Aihe: The one and only bass
1 2 3 4 5 6 7 8
absqua
22.03.2006 09:45:03
Näin minäkin näkisin. Merkillä nyt ei ole niin väliä jos soitin on hyvä, mutta tällä hetkellä tuo oma Sadowsky tuntuu passelilta.

ai?
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
PnukBassist
22.03.2006 09:48:38

Sanotaan nyt ennenkuin eräs nimimerkki ehtii: Rickenbacker!

Ihan tosissaan, perus 4003:lla pärjäisi oikein hyvin, ympärille on tullut vaan haalittua kaikenlaista sälää.

Hurautetaan kerralla offtopikkiin ja kysytään että mikäs tuosta Rickenbackerista tekee sitten niin hyvän? Ikinä en oo päässy kokeilemaan yhtäkään joten itse en siitä mitään muuta tiedä kuin että näyttää hienolta ja maksaa paljon.

Ja itse pärjäisin varmaankin tuolla vanhalla Yammulla mikä mulla on ollu alusta asti. Käsi on siihen jo niin tottunut ja koko vempele niin rakas että sen kanssa pärjäisi kyllä varmasti jos vaan yksi pitäis valita...
Ei tullut paskasta konvehtia.
rickenbacker
22.03.2006 09:50:10

näyttää hienolta ja maksaa paljon.
Progbass
22.03.2006 09:51:53
Paras
Keny
22.03.2006 09:52:09
Hurautetaan kerralla offtopikkiin ja kysytään että mikäs tuosta Rickenbackerista tekee sitten niin hyvän? Ikinä en oo päässy kokeilemaan yhtäkään joten itse en siitä mitään muuta tiedä kuin että näyttää hienolta ja maksaa paljon.

Ja itse pärjäisin varmaankin tuolla vanhalla Yammulla mikä mulla on ollu alusta asti. Käsi on siihen jo niin tottunut ja koko vempele niin rakas että sen kanssa pärjäisi kyllä varmasti jos vaan yksi pitäis valita...

Ei hajuukaan.Paria riksuu oon kuullu ja jotenki heikko soundi niissä ollu tai sitte ukot ei oo vaan osannu.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
rickenbacker
22.03.2006 09:52:51

ukot ei oo vaan osannu.
J.Hollström
22.03.2006 09:54:03
68-vuoden Fender jazz tai precision, ihan kumpi vaan sattuis olemaan saatavilla ja rahaa olisi semmoinen hankkia. Vuosiluku oman syntymävuoden mukaan. Esim. tämmöinen (huoh...):

http://www.gbase.com/Stores/Gear/GearDetails.aspx?Item=865807
Keny
22.03.2006 09:54:25
Joo niin kai se menee.
J.Hollström
22.03.2006 09:56:48
rickenbacker!

Paria vanhempaa rikua olen kokeillut, mutta ei vakuuttanut millään tavalla. Soittotuntuma, soundi ja soitettavuus on aika erilainen perinteiseen tottuneelle. Sorry kun en osannu.
Teijo K.
22.03.2006 09:57:32

En tiä, kai se kontra olisi. Tai sitten tuo omatekemä. Eiku kontra.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1 And pray that there's intelligent life somewhere up in space, 'Cause there's bugger all down here on Earth.
rickenbacker
22.03.2006 09:58:59

Sorry kun en osannu.

Ei se mitn.
Teijo K.
22.03.2006 10:02:49

Paria vanhempaa rikua olen kokeillut, mutta ei vakuuttanut millään tavalla. Soittotuntuma, soundi ja soitettavuus on aika erilainen perinteiseen tottuneelle. Sorry kun en osannu.

No soundi, tatsi ja ulkonäköhän on kaikki hyvin pitkälti makukysymyksiä. Kuka tykkää mistäkin.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1 And pray that there's intelligent life somewhere up in space, 'Cause there's bugger all down here on Earth.
rickenbacker
22.03.2006 10:04:09

totta
J.Hollström
22.03.2006 10:04:57
No soundi, tatsi ja ulkonäköhän on kaikki hyvin pitkälti makukysymyksiä. Kuka tykkää mistäkin.

Eli puhuinkin omasta puolestani, miksi riku ei napannut. Joku voi varmaan perustella miksi esim. Fenderit ei nappase. Keskustellaan nyt asiasta kunnolla, ettei tule pyyhkeitä pelkkien listojen latomisesta.
Johannes_t
22.03.2006 10:07:36

Joku voi varmaan perustella miksi esim. Fenderit ei nappase..

Mua ällöttää se hypetys, joka on viimeiset pari vuotta merkkiä ympäröinyt. Jos Fenderin hommaisin, niin en ainakaan amerikkalaista, "aito jenkki fenderi!!!", fy fan.

Hyviä bassoja toki, ei siinä mitään.
Teijo K.
22.03.2006 10:18:24

Eli puhuinkin omasta puolestani, miksi riku ei napannut. Joku voi varmaan perustella miksi esim. Fenderit ei nappase. Keskustellaan nyt asiasta kunnolla, ettei tule pyyhkeitä pelkkien listojen latomisesta.

Miulla ei kanssa Riku houkuta, mutta siihen voi olla syynä se huonona pitämäni rikukopio jolla aloitin soittamiseni. Aitoa asiaa ei ole tullut sitten edes kokeiltua. Eipä niitä liiemmin ole kokeiltavaksi saatavillakaan, ainakaan täällä periferiassa. Lähinnä tässä kopiossa harmitti kaulan muotoilu ja kaulapainoisuus. Joku HenbyCustomBass se oli.
PnukBassist
22.03.2006 10:22:13

Mua ällöttää se hypetys, joka on viimeiset pari vuotta merkkiä ympäröinyt. Jos Fenderin hommaisin, niin en ainakaan amerikkalaista, "aito jenkki fenderi!!!", fy fan.

Jep sama täällä. Nyt kun olin ostamassa toista bassoa niin kolme ihmistä ihan lähipiiristä yritti saada minut puoliväkisin ostamaan jonkun Fenderin. Ja ilmeisesti vaan sen takia koska se on niin "katu-uskottava" tai "kuul". Perkele. Tuo Ibanezin SR800 oli kyllä just passeli ostos mulle. Tottahan minä sen Fenderinkin ostan jos sattuu sopiva kohdalle osumaan, mutta en todellakaan vaan sen takia että se on tällä hetkellä hienoa jos on Fenderi. Onhan ne hyviä, mutta pelkästään munanjatkeeksi ei mielestäni kannata bassoa ostaa.

Ja tuo Rickenbacker-keskustelu etenee kyllä aika vauhdilla, ainakin nimimerkki Rickenbackerin syvääluotaavien puheenvuorojen aikana :) Kaipa sitä sitten pitäis päästä joskus testimään että tietää mistä puhutaan... Myydäänkö noita missään Suomessa?
Ei tullut paskasta konvehtia.
Keny
22.03.2006 10:23:13

Joo japseja vaan tai lakland tyyppisiä.
J.Hollström
22.03.2006 10:23:56

Parhaita, joilla olen tähän mennessä soittanut.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)