Aihe: PC:n boottausongelma.
1 2 3
BotneLapio
22.03.2006 12:41:39
Mulla on himakoneella duunisovellutusohjelma ja sen suosituskäyttöjärjestelmä on XP Pro.

No sitten.

Tietenkin, jos teet koneella myös musaa, suosittelen kahden käyttiksen asentamista.
-=Botnee!!=-
baron
22.03.2006 12:42:34

Meillä koneen uudelleen pystytykseen menee varttitunti. Kun koneen on saanut kerran pystyyn ja kaikki softat asennettua, otetaan image ja pistetään serverille tai rompulle talteen.

Teidän mikrotukijätkät osaa hommat!!!
My name is Baron, Sir Baron.
BotneLapio
22.03.2006 12:44:50
Meillä koneen uudelleen pystytykseen menee varttitunti. Kun koneen on saanut kerran pystyyn ja kaikki softat asennettua, otetaan image ja pistetään serverille tai rompulle talteen.

Toi toimii tietty vain samalla laitekokoonpanolla.
-=Botnee!!=-
noir
22.03.2006 20:10:56
Ja XP:ssä se uudenlainen Tervetuloa-alkuruutu aiheuttaa joskus koneen sekoilua. Mulla ei kanssa suostunut sammumaan, eikä aina kirjautumaan sisäänkään sen kanssa. Kannattaa vaihtaa siihen tylsempään. Siihen alkuruutuun on kytköksissä myös se sammutusvalikko.
Mä haluun sua - sulta ei kysytä.
Jesus Christ looks like me.
baron
22.03.2006 20:48:47

Ja XP:ssä se uudenlainen Tervetuloa-alkuruutu aiheuttaa joskus koneen sekoilua. Mulla ei kanssa suostunut sammumaan, eikä aina kirjautumaan sisäänkään sen kanssa. Kannattaa vaihtaa siihen tylsempään. Siihen alkuruutuun on kytköksissä myös se sammutusvalikko.

Please: Miten?
noir
23.03.2006 06:52:11
Please: Miten?

En ole nyt kikkailemassa Windowsilla, mutta Senor Googel osasi auttaa.

Eli tämä saattaa aiheuttaa ongelmia (minulla ainakin aiheutti): http://www.kidinnovation.com/ki_images/screen-login-large.jpg

Ja näin sen saa pois: http://8help.osu.edu/772.html
baron
23.03.2006 09:01:07

En ole nyt kikkailemassa Windowsilla, mutta Senor Googel osasi auttaa.

Eli tämä saattaa aiheuttaa ongelmia (minulla ainakin aiheutti): http://www.kidinnovation.com/ki_images/screen-login-large.jpg

Ja näin sen saa pois: http://8help.osu.edu/772.html

Kiitti, sääli että en oo nyt oman koneen vieressä, sormia syyhyttää ottaa se ärsyttävä pois.
BotneLapio
23.03.2006 09:08:50
Muista että jos sulla ei oo salasanaa käyttikseen, niin windows ei boottaa näin "automaattisesti", eli joudut joka kerta painamaan enteriä kirjautumisruudussa bootatessasi.
-=Botnee!!=-
baron
23.03.2006 10:52:39

Sen verran off-topicia, että mun duuniPC on 1.5 vuotta vanha ja ihan selvästi format C:n tarpeessa, alkaa kaatuilla ja muutenkin diivailla.
Siitä imagesta: sen verran usein uusia ohjelmia, ohjelmapäivityksiä, uusia laitteita että sitä saisi kovin usein olla ottamassa?
PL
23.03.2006 11:04:42 (muokattu 23.03.2006 11:07:22)
"Elämä on"

Voisihan emolevyllä oleva patterikin olla hiipumassa, sen loppuminen saattaa tehdä joskus aivan kummia ilmiöitä.
BotneLapio
23.03.2006 11:35:58
"Elämä on"

No niin on. Tänäaamuna valahti paskat housuun kun musakäyttis ei bootannu. Mul on aika iso proggis kesken, eikä nyt olis TODELLAKAAN olllu aikaa formatointiin tms. Onneks tajusin, vaikkakin unisena, että usbitikku oli koneen persiissä. Eikun irti ja toimii.

Voisihan emolevyllä oleva patterikin olla hiipumassa, sen loppuminen saattaa tehdä joskus aivan kummia ilmiöitä.

Joo se on MUKAVAA kun BIOS-asetukset menee bittitaivaaseen...
-=Botnee!!=-
noir
23.03.2006 11:50:36
Muista että jos sulla ei oo salasanaa käyttikseen, niin windows ei boottaa näin "automaattisesti", eli joudut joka kerta painamaan enteriä kirjautumisruudussa bootatessasi.

Siinä vaiheessa, kun kone ei enää sammu ollenkaan, kuten minulla kävi, on tämä pieni vaiva. Samalla poistuu yksi tietoturvariskikin. Eikös siihenkin tosin ollut joku automaattikirjautuminen?

Joo se on MUKAVAA kun BIOS-asetukset menee bittitaivaaseen...

Ei ole onneksi itselle näin käynyt. Luulisi kyllä, että kohtuullisen nopea olisi saada selville. Ei varmaankaan päästä edes käyttistä lataamaan.
BotneLapio
23.03.2006 13:04:28 (muokattu 23.03.2006 13:05:05)
Siinä vaiheessa, kun kone ei enää sammu ollenkaan, kuten minulla kävi, on tämä pieni vaiva.

Totta joo, mutta siinä vaiheessa kun kone toimii, on tämä ainakin omasta mielestäni ärsyttävä ominaisuus.

Samalla poistuu yksi tietoturvariskikin.

Hä?? Ai siis miten niin? Eihän se ole mitään tietoturvaa, jos sulla ei ole salasanaa, ja päästäksesi käyttöjärjestelmään admin-tunnareilla tarvitsee vain painaa enter.

Eikös siihenkin tosin ollut joku automaattikirjautuminen?

Siis mihin? Mikä automaattikirjautuminen? Tarkoitatko jotain kolmannen osapuolen softaa, joka login-screenin yhteydessä lähettää enter-napin painalluksen automaattisesti?

Siis, jos sulla ei ole asetettuna salasanaa windowssiin omilla, oletusarvoisesti admin-tunnareilla tapahtuvaan sisäänkirjaukseen (mulla ei esim. koskaan), ja "käytä tervetuloa -ikkunaa" -ominaisuus on päällä, kirjaa windows sut automaattisesti sisään buutatessa. Jos taas ominaisuus on pois päältä, ilmestyy windows 2 tonnisen tyylinen login -screen, jossa tarvitsee painaa enter kirjoittamatta salasanaa, jotta pääset käyttöjärjestelmään "sisälle".
-=Botnee!!=-
noir
23.03.2006 15:10:19
Siis mihin? Mikä automaattikirjautuminen? Tarkoitatko jotain kolmannen osapuolen softaa, joka login-screenin yhteydessä lähettää enter-napin painalluksen automaattisesti?

Siis, jos sulla ei ole asetettuna salasanaa windowssiin omilla, oletusarvoisesti admin-tunnareilla tapahtuvaan sisäänkirjaukseen (mulla ei esim. koskaan), ja "käytä tervetuloa -ikkunaa" -ominaisuus on päällä, kirjaa windows sut automaattisesti sisään buutatessa. Jos taas ominaisuus on pois päältä, ilmestyy windows 2 tonnisen tyylinen login -screen, jossa tarvitsee painaa enter kirjoittamatta salasanaa, jotta pääset käyttöjärjestelmään "sisälle".

XP on kyllä niin lottokone. Mulla oli pitkään niin, että tuon perustelun pohjalta pitäisi kirjautua suoraan sisään. Ei kirjautunut. Piti aina klikata sitä tunnusta siitä pehmoXP-ruudusta. Siihen on olemassa jossainpäin asetussuota ruksi, jolla se kirjautuu tuossa tilanteessa automaattisesti tai ei automaattisesti.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)