Aihe: Rannetuki
1 2
Super-Jari
29.08.2003 20:57:51
Onko kenelläkään minkäänlaisia kokemuksia rannetuen käytöstä kitaran soitossa?

Niinkuin aikaisemminkin kirjoitin niin ranteet on paskana ja soitto pätkii ja jotain on pakko keksiä ja tämä nyt on viimeisin juttu.

Kokemuksia?
.. äidinkielen progressiivinen tihetökukku ..
barbabeau
29.08.2003 22:07:22
Sain terveyskekusksesta rannetuen, kun oikean käden sormista lähti tunto. Ainakaan tuolla vempeleellä soitto ei onnistu kovin hyvin. Estää ranteen liikkumisen ja ottaa kieliin kiinni.
Tavallisesta idealsiteestä saattaa olla jotain apua.
Kannattaa varmaankin käydä lääkärin juttusilla jos vaiva jatkuu, ei ole pidemmän päälle terveellistä.
Vilppu
30.08.2003 00:01:26 (muokattu 30.08.2003 00:02:31)
Itse olen käyttänyt aina välillä rannetukea soittaessa. Syynä se, että onnistuin murtamaan ranteeni viime talvena. Ranne väsyy & kipeytyy vieläkin paljon soittaessa. Olen käyttänyt sellaista "perus" rannetukea, joita pitäisi saada ihan esim. Instrumentariumista. Kun olet ostamassa sitä, niin kannattaa kokeilla ensin. Sormien pitäisi pystyä liikkumaan vapaasti. Soittoon soveltuvan tuen tehtävänä on tukea vain rannetta, eli ranteen pitäisi pystyä liikkumaan jonkin verran. Tuki ei saa olla täysin jäykkä, silloin soittamisesta ei tule mitään.

Hyvä tuki ei haittaa ollenkaan soittamista, ja sitä kannattaakin käyttää, jos ranne kipeytyy helposti.
Kirjoittakaa hautaani: "hävisi pakastehaukimiekkailussa sialle!"
outo_O
30.08.2003 00:56:04
Koita nostaa kitaraa ylöspäin jos kipu on vasemmassa ranteessa, olettaen että oot raitti soittaja..
Minä: "Saan varmaan pari plektraa ottaa kaupan päälle?" Myyjät yhteen ääneen: Myyjä1: "en voi ylittää valtuuksiani.." Myyjä2 "ota pari siitä"
Tanu
30.08.2003 15:14:04
Koita nostaa kitaraa ylöspäin jos kipu on vasemmassa ranteessa, olettaen että oot raitti soittaja..

Heh. Toisin sanoen, jos kipu on kaulakädessä?
Se siitä sitten. Saatanan tylsä peruspeelo.
Sammakko
30.08.2003 15:31:32

Onks kellään kokemusta potenssituista?
Mitä iloa on unelmista jos niitä ei yritä toteuttaa. (Ville Von Verenpaine 1946-1971)
Gypsy
30.08.2003 17:00:41
Multa kerran murtu rystyset ja yks rystynen on vieläkin kunnolla sisässä ja luu kaarella. No mulla oli oikeessa kädessä kipsi sitten, oisko ollu kolme kuukautta ja paska sillä oli soittaa kun ranne ei liikkunu yhtään ja muutenkin oli tiellä. No se kipsi oli kuitenkin 4 palasessa ennenkö lääkäri otti sen pois.
Jarzki
02.09.2003 22:08:04

No ainakin toi plekukäsi lepää mulla mukavasti Squierini tallan päällä...enkä oo kyllä toisessa kädessä huomannu mitään väsymistä.
ten
03.09.2003 07:56:49
Itse kävin juuri lääkärissä, koska "kaulakäden" ranne on ollut kipeenä puoltoista viikkoa. Lääkäri iski siihen tulehduskipulääkkeitä ja jotain ihme voidetta. Viikon kuuri. Jos ei auta ni maanantaina uudestaan. Kyllä tolla jo eilen pysty soittamaan, vaikka vähän sattui vieläkin.
Plussa on miinuksen negatiivinen puoli.
Vilppu
03.09.2003 10:53:11
Sanotaan nyt taas kerran. Jos soittaessa esim. ranteet kipeytyvät, niin kannattaa ehdottomasti pitää tauko. Ja ottaa myös selvää siitä, mistä se kipu johtuu. Kipu on ikään kuin varoitusvalo siitä, että nyt ei kaikki ole ihan kunnossa. Eli jatkamalla harjoittelua vain hajoittaa paikkoja, ja sitten se paraneminen kestää vielä kauemmin. Tarkoitus olisi, että ihminen voi soittaa sen 50 vuotta ilman, että paikat hajoavat. Eli käyttäkää järkeä kun mietitte milloin treenaatte.
Kirjoittakaa hautaani: "hävisi pakastehaukimiekkailussa sialle!"
Super-Jari
03.09.2003 20:17:46
No nyt sais varattua lääkäriin ajan. Saas nähdä mitä siellä sanotaan. "leikataan heti mutta sen jälkeen et saa enää soittaa tai runkata tai..."

pelottaa...
Traktor X
04.09.2003 15:03:00

mistäs saa samallaisia tukia mitä hetfield käytti ainaskin blackin kuertueella (isompia kuin tavalliset hikinauhat)
outo_O
04.09.2003 17:49:23
mistäs saa samallaisia tukia mitä hetfield käytti ainaskin blackin kuertueella (isompia kuin tavalliset hikinauhat)

no HEVIMETAL HIKINAUHAT !
Minä: "Saan varmaan pari plektraa ottaa kaupan päälle?" Myyjät yhteen ääneen: Myyjä1: "en voi ylittää valtuuksiani.." Myyjä2 "ota pari siitä"
Metallica mies
05.09.2003 16:03:23
Multa kerran murtu rystyset ja yks rystynen on vieläkin kunnolla sisässä ja luu kaarella. No mulla oli oikeessa kädessä kipsi sitten, oisko ollu kolme kuukautta ja paska sillä oli soittaa kun ranne ei liikkunu yhtään ja muutenkin oli tiellä. No se kipsi oli kuitenkin 4 palasessa ennenkö lääkäri otti sen pois.

minäkin mietin että ketäköhän tirvasit.
korpraali
08.09.2003 09:51:53
Joo...köh...mullakin taisi tuossa ylä-asteella kerran murtua hieman rystyset...köh...oli nimittäin matsi kuka lyö kovinta betoni seinään...:).

Oli nimittäin mieto paniikki kun seuraavalla tunnilla rystyset rutisi kun niitä paino, eikun terveyskeskukseen!
)
Gypsy
08.09.2003 15:39:32
Tappelitko?

Semmosta yhtä nilkkiä ojensin joka oli aina vittuilemassa kun menin 7 luokalle ja se oli 8:lla
Super-Jari
08.09.2003 17:09:34 (muokattu 08.09.2003 17:10:07)
Neljä edellisintä viestiä oli mitä opastavimpia.
Kiitos.
Se mikä ei maksa mitään on ilmaista
Gypsy
08.09.2003 17:37:55
Neljä edellisintä viestiä oli mitä opastavimpia.
Kiitos.

Oleppa hyvä
PoLFus
08.09.2003 17:45:26

Semmosta yhtä nilkkiä ojensin joka oli aina vittuilemassa kun menin 7 luokalle ja se oli 8:lla

nä on just näitä....olis munkin tehny mieli tirvasta, mutta....minä kun niin väkivaltainen en ole
~ why everybody always pickin' on me? ~
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)