Soitellaan bändin kanssa Blind Guardian:in biisejä(tai ainakin yritetään). Minun kohtalokseni on langennut soolo kitaristin rooli. Kitarana mulla on ESP:n M2 (EMG 81 mikeillä), vahvistin on Marshall Jcm800 ja Marshall 4x12 kaappi. Vahvistimen ja kitaran välistä löytyy Boss:in metal Zone ja Morley:n Bad Horsie wah. Jotenkin kuitenkin tuntuu siltä ,että olisi mukava saada tuohon soundiin jotain lisää. Tarkoituksena olisi kuitenkin saada mahdollisimman lähelle samanlainen soundi,kuin BG:n Andre Olbrich:lla. Millaisia laitteita suosittelisitte? Behringerin V-amp pro ja Line 6:den Pod pro ovat aika vahvoilla, mutta en tiedä onko noista mallinnuksista minulle sitten hyötyä? |
PoLFus 04.09.2003 21:55:49 | |
---|
ite suosittelisin soittaa omalla soundilla...mutta en osa auttaa enenpää ~ why everybody always pickin' on me? ~ |
LaXu 04.09.2003 21:59:14 | |
---|
Ei mielestäni ole mitään järkeä hommata PODia tms. käytettäväksi teikäläisen setupin kanssa. Miten olisi delay tai chorus efektit? |
Antti1 04.09.2003 22:06:08 | |
---|
Mä tykkään että soolosoundin täytyy olla pehmeä ja "lämmin". Siis metallissakin. Siinä toi lämmin saattaa tarkoittaa vaikka keskiääniä lisää ja vähemmän trebleä. Soolosoundin pitää myöskin olla erotteleva vaikka se pehmeä olisikin. Ei siis mitään kauheaa kaikumössöä, vaikka kaikua olisikin. Mä saan itse soolosoundini Boss OD-3:lla boostaamalla. Mulla on siitä tone väännetty puoleenväliin, vola vähän yli puolenvälin ja drive minimiin. Samalla tuossa tulee siis pieni boosti sooloja varten. Särönä käytän siis pääasiassa (metallissa) Smash Boxia. Härpäkkeiden järjestys on: kitara-> sb-> OD-3-> vahvari. "Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy |
Viper51 04.09.2003 22:09:01 | |
---|
Delay ja Chorus voisi olla ihan hyvä vaihtoehto. En tiedä sitten, että olisiko parempi hankkia erillisiä efektejä, vai säästellä rahaa ja ostaa joku räkki kitara multiefekti, kuten Tc:n G-major tai Rocktron:in Xpression. Rocktronin Intellifex:kin on vähän kiinnostanut,mutta se on kuullemma aika samanlainen kuin Xpression . |
Hammer Of The Gods 04.09.2003 22:09:27 | |
---|
Ei mielestäni ole mitään järkeä hommata PODia tms. käytettäväksi teikäläisen setupin kanssa. Miten olisi delay tai chorus efektit? Samoilla linjoilla. Turha noinkin tiukkaan systeemiin on rueta mitään mallintavia sotkemaan. Miten olisi vaikka Bossin DD-3? Sillä saisi sooloihin kivan pikku lisäsäväyksen. Mitä helpommin, sitä helpommin! |
Jormaz 04.09.2003 22:16:16 | |
---|
Kaikua ja delayta. Back to the 80's |
LaXu 04.09.2003 22:22:27 | |
---|
Delay ja Chorus voisi olla ihan hyvä vaihtoehto. En tiedä sitten, että olisiko parempi hankkia erillisiä efektejä, vai säästellä rahaa ja ostaa joku räkki kitara multiefekti, kuten Tc:n G-major tai Rocktron:in Xpression. Rocktronin Intellifex:kin on vähän kiinnostanut,mutta se on kuullemma aika samanlainen kuin Xpression . Onko JCM800:sessasi efektiluuppi? Jos ei, niin voi olla ettei ole mitään järkeä alkaa jotain räkkiefektiä tunkemaan kitaran ja vahvistimen väliin. |
Straton 04.09.2003 23:25:35 | |
---|
Joku overdrive/clean boost ja delay olis minun valinta. Ite oot!!! |
msm40 05.09.2003 06:32:17 | |
---|
Kokeile jotain eq pedaalia (esim. boss ge-7) boostaamaan. kokeile efektilenkissä ja vahvarin edessä mikä kuulostaa itestä parhaalta. |
bubi 05.09.2003 09:15:12 | |
---|
Danelectron tai Bossin EQ ja Bossilta SD-1(overdrive). Ei se muuta tarvi... Ostan Digitech Whammy-pedaalin, 7-alueinen EQ(Boss,ibanez,danelectro) |
Härski 05.09.2003 09:51:36 | |
---|
Kokeile jotain eq pedaalia (esim. boss ge-7) boostaamaan. Ehdottomasti. Sillä korosta keskiääniä, niin siinä sulle saundi. |
Sahanpurija 05.09.2003 10:39:15 | |
---|
Soitellaan bändin kanssa Blind Guardian:in biisejä(tai ainakin yritetään). Minun kohtalokseni on langennut soolo kitaristin rooli. Kitarana mulla on ESP:n M2 (EMG 81 mikeillä), vahvistin on Marshall Jcm800 ja Marshall 4x12 kaappi. Vahvistimen ja kitaran välistä löytyy Boss:in metal Zone ja Morley:n Bad Horsie wah. Jotenkin kuitenkin tuntuu siltä ,että olisi mukava saada tuohon soundiin jotain lisää. Tarkoituksena olisi kuitenkin saada mahdollisimman lähelle samanlainen soundi,kuin BG:n Andre Olbrich:lla. Millaisia laitteita suosittelisitte? Behringerin V-amp pro ja Line 6:den Pod pro ovat aika vahvoilla, mutta en tiedä onko noista mallinnuksista minulle sitten hyötyä? Ennen kuin ostat mitään, kokeile kumminkin siitä MT-2:sta kunnolla säätämällä. Ite saan ihan kohtuulliset soundit.Ohjekirjassa on joitain ohjeita eri musiikkityyleihin. Niistä sitten vähän muokkaat. Perhana! Kuka vei mun kalajan?
Kyllä, olen kitaristi |