Johnny Buzz 21.03.2006 09:29:42 | |
---|
Itse päätin juuri eilen vaihdattaa Jassooni Seymour Duncanin Vintage -mikit. Tällä hetkellä bassossa on kiinni joku Duncanin aktiivisetti, jonka edellistä omistajaa edeltänyt heebo on siihen vaihdattanut. Pitkään oon tota jo miettinyt ja nyt vihdoin päätin teettää tuon vaihdon. Passiivimeinigistä oon aina digannu, joten aina nuo bassossa tällä hetkellä olevat mikit ovat jotenkin häirinneet. Maanantaina basso lähtee Pajalle. Innolla odotan jo. |
Karlsson 21.03.2006 09:41:01 | |
---|
Itse päätin juuri eilen vaihdattaa Jassooni Seymour Duncanin Vintage -mikit. Tällä hetkellä bassossa on kiinni joku Duncanin aktiivisetti, jonka edellistä omistajaa edeltänyt heebo on siihen vaihdattanut. Pitkään oon tota jo miettinyt ja nyt vihdoin päätin teettää tuon vaihdon. Passiivimeinigistä oon aina digannu, joten aina nuo bassossa tällä hetkellä olevat mikit ovat jotenkin häirinneet. Maanantaina basso lähtee Pajalle. Innolla odotan jo. Mä vaihdoin myös EMG:n aktiiveilla "pilattuun" pj-presariini Duncanin HOT-setin tuossa. Mahtawa tuli. "Soitamme mieluummin ns marginaalimusaa." -KMT |
tuli vaan tossa mieleen että miten esim. tollasen jaappanin jazzarin mikit taipuu erilaisiin musatyyleihin että saako sieltä tarvittaessa semmosta munakkuutta ja rouheutta saundiin? tietenkin vahvistinkin vaikuttaa mutta kun ne on yksikelaset niin antaa kokemattomalle ennakkoluuloja.. pieni gas tuloillaan... "The second day is always better than first"
-billy joe armstrong |
bize 21.03.2006 21:01:40 | |
---|
tuli vaan tossa mieleen että miten esim. tollasen jaappanin jazzarin mikit taipuu erilaisiin musatyyleihin että saako sieltä tarvittaessa semmosta munakkuutta ja rouheutta saundiin? tietenkin vahvistinkin vaikuttaa mutta kun ne on yksikelaset niin antaa kokemattomalle ennakkoluuloja.. pieni gas tuloillaan... P-mikki on ainakin vähän räväkämmissä hommissa toiminut paremmin, mut toisaalta mulla ei oo vertailupohjaa fendereistä, ne voi olla eri pelejä. Mitä noista omista on kokemusta niin ykskelaiset toimii paremmin iisimmässä osastossa, kuin sellaisessa musassa missä omasta kuuluvuudesta tarvii tapella. Luvallisesti out! |
bize 21.03.2006 21:03:31 (muokattu 21.03.2006 21:03:57) | |
---|
Saa vai joutuu? Eli onko tuo hyvä vai huono asia? Mielenkiintoinen jokatapauksessa. Liittyisköhän pieneen kompressointiin mitä aktiivi helposti tekee? Eli joutuu nostamaan volumea, ja ite miellän sen huonoks asiaks. 18 V elektroniikalla voi olla että ongelma häviäis. Mutta tiiä tosta, varmaan paksummat kieletkin auttais asiaan. Luvallisesti out! |
Niskamies 21.03.2006 21:19:20 | |
---|
Eli joutuu nostamaan volumea, ja ite miellän sen huonoks asiaks. 18 V elektroniikalla voi olla että ongelma häviäis. Mutta tiiä tosta, varmaan paksummat kieletkin auttais asiaan. Riippuu myös tosi paljon mikeistä/etusesta/bassosta ja kaikesta muustakin. Ja varsinkin soittotyylistä. Hiljaa soittajalla ei ongelmia tule kummallakaan, mutta röytällä saatta 9V etuaste ruveta kompuroimaan oikein kunnolla. More is more. |
pardy 21.03.2006 22:51:46 (muokattu 21.03.2006 22:52:07) | |
---|
Riippuu myös tosi paljon mikeistä/etusesta/bassosta ja kaikesta muustakin. Ja varsinkin soittotyylistä. Hiljaa soittajalla ei ongelmia tule kummallakaan, mutta röytällä saatta 9V etuaste ruveta kompuroimaan oikein kunnolla. Itse huomasin että toi Alesinki käyttämä tsekkietunen mikä mulla hetken aikaa oli, kompuroi oikeen kunnolla mun tatsilla, jopa pieri. Mutta sitten taas myös 9v sähköillä toimiva Duncanien etunen toisessa bassossa ei tee ainakaan mun korvaan lainkaan tälläistä. Tai sanotaanko näin että en ole huomannut sitä siten että se olisi ainakaan negatiivisesti erottunut. Ja sitten taas 18v EMG-mikitetty pajatso ei myöskään tee tätä, en tosin tiedä sitten että mikä tilanne oli 9 voltilla. Että riippuu kyllä tosiaan laitteista että onko siinä aktiivissa haitat suuremmat kuin hyödyt. Noissa aktiivivehkeissä mitä mulla nyt on, on hyödyt selkeesti suuremmat. Haittoja en nyt oikeestaan keksikään muuta kuis sen että täytyy pitää keikalle mennessä huoli patterien kestävyydestä. "Oommä kyllä joskus miettiny basoja ku eukko on ottanu suihin." -Wasara |
Karlsson 22.03.2006 09:08:13 | |
---|
Riippuu myös tosi paljon mikeistä/etusesta/bassosta ja kaikesta muustakin. Ja varsinkin soittotyylistä. Hiljaa soittajalla ei ongelmia tule kummallakaan, mutta röytällä saatta 9V etuaste ruveta rutisemaan oikein kunnolla. Nii-i. "Soitamme mieluummin ns marginaalimusaa." -KMT |