Aihe: Tunnettujen kitaristien mikkivalintoja?
1 2
rosberg
21.03.2006 11:46:45
DiMarzion Steve´s Special vois olla aika hyvä, erottelevuutta siitä ainakin löytyy. Toinen voisi olla Duncanin Pearly Gates, josta itseltä löytyy kokemusta: erotteleva ja ei liian kuuma. Enemmän sellanen rokkimikki, vaikka kyllä sillä hevanderitkin lähtee.

Pearly Gates on todellakin kylmä, mutta se on sitä myös kaikin tavoin. Ei niin hyvä rokkimikki.
ostan fender-straton jossa floikka tai vastaava hässäkkä. miel.jpn.
svilo
21.03.2006 16:41:00
Mulla on Suhr:n V60 Low Peak setti :D

-sv
- tone is everything -
Q: Is solid-state really as evil as you say? A: Yes. (R.Aiken)
StoRBa
22.03.2006 10:29:35

Mitähän mikkejä mahtoi muuten sellaiset legendat ko Jimi tai SRV käyttää?
Dr. Muff
22.03.2006 10:46:14
Mitähän mikkejä mahtoi muuten sellaiset legendat ko Jimi tai SRV käyttää?

Sillon kun Jimi näytti tuleville polville miten kitaraa kuuluu soittaa niin ei ollut vielä mitään after-market mikkejä. Sillon käytettiin niitä mitä kitaraan oli tehtaalla laitettu. Eikä itketty, soitettiin.

SRV:llä tais myös pääasiassa olla ihan stock-mikit soittimissaan. Niistä lipstickeistä en tiiä minkä valmistajan. Siitäkin löytyy jostain joku haastattelu aiheesta.
"Jos kesäkuussa on järven jäällä hevosen paskaa, tulee kylmä kesä" - vanhan kansan viisaus
temppiz
22.03.2006 12:17:57

Dimebagilla oli ainakin Bill Lawrence L-500XL tallamikkinä

Tuolla puhutaan jotain että se olisi ollut L-500L...
http://p082.ezboard.com/fguitarsbyf … frm8.showMessage?topicID=1571.topic
G#Maj/Ab
ogre
22.03.2006 13:04:25
Eikös Dimebagille ollu nimikkomikit ihan tehtaalta? Näin muistaisin, en sitten tiedä onko ne lanseerattu sen kuoleman jälkeen, mutta muistaisin kyllä että sen nimiset mikit on tehty...
Da Make
22.03.2006 14:36:43 (muokattu 22.03.2006 14:38:51)
Peter Greenillähän oli se modifioitu PAF kaulamikkinä.
Käsittääkseni magneetti oltiin käännetty ympäri jolloin mikit olivat valitsimen keskiasennossa vaiheessa (in phase) perinteisen vastavaiheen (out of phase) sijaan.
Soundi on silloin lukemani mukaan nasaalimpi keskialueeltaan.
Katso omat plussasi täältä! :::: Kamarinki: H&K ZenTera Combo - Helsinki
zuppermuhle
22.03.2006 14:47:30
Eikös Dimebagille ollu nimikkomikit ihan tehtaalta? Näin muistaisin, en sitten tiedä onko ne lanseerattu sen kuoleman jälkeen, mutta muistaisin kyllä että sen nimiset mikit on tehty...

Seymour Duncanin Dimebag mikit tuli markkinoille kun Dime siirtyi Washburnin keppeihin. Toiset väittää että mikit ovat identtiset, toiset väittää että Duncan olisi jotenkin paranneltu.

Dave Mustaine käyttää Duncanin JB ja 59 settiä.

Ja Chuck Schuldinerillä olli Dimarzio X2N

Ja minulla on Steve's special "väärinpäin" tallassa.
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle.
McNulty
22.03.2006 14:56:48
Tuolla puhutaan jotain että se olisi ollut L-500L...
http://p082.ezboard.com/fguitarsbyf ... frm8.showMessage?topicID=1571.topic

Ei pidä paikkaansa. GW:n Riffer Madness palstalla Dime totesi itse jo vuosia sitten että hänen käyttämä blade-magneetein varustettu tallamikki on Bill Lawrencen L-500XL. Samaa sanoo herra Bill Lawrencen itse, että tuo mikki teki hänestä erittäin suositun heviäijien keskuudessa vaikka mies ei itse kauheasit hevistä diggailekaan. Taitaa Bill olla enempi roots-miehiä :)

Siis Washburneissa oli osassa L-500XL tallamikkejä, juurikin joskus tuolloin FBD:n levyn jälkeen. Esim. Washburnin '96 katalogissa on Dimen USA-malleja ja niissä on mikkeinä L-500XL ja SD '59. Myöhemmin, tuossa 90-luvun lopussa Herra Seymour teki replican tuosta L-500XL mikistä, sillä poikkeuksella että vaihtoi kelojen paikkaa. Täten Dimen ei tarvinut enää kääntää tallamikkiä samoin kuin Lawrencen kanssa. Kuuma kela oli juuri pikkauskohdan alla valmiina. Samalla mikin soundi muuttui hieman, hieman middlekkäämmäksi (minun mielestäni) ja Dime käytti näitä "prototyyppejä" Washburneissaan kunnes Dimebucker lanseerattiin. Myöhemmin Dean Zelinsky sai haalittua Dimen takaisin leiriinsä ja Dimebuckerit tulivat automaattisesti Dimen uusiin Dean-malleihin (esim. se urban camo mikä on toteutettu Dimen silhueteilla.) Harmi vain että tuota liittoa ei kestänyt kuin vajaan vuoden... RIP my idol!
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
temppiz
22.03.2006 21:19:46 (muokattu 22.03.2006 21:24:45)

Ei pidä paikkaansa. GW:n Riffer Madness palstalla Dime totesi itse jo vuosia sitten että hänen käyttämä blade-magneetein varustettu tallamikki on Bill Lawrencen L-500XL. Samaa sanoo herra Bill Lawrencen itse, että tuo mikki teki hänestä erittäin suositun heviäijien keskuudessa vaikka mies ei itse kauheasit hevistä diggailekaan. Taitaa Bill olla enempi roots-miehiä :)

Luin tuota pilifoorumia ja sieltä löytyi seuraava sepustus:

Dimebag used both a L500L and L500XL, but his early stuff was a L500L, as can be determined by this April 1992 Guitar World article p.35
“The first thing I do with any guitar. I install a Bill Lawrence L-500-L pickup. In many ways, the Bill Lawrence is really the key of my sound: it’s a killer pickup. On the treble strings, I’ts a real bitch-sounds almost like you’re running a Cry Baby with the pedal pushed down a bit. It gives you that clear harmonic tone-you get a little bit of a pick squeal every time you hit a note up there. And, of course, it’s real thick and chunky on the low strings. Lately, Ive been using a Lawrence L-500-XL which is an even hotter pickup.”

E: Melko juupas/eipäs juttua näyttää olevan tuolla foorumillakin, kun sieltä jotain viestejä selailin...
G#Maj/Ab
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)