antic 22.03.2006 22:13:54 | |
---|
Juu elikkä sain tänään vihdoinkin käsiini music-storesta saksasta tilaamani behringer Ultrabass BX 4210 A Combon. Kuinka ollakkaan, noin minuutin soiton jälkeen toinen elemetti repesi liimauksistaan! Se liima siinä elementissä oli vielä tahmeaa. Toisessa elementissä ei tällaista ollut. Nyt olisi tarkoitus sitten varmaankin yrittää itse liimata tuota elementtiä, koska en jaksa vahvaria takas saksaan lähettää, eikä ne ees osaa suomea siellä. Osaisiko joku siis neuvoa miten homma onnistuis.. mikä liima ja näin. Tais muuten olla mun viimenen behringer.. |
JR/Rajah 22.03.2006 22:20:16 (muokattu 22.03.2006 22:20:39) | |
---|
Älä ainakaan itse sitä ala liimailemaan heti aluksi. Kyllä luulisi, että sille on joku huoltopaikka täällä suomessakin, vaikka on ostettu saksasta. Taisi osua joku maanantaikappale tällä kertaa. Toivottavasti viisaammat osaavat kertoa sinulle asiasta enemmän. |
okoranta 22.03.2006 22:28:15 | |
---|
Kyllä mä laittaisin tuon takuun piikkiin. näyttihän nuilla olevan sähköposti ja puhelinnumerot, mhin voi ottaa yhteyttä englanninkielellä. Suomenkielistä infoa en löytänyt, mutta jos ei itsellä taitu englanti,niin pyytää jotakuta avittamaan. Mutta tämä on vain mun mielipide, sillä jos itse tilaisin vastaavan behkun ja se menisi samantien rikki, niin soittaisin heti " kolmen kokoisena " ja vaatisin hyvitystä. Vaikka kysymyksessä onkin Behringerin laatutuote, niin kyllähän sen pitää kestää pitempään kuin yksi päivä!! DADA oli ihan kiva kun kokeilin - ei ihan niin paha kuin manringin DAEB - taisiis H. - RATTLEDAD - |
Aki 23.03.2006 02:00:58 | |
---|
Elementti pitää liimatessaan keskittää. Prosessiin kuuluu siis seuraavaa: -puhekelan pölykuppi varovasti reunoja myöten veitsellä leikaten irti -spideri veitsellä sieltä rungon välistä varovasti irti, pyri säilyttämään ehjänä -paperista sopivankokoinen tötterö puhekelan ja magneetin keskitapin väliin -liimat spideriin ja kartion reunoihin (Bostek kontaktiliima on ihan hyvä) -purista kiinni, kuivuessaan painele voimakkaasti pidemmän aikaa -ota paperitötterö pois, varmista ettei puhekela laahaa -liimaa pölykuppi takasin kiinni Voit toki kokeilla liimata Bostikilla pelkät reunatkin, mutta enpä löisi vetoa onnistumisen puolesta. Tai sitten lähetät laitteen takuuseen johon se kuuluu. Noita kartiohommia tekee Suomessa aika harva. Ilari Setälä firmassa nimeltä Accusound ainakin, Kitarapaja teettää noi jollain virolaisella hepulla, en tunne kaveria. Arvioivat aika paljon kalliimmaksi kuin mitä Setälän hommat on maksanu. Kyllä mäkin voin kokeilla, onnistumisprosentti toistaiseksi 100. |
antic 23.03.2006 02:16:05 | |
---|
Elementti pitää liimatessaan keskittää. Prosessiin kuuluu siis seuraavaa: -puhekelan pölykuppi varovasti reunoja myöten veitsellä leikaten irti -spideri veitsellä sieltä rungon välistä varovasti irti, pyri säilyttämään ehjänä -paperista sopivankokoinen tötterö puhekelan ja magneetin keskitapin väliin -liimat spideriin ja kartion reunoihin (Bostek kontaktiliima on ihan hyvä) -purista kiinni, kuivuessaan painele voimakkaasti pidemmän aikaa -ota paperitötterö pois, varmista ettei puhekela laahaa -liimaa pölykuppi takasin kiinni Voit toki kokeilla liimata Bostikilla pelkät reunatkin, mutta enpä löisi vetoa onnistumisen puolesta. Tai sitten lähetät laitteen takuuseen johon se kuuluu. Noita kartiohommia tekee Suomessa aika harva. Ilari Setälä firmassa nimeltä Accusound ainakin, Kitarapaja teettää noi jollain virolaisella hepulla, en tunne kaveria. Arvioivat aika paljon kalliimmaksi kuin mitä Setälän hommat on maksanu. Kyllä mäkin voin kokeilla, onnistumisprosentti toistaiseksi 100. Heh, tää meni multa kyllä aika ohi kun nuo termit pikkasen outoja. Tosiaan takuuseenhan laite kuuluu, mutta saksaan en aio vehjettä takas lähettää koska se tuottais niin paljon vaivaa ja kampe tulis varmaan vasta parin kuukauden päästä takaisin. Mitäs sitä menee tilaan tavaraa niin kaukaa halpojen hintojen perässä. Suomestakaan en huoltoa löydä. Mainittakoon vielä että tuo kartio tosiaan alumiinia (tai mitä foliota lienekään) että mikä liima pitäis alumiinin ja kumin yhdessä. |
Basshunter 23.03.2006 09:33:28 | |
---|
Ite oon pienissä kartiokorjauksissa käyttäny sellasta liimaa, joka joustaa kuivuttuaan, esim. Bostik. Erikeeperiä en suosittele, koska se kovettuu ja kartio repee helposti uudestaan kovettuman vierestä. Ja on sitä tiukan paikan tullen tullut käytettyä kynsilakkaakin noissa korjauksissa, se kun joustaa myös.. - Itte ku tekkee, saa mieleisesä.. - |
Aki 23.03.2006 14:14:32 | |
---|
Heh, tää meni multa kyllä aika ohi kun nuo termit pikkasen outoja. No se oli jossain määrin tarkoituskin. Mun mielestä sun ei missään tapauksessa pidä lähteä kokeilemaan ton korjausta. Okei, joskus se ensimmäinen kerta pitää tehdä, mutta uutena ostetun laitteen (joka kuuluisi takuuseen) kanssa kokeilu kuulostaa tyhmältä idealta. saksaan en aio vehjettä takas lähettää koska se tuottais niin paljon vaivaa Jahas. Ja miten helposti luulet että opit kartion keskittämisen työvaiheet? Suomestakaan en huoltoa löydä. Jos luit tuon tekstini kokonaan, siellä oli myös pari ihan tavallista sanaa ;o) Ilari Setälä firmassa nimeltä Accusound Puhelinnumero löytyy Googlella. Mainittakoon vielä että tuo kartio tosiaan alumiinia (tai mitä foliota lienekään) että mikä liima pitäis alumiinin ja kumin yhdessä. Sitä suuremmalla syyllä en lähtisi kokeilemaan. |
Basismi 23.03.2006 14:19:26 | |
---|
mutta saksaan en aio vehjettä takas lähettää koska se tuottais niin paljon vaivaa ja kampe tulis varmaan vasta parin kuukauden päästä takaisin. Eikös thomannilla ollut suomessa joku palautuspaikka? Eli tod näk lähettäisit vahvarin sinne ja thoomannin pojat lähettää sulle tuliterän behkun tilalle. Olisko vaikeeta? Viistous helpottaa soittamista! |
J.Hollström 23.03.2006 14:21:22 (muokattu 23.03.2006 14:21:40) | |
---|
Eikös thomannilla ollut suomessa joku palautuspaikka? Eli tod näk lähettäisit vahvarin sinne ja thoomannin pojat lähettää sulle tuliterän behkun tilalle. Olisko vaikeeta? Mut toihan ei ollut Thomannilta, vaan music-storesta. |
Teijo K. 23.03.2006 14:27:05 | |
---|
Sitä suuremmalla syyllä en lähtisi kokeilemaan. Aki puhuu tässä mielestäni asiaa, itse kun lähdet liimailemaan, on enemmän kuin todennäköistä että sinulla on lopputuloksena rikkinäinen elementti ja rauennut takuu. Ei muuta kuin yhteyttä sinne Kölniin. Jos ensin tuherrat itse, ja sitten lähetät takuuseen ne kyllä siellä näkevät ne korjausyrityksen jäljet ja se riittää takuun kumoamiseen. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
And pray that there's intelligent life somewhere up in space,
'Cause there's bugger all down here on Earth. |
Tomppahan lupaa, että etsivät sinulle vastaavan korjausliikkeen kotimaastasi, ettei tarvitse sinne asti lähettää. Ja saahan niiltä suomeksi infoa ainakin sähköpostin kautta: informaatio@thomann.de "A drummer is a musicien´s best friend" ehehee |
Teijo K. 23.03.2006 15:41:05 | |
---|
Tomppahan lupaa, että etsivät sinulle vastaavan korjausliikkeen kotimaastasi, ettei tarvitse sinne asti lähettää. Ja saahan niiltä suomeksi infoa ainakin sähköpostin kautta: informaatio@thomann.de Tästä voisi olla jotain iloa ketjun aloittajalle jos hän olisi ostanut laitteensa Toomannilta, koska näin ei asia ole, niin miksi teit sen? Miksi? Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
And pray that there's intelligent life somewhere up in space,
'Cause there's bugger all down here on Earth. |
Mikho89 23.03.2006 15:47:24 (muokattu 23.03.2006 15:51:35) | |
---|
Tästä voisi olla jotain iloa ketjun aloittajalle jos hän olisi ostanut laitteensa Toomannilta, koska näin ei asia ole, niin miksi teit sen? Miksi? Hohohoo uppista, niin miksi et ostanut thommannilta :D "A drummer is a musicien´s best friend" ehehee |
Basshunter 23.03.2006 16:31:02 | |
---|
Ja saahan niiltä suomeksi infoa ainakin sähköpostin kautta: informaatio@thomann.de Ei tuo info ainakaan mulle oo koskaan vastauksia laittanu, kun oon sieltä esim. jotain kamojen toimitusaikoja ja saatavuuksia kyselly.. - Itte ku tekkee, saa mieleisesä.. - |
Samu S. 23.03.2006 16:32:26 | |
---|
Ei tuo info ainakaan mulle oo koskaan vastauksia laittanu, kun oon sieltä esim. jotain kamojen toimitusaikoja ja saatavuuksia kyselly.. Mulle on vastattu aina saman päivän sisällä ja mitä on ollut ihmisten kanssa juttua, niin käsittääkseni monella muulla on sama kokemus. |
Basshunter 23.03.2006 17:13:58 | |
---|
- Itte ku tekkee, saa mieleisesä.. - |
Samu S. 23.03.2006 17:27:47 | |
---|
|
pardy 23.03.2006 17:57:38 | |
---|
Mulle on vastattu aina saman päivän sisällä ja mitä on ollut ihmisten kanssa juttua, niin käsittääkseni monella muulla on sama kokemus. Pakko nyt kommentoida vaikkei aiheeseen liitykään. Ite oon aina soittanut sinne jos on asiaa ollut. Yleensä siellä vastaa aina joku suomea puhuva jos jonkun suomea puhuvan numeroon on yrittänytkin. Ei ne ihmiset pure. Päinvastoin, tuon Raution Samin kanssaom tullut myös ihan niitä näitä puhuttua. Eikä se maksa liikaa jos muutaman minuutin puhelun soittaa Saksanmaalle. Tilauksetkin olen yleensä hoitanut puhelimitse niin ne voivat ilmoittaa saatavuuden heti sieltä ja voin sitten poistaa sen 5e krääsän siitä tilauksesta jonka takia koko paketti viivästyy 2kk vaikka muuten kaikki muu on varastossa. Ja ketjun aloittajalle sanon vinkiksi että totta hitossa palautat värkin. Pyydät jotakuta kielitaitoista kaveria soittamaan sinne ja sopimaan joko korjauksesta ko. lafkan piikkiin täällä Suomessa tai lähetät sen sitten sinne. "Oommä kyllä joskus miettiny basoja ku eukko on ottanu suihin." -Wasara |
Basismi 24.03.2006 15:28:44 | |
---|
Mut toihan ei ollut Thomannilta, vaan music-storesta. Hyvin luettu. Music-storeen olen yhden vahvarin palautellut, ei ollut vaikea rasti. Viistous helpottaa soittamista! |