morgga 23.03.2006 16:06:34 | |
---|
Olisi uusi kitara ja uudet kujeet mielessä ja ajattelin tuollaista hommata, tuossa vielä linkki: http://www.thomann.de/thoiw3_epipho … lorer_1958_korina_blk_prodinfo.html Specseistä ei pahemmin kerrota.. osaako kukaan kertoa onko noista mikeistä mihinkään, minkälainen kaulaliitos tuossa on ja hyviä/huonoja puolia kitarasta? Hevikepiksihän tuota olen hommaamassa. Eli kokemuksia ja muuta asiaa. Saa ehdottaa jotain muuta saman hintaluokan keppiä. Kiitti. yarr |
Antti1 23.03.2006 16:14:30 (muokattu 23.03.2006 16:15:03) | |
---|
Loistava kitara, osat ei niinkään. Tässä vähän tarinaa. Mulla on tommonen, siitä on nyt vaihdettu hihnalukot, tallamikki invaderiin, kaulamikki jazziin, virittimet gotohiin, mikkiswitchi siirretty toisen volan tilalle ja vaihdettu miniswitchiksi, teen tuohon uuden grayblue pearl -pleksin jne. Virittimistä meni yksi poikki, kun laitoin paksummat kielet. Ihan vaan 11-setti. Varmaan valuvirhe, mutta en ole täältä ensimmäinen keneltä paukahti. Mikit olivat sellaset perustuhnut, joita on missä tahansa. Outputtia ei ole hirveästi. Kytkennät kusi omastani, mikit vuoti toistensa potikoihin, tone täysillä ja volat nollilla tuli mölyä edelleen. Mikkiswitchin ja mikkien vaihtaminen korjasi ongelman, ilmeisesti jotain maadotusvikoja jossain. Kaulaliitos on sellanen perushyvä liimakaula, ei mitään hirvittävän isoa möykkyä siellä alla ja kohtalaisen helpposoittoinen ihan ylös asti. Kitarahihna saa olla tämän kanssa todella pitkä rungon muodoista johtuen. Mulla on tollanen Minotaurin riistanahkainen hihna ja se on maksimipituudessaan, eikä näytä vielä edes kovin alhaalla roikkuvan. Soittoasento on erinomainen, kun kaula nousee sopivasti käsien ulottuville, eikä sitä tarvitse kannatella. Painoa tolla on todella vähän, joka oli pienimuotoinen yllätys. Positiivinen ylläri tosin. Mitäs muuta sä haluat tietää? Kysy, niin mä kyllä vastailen mielelläni. EDIT: Mainitaan nyt, että mun ei ole siis toi musta, vaan puunvärinen. The dreams in which I'm dyin are the best I've ever had. |
morgga 23.03.2006 16:18:58 | |
---|
Ai ihan noin paljon vikoja löytyy :D Kallis projekti taitaa sitten tulla jos tuollasen meinaa hommata. Pitääpä sitten kai mietiskellä muita kitaroita kun tuo vaikuttaa vähän sudelta. Kiitos informaatiosta kuitenkin, etten ihan sikaa säkissä mene ostamaan. yarr |
Antti1 23.03.2006 16:19:08 | |
---|
Jaa niin, kitaran kokonaishinta ei sitten noiden jälkeen olekaan enää kovin edullinen: virittimet 66€, elektroniikka 205€, hihnalukot 12,50€, hihna 46€, pleksi 60€ ja itse kitara 300€. Mitäköhän tosta unohtu... No, kitaran hinta on jokatapauksessa tuplaantunut, joskin ostin tuon käytettynä. Ilman pleksin alta paljastuvia ronskeja rusketusrajoja en tosin olisi ihan heti käytetyksi uskonut. The dreams in which I'm dyin are the best I've ever had. |
Antti1 23.03.2006 16:22:19 (muokattu 23.03.2006 16:25:03) | |
---|
Ei siinä oikeastaan mitään muuta vikaa ollu, kun toi paukahtanut viritin. Kaiken muun kanssa voi elää. Mikit ei ole ton luokan kitaraksi huonot, vaan ihan perustasoa, kultaukset ovat yllättävänkin kestävän oloiset, elektroniikka toimii rahinoitta (mulla nyt oli vaan joku juotosvika, tai jotain, tää oli kuitenkin käytetty), hihnalukot ei ole ihan pakolliset, pleksiä ja switchejä ei tartte vaihtaa. Ei se ole huono ostos, mutta kannattaa ehkä katella käytettynä, noita liikkuu sillointällöin. EDIT 1: ei tää edellisten tekstien editointi oikein näköjään onnistu. Nyt noiden modausten jälkeen mä oon tohon tyytyväinen. Sain loistavan hevitöristimen ja Gibsonia hommatessa tuohon tarkoitukseen olisi mennyt vielä yli puolet enempi rahaa. EDIT 2: Otahan sitten huomioon myös toi lyhyempi skaala. Ei oikein sovi edes paksuilla kielillä hirmuvireisiin. Mä vetelen tolla perusvireestä tai drop-d:stä. Kuulostaa rouhealta, kiitos invaderin. Muita kitaroita sitten voi viritellä tarpeen mukaan alaspäin, kun ne on sitä varten olemassa. The dreams in which I'm dyin are the best I've ever had. |
morgga 23.03.2006 16:24:57 (muokattu 23.03.2006 16:26:56) | |
---|
Juu, vähän kyllä pelottaa että jos sitte paukahtaa toi viritin itelläkin. Kesällä meinasin että oisin hommannu uudet mikit siihen. Onko elektroniikka tuossa pleksin alla? Edit: Ja jos tuon tuolta thomannilta tilaisi ni kai se menisi takuuseen jos viritin paukkuu? yarr |
Antti1 23.03.2006 16:26:16 | |
---|
Pleksissä ei ole mitään muuta elektroniikkaan liittyvää, kuin se mikkiswitchi. Puhtaasti ulkonäkökysymys musta toi pleksi. Elektroniikka on tungettu rungon sisään erittäin ahtaaseen koloon, mutta kyllä siitäkin selviää kärsivällisyydellä. The dreams in which I'm dyin are the best I've ever had. |
morgga 23.03.2006 16:28:34 | |
---|
Juu eli tuohon ei sitten aktiiveja ängetäkkään ilman lisäkoloa varmaan. eli jos pleksin ottaa irti niin jääkö siitä mitään aukkoa? yarr |
mathias 23.03.2006 16:32:31 | |
---|
Juu eli tuohon ei sitten aktiiveja ängetäkkään ilman lisäkoloa varmaan. eli jos pleksin ottaa irti niin jääkö siitä mitään aukkoa? Kyllä mahtuu aktiivit helposti ilman lisäkoloja. Pleksin alla on iso kolo, joten pleksi kannattaa pitää paikoillaan. |
Antti1 23.03.2006 16:32:32 (muokattu 23.03.2006 16:36:38) | |
---|
Kyllä siellä tilaa on vaikka muille jakaa. Gibson (tai epiluuri) on oikonut vähän reittiä switchille ja jyrsinyt koko matkalle sopivan kokoisen kolon. Sinne mahtuu vaikka 6 patteria yhtäaikaa. EDIT: Olinpa peräti sekunnin liian hidas. Sitä se jaarittelu teettää. The dreams in which I'm dyin are the best I've ever had. |
morgga 23.03.2006 16:36:18 | |
---|
Juu no sitten. Pitääpä harkita tarkkaan tuota keppiä. kiitos kummallekkin yarr |
HungryFD 23.03.2006 17:34:51 | |
---|
Mullakin on toi puunvärisenä. Ihan hyvä kitara soittaa. Mulla on siinä tallassa Duncanin Distortion ja kaulassa Dimarzion Humbucker From Hell ja hyvin pelittää. "And did we tell you the name of the game, boy,
We call it Riding the Gravy Train." THV-klubi #51 |
Ziggy Bubba 23.03.2006 18:36:04 | |
---|
Vastaavaan hintaan saa jo Yamahan missä on jo valmiina heviin mojovasti soveltuva Seymour Duncanin JB mikki sekä asialliset virittimet sun muut. Ei tarvii rempata. AES620 on malli, Les Paul-henkinen vehje kyseessä. Siis tommonen.. Eikä ole sitten Suomessa läheskään noin tyyris, F-musiikki myy tarjoushintaan 439€ :D http://www.thomann.de/thoiw3_yamaha … sn=e1a8bb980a5d20f7a7a3a5c5d06dd796 Tuollaisen ostaisin jos uutta kitaraa ois haussa edullisesti. www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! |
morgga 23.03.2006 18:37:59 | |
---|
yarr |
hui kauhee ku on ruma, anteeksi. Juu, se tuntuu jakavan mielipiteitä. Mun mielestä se on taas tyylikkään pyöreä ja erittäin ergonominen muotoilu... Makunsa kullakin :) www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! |
kivi 23.03.2006 20:06:26 | |
---|
Vastaavaan hintaan saa jo Yamahan missä on jo valmiina heviin mojovasti soveltuva Seymour Duncanin JB mikki sekä asialliset virittimet sun muut. . Ja heti klikkaamaan linkkiä - "mitä? Tekeekö Yamaha Exploreria?" ...ja hirvee pettymys ;-) |