Aihe: kotiin m-cube, ad30vt, madamp g2,pod, mikä ihme?
1 2
jo_tu
22.03.2006 12:30:07 (muokattu 22.03.2006 12:30:29)
eli samaa liirumlaarumia kuin muillakin. pitäis kotiin saada pienitehoinen ja nätti ja pieni, nuppi ja kaappi/ kombo nimenomaan pienillä volilla soitteluun.
cube ei oikein clippien perusteella vakuuta ja kun sitä parivuotta sitten kokeilin liikkeessä niin ei ollut oikein wou juttu.
valvetronikka on varmasti hyvä mutta on myös hintavampi, ja kun pedalboard jo on niin ei olisi efekteillekään niin käyttöä, ja pienessä kaksiossa on tilakin tiukilla..
toi g2 houkuttaisi kahdella putkivatillaanja pienellä koollaan, jos musikdingiltä tilais samalla 8tuuman celestionin ja rakentaisi itse kotelot noihin niin tulisi pikkurahalla näppärä putkistäkki, ja oishan se hienokin.. :)
ja sitten tietysti tuttu ja hypetetty podxt/podxtlive. siinä tietysti on pakettia pitkäksikin aikaa mutta on myös pakan hintavin tuote. ja onhan se jokapaikan höylä kaikkiin tilanteisiin..

kuitenkin yksinkertainen on kaunista ja pieni hyvää.. tarkoitus kuitenkin olisi että setuppi on napsauta laite päälle ja ala soittaa. eli siinä mielessä ei pod xt aja oikein asiaansa, tai toisaalta..

painiiko muut samantyylisten ongelmien kanssa?
Tomtom
22.03.2006 13:02:58
Painii joo. Mulla tällähetkellä Microcube (jota en juurikaan käytä) ja toisena härvelinä Hughes & Kettnerin Cream Machine ja alla DIY- 1x12" kaappi Celestionilla.

Tuo systeemi kyllä toimii hyvin, mutta jotain siitä vielä puuttuu. Jos olisi fyffeä, niin valinta olisi helppo: Koch Studiotone joko nuppina tai combona. Se nimittäin toimii.. Laneyn VCR-LCR:iä ovat kanssa kehuneet, taitaa vaan mennä noiden hintojen yli nämäkin..
"Less is less- more is more. The idea that less is more is illogical." Y.J.M.
Aki
22.03.2006 13:59:28

AD30VT on mun mielestä järjettömän hyvä laite. Eikös sen saa Markulta jollain 230€:lla? Madampissa olisi aika paljon rakentamista, joten ei hankintamielessä ole muiden kanssa verrannollinen. PodXT pääsee parhaiten oikeuksiinsa vasta hi-gain -soundeilla, kun vertaa kilpailijaansa Vox Tonelab:iin. Tonelabin puhtaat ja aamiaismurot ovat vertaansa vailla.
jo_tu
22.03.2006 14:14:45
mun tapauksessa toi madampin rakennussarjalaisuus on vaan plussaa. intoa löytyy ja rakennellessa aina oppii jotain uutta.
Tomtom
22.03.2006 14:20:38
Olishan tuo Uraltonekin kai hyvä vaihtoehto. Kun sais vaan jonkun hienon kopan sille hankittua. Vaikka jotain 70- luvun pyöreetä ufomuotoilua ja valkosena..
jo_tu
22.03.2006 14:29:56
joo tuo uraltone on mullakin kyllä hankintalistalla, mutta ei vissiin oikeen ole kotisoittoon optimaali, ainakaan kerrostaloon. mutta loppukesästä lähtee varmaankin uraltone tilaukseen. mutta nyt vois olla ehkä ton gkakkosen aika. tilais samalla ton celen 8" elementin sieltä musikdingistä. 130€ posteineen noin varmaankin. toi on kuitenkin vasta kolmasosa uralin hinnasta. parikymppiä vaan vanereihin ja spraymaaliin, niin sillähän jo kasaa kaapin ja nupin kotelon.
passe
23.03.2006 00:38:53
Line 6 toneport UX2

Jokos tuosta on jollakin kokemusta? "combo", jolla hoituu niin skitat, bassot kuin voksutkin. Sanovat... Hinta on ainakin naurettavan halpa. Vilkaisin tänään vasemmalla silmällä yhtä arvostelua, jossa laitteen laatua kutsuttiin pelottavan hyväksi hintaan nähden. Kätevältä tuo ainakin kuulostaa!
"Good is in the details..."
tenkainen
23.03.2006 08:12:58

Line 6 toneport UX2

Jokos tuosta on jollakin kokemusta? "combo", jolla hoituu niin skitat, bassot kuin voksutkin. Sanovat... Hinta on ainakin naurettavan halpa. Vilkaisin tänään vasemmalla silmällä yhtä arvostelua, jossa laitteen laatua kutsuttiin pelottavan hyväksi hintaan nähden. Kätevältä tuo ainakin kuulostaa!

Jos tykkää pelkästään tietokoneelle soitella. Tuo on tosiaan "äänikortti" kitaroille ja muille tietokonetta varten.
"Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
IMIK #37
passe
23.03.2006 09:31:45 (muokattu 23.03.2006 09:32:15)
Jos tykkää pelkästään tietokoneelle soitella. Tuo on tosiaan "äänikortti" kitaroille ja muille tietokonetta varten.

Tuleehan sitä soiteltua muuallakin kuin kotistudiossa, mutta vehkeet siihen löytyy kyllä. Onko näin, että tuossa on esim. tuo kitarapuoli ihan pod xt:n tasoa, vähän suppeampi valikoima vain? Entäpä bassomallinnukset, samaa luokkaa tai parempia kuin esim. basso-Zoomit? Vokaalietuset nyt kuulostavat taatusti paremmilta kuin tuo pehvinkerin UB1002:n!
s151669
23.03.2006 11:25:32

eli samaa liirumlaarumia kuin muillakin. pitäis kotiin saada pienitehoinen ja nätti ja pieni, nuppi ja kaappi/ kombo nimenomaan pienillä volilla soitteluun.

kuitenkin yksinkertainen on kaunista ja pieni hyvää.. tarkoitus kuitenkin olisi että setuppi on napsauta laite päälle ja ala soittaa. eli siinä mielessä ei pod xt aja oikein asiaansa, tai toisaalta..

Samat ongelmat täälläkin. Putkivahvistinpuolella käytössä on itse rakennettu hieman modifioitu AX84 HiOctane 10" kaiuttimella. Tehoja määrittelystä riippuen 2...5W, ja mökää varmasti liikaa kerrostaloon. Saundit loistavat, mutta aukeavat vasta luukuttaessa --> ei paljon soitella iltaisin.

Ongelman ratkaisuksi hommasin V-Amp kakkosen. Saundit kunnon kuulokkeisiin, tietokoneella nauhoitettuna tai stereoiden kautta ovat ihan kohdallaan. Tuo vain sotii pahasti 'yksinkertainen on kaunista' - periaatetta vastaan. Tilanteesta riippuen Vampissa on kiinni jopa 6 piuhaa, joten sitä ei ihan äkkiä siirretä tietokoneen vierestä pois. Ja jos vaimo haluaa surffata samalla kun itse soittelisi kitaraa, niin ahdasta tulee :-) Lisäksi noiden saundien kanssa saa aina olla säätämässä.

Joten kävin eilen hakemassa MicroCuben. Käyttö on mukavaa, ei tarvita kuin kitara, piuha ja vahvistin. Mallinnus, Tone, Volume ja Gain kaikki kello kahteentoista ja ei kuin soittamaan. Jopa reagointi soittovoimakkuuteen tuolla VoxAC30-mallinnuksella tuntuu ihan hyvältä. Kuulostaa hyvältä myös hiljaa soitettuna, mikä on mielestäni melkoinen saavutus. Tarvittaessa meteliä lähtee silti niin paljon että vaimo/tyttöystävä/äiti/naapurin mummo ( tarpeeton yliviivataan ) hermostuu :-)

Joten tuota kannattaisi ehkä käydä vielä uudelleenkin kokeilemassa.

Jos MicroCube ei edelleenkään tunnu omalta, niin kokeile ihmeessä Voxin DA5 - vahvistinta.

http://www.voxamps.co.uk/products/da/da5.htm

Tuossa on microcubeen nähden
- enemmän vahvistinmalleja
- enemmän efektejä
- enemmän kaiuttimen tuumia
- enemmän kokoa
- enemmän enemmän bassoa
- enemmän meteliä
- enemmän säätimiä

Testasin noita vierekkäin, ja Vox on kieltämättä monipuolisempi. Jos MicroCuben mallinnukset eivät siis kolahda, niin tuo olisi hyvä vaihtoehto.

Itse valitsin MicroCuben, koska:
- se on pienempikokoinen
- se on helpompi käyttää
- äänenvoimakkuus riittää
- mallinnuksetkin riittävät

--
Jyrki
passe
23.03.2006 11:33:57 (muokattu 23.03.2006 11:34:16)
Samat ongelmat täälläkin. Putkivahvistinpuolella käytössä on itse rakennettu hieman modifioitu AX84 HiOctane 10" kaiuttimella. Tehoja määrittelystä riippuen 2...5W, ja mökää varmasti liikaa kerrostaloon. Saundit loistavat, mutta aukeavat vasta luukuttaessa --> ei paljon soitella iltaisin.

Ongelman ratkaisuksi hommasin V-Amp kakkosen. Saundit kunnon kuulokkeisiin, tietokoneella nauhoitettuna tai stereoiden kautta ovat ihan kohdallaan. Tuo vain sotii pahasti 'yksinkertainen on kaunista' - periaatetta vastaan. Tilanteesta riippuen Vampissa on kiinni jopa 6 piuhaa, joten sitä ei ihan äkkiä siirretä tietokoneen vierestä pois. Ja jos vaimo haluaa surffata samalla kun itse soittelisi kitaraa, niin ahdasta tulee :-) Lisäksi noiden saundien kanssa saa aina olla säätämässä.

Joten kävin eilen hakemassa MicroCuben. Käyttö on mukavaa, ei tarvita kuin kitara, piuha ja vahvistin. Mallinnus, Tone, Volume ja Gain kaikki kello kahteentoista ja ei kuin soittamaan. Jopa reagointi soittovoimakkuuteen tuolla VoxAC30-mallinnuksella tuntuu ihan hyvältä. Kuulostaa hyvältä myös hiljaa soitettuna, mikä on mielestäni melkoinen saavutus. Tarvittaessa meteliä lähtee silti niin paljon että vaimo/tyttöystävä/äiti/naapurin mummo ( tarpeeton yliviivataan ) hermostuu :-)

Joten tuota kannattaisi ehkä käydä vielä uudelleenkin kokeilemassa.

Jos MicroCube ei edelleenkään tunnu omalta, niin kokeile ihmeessä Voxin DA5 - vahvistinta.

http://www.voxamps.co.uk/products/da/da5.htm

Tuossa on microcubeen nähden
- enemmän vahvistinmalleja
- enemmän efektejä
- enemmän kaiuttimen tuumia
- enemmän kokoa
- enemmän enemmän bassoa
- enemmän meteliä
- enemmän säätimiä

Testasin noita vierekkäin, ja Vox on kieltämättä monipuolisempi. Jos MicroCuben mallinnukset eivät siis kolahda, niin tuo olisi hyvä vaihtoehto.

Itse valitsin MicroCuben, koska:
- se on pienempikokoinen
- se on helpompi käyttää
- äänenvoimakkuus riittää
- mallinnuksetkin riittävät

--
Jyrki

Ja jos pelkästään tuo melutason alhaisuus on microcubessa ongelma, niin pykälää isompi minicube vaan kehiin. Isompi kokoinen ja vähän enemmän säätömahdollisuuksiakin.
Exhausted
23.03.2006 11:54:45 (muokattu 23.03.2006 11:57:21)

Kotona soittelen POD XT:tä stereoihin. Siinä pitää napsauttaa podi päälle ja stereoista aux-kanava niin pääsee soittelemaan. Jotenkin tuntuu että saundi ja volume on paremmin hallittavissa kuin millään pikkucombolla koskaan. Juuri ne tarkat makuuhuonevolumet on helpoin säätää sen kanssa. Yleensä vahvistimien mastervolumepotikat on liian kosketusherkkiä sillä alueella.

Toinen plussa on että kun tietokone on samassa kompleksissa kiinni stereoiden kanssa niin voi siinä samalla säädellä tietokoneella podin saundeja, tai vaikka latailla netistä toisten tekemiä patcheja. Onhan se vähän surkean näköistä istua koneella kitara sylissä, mutta esim Pod XT:n puoliparametrista eq:ta on niin paljon helpompi säätää sieltä kuin itse laitteesta. Etenkin aloittelijoita varmasti helpottaa nähdä miten parametrit vaikuttavat eq:n käyrään.
kojones
23.03.2006 12:44:44
Tech 21 Trademark 10. Kyllä noita vielä löytyy, vaikka valmistus onkin lopetettu. Toimii yöllä ja päivällä, linjaan tai ilman. Jos luurit päässä meinaa soittaa, ni ne on sitten parempi laittaa mikseriin.
Aki
23.03.2006 13:51:19

Vokaalietuset nyt kuulostavat taatusti paremmilta kuin tuo pehvinkerin UB1002:n!
Älä oo niin varma, ne Behkun etuset ei ole ollenkaan huonoimmasta päästä. Ite pelkään juuri niitä etusia, Line6:lla kun ei ole minkäänlaista kokemusta niistä.

pykälää isompi minicube vaan kehiin
Miksi en löydä valmistajan sivuilta enkä mistään muualtakaan tietoa tuosta? Vai tarkoitatko Cube15:ttä?
Mielestäni Vox on ison pykälän edellä Rolandia, myös siinä volumepotikan käyttäytymisessä. En ole tuota DA-5:sta päässyt testaamaan, mutta muissa kokoluokissa Valvetronixit on reilusti monipuolisempia ja luonnollisemman soundisia kuin vastaavat Cubet.

Tech 21 Trademark 10
Kuten aina, tätä suosittelen testaamaan ja vertaamaan muihin ennen hankintaa, tää oli mulle aikamoinen järkytys. Mun mielestä jopa MicroCube kuulostaa paljon terveemmältä.
Tomtom
23.03.2006 14:01:08
Pitää yrittää käydä testaamassa Voksuttinmia viikonloppuna, niin tietää mistä oikein puhutaan. Mulla on siis omakohtasta kokemusta Microcubesta, Cubesta ja Tech 21:stä. Jotenkin vaan tuo pikkuinen elementti ei oikein toimi missään noista- tai sitten siinä on jotain muuta mikä tökkää mulla tosi pahasti.Tosiaan Studiotonen tasosissa laitteissa soundi on "kelvollinen" , mutta hintakin on taas jotain ihan muuta. Luulis että joku välimuoto löytyis prkle..
Fide
23.03.2006 14:56:52 (muokattu 23.03.2006 14:58:10)

Mulla on tuo UX2 ollu nyt käytössä sen pari kuukautta. Linkin takaa "Teletilu" ja "Pomppu" on sillä rakennettuja.

http://www.mikseri.net/artists/kitarat.46521.php

Kyllä se kitaralla menee, ja saahan sen vaikka stereoihin kiinni, jos ei tykkää luurit päässä soitella. Eli kotisoittoon ja äänittelyyn todellakin "pelottavan hyvä hintaisekseen". Bassopuolen mallennuksiin oon vissiin jäävi puuttumaan, kun en niiden päälle oikein ymmärrä. Mun makuuni riittävästi valikoimaa. Laulupuolta en ole vielä kunnolla testannutkaan. Silti suosittelen aika lailla varauksetta. hinta ja laatu enemmän kuin kohdillaan.

Mutta siinä rinnalla on mulla tuo Ibanezin Valbee (tarkemmin laitearvioartikkeleissa), josta saa sen putkidynamiikan ulos. Tuota putkidynamiikkaa on tietysti Line 6 yrittänyt mallentaa kuten esim high gain kiertoja sun muita, mutta niiden "hallittavuus" soittaessa on sitten jo aika temppu... Eli tietyllä tavalla se myöhäisillan bluessessio on kyllä mukavampi ajaa tuolla Ibanezilla kuin luurit päässä UX2:lla... ei siitä mihinkään pääse... voi olla tietysti "psykoakustista" tämä ;-)

Ei toi Ibanezi silti paini Koch:n studiotonen kanssa ees samassa sarjassa =) Ja Tech 21:sen TRademark 10:kin panisin ehkä edelle... mutta Rolandia enää en, sen verta kiva toi aito putkipeli kuitenkin on.

Edit: ja tosiaan piti sanomani noista elementeistä, että oot tomtom oikeessa... ibanezin pikkunen ämyri ja kotelo on murhaa soundille... vielä minä sen ulosoton tuohon modifioin... päivänä eräänä... =)
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))>
Tomtom
23.03.2006 15:10:57
Hyvä että joku muukin ymmärtää mun turhautumisen.. Pitääpä ottaa kuva mun kotisetupista huomiseks, tällähetkellä paras soundi, ilman tonea, reverbiä tai mitään hienouksia.
p130
24.03.2006 08:59:10

Onko kenelläkään tarkempaa tietoa tuosta Madamp G2:sta? Uusi tuttavuus minulle ja vaikuttaa mielenkiintoiselta! Arvosteluja, kommentteja tai muuta ei äkkiseltään goole löytänyt (en kyllä vielä "kunnolla" kaivanutkaan...). Osaako kukaan sanoa mitään noista 6N2P (etuaste) ja 6N1P (pääte) putkista?

http://www.madamp.biz/
http://www.musikding.de/product_info.php?cPath=103&products_id=795
http://forum.musikding.de/yabbse/index.php?topic=5013.0
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
Tomtom
24.03.2006 09:49:11
Laitoin tuon oman melko karun set-upin omaankuvaan. Tosiaan ainakin yksinkertainen setti. Tuosta laitteesta on juttua "päätesäröä makuuhuoneessa"-ketjussa. Putkina etusessa EHX 12AX7 ja "päätteessä" (etusputki) Mesan 12AX7. Tone hoituu kitarasta, samoin mikkien puolituksilla eri soundivalikoima. Gainia ja masteria vätkyttämällä sitten lisää eri soundeja. Meteliäkin irtoaa V30:sellä aika railakkaasti jos tarvitaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)