Aihe: Tone Zone/Air Norton vs. JB/Jazz
1 2 3
VIPMetal
22.03.2006 20:25:17

Eli tähän aluksi voisin sanoa, et käytin hakua pari iltaa ja lueskelin läpi kaikki mitkä liittyivät näihin mikkeihin. =) Tämän jälkeeen sitten uskaltauduin lopulta kyselemään teiltä arvon herrat.

Eli kitaranmikkivaihdosta olen suunnitellut ennen kesän studioreissua. Epiphone LP standard ebony on kyseessä ja noihin vaihtoehtoihin nyt olen päätynyt. Ongelma on vain se, että onko JB liian kirkas Epin mahonki/leppä/vaahtera runkoon? Ja onko Tone Zone taasen liian tumma? Ilmeisesti täysmahonki lespaan JB sopii mainiosti ja Tone Zone sopii ainakin omaan RG 3120 mahonkirunkoon, mutta meneekö tuo LP liian tummaksi sillä? Tämmöistä sain irti edellisistä kirjoituksista. Kaulamikkeinä molemmat (Jazz/Air Norton) varmaan käy? Ja saakohan kaikkia noita seeproina? Semmonen väritys sopis kitaraan muuten.

Jos jollakin on Epin LPssä kiinni kyseisiä mikkejä, niin kuulisin mielelläni tarinaa. Eikä sitten mitään DiMarzio-Duncan sotaa.. Originaalimikit on hieman tunkkaiset eikä tahdo erotella verrattuna esim. tohon RG:n soundeihin. Kitaraa en ole vaihtamassa, koska tykkään muuten tästä. Eli asiallisia pohdintoja kaipailisin.. Kiitos.
Minä lennän, polskin ja uin. Sanon sulle kvaak, ystävälle kvaak, kvaak sanon teille kaikille.
VIPMetal
23.03.2006 11:27:56

Eli toomannilla olis tommonen JB/Jazz kombinaatio aika halvalla..

miten on JB Epin Lespassa? Onko liian kirkas/onko liian vähän alapäätä?
Minä lennän, polskin ja uin. Sanon sulle kvaak, ystävälle kvaak, kvaak sanon teille kaikille.
costi
23.03.2006 11:34:32
Itelläni ei ole henk. koht. kokemusta noista mistään, mutta skittaopella on just epparin les paulissa tone zone kiinni... ja hyvältä kuulostaa. Varsinkin raskaamman musiikin soitteluun varsin mallikkaasti soveltuva mikki.
"Whatever it is, it's 6 strings and that's it. I am a slave or a master to it." -Jimmy Page
oiva tumpeloinen
23.03.2006 11:38:58
Onko noi sun mikki vaihtoehdot lopullisesti lukkoon lyöty? Jos tuntuu olevan ongelmia Tone Zonen tummuuden ja JB:n kirkkauden kanssa niin ehdottaisin vielä kolmanneksi vaihtoehdoksi kuumien tallamikkien valikoimaan Evolutionin. Tarkka erottelu ja korostetut keskiäänet on tähän mennessä toiminut jokaisessa kitarassa, missä Evoa on kokeiltu. Toimii myös mainiosti Air Nortonin kanssa ja miksi ei myös Jazzinkin kanssa (siitä ei tosin ole kombinaationa kokemusta).
npk
23.03.2006 11:48:01 (muokattu 23.03.2006 11:49:39)
Mä vaihdoin mun epiphonen lespaan äskettäin JB/Jazz -setin. En ole ammattilainen, mutta JB:n yleissoundi tuntuu minun korvaan melko tukkoiselta/tasaiselta. Se oli ehkä siinä mielessä hieman pettymys. Jazz sen sijaan on hyvin erotteleva ja kirkas, siitä ei ole mitään pahaa sanottavaa :)
"Oh by the way, which one's Pink?"
dropD
23.03.2006 11:49:55 (muokattu 23.03.2006 11:51:17)

Eli toomannilla olis tommonen JB/Jazz kombinaatio aika halvalla

kokonaista kymppiä halvemmalla kuin musamaailmassa.

Offtopiccina: Saako SD Distortionia kromikuorilla? JB:tä pitäisi ainakin saada.
npk
23.03.2006 11:57:52 (muokattu 23.03.2006 11:58:30)
Offtopiccina: Saako SD Distortionia kromikuorilla? JB:tä pitäisi ainakin saada.

Kullatuilla- ja nikkeli-kuorilla:
http://www.seymourduncan.com/produc … kersdescr.shtml#DuncanDistortion153
"Oh by the way, which one's Pink?"
dropD
23.03.2006 12:04:29

Kullatuilla- ja nikkeli-kuorilla:

no niimpäs näkyy. Pitänee musamaailmasta tahi soundstoresta kysellä. Tuohon puoliakustiseen voisi moisen tallaan upottaa. Osaakos joku TI-mies antaa vinkkiä miten h***ssä tollasen semihollowkepin sähköihin pitäis päästä käsiks?
Dr. Muff
23.03.2006 12:21:26 (muokattu 23.03.2006 12:21:36)
Osaakos joku TI-mies antaa vinkkiä miten h***ssä tollasen semihollowkepin sähköihin pitäis päästä käsiks?

Samal taval ku gynegologi maalaa eteisen, postiluukun (f-aukkojen) kautta. Kerran kokeilin vähän. En kokeile enää koskaan.
"Jos kesäkuussa on järven jäällä hevosen paskaa, tulee kylmä kesä" - vanhan kansan viisaus
Jukkauuno
23.03.2006 12:21:44
Minäkin kuuluun niihin lukuisiin hahmoihin, jotka ovat vaihtaneet Epi Lepakkoonsa tuon JB/Jazz -setin. Olen vaihtoon kovasti tyytyväinen ja itse pidän tuost JB:n saundista kovasti. Varsinkin rankasti särötettynä semmoinen mukavan v-mäinen saundi :) En osaa sitä sen tarkemmin määritellä, mutta tykkään.
On the other hand...I have different fingers
Zeni
23.03.2006 13:56:12
Mulla on Jb/jazz setti kitarassa ja tuo kaula mikki jäi jostain syystä todella tummaksi/tunkkaiseksi. Veikkaan että kyseessä on ihan oma kämmini, mutta osaako kukaan sanoa mikä tuollaista voisi aiheuttaa ? Tone-potikan vaikutus on täysin olematon (jos edes vaikuttaa) ja luulen että olen kämmännyt jotenkin sen kolvauksissa. Ehdotuksia ?
Aki
23.03.2006 14:09:56

Mulla on Jb/jazz setti kitarassa ja tuo kaula mikki jäi jostain syystä todella tummaksi/tunkkaiseksi.
Tuo mikki on kirkassoundinen, joten jokin meni pieleen. Mikä kitara sulla on? Nojaako tonen konkka vahingossa väärään paikkaan? Onko Tonepotikka rikki? Onko sulla yleismittaria?
VIPMetal
23.03.2006 14:47:26 (muokattu 23.03.2006 14:56:15)

kokonaista kymppiä halvemmalla kuin musamaailmassa.

Niin no sattu vaan silmään, kun on kielitilaus menossa sinne kuitenkin.. vois samalla ottaa sit ne mikitki. Jazzia en kyllä epäilekään etteikö se sopis.. tosin jos JB:n laittais niin sais sit ainaki huomattavasti eri soundia ku Tone Zone RG:stä. En tiiä tuleeko sit niin ettei keikalla voi edes samoilla säädöillä vetää, tämä LP kun on varakitara. Ja tossa setissä (niitä kun ei löytyny ku mustina) joutus luopumaan seepravärityksestäkin. Mut opiskelijan lompakossa 50 euroaki on iso raha...

Edit: Varsinkin rankasti särötettynä semmoinen mukavan v-mäinen saundi :) En osaa sitä sen tarkemmin määritellä, mutta tykkään.

Joo en mää tallamikkiä kliineillä käytäkään, eli tommosta alavire-metallisärösoundia haen. Eli ilmeisesti semmoseen menoon sopii.. En vaan halua mitään sirkkelisoundia, siks tässä kyselen Epi&JB käyttäjien kommentteja..
Zeni
23.03.2006 16:30:39
Tuo mikki on kirkassoundinen, joten jokin meni pieleen. Mikä kitara sulla on? Nojaako tonen konkka vahingossa väärään paikkaan? Onko Tonepotikka rikki? Onko sulla yleismittaria?

Käytin alkuaikoina vain tallamikkiä siksi en tuota ole ennen huomannut. Nyt olen kuitenkin yrittänyt saada leadiä tuosta kaulamikistä. Kitara on Epin SG400 mahonkirunkoinen. Tallamikki toimii todella mallikkaasti. Tonepotikan ei pitäisi olla rikki (vaihdettu n. 2kk sitten). Yleismittarikin löytyy. Tarkoitus olisi kytätä tuota ensi viikonloppuna kun samalla laitan treble bleedin tallamikille.

Kaikki vinkit ja vihjeet ovat tervetulleita. Voi olla, että siellä on joku yksinkertainen moka, mutta entä jos ei ? Käsittääkseni jos tone olisi (vahingossa) kokonaan ohitettuna ei sen silti pitäist tuollainen olla ?

Voiko mikkikytkimen väärä johdotus tehdä tuollaista ? On meinaa aika paska se kytkin ja tuolla putiikissa vielä kusettivat mua. Ostin meinaa SG:n mikkikytkimen ja varmistin vielä kahteen kertaan että sopii. Myyjä vakuutteli että juu juu, ei se edes Les Pauliin sopisi, ainoastaan SG:hen. No ei sopinut.
Aki
23.03.2006 16:43:07

Käytin alkuaikoina vain tallamikkiä siksi en tuota ole ennen huomannut.
Toimiiko tone tallamikillä normaalisti?

Tonepotikan ei pitäisi olla rikki (vaihdettu n. 2kk sitten).
Tämä ei valitettavasti kerro vielä mitään. Myös kaulamikin volumepotikka voi olla rikki, jolloin se käyttäytyisi esim 50kohm potikan tavoin. Takuulla olisi tunkkainen.

Voi olla, että siellä on joku yksinkertainen moka, mutta entä jos ei ?
Joku potikka on rikki, tai sitten se mikrofoni itsessään on rikki.

Käsittääkseni jos tone olisi (vahingossa) kokonaan ohitettuna ei sen silti pitäist tuollainen olla ?
Olet oikeassa.

Voiko mikkikytkimen väärä johdotus tehdä tuollaista ?
Eipä tuu mieleen tilannetta jossa voisi.

Ehdotan seuraavaa työjärjestystä:
-Mittaa tonepotikan resistanssi reunimmaisista navoista. Sen pitäisi olla ~250kohm tai ~500kohm.
-Irrota volumepotikan maihin menevä napa, ja mittaa samalla tavalla reunimmaiset navat.
-Kytke kaulamikki suoraan mikkivalitsimeen tallamikin tilalle.

Noista saa jo aika hyvää haarukointia, missä vika saattaisi olla.
Hiku
23.03.2006 16:49:51
eli tommosta alavire-metallisärösoundia haen

Kuinkas sitten tuo Duncanin sh-6 setti? Ilmeisesti suunniteltu alavireitä varten (korjatkaa heti, jos olen väärässä) ja Musamaailmassa tuo setti maksaa n. 135e.
V.U.K #24
Zeni
23.03.2006 18:08:27
Toimiiko tone tallamikillä normaalisti?

Toimii, siis tässä on molemmille omat volumet ja tonet, tiesitkin varmaan mutta tuli nyt ainakin kerrottua. Tonetkin on muuten logaritmisia.

Tämä ei valitettavasti kerro vielä mitään. Myös kaulamikin volumepotikka voi olla rikki, jolloin se käyttäytyisi esim 50kohm potikan tavoin. Takuulla olisi tunkkainen.

Kyllä se volume tuntuisi toimivan ihan normaalisti, tosin en ole seurannut niin tarkkaan. Saatat olla oikeassakin, sillä sen kolvauksen kanssa oli pieni ongelma.

Joku potikka on rikki, tai sitten se mikrofoni itsessään on rikki.

Rukoilen ja toivon ettei mikki ole. Vihaan takuuasioita, vai onko näissä edes ? Ostettu viime syksynä.

Ehdotan seuraavaa työjärjestystä:
-Mittaa tonepotikan resistanssi reunimmaisista navoista. Sen pitäisi olla ~250kohm tai ~500kohm.
-Irrota volumepotikan maihin menevä napa, ja mittaa samalla tavalla reunimmaiset navat.
-Kytke kaulamikki suoraan mikkivalitsimeen tallamikin tilalle.

Noista saa jo aika hyvää haarukointia, missä vika saattaisi olla.

Pistetäänpäs ylös, läpikäynti alkaa huomenna.
VIPMetal
23.03.2006 19:59:28

Kuinkas sitten tuo Duncanin sh-6 setti? Ilmeisesti suunniteltu alavireitä varten (korjatkaa heti, jos olen väärässä) ja Musamaailmassa tuo setti maksaa n. 135e.l

En tiiä kun haluan kuitenkin ton Jazzin ainaki kaulaan. Tallamikistä siis lähinnä nyt taistellaan. Seymourin näytteet kuulosti niin hyvältä ton Jazzin kans. Eli tuleeko JBstä liian sirkkeliä ulos Epin lespalla?
Hiku
23.03.2006 20:49:40
Eli tuleeko JBstä liian sirkkeliä ulos Epin lespalla?

En usko, tutun Tokaissa ainakin toimii hyvin.
V.U.K #24
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)