Aihe: Genz Benzin 2x12 kaapista
1
Nacher
22.03.2006 17:30:31 (muokattu 22.03.2006 17:30:55)
Eli, onko kellään kokemuksai kyseisestä kaapista? Tärkeämpänä kysymyksenä kuitenkin se, saako näitä jostain? Mielellään Turusta, tai edes siltä suunnalta.

Niin, Genz Benzin G-flex portattu 2x12 malli siis kyseessä.
vipu5
22.03.2006 17:49:13

Eli, onko kellään kokemuksai kyseisestä kaapista? Tärkeämpänä kysymyksenä kuitenkin se, saako näitä jostain? Mielellään Turusta, tai edes siltä suunnalta.

Niin, Genz Benzin G-flex portattu 2x12 malli siis kyseessä.

Mulla on tuommoinen. Ostin käytettynä, joku oli jenkeistä tuonut. Eli ei löydy suomesta kaupan hyllystä.
Ostin lähinna sen vuoksi ettei muuta 2x12 kaappia ollut sillä hetkellä myynnissä torilla.

Olen ollut tyytyväinen, aika "hifi" saundi. Elementit vois vaihtaa vielä paremmiksi.
Kaappi on vissiin suuniteltu erityisesti matalavireisille kitaroille, eli bassotoisto on kunnossa. Mutta mulle 7-kieliset kitarat on kirosana, enkä ole saatananpalvonnasat kiinnostunut, niin en tiedä siitä. ;)

Mulla on Orangen AD30-nuppi, mutta kaappi pääsis varmaan kunnolla oikeuksiinsa jonkun rectifier tyyppisen mättö-nupin kanssa.

Koska olen enemmän "vintage" saundiin kallellaan, voisin tuon kaapin vaikka vaihtaa johonkin yhtä laadukkaaseen 2x12 kaappiin. Tai jos sinun on pakko tuommoinen saada, voin myydäkin, (kovaan hintaan tietty) ;)
Nacher
22.03.2006 18:01:35
No, minulla on nyt ENGL:in 2x12 pystymallinen skobe, johon v30:sien tilalle vaihdettu eminencen GB12, tosin v30:set ovat edelleen tallessa. 600e kaappi ohviltaan thomannilla, Suomessa yritetään riistää seitsemääkin sataa. Kaipaisin tosiaan vähän jykevämpää mättösoundia, kun tämä kaappi on omaan makuun vielä näilläkin elementeillä vähän middlevehje.

Kiinnostaako? ;)
Aki
22.03.2006 18:46:35

Helsingin DLX-Musiikissa oli useampikin Genz-Benz -tuote, liekö alottaneet maahantuonnin.
JLM
22.03.2006 19:35:00

Helsingin DLX-Musiikissa oli useampikin Genz-Benz -tuote, liekö alottaneet maahantuonnin.

Tampereen haarakonttoristakin löytyy jotain.
Nacher
22.03.2006 20:16:37
Ei jeesus että on kallis 2x12! Pakko olla sitten hyväkin tuolla hinnalla... Pakko käydä kyllä testaamassa. Jotenkin tämä nykyinen kaappi ei vain toimi minulle. Leikkaahan se varmasti bändimelusta lävitse kuin veitsi vanhasta ihmisestä, mutta kunnon botneja siitä ei kaakottamatta lähde, ja muutenkin se kirkkaus on vähän liikaa yksin soitellessa, ainakin kun vetelee kaappiin yläkireällä higain nupilla.
vipu5
22.03.2006 20:45:11

Meinasin ehdottaa että vaihdat v30:set pois, mutta olitkin näköjään jo tehnyt sen...
Auttoikos tuo elementtien vaihto yhtään?
Nacher
22.03.2006 20:57:28 (muokattu 22.03.2006 20:59:50)
Auttoi, mutta olisin luullut, että olisi vaikuttanut enemmänkin. Jotenkin tuntuu, että tuossa kaapissa on ihan omasta takaa melkoista kirkkautta, sillä noiden gb12 kuuluisi olla aika smoothit elementit. Onhan se toisto tasaisempi kuin v30:sillä, mutta silti vahvasti kirkkaaseen päin kallellaan. En sitten tiedä, jos kiinni iskisi jotkut v12-60 tai gt75-12 tms skooppielementit. Joka tapauksessa tuo nuppi on kuulostanut paljon tummemmalta/pehmeämmältä testaamillani 4x12 kaapeilla, tosin yhdessäkään ei ole olltu v30:siä tai muita middlehirmuja sisällä.

Edit : Käytännön esimerkkinä tuo behkun 4x12 peruskaappi antoi middlet täysissä huomattavasti vähemmän keskiääntä, kuin oma kajari middlet melkein kokonaan pois scoopattuna.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)