Missa vitussa Slash nyt oikeesti on? Han on vaikuttanut kitaramaailmaan enemman kuin kukaan olemmalla kaikkien aikojen coolein kitaristi. En edes tietaisi mita sana cool tarkoittaa, jos en olisi nahnyt Slashin soittavan rooki suussa Sweet Child of Mine:ea! Anssi Kelasta
diggaaminen osoittaa sellasta terveellistä avointa suhtautumista musiikkiin vapaana taiteena. -Suomen Tietosanakirja |
Cornflake 04.09.2003 21:50:39 | |
---|
Kurthan on ihan paikallaan. IMO se on ihan se ja sama kuinka nopsaan tiluttaa. Tyyli ja tatsi yhdistettynä riffeihin mitä mies on vääntänyt oikeuttaa vähintään tuohon sijaan. Tuo Slashin puuttuminen on kyllä kumma juttu. Muttei tästä listasta toki kannata yöuniansa menettää. |
Pitsa 04.09.2003 21:52:02 | |
---|
Muuta en nyt jaksa ruveta marisemaan, kuin sen, että miten Köört kobein on oikeasti päässyt tuolle listalle? Voi hyvä isä nähköön. Oliko taitava kitaristi? Ei. Edistikö hän aikanaan kitaransoittoa mihinkään suuntaan? Ei Ei me tämmösiä |
samwyse 04.09.2003 22:13:10 | |
---|
Siellä on Rolling Stonen sedät ajatellu, että nyt ollaan rok kun ollaan pistetty tänne Kurt Cobain ja Kirk Hammet korkealle kitaristilistalle. |
Ossi 04.09.2003 22:13:15 (muokattu 04.09.2003 22:16:51) | |
---|
"It's the list that launched a thousand arguments: David Gilmour's too low! Kirk Hammett's too high! Who's Hubert Sumlin? (You really owe it to yourself to find out.) Here they are, the hundred guitarists that the rock world couldn't live without, complete with each one's essential work. Complainers, take your best shots." Eh... RS:n toimituskin ymmärsi näemmä etukäteen sen itsestäänselvyyden, että perästä kuuluu :) EDIT: Jos joku lemppari puuttuu joukosta kannattaa kiinnittää huomiota tuohon mainintaan: "the hundred guitarists that the rock world couldn't live without". Sinänsä tämmöisillä listoilla ei ole kuin korkeintaan kuriositeettiarvoa. "..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?" |
Eemil 04.09.2003 22:19:59 | |
---|
Curt Cobainin kitaransoittotaito kiteytyy hyvin "Smells like teen spirit" kappaleen kertosäkeen riffiin. Jostain muistaisin että sen ei pitänyt edes mennä niin kuin se nyt tunnetaan, vaan studiossa Curt oli laahannut alkuperäisriffiä kokoajan "takapotkulla", koska ei osannut soittaa sitä. Tämä väärin soitettu riffi sitten vakiintui kappaleeseen. Laskee yksi ynnä yksi yhteen, niin tulos on se että alkuperäinen riffikään ei voinut olla kovinkaan vaativa. Kyllähän heebo on silti musiikin maailmaa hiukan muuttanut, mutta ei kitaran soitollaan kyllä. IMO. 3kk vanha Ibanez S540wnsol 900.- ja Jackson KV-3 -96 500.- Molemmat huippukunnossa ja pussilla tietty. Tiedustelkaa perkeleet. |
Cornflake 04.09.2003 22:20:57 | |
---|
Kurtista: Pitsa: Edistikö hän aikanaan kitaransoittoa mihinkään suuntaan? Ei Tämä on toki jo pahasti offtopic ja aiheesta voidaan keskustella jossain muualla, mutta olen aika tarkkaan eri mieltä. Ei nyt toki mitään mullistavaa, mutta hänen soitollaan, riffeillään ja tyylillään on saatu aika isoja juttuja aikaan musiikkimaailmassa. |
Cornflake 04.09.2003 22:22:53 | |
---|
Jep. Tämähän Kurt-juttu on taas totaalisen turha maku- ja mielipideasiasta nahistelu. Over and out. |
Jormaz 04.09.2003 22:25:35 | |
---|
Eikö Andrey Bolshakov päässyt listalle?!?! Back to the 80's |
Härski 04.09.2003 23:04:08 (muokattu 04.09.2003 23:07:46) | |
---|
Hyvä on. Toi lista on OLTAVA eniten vaikuttaneista kitaristeista, koska muuten siellä EI olisi sitä White Stripesin kitaristia. Sitä vastoin siellä olisi Michael Schenker, jota ei näy koko vitun listassa. |
Uforomeo 05.09.2003 08:05:16 | |
---|
Mä ihmettelen kyllä tuota Chuck Berryä! Siis Top kympissä! Ei voi olla totta! Onhan sillä Joni P. Koodi, mut eihän se ees osaa soittaa kitaraa! Siis Kurttu Kokaiinikin on parempi kuin se! Chuck on mun mielestä aivan loistava soittaja, joka pystyy yksinkin pitämään biisin mielenkiintosena. Ja aivan helvetin kova esiintyjä! Sellasta eläytymistä siihen soittamiseen ei oikein ole monilla. Eikä se johhny b good nyt ole ainoa biisi siltä. Varmaan esim. Rock and Roll Music tai Roll Over Beethoven on tuttuja. Olen erittäin tyytyväinen nähdessäni hänet top10ssä. Candyass hairboy out to get me it’s the year of payin’ back |
helinkopteri 05.09.2003 11:26:02 | |
---|
Luin otsikon ensin väärin. "Rolling Stonesin Top 100 kitaristit". hoho Missä on F. Fareri? Ne jotka meluavat Berryn listalla olemisesta eivät ilmeisesti koskaan ole nähneet/kuulleet miehen kitarointia. En minäkään siis livenä ole todistanut, telkkarin kautta kumminkin. Erittäin tyylikäs kitaristi. Kirk Hammer-on sijalla 11. *kuolee nauruun* Vai? Suomalaista väriä edustaa hienosti sijalla 54. Jorma Kaukonen! yleisesti ottaenhan on niin, että rappi on kaupallista ja hevi ei ja siksi hevi on parempaa . .. tun ...tupäät
-Leikari |
Deg 05.09.2003 18:12:04 | |
---|
Tossa listassa on hienoa se, että siinä on arvostettu myös biiseihin kitaralla saatua tunnelmaa, eikä pelkkää absoluuttista nopeuden tekniikkaa, mihin suurimmalla osalla (no ei nyt aivan) kitaramiehistä on aina taipumus vedota kun puhutaan parhaista kitaristeista. Sexual Chocolate, Baby!! |
Hammer Of The Gods 05.09.2003 20:15:34 | |
---|
Suomalaista väriä edustaa hienosti sijalla 54. Jorma Kaukonen! Olikos Kaukonen se Jefferson Airplane-kitaristi? Ei voi muistaa... Mitä helpommin, sitä helpommin! |
Bluesmies 05.09.2003 20:23:38 | |
---|
John Frusciante nro 18??????? Ei jumalauta, toi äijä ei pääsis edes top 5000:ee. Siis tämä on minun mielipiteeni, älkää hermostuko! Fogerty 40. Tämä lämmittää, että tämä aliarvostettu herra on päässyt edes listalle. Ehdottoman tyylitajuinen kitaristi! Jorma Kaukonen 54? Mitä???? Joan Jett 87. Okei... Angus pitäisi olla kyllä korkeammalla. Ehdottomasti. Käykää kuuntelemassa uus biisi demostudio-palstalla!!!! |
Hammer Of The Gods 05.09.2003 20:27:36 | |
---|
John Frusciante nro 18??????? Ei jumalauta, toi äijä ei pääsis edes top 5000:ee. Siis tämä on minun mielipiteeni, älkää hermostuko! Minun mielestäni Frusciante on kyllä äärimmäisen lahjakas ja erinomaisen tyylitajun omaava kitaristi, jolle mielellään suo 18 sijan! Jätkän soitossa on fiilistä! Mitä helpommin, sitä helpommin! |
Bluesmies 05.09.2003 20:30:11 | |
---|
Minun mielestäni Frusciante on kyllä äärimmäisen lahjakas ja erinomaisen tyylitajun omaava kitaristi, jolle mielellään suo 18 sijan! Jätkän soitossa on fiilistä! Ootko nähnyt rhcp:n livekeikkoja? Frusciante vetää soolot aivan väärässä taimissa, kamalalla soundilla ja joka toinen ääni on väärä. Uskomattoman yliarvostettu kitaristi. Käykää kuuntelemassa uus biisi demostudio-palstalla!!!! |
Härski 05.09.2003 20:54:51 | |
---|
Ootko nähnyt rhcp:n livekeikkoja? Frusciante vetää soolot aivan väärässä taimissa, kamalalla soundilla ja joka toinen ääni on väärä. Uskomattoman yliarvostettu kitaristi. Katteleppa niitä videoita 10 vuoden takaa. Luulen, että oot toista mieltä. |
Hammer Of The Gods 05.09.2003 20:57:30 (muokattu 05.09.2003 20:59:22) | |
---|
Ootko nähnyt rhcp:n livekeikkoja? Frusciante vetää soolot aivan väärässä taimissa, kamalalla soundilla ja joka toinen ääni on väärä. Uskomattoman yliarvostettu kitaristi. No ainakin ne pätkät mitä mä oon nähny on ollu ihan mukavaa kuunneltavaa. En tiedä sitten mitä valittuja paloja sä oot katellu. Edit: En siis ole valitettavasti livenä nähnyt/kuullut, mutta joitakin livetaltiointeja olen tsekannut. Mitä helpommin, sitä helpommin! |
Marlowe 05.09.2003 21:10:52 | |
---|
Luin otsikon ensin väärin. "Rolling Stonesin Top 100 kitaristit". hoho 1. - 25. Keith Richards, 25-50. Mick Taylor... = ) Suomalaista väriä edustaa hienosti sijalla 54. Jorma Kaukonen! Jos ollaan ihan tarkkoja, niin Jorma Kaukonen on suomalaisperäisestä nimestään huolimatta syntyperäinen amerikkalainen. Olikos Kaukonen se Jefferson Airplane-kitaristi? Ei voi muistaa... Jep. Kaukonen soitti Jefferson Airplanessa ja sen jälkeen varsin tasokasta materiaalia levyttäneessä Hot Tunassa. Miehen uudehko soololevy "Blue Country Heart" kannattaa myös tarkastaa. Hyvä on. Toi lista on OLTAVA eniten vaikuttaneista kitaristeista, koska muuten siellä EI olisi sitä White Stripesin kitaristia. Sitä vastoin siellä olisi Michael Schenker, jota ei näy koko vitun listassa. Jos Michael Schenker olisi mukana listalla mistä tahansa syystä, kehottaisin ihmisiä nousemaan barrikadeille ja valtaamaan Rolling Stonen toimituksen. Vähän rajaa kuitenkin. The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby) |