Davos 20.03.2006 09:39:54 | |
---|
Niin eikös se oo vähän soittajastakin kiinni? :) Kyllä ainakin Derek Roddy tuntuu hyvin kiskovan noilla pedaaleilla. No, ihan näppärästi tuntuu vaikka kermanisu kiskovan Eliminatoreilla, tahi Mike Mangini jolla taitaa olla eniten basari-iskuja 15min sisään? ;) Ja kyllä, nimenomaan soittajasta kiinni. Pedaalihan on vain väline, ja "nopea" pedaali on sellainen, joka rajoittaa soittajan soittoa mahdollisimman vähän, eli mahdollisimman vähän kitkaa jne. Mutta se taas ei välttämättä ole kaikista paras pedaali. |
Sandwich 20.03.2006 10:09:17 | |
---|
Saman asian ajaa kun opettelee sen heel-toe tekniikan. Ei tarvii olla mitään longboardeja sun muita. Onnistuu aivan tavallisilla pedaaleilla. oon täysin samaa mieltä i rather die standing than live on my knees |
Bobana 20.03.2006 11:55:55 | |
---|
E: Muuten, tämä triidi on hyvä esimerkki ihmisten kärkkäydestä tuomitsemaan kaikki uusi ja erikoinen (kyllä, itsekin sorrun siihen usein). Triidin aloittaja kyselee tietoa ko. pedaalista, ja ensimmäinen kommentti on "älä helvetissä sellaista osta". Miksi näin? Varmaan siksi että tollokin sen tajuaa että tollanen Dualist on tämän aikakauden supernopeitten basaritykitysten tuottama säälittävä sätkimisyritys. Hieman hämmentävää on myös se että eräällä ulkomaisella keskustelupalstalla jenkit sättivät Axiksia oikein olan takaa ja taasen kehuivat kärmeksiä. Ei näistä tiedä. Dualist: puppua Giant step: singlenä järkevä, tuplana yhtä turha.
Sex, choppers and rock´n roll!!! |
Valvetronic 20.03.2006 12:58:35 | |
---|
Makuasioitahan nämä kaikki kyllä on, mutta ainakin noista duallistin viedoista päätellen saattaisi olla hieman hankalaa soittaa jotain groovaavampaa komppia. toki saahan ne ostaa jos haluaa, luottokortillahan se onnistuu. Itse suhtaudun vähän varauksella näihin. Axisit ovat kai sen takia kalliita koska ne ovat valmistettu lentokonealumiinista, niissä on eniten säätöjä mitä missään muussa pedaalissa ja niillä on poljettu maailman ennätys. Kyllä ne hintansa väärtit ovat, kunhan niistä vain löytää oikeat säädöt itselleen ja niillä oppii soittamaan. Suomen tulli ja verotus on vain naurettavaa, jenkeissä olen nähnyt a-2 longboards tuplapedaalia kaupassa 300dollarilla.. Toki en sitä seikkaa kiistä etteikö joku voisi joillain muilla pedaaleilla polkea paremmin tai nopeammin. Mutta tässäkohtaahan herääkin kysymys että pitääkö aina jonkun soittaa nopeammat bassarit? |
Davos 20.03.2006 15:09:02 | |
---|
Varmaan siksi että tollokin sen tajuaa että tollanen Dualist on tämän aikakauden supernopeitten basaritykitysten tuottama säälittävä sätkimisyritys. Hieman hämmentävää on myös se että eräällä ulkomaisella keskustelupalstalla jenkit sättivät Axiksia oikein olan takaa ja taasen kehuivat kärmeksiä. Ei näistä tiedä. Dualist: puppua Giant step: singlenä järkevä, tuplana yhtä turha. Mutta eihän triidin aloittaja sanonut ostavansa sellaista, vaan halusi vain tietoa. |
absentmind 20.03.2006 15:10:31 | |
---|
En koskis noihin kepilläkään Jalalla niihi kannattaaki. Ähä hä. |
K.Suninen 20.03.2006 15:44:44 | |
---|
Mutta tuo Cowboy-"Slam" on maailman nopein triplapedalisti :) Noi sinkkutuplapedaalin käyttövideot ovat loistavia. Weckl on muovia hähähää |
Bobana 21.03.2006 07:58:48 | |
---|
Mutta eihän triidin aloittaja sanonut ostavansa sellaista, vaan halusi vain tietoa. Mä vastasin lainaamaani kysymykseen. En triidin aloittajalle. Sex, choppers and rock´n roll!!! |
Mä pidän tota triplapedaali hässäkkää kyl huijauksena.. Se ei oo rehellist soittamis! |
Sandwich 22.03.2006 12:22:36 (muokattu 22.03.2006 12:23:25) | |
---|
Axisit ovat kai sen takia kalliita koska ne ovat valmistettu lentokonealumiinista, niissä on eniten säätöjä mitä missään muussa pedaalissa ja niillä on poljettu maailman ennätys. Kyllä ne hintansa väärtit ovat, kunhan niistä vain löytää oikeat säädöt itselleen ja niillä oppii soittamaan. uskon niin että axiksella on patentti siinä niitten pedaali mallis sen takia varmaan ne voi ottaa siitä sen hinnan. samoin se on ekeri rekkaperävanuillaki. Ekerillä on patentti jotka on nämä sidonta kiskot, ku muilla on koukut ja silmukat i rather die standing than live on my knees |
zily 22.03.2006 12:25:35 | |
---|
Mulle on ihan sama millä soittaa kunhan musiikki kuulostaa hyvältä! ei se mitn! |
Valvetronic 22.03.2006 12:54:50 | |
---|
Mulle on ihan sama millä soittaa kunhan musiikki kuulostaa hyvältä! Jokaisella saa olla oma mielipide mutta kurjalta tuntuu kun toiset harjoittelee vuosia että ne saa tasaisesti volyymilla kovat basarit niin sitten tulee joku tyyppi mikä ostaa pedaalit ja ekalla soittokerralla polkee 16 osia tempoon 350 vaikka todellisuudessa polkee tempoon jotain 100.......... |
zily 22.03.2006 13:29:27 | |
---|
Jokaisella saa olla oma mielipide mutta kurjalta tuntuu kun toiset harjoittelee vuosia että ne saa tasaisesti volyymilla kovat basarit niin sitten tulee joku tyyppi mikä ostaa pedaalit ja ekalla soittokerralla polkee 16 osia tempoon 350 vaikka todellisuudessa polkee tempoon jotain 100.......... Kyllä mäkin tykkään treenata paljon ja treenaankin. Mutta mä treenaan sitä varten, että bändi jonka kanssa kulloinkin soitan saa tehtyä hyvää musiikkia. En mä nyt ihan helposti tuollaisia vempeleitä rupea käyttämään, mutta pointti on se, että mulle on ihan sama millä soittimilla/vehkeillä/härveleillä jokin musiikki on tehty, kunhan se kuulostaa hyvältä. Onneksi pelkillä basinpedaaleilla ei saa hyvää rumpalia, kyllä ne hyvät soittajat aina sieltä erottuu loppujen lopuksi. ei se mitn! |
Valvetronic 22.03.2006 14:35:48 | |
---|
Juu erottuu varmasti mutta mun mielestä jos noilla tekee DM musaa esimerkiks niin se on jo sitten aivan sama käyttääkö rumpukonetta. |
Bobana 22.03.2006 15:22:59 | |
---|
Onneksi pelkillä basinpedaaleilla ei saa hyvää rumpalia, kyllä ne hyvät soittajat aina sieltä erottuu loppujen lopuksi. Onneksi on näin. Kyllähän ne -80 luvullakin veteli nykyaikaan nähden surkeilla jyystimillä melkoisiakin nopeuksia. Tekniikka on se mikä ratkaisee. Nykyään ei uusilla rumpaleilla ole pinnaa enää harjoitella. Ennen oli pakko. Sex, choppers and rock´n roll!!! |
Bacchus 22.03.2006 15:40:28 | |
---|
Onneksi on näin. Kyllähän ne -80 luvullakin veteli nykyaikaan nähden surkeilla jyystimillä melkoisiakin nopeuksia. Tekniikka on se mikä ratkaisee. Jep, ja esim. Charlie Benante (Anthrax) käyttää Camcon pedaaleja vieläkin, ja melko haipakkaa mennään. |
zily 22.03.2006 15:50:50 | |
---|
Jep, ja esim. Charlie Benante (Anthrax) käyttää Camcon pedaaleja vieläkin, ja melko haipakkaa mennään. Benante on kova jätkä!! 21.4. Nosturiin kahtomaan Anthraxia... ei se mitn! |
TheImp 22.03.2006 16:40:40 | |
---|
Jep, ja esim. Charlie Benante (Anthrax) käyttää Camcon pedaaleja vieläkin, ja melko haipakkaa mennään. Camcoja käyttää myös Gene Hoglan(Death, Dark Angel, Strapping Young Lad) ja myös Jason Bittner Shadows Fallista taitaa käyttää Camcoja. Ja nopiaa hekin menevät :) The Gods made heavymetal |
wilzhu 23.03.2006 22:41:47 | |
---|
Mutta eikös tuplat sitten myös ole huijausta, kun voi vetää singlellä? TOiset ne treenaavat vetämään singlellä helkkarin nopeaan ja sitten tulee joku tuplien kanssa vetämään tuosta noin vin nopeampan. Katsokaas, kehitys kehittyy ja vehkeet paranevat. Miettikää, että joskus ainoa soittoväline oli ontto pölli j jotkut kepit kapuloina. Elämä Off. |
south_of_heaven 23.03.2006 22:59:22 | |
---|
ihan sama minkälaiset kamat kunhan ei muutu sellaseksi että rumpalin tarvitsee vain tulla painamaan jotain nappia ja rummut soittaa sille 10min soolon. ilmoitti South_of_Heaven |