Aihe: MD:ltä tietokoneelle
1
KantriKatri
21.03.2006 19:19:07

Moi!Tietääkö kukaan ,miten pystyy siirtämään tavalliselta MD:ltä ( ei tietokone liitäntää) musiikkia tietsikalle( tai CD.lle).Tiedän niin taphtuneen,koska eräs keikkamme äänitettiin näin ja nyt se on mulla Cd:llä.Tekijä ei itse muista mitä ohjelmaa tms. käytti..
Auttakee..
Happy Rock´n´roll!!
Risk
21.03.2006 19:33:16
Minkälaisia ulostuloliitäntöjä siinä MD-soittimessa on? Jos siinä on esimerkiksi linjaulostulo, voit kytkeä sen sopivalla kaapelilla äänikortin linjasisääntuloon ja äänittää homman vaikka Audacity-ohjelmalla tietokoneelle.
"Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just 'cause some watery tart threw a sword at you!"
KantriKatri
21.03.2006 19:34:26

Minkälaisia ulostuloliitäntöjä siinä MD-soittimessa on? Jos siinä on esimerkiksi linjaulostulo, voit kytkeä sen sopivalla kaapelilla äänikortin linjasisääntuloon ja äänittää homman vaikka Audacity-ohjelmalla tietokoneelle.

Kuulokeliitäntä,mikkiliitäntä ja line-in liitäntä:-)
Happy Rock´n´roll!!
KantriKatri
22.03.2006 13:34:04 (muokattu 22.03.2006 13:34:23)

Jos et löydä monipuolisemmilla liitännöillä varustettua MD-soitinta, jää ainoaksi vaihtoehdoksi tuon kuulokeliitännän kautta äänittäminen.

Voi hitsi kun olen törppö, mistä se äänikortin "reikä "löytyy??? Mä olen ihan käsine ja kohta menee hermo:-(
Happy Rock´n´roll!!
Risk
22.03.2006 15:18:44 (muokattu 22.03.2006 15:19:57)
Voi hitsi kun olen törppö, mistä se äänikortin "reikä "löytyy??? Mä olen ihan käsine ja kohta menee hermo:-(

Riippuu tietokoneesta ja äänikortista, integroiduissa äänikorteissa linjasisääntulon liitin on yleensä 3.5mm minijakki ja joskus linja- ja mikrofonituloilla on yhteinen liitin. Jos minidiscillä oleva materiaali on stereona, tarvitset stereokaapelin (kuten http://www.minidiscaccess.com/Image … %20M%20TO%20M%20DUBBING%20CABLE.JPG) ja stereolinjasisääntulon. Kun olet saanut soittimen ja tietokoneen yhdistettyä oikein, säädä tasot sopiviksi molemmista laitteista (tämän kanssa on syytä olla tarkkana) ja äänitä. Äänenlaatu tietysti kärsii tällaisen operaation seurauksena enemmän tai vähemmän.
"Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just 'cause some watery tart threw a sword at you!"
Soolokitaristi
23.03.2006 01:02:26
Lisätään nyt vielä se, että sopiva valokaapelikin käy. Tai sitten "koaksiaali" eli ikäänkuin yksijohtoinen rca-kaapeli (tavallinen rca-kaapeli käy). Molemmat tavat löytyvät monista äänikorteista ja emolevyistä. Näillä liitännöillä on se hyvä puoli, että äänitystasoa ei tarvitse säätää koska koko homma hoituu digitaalisena.

Mutta jossain MD:ssä taisi olla joku systeemi, että kovin montaa digitaalista kopiota ei pysty alkuperäisestä ottamaan, mutta kyllä varmaan nyt yhden...
Risk
23.03.2006 01:21:38
Lisätään nyt vielä se, että sopiva valokaapelikin käy. Tai sitten "koaksiaali" eli ikäänkuin yksijohtoinen rca-kaapeli (tavallinen rca-kaapeli käy). Molemmat tavat löytyvät monista äänikorteista ja emolevyistä. Näillä liitännöillä on se hyvä puoli, että äänitystasoa ei tarvitse säätää koska koko homma hoituu digitaalisena.

Niinno tämä olisi tietysti parempi tapa muttakun sitä digitaalista ulostuloa ei kyseisessä soittimessa kuulemma ole.
KantriKatri
24.03.2006 16:43:32

Kiitos kaikille neuvoista:-)
Ostin Anttilasta ohjelman, "Music Cleaning Lab" ja sen avulla sain äänityksen skulaamaan,jiihaa!
Tak och adjö!
Happy Rock´n´roll!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)