samueld 20.03.2006 16:52:28 | |
---|
Kalevi Kiviniemi on mainittava näihin kultasormiin. Kaikki tähän mennessä on mun mielestä ollu kuuntelemisen arvoista. Sitten tulee mieleen Trevor Pinnockin ja English Concertin Bach- ja Händel-vedot. Hyvinä siis. I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar. |
etnopoju 20.03.2006 17:34:36 | |
---|
salonen vetää aika hyvin bartókia, debussya ja benny herrmannia. |
etnopoju 20.03.2006 17:37:29 | |
---|
Minua on askarruttanut aina se seikka, että miltein kaikki klasari mitä kuulemme, on "covereita". Esim. Voinhan hommata maailman parhaat ja eniten vaikkapa Beatlesilta kuulostavat jäbät soittamaan Beatlesia, mutta ei se silti ole sama asia. Olisi kiva kuulla vaikka Beethovenia itse tulkitsemassa omaa musaansa. Mutta minkäs teet kun ei paljoa Bachillakaan ollut Minidisc soittimia/studioita. barokkiaikana musiikkikulttuuri olikin elävämpää, kuin nykyisenä korporaatioaikana, jolloin tärkeintä on taata ammattimuusikoille pullaa rinnan alle. nykyisin suurin osa on pelkkää museokamaa ja sitten pienellä osalla on jotain tekemistä käytännön elävän kulttuurin kanssa, jota vielä pienempi porukka seuraa. hyvä mielihän siitä toki tulee, kun on osa jotain hommaa josta kukaan muu ei tajua vittuakaan. |
V1lleK 22.03.2006 09:45:27 (muokattu 23.03.2006 08:48:43) | |
---|
Pianisti Janne Mertaselta löytyy hienoja levytyksiä Satien ja Chopinin musiikista. Ondinelta löytyy Rautavaaraa, Saariahoa jne. Kannattaa tutustua. Albalta löytyy mm. Mertasen tulkintoja Erik Satien ja Joonas Kokkosen musiikista. Syntymän ja kuoleman välillä on vain sattumia ja valintoja. |
Pianisti Janne Mertaselta löytyy hienoja levytyksiä Satien ja Chopinin musiikista. Ondinelta löytyy myös Rautavaaraa, Saariahoa jne. Kannattaa tutustua. Juu. Muistaakseni kirjastosta sain lainaksi Chopinin masurkoita ja nokturnoja Mertasen tulkitsemina. Todella loistavia, vaikka jää kyllä kakkoseksi Rubinsteinille. lol LLL |
V1lleK 23.03.2006 09:16:50 | |
---|
Syntymän ja kuoleman välillä on vain sattumia ja valintoja. |
jacofin 28.03.2006 09:34:33 (muokattu 28.03.2006 09:35:19) | |
---|
Hyvä levytys: Murray Perahian Mozart-pianokonserttojen kokonaislevytys, Sony Classics/English Chamber Orchestra (valkoinen boksi). Perahialla upea, helmeilevän kuulas tatsi Mozartin loisteliaisiin konserttoihin. Orkesterikin soittaa kiitettävästi. Kyllä on hunajata! |