Tomi 04.09.2003 17:18:34 | |
---|
Elikkäs millainen on kyseisen pedaalin alkuperäinen potikka..Arvo ? ilmeisestikkin lineaarinen ? kiitos vastauksista jo etukäteen " Life is like music,Music is like life " |
poppamies 04.09.2003 23:03:44 (muokattu 04.09.2003 23:04:45) | |
---|
Elikkäs millainen on kyseisen pedaalin alkuperäinen potikka..Arvo ? ilmeisestikkin lineaarinen ? kiitos vastauksista jo etukäteen "100k ohm Hot Potz potentiometer that allows for that quick, abrupt wah sound" tuollakin on vähän tietoa: http://www.geofex.com/Article_Folders/wahpedl/wahped.htm#pots "Q) What about the pots? A) I personally feel they are of very little consequence, though some feel differently. I can't hear a difference. They're audio taper pots.(=logaritminen) The originals were ICAR, from Italy. In the U.S. CENTRALAB pots were first used, and then the same design built by ALLEN/BRADLEY. ALLEN/BRADLEY sold out to CLAROSTAT, and closed their Iowa plant where the pots had been made. Q) What about the taper of the pot? A) They are 310 degree taper- 5/8" shaft length-63/1000" diameter hole drilled into the shaft 1/8' down from the tip to accommodate the retaining clip to secure the gear. (aNaLoG.MaN Note : The Teese pots are now available with a special taper just like the Clyde's ICAR that makes any wah sound better.)" "G-strings are for strippers" |
Tomi 04.09.2003 23:37:15 | |
---|
Elikkäs siis 100K ja loga..onko näin ,että elektroniika liikkeeseen mars ? " Life is like music,Music is like life " |
Mikko Kankaanpää 05.09.2003 09:18:31 | |
---|
Elikkäs siis 100K ja loga..onko näin ,että elektroniika liikkeeseen mars ? En suosittele WAh pedaaleihin elektroniikkaliikkeiden potikoita. Eivät kestä kauaa, luultavasti. Tai sitten jos löydät erikoiskestävän potikan niin hintakin saattaa nousta dunlop yms. varaosien tasolle. 20-25 eurolla saa varmaan huippulaatuisen Fulltone potikan... Jos mene elektroniikka liikkeestä ostamaan niin kerro mihin tulee . Uskoisin että Yleiselektroniikasta löytyisi paras valikoima. luettelo www.yeoy.fi mikko |
Mä vaihdoin omaan itkuvauvaan Dunlopin potikan. Levytukusta tilattiin, olisko ollu 7€. Tod näk. kallis, mutta ei sitä meikäläinen osaa sähköliikkeeseen mennä kyselemään.. www.dhline.net |
Gypsy 05.09.2003 12:03:24 | |
---|
Mikä juttu tää on kun mä kattelin joskus (vielä kun oli markat) että dunlopin wahiin potikka jotain 200-300mk? en muista tarkkaan. Miten se oli niin kallis? Itelläni ei oo tarvetta vaihtaa |
Insane Kane 05.09.2003 13:43:42 | |
---|
Jos Dunlopin Hot Potzin saa 7€ niin on ollu pirun halpa. Millbrookilla 61.40€ Vitusti säröä Perkele!! |
Tomtom 05.09.2003 13:51:50 | |
---|
Jos Dunlopin Hot Potzin saa 7€ niin on ollu pirun halpa. Millbrookilla 61.40€ Aivan. Senverran mä siitä maksimissaan maksoin. Sitähän ei tietty tiedä kukaan, että onko mulla esim. Bespecon "cold-poz" Cry Babyssä :D Homma tietty selviää kun soitta Levytukkuun ja kysyy.. www.dhline.net |
Mikko Kankaanpää 05.09.2003 14:02:17 | |
---|
Aivan. Senverran mä siitä maksimissaan maksoin. Sitähän ei tietty tiedä kukaan, että onko mulla esim. Bespecon "cold-poz" Cry Babyssä :D Homma tietty selviää kun soitta Levytukkuun ja kysyy.. Mitä katsoin tukun hintoja, niin Fultone potikkaa luulisi saavan 20-30 eurolla ja dunlopin potikan vähän isommalla tukulla rahaa. 7 euroa on paljon alle tukkuhintojen. Mikko |
Shaft 05.09.2003 15:23:43 | |
---|
http://www.green-fuz.freeserve.co.uk/wah.html Tällä sivustolla suositellaan vaihtoehdoksi Bournsin lineaarista potikkaa, jota ei ole alunperin suunniteltu wahissa käytettäksi. Syy on juuri, että wah-potikat ovat yleensä niin ylihintaisia. |
makoskela 06.09.2003 18:34:04 | |
---|
Mä maksoin Dunlopin alkuperäisosasta (joka kestää lupauksensa mukaan paljon paremmin kuin edeltäjänsä) 39 euroa. S***tanan kallista! Kaikki soittimeni ovat aina myynnissä... |
ministeri 16.06.2006 07:24:46 | |
---|
http://www.custom-sounds.com/epages … c2741d94dcd0106ac+FI/products/18004 mikähän on vialla kun perus cry babyyn tuommoisen laitoin vaan ei toimi se??vain suhina lisääntyy wahin ollessa pohjassa, wah efektiä ei kuulu ollenkaan...auttaako hankkia vielä dunlopin 30e maksava potikka vai onko vika jossain muualla?entisellä potikalla toimi muuten mutta oli sellainen toimimaton kohta siinä sweepissä. pitäisköhän vaihtaa kitaraa... |
jari22 16.06.2006 08:25:49 | |
---|
" mikähän on vialla kun perus cry babyyn tuommoisen laitoin vaan ei toimi se??vain suhina lisääntyy wahin ollessa pohjassa, wah efektiä ei kuulu ollenkaan...auttaako hankkia vielä dunlopin 30e maksava potikka vai onko vika jossain muualla?entisellä potikalla toimi muuten mutta oli sellainen toimimaton kohta siinä sweepissä." Oletko säätänyt potikan oikealle toiminta-alueelle ja onko kytkis varmasti oikein? Potikan toiminta-alueen säädöllä on aika paljon merkitystä. (Eli vedät hieman hammastankoa irti potikan akselin hammasrattaasta ja pyöräytät potikkaa jonkun verran.) |
ministeri 16.06.2006 15:37:48 | |
---|
" mikähän on vialla kun perus cry babyyn tuommoisen laitoin vaan ei toimi se??vain suhina lisääntyy wahin ollessa pohjassa, wah efektiä ei kuulu ollenkaan...auttaako hankkia vielä dunlopin 30e maksava potikka vai onko vika jossain muualla?entisellä potikalla toimi muuten mutta oli sellainen toimimaton kohta siinä sweepissä." Oletko säätänyt potikan oikealle toiminta-alueelle ja onko kytkis varmasti oikein? Potikan toiminta-alueen säädöllä on aika paljon merkitystä. (Eli vedät hieman hammastankoa irti potikan akselin hammasrattaasta ja pyöräytät potikkaa jonkun verran.) Pitää yrittää. Kun luulin että kytkentä on väärin, juotin kokeiluksi uloimmat johdot toisin päin. Tällöin wah efekti kuuluu mutta väärin päin, eli matalat taajuudet silloin kun pedaali alhaalla ja toisin päin.. pitäisköhän vaihtaa kitaraa... |
Joees 16.06.2006 17:44:03 | |
---|
Pitää yrittää. Kun luulin että kytkentä on väärin, juotin kokeiluksi uloimmat johdot toisin päin. Tällöin wah efekti kuuluu mutta väärin päin, eli matalat taajuudet silloin kun pedaali alhaalla ja toisin päin.. No mut tuohan on vallan hauska :P Kannattaa vaihtaessa aina pistää merkille mihin mikäkin piuha menee. Helpottaa huomattavasti hommia. Loafers Nurmi = Viikset Play that damn thing! |
Aki 22.06.2006 00:54:31 | |
---|
Uskoisin että Yleiselektroniikasta löytyisi paras valikoima.YLE:n konttori on tuossa Olarinluomassa, josta perustavaraa käyn usein hakemassa. Hämmästyttävän usein tulee vastaan tilanteita, joissa tuote on loppu, tilausaika jopa kuukausia, tai vain 1000kpl erissä, tms. Ja ko tapauksissa helsingin myymäläkin on näyttänyt tyhjää. Partco on palvellut sijaintiaan lukuunottamatta kaikissa asioissa todella mallikkaasti. Ihan spesiaalikondensaattorit tuli muutamassa päivässä, juuri haluamani määrä. Hinta oli vallan kohtuullinen, eipä olisi ulkomaiselta tukkurilta kannattanut itse tilatakaan. Potikoiden ja vastusten suhteen YLE on erityisen toivoton. Normivastuksia vain kiljaardi kerrallaan, potikoita hyllyssä vain niitä kökkelöitä muovivartisia. http://www.partco.fi/ "We are the winners, of Eurovision.
Vote! Vote! Vote for the Winner!!!"
-Liettuan Euroviisuedustaja 2006 |
Mikko Kankaanpää 27.06.2006 09:31:46 | |
---|
Potikoiden ja vastusten suhteen YLE on erityisen toivoton. Normivastuksia vain kiljaardi kerrallaan, potikoita hyllyssä vain niitä kökkelöitä muovivartisia. Partco on myös hyvä, mutta myyhän YE suoraan RS:n kataloogista ilman toimituskuluja (jos hakee myymälästä). Minulla tulevat 99%:sti 1-3:ssa vuorokaudessa. Käyn Helsingin myymälässä ja kyllä siellä muistaakseni parin eri tyypin potikoita on hyllyssä (tai nykyään taitaa olla tiskin takana) Perustavaraa ja vähän laadukkaampaa, mutta todellinen valikoima löytyy RS:n kataloogista: http://www.rsfinland.com Sekä Partcossa että YE:ssä olen saanut erittäin asiallista palvelua. Mikko http://www.uraltone.com |