MarkoA 22.03.2006 21:30:17 | |
---|
..mutta kerrompa silti. Eli, olen käyttänyt jo pidemmän aikaa kitaroissani Dean Markley MTHB settiä lähinnä vain juuri sopivan paksuuden takia. No, tulipas tuossa joku aika sitten ostettua DŽaddario setti kun ei kaupassa ollut muuta soveltuvaa tarjolla. Kylläpäs oli meikäpojalle melkoinen ihmetys kuinka paljon voi olla kielissä eroa soittotuntumassa ja äänessä! DŽaddariot tuntuu pysyvän kirkkaina sekä ääneltään että ulkonäöltään huomattavasti pidempään ja tuntuma vastaa uutta kieltä about sata kertaa kauemmin kuin DM. Kyllä oli viimeinen läjä DM kieliä tuo viimeksi hommattu 10pkt satsi.. Muistan joskus vuosia sitten olleeni asian kanssa hyvin kriittinen ja silloin mulla oli paremmuusjärjestys alkaen paremmasta DR-ErnieBall-DŽaddario-GHS jne. Asiat vain oli päässyt unohtumaan ja kerran ostin Dean Markley satsin nimenomaan vahvuuksien vuoksi. Juutuin niihin, mutta olipa hyvä kun tuli kokeiltua "vahingossa" muutakin välillä. Onko muilla samanlaisia ajatuksia? Toki toinen tykkää erityylisistä kielistä, mutta jotenkin taas yllätti kuinka iso ero voi olla. - Rockin' in the evenin' when the sun goes down
Mean guitar, that's a swingin' old town
Rockin' and a-rollin' just a little while
Ain't got no rollin', ain't got no holdin'... |
pliksu 22.03.2006 21:36:24 | |
---|
Onko muilla samanlaisia ajatuksia? Toki toinen tykkää erityylisistä kielistä, mutta jotenkin taas yllätti kuinka iso ero voi olla. Itse vaihdoin D'Addariosta GHS:n juuri sen takia, että D'Addariot suorastaan imee likaa. Nykyään soitan Dean Markleyllä. Toisilla kielillä en ole saanut samanlaista tatsia ja kielet pysyvät pienellä fast fret hoidolla kirkkaina huomattavasti pitempään kuin aikaisemmat kokeilut. And there ain't nothin' like a friend who can tell you you're just pissin' in the wind. |
Härski 22.03.2006 21:36:50 | |
---|
Onko muilla samanlaisia ajatuksia? Toki toinen tykkää erityylisistä kielistä, mutta jotenkin taas yllätti kuinka iso ero voi olla. Joo, itse olen tykästynyt Ernie Balleihin, D'Addarioihin sekä uusimpana tuttavuutena Dean Markleyn Blue Steeleihin. Tilaukseen lähti hetki sitten myös Optiman kultaisia kieliä, kuulemma kestävät äärettömyyksiin. Noh, kohta puoliin senkin tietää. Mutta ns. varma ratkaisu on kuitenkin meikäläisella Ernie Ballit, Regular Slinkyt. |
LaXu 22.03.2006 21:42:45 (muokattu 22.03.2006 21:43:28) | |
---|
Mä lopetin juuri DR-kielten ostamisen. Liikaa ongelmia niiden kanssa. Yhdessä vaiheessa oli paketista vedetty A-kieli, jonka intonaatiota ei saanut millään kohdalleen (kielen vaihto korjasi ongelman) ja tuossa muutama päivä sitten oli uudet DR:n kielet, joista suurin osa kuulosti ihan tumpulta ja ala-E särisi nauhoihin. Kävin sitten ostamassa Custom Soundsista Snake Oil kieliä, joita oli kovasti mualiman foorumeilla kehuttu. Pari "vintage" ja yksi "rock" (kirkkaampi) setti, kaikki kokoa 10-46. "Rockeja" en ole vielä kokeillut, mutta "vintaget" pistin kahteen kitaraan. Tuohon kökköön DR:n kielisettiin verrattuna ero oli huima. Ala-E ei surissut (mitään säätöjä en ollut tehnyt, koska tiesin, että aiemmillakaan kielillä särinää ei ollut noilla asetuksilla) ja kaikin puolin kielten soundi oli miellyttävä, tasainen ja sopivan kirkas - ei ollut sellaista metallista klangia jota joissain kielissä tapaa jos ei muuten niin uutena ainakin. Toinen positiivinen juttu oli, että kieliä ei tarvinnut venytellä kovin paljoa ennen kuin pysyivät vireessä. Kestävyydestä ei tässä vaiheessa voi sanoa vielä mitään, mutta se ei ole mulla ollut ennenkään ongelma, kun ei satu sormet ja kämmenet juurikaan hikoamaan ja kierrätän useampaa kitaraa jolloin kulutus jakaantuu tasaisemmin. D'Addarioita olen käyttänyt ongelmitta, mutta tästä lähin taidan noita Snake Oileja ostaa, varsinkin kun Custom Sounds muuttaa tuonne Helsingin keskustaan jolloin kieliä on helppo käydä hakemassakin. |
MarkoA 22.03.2006 21:43:07 | |
---|
Nuo mun DM:t näkyy olevan Signature Series /Nickel steel electric merkkisiä. T-kaupasta tottakai. Onko tuo fast fret jotain oikeasti toimivaa ainetta? Eipä ole tullut koskaan kokeiltua. - Rockin' in the evenin' when the sun goes down
Härski 22.03.2006 21:47:31 | |
---|
varsinkin kun Custom Sounds muuttaa tuonne Helsingin keskustaan jolloin kieliä on helppo käydä hakemassakin. Wtf? Muuttaako? God Bless, sinne persläpeen ei tartte enää kajota (Herttoniemeen), eli keskeisten mestojen lomassa voi poiketa hyvin mielin Customiinkin, vaikkakin turhaksi liikkeeksi olen sen todennut. Johtunee todella, todella vähistä visiteeraamisista. |
Härski 22.03.2006 21:51:29 (muokattu 22.03.2006 21:52:54) | |
---|
Onko tuo fast fret jotain oikeasti toimivaa ainetta? Eipä ole tullut koskaan kokeiltua. Joo, jos tykkää liukkaista kielistä. Ite pidin alkuhuumassa, mutta huomasin, nottei se varsinaisesti kieltä puhdista. String Cleanerit ym. tökötit ovat sitä varten. Mä oon kuitenkin sitä mieltä, että ennemmin vaihtaa koko kielisetin, kuin että alkaa niitä puhdistelemaan millään. Hankalaa, turhaa ja loppupeleissä se setti vaihtuu kuitenkin. Lisäksi fast fret kadottaa tatsin kielistä, jos multa kysytään. Pikkasen paskaset kielet on munsta erittäin jees. EDIT: mainittakoon kuitenkin, että silloin tällöin, kun sitä sipaisee kaulan takapintaan, ni on jees. Aina puhdistuksen yhteydessä. |
-K- 22.03.2006 21:52:14 | |
---|
DR:stä olen pitänyt, nyt olen Dean Markleytä laittanut kun tuli niitä ostettua muutama satsi. Ihan ok vaikutelma muuten mutta yhden kepin kanssa paksuin kieli lakkasi pitämästä virettä, uusi tilalle niin auttoi. Samoja ongelmia ei ole ollut DR:n kanssa. D'addariota lakkasin myös käyttämästä johtuen siitä etteivät kestäneet meikäläisellä hyväsoundisina pitkään. Rotosoundeista tykkäsin silloin kun oli vielä tele, muissa eivät toimineet. Suus kii tai paan sut pesähän !!! |
LamaAjanElvis 22.03.2006 21:56:21 | |
---|
Käytän niitä mitä sattuu soitinpuljussa olemaan. Eli geehooässiä. "you're right, Ed. A parachute not opening... that's a way to die. Getting caught in the gears of a combine... having your nuts bit off by a Laplander, that's the way I wanna go." -Frank Drebin.
Sormet lähtee soundista. |
Eli näistä jutuista ei voi mitään johtopäätöksiä :D näinpä arvelinkin. Toisella ei DŽaddariot kestä ja toisen DR:t on ihan peestä, jollain on Deanit hyviä ja yksi hankaa silikoonia kieliin.. Taidanpa laittaa botoksia sormiin ja banjon kielet, sitte vaan ihan Cläbänä soittelen.. Hauskaa alkanutta kevättä kaverit! - Rockin' in the evenin' when the sun goes down
Ocean Boulevard 22.03.2006 22:16:34 | |
---|
Huomenna käyn hakemassa postista paketin, joka muun tauhkan lisäksi sisältää kasan erimerkkisiä 10-setin kieliä. Lyhyen soittourani aikana vain Fenderin kieliä käyttäneenä on mukava kokeilla (jo oli aikakin!) vaikka ensin noita Ernie Ballin slinkyjä. Jospa eivät heti tummuisi mustiksi niin kuin nuo fenterit. Raportoin lähipäivinä lisää, jos uudet kielet aiheuttavat nirvanan. |
Rot Gut 22.03.2006 22:18:44 | |
---|
D'addarion ysisetti mulla. Kieliä vaihdan hyvin harvoin.. oikeestaan vasta silloin kun joku kieli menee poikki tai satun käymään ohimennen jossain musakkipuljussa. |
ministeri 22.03.2006 22:21:25 | |
---|
Custom Sounds muuttaa tuonne Helsingin keskustaan jolloin kieliä on helppo käydä hakemassakin. minne ja milloin?? |
Ben_D 22.03.2006 22:21:52 (muokattu 22.03.2006 22:23:03) | |
---|
En jaksanut lukee kommentteja, mutta omasta mielestä D'addario Rules. Sointi pysyy pitkään hyvänä ja kielet kestävät rankempaakin kuritusta. Mulla käytössä Jacksoneissa 10-52 ja Les Paulissa 12-54. Kaikissa Eb-vire. Fierce...Speedmetal Helsinki... |
mika78 22.03.2006 22:54:49 | |
---|
Itse pistin vähän aikaa sitten Elixir 10-46 kielet. Aika miellyttävät. Kannattaa kokeilla. Vanhat oli DŽaddariot. |
Ze Kink 22.03.2006 23:45:43 (muokattu 22.03.2006 23:49:54) | |
---|
D'addariot katkeili mun käytössä enemmän kuin mitkään muut kielet, ja tuntui menevän nopeammin tukkoon. Eniten olen tykännyt Dean Markleyn Blue Steeleistä joita olenkin nyt lähes vuoden käytellyt, mutta nyt suunnittelen vaihtoa Elixireihin, sillä ne maksavat vain 12e Kitarapajalla. Dr:t olivat mielestäni hyviä, mutta tosiaan tuollaista epätasaisuutta oli havaittavissa. Joskus sain setissä E-kielen jonka intonaatiota ei vain yksinkertaisesti saanut kohdilleen vaikka kuinka koitti. Ghs:iä käytin pitkään, ei mielestäni mitään erityisen hyvää eikä erityisen huonoa. Ernie Balleista samanlaisia kokemuksia, jotenkin kyllä tuntui että ne olisivat ärsyttäneet sormia. Ehkä olen vain vainoharhainen. Tällä hetkellä siis käytössä: Carvin: 010-046 Bluesteel (013 Elixir B-kielenä), Tokai: Dean Markley Blue Steel 011-052, Eko: 013-056 Ghs punotulla G:llä, vire B / dropped A. Muissa lähinnä E. E: Ja tosiaan, jokaisellahan on omanlaisensa kemiat, saattaa olla että toisen näpit hikoavat ja liottavat kielet heti löysiksi lötköiksi, ja toisella taas samat kielet kestävät pisimpään. WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani |
Spike 22.03.2006 23:47:24 | |
---|
DR:t on jees. D'addariot on ihan toimivat, välillä laatu heitellyt. Dean Markleyt on tällä hetkellä ollu käytössä hinta/laatusuhteensa takia. GHS:stä on huonoa kokemusta, useita kieltenkatkeamisia. Fenderit on sellaset hyvät peruskielet. Ernie Balleja on tullut lähinnä akustisessa käytettyä, ei valittamista. DR:t ovat olleet mieluisimpia, tuntuu että ovat kestäneet vähän pidempään ja säilyttäneet sointinsa paremmin. You know what they say: What's cooler than being cool? Icecold. |
SH1THEAD 22.03.2006 23:53:08 | |
---|
Muistan kyllä miten mun kohdalla kielihistoria menee. Aloitin itse Ernie Balleilla joilla soittelin kauan aikaa, mutta niissä aina joko a-tai d-kieli katkesivat. Varmasti oli tallapaloissakin jotain vikaa, mutta kun kokeilin muistaakseni DR:ää vähentyi ongelma huomattavasti. En kyllä muista miten GHS:ään siirryin, mutta niiden kielillä on pisin soittoaika kolme kuukautta, vaikka kuulostivatkin aivan hirveiltä loppupeleissä. Minun mielestäni sen on ihan tilannekohtaista mikä kieli kestää ja mikä ei. Mainitsin tuon kolme kuukautta, mutta seuraava kielisetti meni paskaksi kahden viikon soiton jälkeen (011-050). GHS:t nyt vaan sattuu olemaan hyvin saatavilla ja hinta kohtuullinen, joten uskon että niiden käyttö jatkuu vielä kauemminkin. äsh :/ |
Aki 23.03.2006 01:34:31 | |
---|
tuntuma vastaa uutta kieltä about sata kertaa kauemmin kuin DM Haluatko vielä toiset sata kertaa lisää? Sellasetkin ois. Custom Sounds muuttaa tuonne Helsingin keskustaan Uiui! Todella, todella hienoa! Mutta kun nyt kaikki muutkin ni mäkin: Dean Markley Blue Steel - Soundi menee mulla tunkkaseks ja kielet ruostuu tosi nopeesti. Daddario - Soundi menee mulla tunkkaseks ja kielet ruostuu tosi nopeesti. DR - Soundi menee mulla tunkkaseks ja kielet ruostuu tosi nopeesti. Fender - Soundi menee mulla tunkkaseks ja kielet ruostuu tosi nopeesti. GHS - Soundi menee mulla tunkkaseks ja kielet ruostuu tosi nopeesti. Elixir - Soundissa mieletön ilmaisukyky, tuntuu hyviltä, ja kestää pienen iäisyyden. |
KaRa 23.03.2006 02:12:12 | |
---|
D'Addariot on muuten hyvät, mutta aivan liian 'pölkyt. DR:iä olen nyt pitänyt, ja ovatkin oikein puhdas soundisia ja tuntuu mukavilta... tosin niitä täytyy vähän ajaa sisään ennen kuin ne pääsee ajamaan kunnolla asiaansa. Ajattelin kyllä kokemuksen/vaihteen vuoksi vielä kokeilla seuraavaksi Dean Markleytä ja Elixiriä. En todellakaan ymmärrä, miksi kaikki kirjoittavat tähän jotain typeriä allekirjoituksia... minä en sellaiseen alennu! |