Aihe: Kyllästynyt Vahvistimeeni!! Uus Pitäis Hankkia!!
1
reaper.of.bodom
21.03.2006 21:07:20
Elikkäs oon kyllästynyt vanhaan paskaan Behringerin GMX110.
Pitäs ostaa joku vähän parempi, ja mielellään nuppi ja kaappi. Rahaakaan ei oo ku vähän yli 500 euroo. Olisko ehdotuksia?? Kiitos!!
I don't give a fuck if ya Hate Me!
Juustonaksu
21.03.2006 21:08:38 (muokattu 21.03.2006 21:10:45)
Oma-aloitteisuus kunniaan ja haku sauhuamaan. Tässä on parissa kuukaudessa ollut toistakymmentä aiheeseen liittyvää threadia.

Ja kuten Janik tuossa jälkeeni totesi niin nimenomaan comboa kannattanee metsästää. Tästäkin oli puhetta enemmänkin.
"Inhimillisen tiedon huipentuma on ymmärtää kaiken maallisen turhuus" - George Byron - Ja vitut, mä haluan kalliimpaa kamaa
janik
21.03.2006 21:09:16
Pitäs ostaa joku vähän parempi, ja mielellään nuppi ja kaappi. Rahaakaan ei oo ku vähän yli 500 euroo. Olisko ehdotuksia?? Kiitos!!

Voipi olla että 500euroa ei piisaa mihinkään nuppiin ja kaappiin, ainakaan hyvään.
---------------------Fahrenheit
J.RA
21.03.2006 21:11:17
Jos vain kotona soittelet osta micro cube, parempaa et tarvitse. Mielipide.
-Sellasta se vaan on-
Juzac
21.03.2006 21:18:48

Jos haluaa laittaa 500€ vahvistimeen, niin ei kannata mielestäni ostaa micro cubea. Sen pieni kaiutinelementti ei kestä, jos laittaa vähänkin enemmän volumea. Ainakaan testaamatta en suosittele ostamaan, vaikka sitä paljon hypetetäänkin.
Invader
21.03.2006 21:33:27

Miksi pitäisi tyytyä puolivillaisiin soundeihin kotioloissa? Sittenkö vasta saa panostaa siihen soundiinsa kun soittaa bändissä? Itse en bändissä soita, täytynee kai sitten haudata vahvistinhankintasuunnitelmat toistaiseksi.
Tai sitten ei..
Antti1
21.03.2006 21:39:44
Vink vink: Oulun soitin ja tarvikkeessa on kaksi Marshall VS8100 nuppia melko halvalla. Toinen vinkki: ne tykkää erittäin paljon kaikenlaisista säröpolkimista.

Tohon käytetty 2x12" ja soundia piisaa vaikka mihin. Ei parhautta, vaan käyttökelpoista perussointia. Jos alkaa perussoinnit tympimään, osta käytetty mallinnin. Vaikka tonelab tai pod xt.
The dreams in which I'm dyin are the best I've ever had.
pekurides
21.03.2006 21:42:40

jos heviä veät ni niu randallin combot aika kovia ja välillä näkyny edukkaasti torilla.

Putkivehkeet saa melkein unohtaa tuolla budjetilla paitti jotain "pikku"comboja:)
janik
21.03.2006 21:55:32
---------------------Fahrenheit
N33m0
21.03.2006 22:03:38

Käytettynä kannattaapi katella, saa vähän tasokkaamman laitteen.
slow music for slow people
Muuki
21.03.2006 22:09:07 (muokattu 21.03.2006 22:09:38)
Käytettynä saattasit päästä lähelle jotain Englin Thunder 50:ä. Vaikka onkin combo niin souvat. Ite oon päättäny ostaan tuon joskus kesäsyksyllä.

Tällasen ääninäytteen pöllin tuolta Englin ääninäytesivulta
http://rocksolidamps.com/MP3/Schmitt%20Vai%20(LOG).mp3

Ei toimi klikkaamalla.. Copypastea.
Mittään en oo kirjottanu alle
J.RA
21.03.2006 22:12:02
Miksi pitäisi tyytyä puolivillaisiin soundeihin kotioloissa? Sittenkö vasta saa panostaa siihen soundiinsa kun soittaa bändissä? Itse en bändissä soita, täytynee kai sitten haudata vahvistinhankintasuunnitelmat toistaiseksi.

Tottakai saa! Tarkoitan lähinnä, että se vahvistin siellä kotona, kotivolyymeilla, ei parane samassa potenssissa kuin se ladottujen eurojen määrä.

En ole keinokuormien kanssa pelaillut, mutta hommasin himaan toisen kaapin jotta voin nuppia roudailla himan ja treenipaikan välillä. Joko kyllästyin roudaamiseen tai sitten se pikkuvahvistim vain kuullosti tarpeeksi hyvältä. Ainakaan merkittäviä eroja ei ollut. Oikeasti, siinä soundissa mitä hain ei ollut kuin marginaalinen ero! Mun mielestä "hyvät" tai isot vahvistimet tuovat ne kyntensä esille vasta silloin kun sitä volaa pääsee avaamaan ja se dynamiikka alkaa löytymään. Myönnän, en ole tosiaankaan putkipelejä kuormien kanssa ole kokeillut. Löytyykö silloin siitä sitä samaa kuin volat auki vedettäessä? Ennakkoluuloni on että ei löydy. :)
-Sellasta se vaan on-
kimurantti1
21.03.2006 22:16:37 (muokattu 21.03.2006 22:17:39)
Löytyykö silloin siitä sitä samaa kuin volat auki vedettäessä? Ennakkoluuloni on että ei löydy. :)

Ei mun mielestä löydy. Ainakaan 12" elementti ei vielä kotivolumella (=puhevoimakkuus) lähde laulamaan vaikka olisi nuppi täysillä keinokuorman turvin. Hyvää soundia toki voi saada, mutta ei varmasti samanlaista.
Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa? Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl...
Antti1
21.03.2006 22:21:03
Mun mielestä keinokuorman tarkoitus ei oo edes saada sitä volaa kuristettua murto-osaan, vaikka sitä siihenkin voi käyttää. Järkevämpi käyttötapa musta on kurittaa vahvistinta juuri siinä pisteessä, että paras soundi löytyy ja sitten vetää keinokuormalla takaisin järkivolaan. Järkivola on kuitenkin aika suuri äänenpaine tässäkin tapauksessa.

Jos joku nyt mutisee siitä, ettei keinokuorman kanssa pakittamisella kajarit enää lepata, niin nou hätä. Varmasti lepattaa. Kaiuttimet lähtevät liikkeelle huomattavasti ennen suuren päätteen muroutumista.

Eli tiivistettynä: ettikää se piste, kun päätteestä irtoaa paras höyry ja pakittakaa takaisin siihen kaapin sweetspottiin (kun kaiuttimet alkavat juuri ja juuri reagoimaan soittoon selkeästi, ja kaappi ns. soi).
kimurantti1
21.03.2006 22:49:24 (muokattu 21.03.2006 22:49:38)
Asiaa suollat Antti1, mutta eikös tässä ollut puhe nimenomaan kotivolumesta?
Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa? Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl...
Antti1
22.03.2006 09:15:00
Asiaa suollat Antti1, mutta eikös tässä ollut puhe nimenomaan kotivolumesta?

Mjoo, taisi olla. Aloituspostauksesta ei kuitenkaan selvinnyt, etta meinataanko talla soitella myos banditreeneissa, joten ajattelin nyt sita tossanoin. Kylla niita keinokuormia voi kotonakin kayttaa. Yksi hyodyllinen kohde on huonosti toimivan mastervolumen kuriinsaaminen. Useissa vahvistimissahan se on mallia erittain hiljaa --> "taysilla".
Synnyttäjä
22.03.2006 09:50:38

Puffaanpa nyt tähänkin tuota Voxin Valvetronicsia. 50 wattinen riittää mainiosti bändisoittoon, ja takaa löytyvällä kytkimellä saa säädettyä portaattomasti vahvistimen "watteja" aina 1w saakka, mikä taas pelittää kotona. Mallintavista purkeista en ole aiemmin juuri perustanut, mutta tämän soundit on kyllä jo aika mallillaan. Soldano- ja Recto-mallinnuksista saa hyvää murinaa aikaan ihan jo omillaan, jos sitä kaipaat. Näitä voi vielä tarpeen mukaan boostata erikseen. Hintaa vähän reilut kolme sataa.
Kaikki tuntee apinan, apina ei tunne ketään.
mixu1
22.03.2006 11:05:13

Jos on rankemman musiikin ystävä ostaisin tuolla budjetilla Hughes&Ketnerin nuppi+kaappi yhdistelmän. Vortexia ja Warp 7 settiä saa noihin hintoihin käytettynä ja siinä saa mielestäni hyvän kaapin ja nupin pelkän kaapin hinnalla. Näillä pärjää jo keikkakäytössäkin jonkin aikaa...
"Aikaansa seuraava tulee aina ajan perässä"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)