J.Horde 22.03.2006 11:59:09 | |
---|
Fender Roscoe Beck V One Love... B |
hemmo 22.03.2006 12:48:21 | |
---|
No elikkäs vaikka se Stingin 53' Presari. FenderGibsonMarshallMonster |
Staalo 22.03.2006 12:49:10 | |
---|
Kysymys esitettiin vähän siihen tapaan että yhdellä bassolla pärjääminen olisi jotenkin tavatonta. Mielestäni ei sitä oikeasti tarvitse kuin yhden kelvollisen basson joka on tullut tarpeeksi tutuksi; sillä hoitaa lähes kaikki soittohommat. Nykyisellä pärjää ihan kivasti. Soittotaitoa voisin kyllä ottaa lisää. Kiits. Ja sen takia olenkin täällä juuri nyt ilman housuja. |
Niskamies 22.03.2006 12:51:41 | |
---|
Kyllä se mun Lumikki eli Laklandin Darryl Jones olisi. Hyvä soittaa, napakka perussoundi ja kevyt. Paljons tuo muuten painaa? More is more. |
balzary 22.03.2006 12:52:23 | |
---|
Paljons tuo muuten painaa? Samassa painoluokassa sun basson kanssa. |
orbassmatron 22.03.2006 13:13:00 | |
---|
Ainut ja oikea basso on kaikkien ammattilaistenkin käyttämä... Wishnevsky. Hä? Eikö? No joo, sanoisin, että ei ole olemassa sitä ainutta ja oikeaa. On vain olemassa ikuinen haave tällaisesta bassosta. |
PnukBassist 22.03.2006 13:23:53 | |
---|
Puhuiko joku baariin lähdöstä? Noh, enivei, munanjatkebassokin on ihan kiva tietenkin olla, jos vaan löytyy rahat semmoiseen. Tämmöisellä semi-opiskelijalla kun ei ole oikein varaa semmoiseen niin jätän suosiolla kauppaan ne munanjatkeet. ...vaikka itselle onkin tullut ihan kaamea AV-basso kaasutus, joka olis käytännössä munanjatke ainakin tällä hetkellä. Ei tullut paskasta konvehtia. |
Nelari Pajatso. Vaikkei konservatiivinen muotoilu kyllä paljoa sytytä. Toisaalta taas, ei siihen muotoon helposti kyllästykkään. "Oommä kyllä joskus miettiny basoja ku eukko on ottanu suihin." -Wasara |
Ile- 22.03.2006 14:50:59 | |
---|
Viisikielinen käteensopiva väriltään kaunis Warwick, missä laadukkaan käsityön jälki näkyy. |
Mikho89 22.03.2006 15:45:04 | |
---|
Varmaankin rikkenbakker tai sitten tuo lähimusakaupan amrerikan pressu, jota aina tasaisin väliajoin käyn kuolaamassa. "A drummer is a musicien´s best friend" ehehee |
hollstro 22.03.2006 16:08:49 | |
---|
No se riippuu hinnasta joka siihen olisi käytettävissä alle 1000 €: '82 Squier JV Presari/Jazz Bass (Export, ei Domestic) 1500: Musari Stingray 2000: 70-luvun alun Fender Jazz Bass/Presari 2500: 60-luvun lopun Fender Jazz Bass/Presari 5000: Pre CBS Presari tai Jatsi En osaa päättä kumpi on parempi Presari vai Jatsi. Tänää Presari. Mun nykyisistä jos pitäsi vaan yksi jättää niin se olisi '65 Presari. |
Värinä 22.03.2006 16:13:02 | |
---|
Ei se _soittimeksi_ vielä kallis ole. Lue nuo ylemmät jutut hinnoista. Niin no miten sen ottaa. Aika harvalla on Steinway kotona kyykkimässä, että tuo pointti kaatuu vähän siihen. Sähköbasooja jo huomattavsti useammalla. Mutta ei noita >6000e vintage-fenkkuja. Että jos pitää sen suhteellisuudentajun mukana niin kyllä tuo yhden ihmisen soittamiseen tarkoitetuksi soittimeksi on munsta aika kallis. Tietysti tosin musta kaikki yli 500 euroo maksava on kallista... Rock and/or Roll |
Teijo K. 22.03.2006 16:18:04 | |
---|
Niin no miten sen ottaa. Aika harvalla on Steinway kotona kyykkimässä, että tuo pointti kaatuu vähän siihen. Sähköbasooja jo huomattavsti useammalla. Mutta ei noita >6000e vintage-fenkkuja. Ohitit sitten kaikki nuo muut esimerkit, että sait oikein tehtyä tuollaisen kärjistyksen, todella hyvää toimintaa. Noita orkesterisoittimia on yllättävän monella nyt kuitenkin, lue ne jutut uudestaan. Se pointti on siellä kyllä, eikä se ole mihinkään kaatunut. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
And pray that there's intelligent life somewhere up in space,
'Cause there's bugger all down here on Earth. |
Tatuo 22.03.2006 16:30:39 | |
---|
warwick corvette 6-kielisenä don't worry i wont hurt you |
bize 22.03.2006 16:42:08 (muokattu 22.03.2006 16:43:18) | |
---|
On siinä jotain anarkian hohtoa tavoitella hyvää soundia paskaks haukutusta bassosta. Vaikka ulkonäkö tietysti on hyvä olla sen verran neutraali, että basso sopis bändiin ku bändiin. Jos oletetaan että mulla ois rahaa, joku perushyvä presarimallinen basso ois hyvä. Vaikka just joku vanha squieri tai vähän uudempi fender, näin hirmu hienon yhdessä hyvinkääläisessä musaliikkeessä, semmonen tummanruskea natural. Ei varmaan mikään erityisen vintage tai hieno, 70-luvun lopulta niin huonokin varmaan vielä, sellanen reilun tonnin peruskeppi. Semmonen basso mitä ei tietenkään tahallaan rikkois, mutta jota voi käsitellä perus-komppitunkkina ilman keräilijän varovaisuutta. Lähen tästä jakaa lehtiä.. Luvallisesti out! |
Bassballs 22.03.2006 16:43:51 | |
---|
Fender Roscoe Beck V Mulle ja!! Elämässä pitää olla runkkua!!! |
Värinä 22.03.2006 16:56:38 | |
---|
Ohitit sitten kaikki nuo muut esimerkit, että sait oikein tehtyä tuollaisen kärjistyksen, todella hyvää toimintaa. Noita orkesterisoittimia on yllättävän monella nyt kuitenkin, lue ne jutut uudestaan. Se pointti on siellä kyllä, eikä se ole mihinkään kaatunut. No joo ehkä tuli hieman tumpeloitua. Mun mielestä jos vertaa 50 000 euron kontraan on sekin hieman kärjistettyä... Tai siis täytyy myöntää, etten varsinaisesti tiedä minkälaisia soittimia tollaset on mutta oletin kyseessä olevan myös aika lailla tuota esimerkkibassoa vanhemman soittimen. Siis mitä tuolla nyt ainittiin selloa, pianoa (okei fluugeli taitaa ihan uusikin maksaa jo maltaita) ja Bassoa. Eli siis. Saatta olla, että ollaan ihan samoilla linjoilla, mutta lähestymme asiaa eri perspektiivistä. Mun mielestä 6000 euroo on sähköbassosta aika hirvittävä summa rahaa. Toisaalta se on mun mielestä myös kontrasta aika hirvee summa (tosin jos olisi ton verran ylimääräistä, niin kontraan sen voisinkin vielä sijoittaa, fenderiin en). Ja mikäli noi kalliit orkesterisoittimet on tosiaan kuvittelemaani yleisempiä niin siinä tapauksessa olen puhtaasti väärässä. Siltikin olen sitä mieltä ettei soittimesta ole mitään järkeä noin paljoa maksaa. Siis olen sitä mieltä. Olkaa rauhassa eri mieltä jos haluatte. Rock and/or Roll |
rijopu 22.03.2006 17:07:58 | |
---|
Ei se _soittimeksi_ vielä kallis ole. Lue nuo ylemmät jutut hinnoista. Kun kontra voi olla kymmenkertaisesti olematta vielä kallis. Ja jos niitä tuohon hintaan menee kaupaksi niin mikäs siinä. No onhan se 6000 soittimeksi kallis, jos ajattelee kyseessä olevan sarjatuotantona tehdyn soittimen. Sähköisiä soittimia eli näitä lankkubassoja ja -kitaroita on turha verrata käsityönä tehtyihin akustisiin soittimiin, joissa puiden valinnalla, kuivuudella, soinnilla ym. ym on todella iso merkitys. |
oodee1 22.03.2006 17:12:28 | |
---|
Musta tuntuu että mulla on se jo, Tokai Hardpuncher ("custom", Warmoth superbass-kaula, Gotoh, BadassII, EMG) presarikopio jstn 80-luvun alusta, joku edellisistä? omistajista oli hionut sunburstit pois ja vetänyt nk. "yläastelakan" päälle, kuplaa ja valumaa...=) mutta ah' niin oma ja rakas... Tämä on soitettavuudeltaan ja soundiltaan hakannut tähän mennessä Fenkut yms. joita olen kokeillut (alle 2000eur siis), asiaan tietty vaikuttaa äärimmäisen subjektiivinen mieltyminen omaan soittimeen...kaikki naarmut ja kolhut on tallessa kun ottaa sen kouraan... "You'd hold up much more beauty with your fingers cut off" -vaimoni viisaita sanoja- |
Maisteri 22.03.2006 17:17:43 | |
---|
Oma Gibson Thunderbird. Siitäpä löytyy kaikki tarvittava saundillisesti. Ja kun tatsissa ja ulkonäössäkään ei ole yhtään toivomisen varaa, niin se on siinä. Ei ole tarvinnut haikailla toista "kilpailevaa" laatubassoa rinnalle. Suunnilleen 200-300 euron hintaluokassa pyörivä, hintaansa nähden hyvä kakkostyökalu pitäsi tosin jostain löytää. |