla niiden pakettien takaa, siinä pitäisi lukea materiaali.
 
Nuo sandgripit näyttäisivät olevan aika lailla samanmuotoisia kuin gilbertit joten niitäkin voisi testata.
 
Itse siirryin näistä takaisin Gilbertteihin, nimittäin tuo hiekkapaperi hinkkaa ikävästi hikisissä näpeissä.
 
WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 58 9 10 11 12

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «