Aihe: Nykyhetken bändisetti tanssibändille, ravintolakeikka
1 2 3 4 5
poppamies
22.03.2006 10:52:17

Täyttä soopaa taas.

Kuuleppa Kuhnuri! Aika on muuttunut. En tiedä onko se muuttunut siellä maalla mutta kyllä muualla. Tämän päivän "eläkeläiset" jotka käyvät vielä jossain kuunteli nuoruudessaan Led Zeppeliniä, Deep Purplea ja Jimi Hendrixiä. Ei kukaan kaipaa mitään "Elämää juoksuhaudoissa", se on mennyttä aikaa se. Jos antaa tuleville ravintolasoittajille sellaisen kuvan että "tansseissa" pitää soittaa Dallapeetä niin niille tekee karhunpalveluksen.
G-strings are for strippers
Sertzo S
22.03.2006 11:46:45 (muokattu 22.03.2006 11:47:12)
Kuuleppa Kuhnuri! Aika on muuttunut. En tiedä onko se muuttunut siellä maalla mutta kyllä muualla. Tämän päivän "eläkeläiset" jotka käyvät vielä jossain kuunteli nuoruudessaan Led Zeppeliniä, Deep Purplea ja Jimi Hendrixiä. Ei kukaan kaipaa mitään "Elämää juoksuhaudoissa", se on mennyttä aikaa se. Jos antaa tuleville ravintolasoittajille sellaisen kuvan että "tansseissa" pitää soittaa Dallapeetä niin niille tekee karhunpalveluksen.

Eipä niin mitään juoksuhautameinkiä enää, mutta kotimaiselle iskelmälle riittänee markkinoita edelleenkin kuulijoiden ikärakenteesta huolimatta, koska sitä tehdään aika paljon edelleenkin ja kansan mieleisiä uusia nuoria laulajia on tullut markkinoille useita, esim. Mattilan sisarrukset ja muitakakin.
Tankero
22.03.2006 12:12:02 (muokattu 22.03.2006 14:12:15)

Et vissiin tee kovin paljon keikkaa, kun tuollaisia höpiset. Minä teen jonkin verran, joten ehkä mulla on enemmän perspektiiviä tähänkin asian.
Teillä hurreilla se voi olla noin, mutta perinteinen tanssimusa on edelleen se mitä kansan syvät rivit on vailla.
Osa kyllä kuunteli ja minä kuuntelen edelleenkin ja soitankin Zepiä, Henkka ym, mutta aika paljon nämä entiset jytän kuuntelijat on nykyään jotain Agents ym faneja. Se vanhuus ja keskiluokkaisuus ei tuu yksin.
Jos tarvii vetää meininkiä, niin vedetään ja jos tarvii huttua, niin sitten sitä.
Varmasti, vissiin.
Tankero
22.03.2006 12:12:23
Eipä niin mitään juoksuhautameinkiä enää, mutta kotimaiselle iskelmälle riittänee markkinoita edelleenkin kuulijoiden ikärakenteesta huolimatta, koska sitä tehdään aika paljon edelleenkin ja kansan mieleisiä uusia nuoria laulajia on tullut markkinoille useita, esim. Mattilan sisarrukset ja muitakakin.

Näin se menee.
Varmasti, vissiin.
half
22.03.2006 14:25:33
Iskelmä / tanssimusa heijastaa aina sen hetken kansan syvien rivien tuntoja suhteessa ympäröivään yhteiskuntaan, muuhun maailmaan ja menneeseen aikaan. Musiikin on siis muututtuva ajan mukana. Aina otetaan tietenkin vaikutteita menneestä, sillä kaikki nykyinenhän on jalostettua / muunneltua mennyttä. Joka aikakaudelta jää elämään jotain tiettyjä biisejä, jotka ovat erityisen hyvin onnistuneet taltioimaan aikansa tuntoja.
Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on.
Tankero
22.03.2006 14:42:02
Iskelmä / tanssimusa heijastaa aina sen hetken kansan syvien rivien tuntoja suhteessa ympäröivään yhteiskuntaan, muuhun maailmaan ja menneeseen aikaan. Musiikin on siis muututtuva ajan mukana. Aina otetaan tietenkin vaikutteita menneestä, sillä kaikki nykyinenhän on jalostettua / muunneltua mennyttä. Joka aikakaudelta jää elämään jotain tiettyjä biisejä, jotka ovat erityisen hyvin onnistuneet taltioimaan aikansa tuntoja.

Komp
Varmasti, vissiin.
amma46
22.03.2006 14:51:49
Hyvä foksi on Jimin Foxy Lady.
jon lord
22.03.2006 16:39:14
Ei toimi yleisesti ottaen noin. Paritanssimusa menee täyttä päätä vielä pääkattauksena, ja se varmaan pysyy vielä ainkain sen kymmenen vuotta näin.

Mutta jos koko ohjelmisto olis pelkästään noilta sun mainitsemilta, niin se toimis ehkä yhdellä bändillä kerrallaan Suomessa. Näitä Purple ja Zeppelin-klooneja putkahtelee aina silloin tällöin, vai mitä Jon Lord. Mutta coverpoppibändin musan pitää olla helevetin paljon monipuolisempaa jos meinaa saada keikan joka viikko.Jimin musalla on varmasti hankala saada keikkaa, kun se ensinnäkin taittuu ani harvoilla edes sinne päin.

Urkuveli paasaa asiaa. Meilläkin on muutamia keikkoja mennyt ohi sen takia kun ei soiteta muuta kuin Purplea. Olisivat halunneet muutakin heavyä. Kyllä sellainen laaja ohjelmisto ja sekoitus vähän kaikkea toimii parhaiten jos haluaa keikkaa tehdä.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
uruttaja
22.03.2006 16:41:08 (muokattu 22.03.2006 16:41:41)
Urkuveli paasaa asiaa. Meilläkin on muutamia keikkoja mennyt ohi sen takia kun ei soiteta muuta kuin Purplea. Olisivat halunneet muutakin heavyä. Kyllä sellainen laaja ohjelmisto ja sekoitus vähän kaikkea toimii parhaiten jos haluaa keikkaa tehdä.

Niin se menee.

Rajoittunut proggis toimii jollain Leewingsillä, mutta muuten ei taida olla yhteen bändiin pitäytyvää olemassakaan? Ainakaan jos keikkaa tekee mallia +50/v.

EDIT: Me ollaan aika harvoin eri linjoilla näissä asioissa.
jon lord
22.03.2006 16:47:16
Niin se menee.

Rajoittunut proggis toimii jollain Leewingsillä, mutta muuten ei taida olla yhteen bändiin pitäytyvää olemassakaan? Ainakaan jos keikkaa tekee mallia +50/v.

EDIT: Me ollaan aika harvoin eri linjoilla näissä asioissa.

Näin se menee. Otetaan nyt joku kommentti joltain mutta kilometrit opettaa jotain näistäkin asioista. Nyt menen lepäämään, päätä särkee aika vi.....ti. Olin vanhainkodilla pitämässä hartautta ja huomenna on mummukerho. Tämä aurinkoinen ilma tekee mulle noita oireita.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
uruttaja
22.03.2006 17:01:51
Näin se menee. Otetaan nyt joku kommentti joltain mutta kilometrit opettaa jotain näistäkin asioista. Nyt menen lepäämään, päätä särkee aika vi.....ti. Olin vanhainkodilla pitämässä hartautta ja huomenna on mummukerho. Tämä aurinkoinen ilma tekee mulle noita oireita.

Eihän tuohon paljon voi muuta toivottaa ku voimia.
Tankero
22.03.2006 18:14:09

Koita veli jaksaa.
Varmasti, vissiin.
Tankero
22.03.2006 18:15:05
Hyvä foksi on Jimin Foxy Lady.

Onko kyseessä tämä Jimi, joka soittaa sitä banjoa?
Varmasti, vissiin.
KoskPaavo
22.03.2006 18:17:57
Onko kyseessä tämä Jimi, joka soittaa sitä banjoa?

Sama on, se otti myös huumehia.
Tämä elämä käy laatuun; onhan se välimmiten lystiäkin ja nostelee hieman kantapäitä. Aleksis Kivi
Tankero
22.03.2006 18:19:44
Sama on, se otti myös huumehia.

Minä muistelen, että tais vetää siinä banjonsoiton lomassa kaktusviinaakin.
Varmasti, vissiin.
uruttaja
22.03.2006 18:20:16
Minä muistelen, että tais vetää siinä banjonsoiton lomassa kaktusviinaakin.

Mustapinta Eeva jäi mun mieleen.
KoskPaavo
22.03.2006 18:22:10

Tuosta biisistä on jäänyt mieleen V-mainen molliosa
Tämä elämä käy laatuun; onhan se välimmiten lystiäkin ja nostelee hieman kantapäitä. Aleksis Kivi
Tankero
22.03.2006 18:25:10

Mukava biisi, kun pääsee vosottaan siinä kohdassa, missä norsut laukkaa.
Varmasti, vissiin.
jjussila
22.03.2006 19:36:38
Tuosta biisistä on jäänyt mieleen V-mainen molliosa
On se ihan vekkuli vetää kuusikieliselläkin, tempolla suurikin merkitys...
Just niin... ja kyllä jämpti on näin!?...joo
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)