Aihe: floyrose ongelmaa?
1
Arttu90
21.03.2006 19:58:17
Vaihdoin itelleni uuden kielisetin kitaraan, Ernie Baalin 10setin. Kaikki meni hyvin asentelin kielet oikein ja säädin tallaa, Nyt ongelma on se että etenkin 5 soinuilla paksuin e "särisee". Mistä voisi johtua? (kieli ei koske kitaran kaulaan) mietin että asensinkohan kielen väärin päin voisiko tämä olla syynä?
mitä järkeä on lähettää ihminen kuuhun, kun emme osaa elää edes maapalolla?
rosberg
21.03.2006 20:30:55
uudet särisee aluksi. saatat ehkä joutua nostamaan tallaa korkeammalle hiukkaisen.
onneksi ongelma ei koske d-kieltä sillä siinä olisi sulla todellakin d:t hukassa ;)
ostan fender-straton jossa floikka tai vastaava hässäkkä. miel.jpn.
Muuki
21.03.2006 22:16:04
Jep, tallannostohommiin. Muutama kierros niistä tallan kulmissa olevista kuuskulmaisista VASTAPÄIVÄÄN. Kyllä ne kielet asettuu.
Mittään en oo kirjottanu alle
Muuki
22.03.2006 11:19:02 (muokattu 22.03.2006 11:20:16)
muutama kierros ankkuritapeista on jo vähän liikaa.

Ei mulle

E: Lähinnä tarkoitin siis yhtä viiva kahta kierrosta.
Mittään en oo kirjottanu alle
Arttu90
25.03.2006 20:25:04 (muokattu 25.03.2006 20:27:43)
Oon tallaa nostettu jo sen verran, että ei voi enempää nostaa. Ihan tavallinen 10 setti, kitara on Jacksonin dx2 professional. Ja särisee etenki 5soinuilla, ja säriseväkieli on se "paksuin". Ja nuihin muihin kysymyksiin jos syy olisi ollut jokin nuista en olisi edes pistänyt tänne keskustelua, kielen särinä on täysi mysteeri...
mitä järkeä on lähettää ihminen kuuhun, kun emme osaa elää edes maapalolla?
Aki
26.03.2006 20:19:16

Oon tallaa nostettu jo sen verran, että ei voi enempää nostaa.
Tarkoitatko että säätövara on loppu?

Ja särisee etenki 5soinuilla, ja säriseväkieli on se "paksuin".
Olennaista olisi tietää, Miltä nauhaväliltä kieli/kielet särisevät?

Ja nuihin muihin kysymyksiin jos syy olisi ollut jokin nuista en olisi edes pistänyt tänne keskustelua, kielen särinä on täysi mysteeri...
Jos särinä on täysi mysteeri, on todennäköistä että on joku asia jonka et vielä tiedä vaikuttavan tuohon särinään. Näin ollen niihin vastaaminen saattaisi tuoda sulle paremmin apua tällä palstalla.
Tympee Huttunen
26.03.2006 20:37:13 (muokattu 26.03.2006 20:38:03)
Aika monta syytä. Ellei tallan säädöissä ole vikaa, tai tallasta loppuu säätövara, on kyseessä ainakin joko: a) satulan ura on kulunut b) ohuempi kielisetti päästi kaulan liian suoraan.

a) Paina kolmannelta (vai oliko se neljänneltä?) nauhalta e-kieli kaulaan kiinni. Kielen pitäisi olla hieman ilmassa ensimmäisen nauhan kohdalta. Ellei ole, on satula kulunut. Muistaakseni tuossa on lukittava metallinen satula? Paksumpi kielisetti ei välttämättä uppoa uraan yhtä syvälle, mutta toisaalta paksumpi setti värähtelee enemmän. Voit korjata liian kuluneen satulan uran joko laittamalla koloon hivenen pikaliimaa, tai ruuvaamalla satulan irti ja laittamalla jonkun paperinpalan tms. sen alle.

b) Katso kitaran kaulaa tallan takaa. Kaulan pitäisi olla aavistuksen verran kovera. Tarkasta vielä painamalla e-kieli 1. ja 14. nauhalta kaulaan kiinni. Siinä vitosnauhan paikkeilla kielen pitäisi taas olla ilmassa.

Olen aika väsynyt ja nuo lukemat voi olla päin honkia:/
Minä Rakenna itse pedaalisi Myy minulle PodXT. Myy Schallerin hihnalukot.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)