Aihe: Electro-Harmonixin Small Stone Phaser
1
timop
02.12.2002 01:22:43

Mitä mieltä olette electro-harmonixin small stonesta?

Lueskelin Harmony-centralista arvosteluja ja suurin osa kehuikin sen parhaaksi phaseriksi, mutta monessa oli valitteluja äänentason alenemisesta päällekytkettynä ja noisesta (joillakin kuului se efekti läpi laitteen ollessa suljettunakin!).

Onko noita ongelmia kaikissa malleissa? Niitähän on alkuperäisiä, reissueita, jenkki- (isolla small stone teksti, punanen tausta) ja ryssäversioita (kokomusta, teksti pienellä).
fridgebuzz
02.12.2002 08:49:25

Omistan itse tuon mustan venäläisen mallin, ja olen ollut tyytyväinen. Pidän tuon soundia oikeastaan sellaisena parhaana phaser-soundina, klassisena esimerkkinä vaikka Pink Floydin "Breathe". Helppokäyttöinen, silti monipuolinen klassinen phaser. Ei ole ollut noista mainitsemistasi ongelmista mitään tietoa. T-kaupasta aikoinani tilasin, halpa oli, en ole katunut hetkeäkään. Pedaalilaudassa pysynyt siitä asti. Eikä varmaan lähde minnekään.
1
viesti
saapunut
Damned
03.12.2002 09:32:47
Nuo vanhanajan efektit tahtoo olla sellaisia että ne kohisee ja syö volumea vähän, mutta saundi niissä on ylivoimainen. Small Stone on loistava (jenkkiversiokin löytyy kait nykyään) toinen aivan mahtava on tietenkin MXR Phase 90 (vain yksi potikka, joka riittää). Kaksi eri kuuloista klassikkoa.
timop
04.12.2002 18:10:02

Osaisko joku vielä tarkemmin kertoa, kun Thomannissa on myynnissä kaksi Small Stonea, jenkki- ja ryssä-versio.

Aiemmin siellä oli ainakin kuvat vituillaan (molemmat mustia), ja kertoivat että kummassakaan ei ole adapterimahdollisuutta, nyt jenkkikuvassa selkeästi on se reikä ja sen hinta on 2e matalampi kuin ryssäversion..

Mikä järki tossa on vai onko se ryssäversio todellakin parempi?
BaariMikko
04.09.2003 23:47:20

Kertokaapas joku Bad Stonesta, jos tiedätte siitä jotain. Siitä kolmepotikkaisesta versiosta, jossa on myös "manual"-mode.
"I'm a talkkari, honey, and you can't drink beer"
Myydään vahvistin.
Shakermaker
06.09.2003 17:45:11
minä tykkään!
ei oo niitä säätönuppejakaan liikaa, eikös siinä ollut vaan 2?
..ja "piraatti"-versiosta tykkään enemmän.
...shake along with anyone you like to...
onttonen
06.09.2003 22:14:28

Lueskelin Harmony-centralista arvosteluja ja suurin osa kehuikin sen parhaaksi phaseriksi, mutta monessa oli valitteluja äänentason alenemisesta päällekytkettynä ja noisesta (joillakin kuului se efekti läpi laitteen ollessa suljettunakin!).

Minulla on vanhempi venäläinen vihreä versio, joka kyllä syö desibelejä aika mukavasti ja päästää lävitseen phaser-kohinaa, vaikka efekti olisikin poissa päältä. Olen tehnyt saman havainnon myös uudemmassa mustassa venäläisessä sekä uudessa Amerikan Small Stonessa. Originaaleja en ole päässyt kuulemaan.

Se suhina on kuitenkin Small Stonen, ja ylipäänsä Electro-Harmonix -pedaalien "tarkkaan harkittu" ominaisuus. Mike Matthews, Electro-Harmonixin perustaja: "A lot of companies concentrated on getting rid of every bit of circuit noise, but there were attack and interesting effects in the noise region. One of our secrets was leaving the noise in so musicians could get the most out of the effect". (Art Thompson: Stompbox)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)