Aihe: High gain ja kotiäänitys
1 2 3 4 5
Torniojaws
21.03.2006 17:10:00

En ihan täysin ainakaan ENGL:ien kohdalla allekirjoittaisi tätä päätesärön romantisointia. Onhan se totta, että vähän täytyy voluumia avata, että soundi yhtään potkii, mutta päätesäröt tuntuvat lähinnä puurouttavan soundin. Voi olla eri jossain 5150 tms, mutta ainakaan fire/powerballit eivät mielestäni mitään päätesärövoluumeita tarvitse.

Itse asiassa tuo tuntuu enemmän olevan ns. vanhempien vahvistimien "ongelma" (kelle se sitten on, riippuu henkilöstä). Modernit vahvistimet toimivat hyvin myös pienellä volumella.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
Aki
21.03.2006 17:38:07

Onhan toi huomattavasti massiivisempi kun meikäläisen viesti, koska tossa taitaa olla pari postausta kun taas mulla on vaan yksi.

Kuukauden pisin naurukohtaus. Ihan loistavaa...
Ben_D
21.03.2006 22:24:24

Kuukauden pisin naurukohtaus. Ihan loistavaa...

Juu oli ihan vitun hauska juttu. KeuKeu.
Fierce...Speedmetal Helsinki...
Riku Rotten
22.03.2006 11:45:59 (muokattu 22.03.2006 11:48:10)
Niinpä. Mutta mistä löytyisi sellainen pikkuvehje, mistä irtoaisi samanlainen soundi vaikka 5W:lla ja alle puoleen hintaan Englin hinnasta? Jos tietäisin niin juoksisin ikenet hulmuten ostamaan, mutta luulenpa ettei sellaista ole olemassakaan... :)

http://sombrabella.com/bumbox/index.html (klikkaa lead 1) tehoa 1W ja jenkeissä hinta 400$. Kelpaako?
mhaarala
22.03.2006 15:22:30
Nätistihän tuo soi, ei siinä mitään. Se vain on enemmän "rok" kuin "hevi." En tiedä mitä se sanoisi jollain polkimella buustattuna... itse etsin kuitenkin vähän erilaista soundimaailmaa, Blackmore signaturesta sellainen sopivan rähjäävä ja turiseva särö löytyi ongelmitta.
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
Riku Rotten
22.03.2006 16:20:30 (muokattu 22.03.2006 16:20:53)
Kuuntelitko myös sivun alalaidassa olevat combolla ja säröillä vedetyt klipit? Aika maukasta.
mhaarala
22.03.2006 16:29:15
Kuuntelin kyllä. Kuten sanoin, kuulostavat kyllä hyvältä ja murealta, mutta ovat minusta enemmän "rok" kuin "hevi." Vahvistimenahan tuollainen olisi varmasti hemmetin hyvä, mutta se, miten itse miellän "high gainin" on vähän erilaista.
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
Riku Rotten
23.03.2006 16:04:08
Tuo 1 W maksaisi lentorahteineen 475 USD + alvi + tulli eli n600 taalaa eli karvan auki 500€, kun valtio on karhunnut omansa.
Ze Kink
23.03.2006 22:20:11
Ainakin Yamahan sivuilta löytyvien klippien perusteella tuon Magicstompin "high gainit" on sellasta fuzzisurinaa että puistattaa. Valmistajan klippeihin toisaalta on harvemmin luottaminen.

Ihan hirveältähän nuo kyllä kuulosti.

Mikäs siis olisi kovin? Voxin Tonelab Se, Pod Xt vaiko Boss Gt6 / Gt8? Pieni koko on plussaa, joten vähän kallistuisin Pod Xt:tä kohti, sen kun saa helposti vaikka reppuun. Yläasteella oli tuskaa roudailla Korg Ax1500g:tä kouluun, kun se ei meinannut mahtua minnekään. Mutta päihittääkö Bossit Podin saundeissa? Tarvitsen siis saundeja ihan laidasta laitaan, jazzcleanista murskaan.
WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani
LaXu
23.03.2006 23:10:46
Ihan hirveältähän nuo kyllä kuulosti.

Mikäs siis olisi kovin? Voxin Tonelab Se, Pod Xt vaiko Boss Gt6 / Gt8? Pieni koko on plussaa, joten vähän kallistuisin Pod Xt:tä kohti, sen kun saa helposti vaikka reppuun. Yläasteella oli tuskaa roudailla Korg Ax1500g:tä kouluun, kun se ei meinannut mahtua minnekään. Mutta päihittääkö Bossit Podin saundeissa? Tarvitsen siis saundeja ihan laidasta laitaan, jazzcleanista murskaan.

Minusta Boss GT-sarjan vahvistinmallinnukset eivät ole mitenkään erinomaisia. Vox Tonelab SE olisi minun valintani soundin ja fiksun käyttöliittymän takia. PODXT on toki roudausystävällisempi...
chromazone
23.03.2006 23:15:12
Jos hyvää (hevi)säröä pienillä äänenpaineilla haetaan, niin ehdottomasti suosittelen Tech 21 TM-10:ä. En oo linjaan kokeillu mutta ainakin mikin tai parin kanssa tulee hienoa jälkeä. Eikä maksa eikä paina juuri mitään.
Kaverin suusta:" Mä olen vähän kelaillu... Aattele nyt, jos ei ois musaa niin ei vois JORAA..." Niinpä.
Antti1
23.03.2006 23:16:53
Mun mielestä toi TM-10 ei oo hyvä hevisärötyksissä tumpun yläpäänsä takia. Perussointi on erittäin terve, mutta jokin siinä mättää.
The dreams in which I'm dyin are the best I've ever had.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)