Hiku 23.03.2006 18:09:30 | |
---|
Eli tarkotuksena olisi tuossa kesän puolella alotelle straton kokoamista ja kun niihin en oikeastaan ollenkaan tutustunut, niin kysyn teiltä hiukan apuja. Itseasiassa varsinaisesta rakentamisesta ei voi puhua, kun ajattelin ostaa DR Partsin kaulan ja rungon, johon hankin tallan yms. Suurin asia, jossa tarvitsen apua on juurikin talla, joista ei mulla ole mitään hajua, koska floikan kanssa olen leikkinyt iät ja ajat. Eli minkälaista tallaa suosittelette? Sen verran avitan, että sen tulisi olla kammellinen malli ja ei mielellään ns. vintage, koska en oikeen välitä niistä tallapaloista. Ja valistakaa samalla, että mitä eroa on 6- ja 2-reikäisellä tallalla? Merkiksi olen ajatellut Schalleria tahi Gotohia. Kitara olisi tarkoitus maalata punaiseksi ja siihen yhdistää musta pleksi, johon tulee kaksi humpparia. Kaikki apu on tervetullutta ja etukäteen kaikille vastaajille kiitokset! V.U.K #24 |
No jaa!Tekeillä on ei orkkis strato!Itse rakensin,body leppää,ja kaula vaahteraa.Se on mielasia.vintage or not!Mun mielipide on:6 reikänen talla ja vaan vibra alaspäin.Omatekemässä vire säilyy hyvvin.Mut onnea omatekeleeseen,huolella,kärsiväilyyttä...Kerro sit miten etenee:) out of doors,in the open air... |
winny 23.03.2006 19:17:26 | |
---|
Ja suosittelen viela.et älä laita kahta homppaa!laita tallamikiks homppa ja muut mitä haluut!Kokemusta on:) out of doors,in the open air... |
Juniper 23.03.2006 20:50:31 | |
---|
Jos olet floikan kanssa leikkinyt iät ja ajat, niin sitten suosittelen tallaksi Wilkinsonia(Gotohin tekemänä). Kakstappisessa tallassa saadaan tallalle suurempi liikerata(onnistuu isommat dive bombit sun muut) ja tasaisempi toiminta verrattuna 6 ruuviseen. Vireen kannalta on aivan sama minkä tallan siihen survoo, kunhan satula on kunnollinen. Omassa stratossa on wilkinson vs-100 sekä graphtechin satula ja schallerin lukkovirittimet ja vire pysyy ja pysyyy ja pysyyyyy teki mitä vaan kuritusta ja väkivaltaa kitaralle. Jos humpparit meinaat laittaa, niin varaudu jyrsimään niille lisää tilaa runkoon. Tai sitten laitat singlen kokoiset humpparit. |
Hiku 23.03.2006 20:59:10 (muokattu 23.03.2006 21:00:57) | |
---|
Kakstappisessa tallassa saadaan tallalle suurempi liikerata(onnistuu isommat dive bombit sun muut) ja tasaisempi toiminta verrattuna 6 ruuviseen. Daivailuija ei pakosti tarviikkaan saada tehtyä, koska floikkakeppi jo kotoa löytyy, sitä saa sitten kurittaa sen stratonkin edestä :) Joo, itekin ajattelin tuota 2-reikäistä mallia. Satulaksi oon myös ajatellut Graptechiä ja lapaan lukkovirittimiä. No mikit ei oo vielä lyöty lukkoon, mutta tallasta tulee ainakin löytymään humppari. Ja jyrsimiseenkin joutuminen on tiedossa, joka kyllä hoituu. Ja yritän saada projektin alettua tänne kuvia :) E: Tarviikos muuten tuolle Wilkinsonille jyrsiä lisää tilaa? Ja missä hinnoissa mokomat pyörii? V.U.K #24 |
Juniper 24.03.2006 07:10:06 | |
---|
Wilkinsonille ei tarvitse lisää tilaa jyrsiä. Hinta pyörii jossain 130€ paikkeilla. |
Tomtom 24.03.2006 12:56:20 | |
---|
Mää kasasin ittelle viimevuonna orkkis am dlx- osoista straton. Tuli aivan törkeän hyvä, noin 1K€ budjetilla. Mulle tallan pitää olla ehdottomasti se kaksipulttinen snap-on- kammella varustettu malli joka on justiinsa am dlx:ssä. Jämäkkä tatsi ja taivutellakin saa jos tarttee. Muista satsata kaulaan, se on kuitenkin se tärkein juttu. Mulla maksoi sekin mkokoma yli 400€, mutta on se sitten hyväkin kyllä. "Less is less- more is more. The idea that less is more is illogical." Y.J.M. |
Hiku 24.03.2006 21:13:18 | |
---|
Toinen vaihtoehto käsittelylle on jättää body naturaliksi ja vahata se Osmo -puuvahalla. Onko muuten kokemuksia Osmosta kitarassa? Ja jos kitara jää naturaliksi niin siihen olisi tarkotus tehdä jostain hieman erilaisesta/erikoisesta puusta pleksi. Olisikos hyviä ehdotuksia? 1. vaihtoehto tällähetkellä on Koa. Jos päädyn mikeissä humppareihin niin toki niihin tulee puolitukset, jos vain mahdollista. Tuo Wilkinson vaikuttaa hyvin pätevältä tallalta, joten onko sen kiinnityksessä otettava jotain erityistä huomioon? Reiät tukipaaluille ja talla paikalleen? V.U.K #24 |
Juniper 24.03.2006 21:18:39 | |
---|
Tuo Wilkinson vaikuttaa hyvin pätevältä tallalta, joten onko sen kiinnityksessä otettava jotain erityistä huomioon? Reiät tukipaaluille ja talla paikalleen? Silleenhän se menee. Tietysti ennen poraamista mitataan paalujen paikat tarkasti. Wilkinsonissa on vieläpä lukittavat tukipaalut näin lisähyvänä. |
Mustikkamuffinssi 24.03.2006 22:00:08 | |
---|
Multa löytisi yksi Wilkinson by Gotoh VS-100, jonka voisin periaatteessa myydä. Kiinnostaako. Loistava talla se on, mutta ei mulle tarpeeksi perinteisen näköinen. Don't forget, kids... The faster you download, the bigger your penis is.
kalamies#45 >-)))> |
Hiku 24.03.2006 22:22:23 | |
---|
Multa löytisi yksi Wilkinson by Gotoh VS-100, jonka voisin periaatteessa myydä. Kiinnostaako. Loistava talla se on, mutta ei mulle tarpeeksi perinteisen näköinen. Hiukan keväämmällä voisi vaikka kiinnostaakin, mutta ei rahatilanteen takia juuri nyt. V.U.K #24 |
Hiku 07.06.2006 20:08:34 | |
---|
Dodii, alkais olemaan kohtapuoleen resurssit (=budjetti) kunnossa ja tarkotus olis ottaa strato työn alle. Sen verran on mieli muuttunut, että nyt olis tarkotus rakentaa Ynkkästrato -kopio :) Eli tarkotus on hommata Spelektroniikalta suurin osa osista ja muutamasta kohdasta olis kysyttävää: 1) Minkälaisia nuo Spelektroniikan bodyt ja kaulat ovat, etenkin laadultaan? 2) Ja onko kellään kokemuksia Wilkinsonin WVCSB -täysteräs tremolosta ja Wilkinsonin WJ07L -virittimistä? Onko noiden virittimien EZ-LOK -systeemistä mitään hyötyä? Kitaraan tulee tod. näk. Ynkkähengen mukaan Dimarzion mikit ja väriksi olen kaavaillut intage Whitea. Ja osascallop olisi myös tarkotus viilata. Kiitosta kaikille vastaajille! "Mun mielestä(kokemuksella) teoriakitaristit keulii tietäväisyydellään, mut sit he ovat kuitenkin ihan paskoja kitaransoittajia." -Friedman
V.U.K #24 |
Manicci 07.06.2006 21:56:39 (muokattu 07.06.2006 22:00:43) | |
---|
1) Minkälaisia nuo Spelektroniikan bodyt ja kaulat ovat, etenkin laadultaan? SP Elektroniikan kaula löytyy itseltäni stratossa vaahteraotelautaisena. Nauhat piti ennen kunnollista käyttöä hiotuttaa, mutta sen jälkeen kaula ei kyllä häpeä oikein yhtään millekkään. Profiili on hieman paksu, mutta ei mikään kamala tukki. Viimeistely aivan huippuluokkaa omassa tapauksessani. Lapakin oli suht' oikean muotoinen Fender tyyliin :) Kaulassa oli valmiina tuommoinen ohut satiininomainen lakkapinta. Liike suosittelee että kaula lakataan vielä kunnolla ennen käyttöä, mutta en ainakaan itse tehnyt muutakuin väärensin fenderin logon lapaan :D Kannatti siis maksaa 99€. E: Tässä vielä kuva kaulasta rojektiasteella http://www.subbaservah.org/galleria … ums/userpics/10006/IM000217%7E0.jpg ja tässä väärennettynä http://www.subbaservah.org/galleria/albums/userpics/10006/IM000272.jpgStrato, Marsu. Niillä edetään. |
tomukka 12.06.2006 09:51:13 | |
---|
...1) Minkälaisia nuo Spelektroniikan bodyt ja kaulat ovat, etenkin laadultaan?... Mielellään kuulisin minä myös kokemuksia DR Parts:n kauloista ja body:sta ja ylipäätään heidän varaosista. Ovat niin epäilyttävän halpoja, että voiko olla ihan kelpoa tavaraa?!?! http://www.freewebs.com/tomukka/DRPARTS.pdf |