NHR 21.03.2006 16:53:39 | |
---|
sormihäiriö vei siis kirkkaan voiton ja sormihäiriö+inflames ottivat yhdessä tasan puolet jaetuista pisteistä. Onnea sormihäiriölle! Onnea vaan multakin, juu. Oikee biisi voitti. Tuo taulukko kertoo mielenkiintoisia asioita myös tästä "uudesta" pisteytyssysteemistä; jos laskee pelkät ykkössijotukset (3p), niin inflames olis "vanhalla" systeemillä (jos sen nyt näin voi tulkita) vieny tän skaban niukasti sormihäiriön nenän eestä! Nyt siis kävi päin vastoin. Ja secondarymind meni pelkillä jämäpistesijoilla (1p) mun, Hannun ja Aeron ohi, jotka kaikki oltiin sentäs jonkun äänestäjän mielestä toisiksparhaita! :D Tää on hyvä systeemi, vähän niinku eduskuntavaaleissakin aina on pelkkiä voittajia, tavalla tai toisella tulkittuna... :D Vähän sopisi miettiä tätä kisan luonnetta. Arvostellaanko tässä nyt sävellystä, sanoitusta, biisiä, sovitusta, soundeja vai kokonaisuutta? Lähinnä kokonaisuutta ainakin itse yritin arvostella, mutta enemmän säv&sov painottuen, kun sanoista en muutenkaan pahemmin perusta. Soundit yritin jättää huomiotta, vaikka tietenkin ne aina jonkin verran vaikuttavat. Leikkimielellähän tässä ollaan. Näino! :) Hyviä biisejä kaikilla. Juu, kyllähän noita ihan mielellään taas kuunteli, ja ainakin voittajabiisiä vois kuunnella mielellään muutenkin. Eikä mun mielestä yleinen tasokaan ainakaan alempana ollut kuin viime kisassa, vaikka joku niin taisi sanoakin. "Jos kuu joutuu maan ja auringon väliin tulee auringonpimennys, jos maa joutuu kuun ja auringon väliin tulee kuunpimennys ja jos aurinko joutuu maan ja kuun väliin, tulee maailmanloppu." |
inflames 21.03.2006 18:48:32 (muokattu 21.03.2006 18:49:23) | |
---|
Joo, hyvä vaan kun ei oo liian tiukat säännöt, muuten tää menis liian vaikeeks :) Ite oon ottanu tän semmosena luovuushaasteena vaan, että miten sitä lähtee noista annetuista aineksista soppaa tekemään. Ja hauskinta on ehkä just sen huomaaminen, että miten eri suuntiin kaikki on lähteny noista yhteisistä elementeistä kehittelemään. Mun biisi synty ihan tota I Feel Fine fraasia vatvomalla. Ja hauska kanssa huomata ettei lopputulos oo ollenkaan kiinni laitteista tai soittotaidosta. Viime viikon ylioppilaslehdessä oli muuten Maki Kolehmaisen ( tai se aikakone tyyppi whatshisname ) haastattelu, jossa se kerto että sillä on systeemi, jolla se saa väännettyä biisin koska tahansa. Ja tyyppihän on vissiin melkonen hittinikkari. Olis muuten toisaalta hauska tietää, että mikä biisi oli kenenki vaikka joistain kyllä arvasin. Toisaalta tulevia skaboja varten taas ehkä hyvä ettei tiedä... EDIT: Mun biisissä ei muuten ollu stemmalaulua, etten ois kyllä ansainnu niita pisteitä :) 'En minä ole pessimisti, vaikka syytä kyllä olisi' -Erlend Loe.
Romantikkoitkijä #8 |
EDIT: Mun biisissä ei muuten ollu stemmalaulua, etten ois kyllä ansainnu niita pisteitä :) Jaa, eipäs muuten ollutkaan. No antaa olla, kun ei se lopputilannetta kuitenkaan mitenkään muuta. En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää. |
jukepoksi 21.03.2006 19:50:57 | |
---|
Aluksi kiitoksia kaikille pisteistä ja kommenteista, enpä odottanut tällaista lopputulosta :) Vähän sopisi miettiä tätä kisan luonnetta. Arvostellaanko tässä nyt sävellystä, sanoitusta, biisiä, sovitusta, soundeja vai kokonaisuutta? Itselläni tuli ainakin arvosteltua ensisijaisesti kokonaisuutta, joissakin biiseissä viehätyin eniten sanoihin ja toisissa säveliin. Soundit yritin jättää vähemmälle huomiolle, mutta tottakai ne aina jonkin verran vaikuttavat. Olis muuten toisaalta hauska tietää, että mikä biisi oli kenenki vaikka joistain kyllä arvasin. Toisaalta tulevia skaboja varten taas ehkä hyvä ettei tiedä... Minusta tämä nimettömyys toimi vallan mainiosti, pääsipähän vähän arvailemaan että mikähän biisi on kenenkin tuotos :) Ja ehkä tuo biisien kommentointikin on helpompaa tuollain nimettömänä. Kaiken kaikkiaan tämän "kisan" parasta antia mielestäni oli se, että sai kuulla muitten mielipiteitä omasta puuhastelustaan. Samoin oli mielenkiintoista kuulla mitä muut olivat saaneet aikaan samoista lähtökohdista. I've kept the movie rolling but the story's getting old now. |
Urmas Potkuri 21.03.2006 21:28:42 (muokattu 21.03.2006 21:30:39) | |
---|
No voi pahus.......En sitten ehtinyt. Loistavia juttuja olivat kaikki. Miksi yrittäisin kuulostaa joltakin toiselta kun en kuulosta edes itseltäni? |
inflames 21.03.2006 23:00:01 | |
---|
Minusta tämä nimettömyys toimi vallan mainiosti, pääsipähän vähän arvailemaan että mikähän biisi on kenenkin tuotos :) Ja ehkä tuo biisien kommentointikin on helpompaa tuollain nimettömänä. Joo, tosta oon kyllä ihan samaa mieltä. Tarkotin vaan näin kisan jälkeen, niin olis nähny, että menikö ne omat arvaukset oikeaan :) Voishan ne varmaan tosta pistetaulukosta päätellä, jos jaksais...
'En minä ole pessimisti, vaikka syytä kyllä olisi' -Erlend Loe.
Romantikkoitkijä #8 |
secondarymind 21.03.2006 23:05:52 | |
---|
Joo, tosta oon kyllä ihan samaa mieltä. Tarkotin vaan näin kisan jälkeen, niin olis nähny, että menikö ne omat arvaukset oikeaan :) Voishan ne varmaan tosta pistetaulukosta päätellä, jos jaksais... Tuollahan ne lukee siinä samassa viestissä jossa on pisteet: Osallistujina olivat siis seuraavat henkilöt: Osallistuja 1: NHR Osallistuja 2: Hannu H. Osallistuja 3: Aerodactev Osallistuja 4: sormihäiriö Osallistuja 5: inflames Osallistuja 6: secondarymind Osallistuja 7: leka Eli siis biisi1=NHR, biisi2=Hannu H. jne... En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää. |
Hannu H. 22.03.2006 00:32:22 (muokattu 22.03.2006 19:37:23) | |
---|
Vähän sopisi miettiä tätä kisan luonnetta. Arvostellaanko tässä nyt sävellystä, sanoitusta, biisiä, sovitusta, soundeja vai kokonaisuutta? Ite kattelen kokonaisuutta. Mimmoset sanat, toimiiko biisi ja soundimaailma. Soundien ei tarttee olla ku suoraan prostudiosta, kunhan ne on toimivat ja kokonaisuus. Ei siis niin että jos sulla hakkaa midirummut taustalla niin sitten on taiottu maailman komein kitarasoundi siihen päälle putkimarsu täysillä huutaen. Se ei hitsaudu kovin helpolla yhteen. Joku multiefekti + pikkucombo on lähempänä "oikeaa" soundimaailmaa tässä tapauksessa noin esimerkiksi.. En luonnehtisi tätä nyt ihan sävellyskisaksi, biisintekokisa lähinnä. Samoilla linjoilla. Vois vaikka tuota nimeä muuttaa ensikisaan? Oikeastaan tuo kilpailukin on vähän hölmö, mitenkäs sitä nyt voi laittaa täysin erilaisia tuotoksia paremmaksi. Leikkimielellähän tässä ollaan. Leikkimielellä tosiaan. Täysin erilaisiakin voi vertailla keskenään, kun tutkii asiaa siltä kannalta, että mikä toteutus palvelee annettuja raameja parhaiten. Esim. modulaatio vimppaan kertsiin voi kuulostaa jossain grindcore biisissä koomiselta, mutta tanssimusassa on lähes itsestäänselvyys.. |
inflames 22.03.2006 01:06:38 | |
---|
Tuollahan ne lukee siinä samassa viestissä jossa on pisteet:
Eli siis biisi1=NHR, biisi2=Hannu H. jne... No kappas, oon taas ollu ihan muissa maailmoissa... 'En minä ole pessimisti, vaikka syytä kyllä olisi' -Erlend Loe.
Romantikkoitkijä #8 |
secondarymind 25.03.2006 16:46:56 | |
---|
Oiskohan kohta uuden skabailun aika? En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää. |
NHR 25.03.2006 16:58:11 | |
---|
Esim. modulaatio vimppaan kertsiin voi kuulostaa jossain grindcore biisissä koomiselta, mutta tanssimusassa on lähes itsestäänselvyys.. No siks varmaan mäkin rupesin tossa biisissäni himmaileen sen modulaation kans, kun en oikein tienny oliko se enempi tanssimusaa vai grindcoree... ;) Oiskohan kohta uuden skabailun aika? No totta munassa ois! Kaikki vaan painostamaan jäsen sormihäiriöö sitten... "Jos kuu joutuu maan ja auringon väliin tulee auringonpimennys, jos maa joutuu kuun ja auringon väliin tulee kuunpimennys ja jos aurinko joutuu maan ja kuun väliin, tulee maailmanloppu." |
jukepoksi 25.03.2006 18:57:07 | |
---|
Oiskohan kohta uuden skabailun aika? No totta munassa ois! Kaikki vaan painostamaan jäsen sormihäiriöö sitten... Otanpa ja rykäsen skaban käyntiin, kunhan keksin ensin nuo "pakolliset" elementit. Eli varmaan noin vartin päästä :) I've kept the movie rolling but the story's getting old now. |
Hannu H. 25.03.2006 19:04:00 | |
---|
Wihii! Tiedossa helpotusta illan tylsyyteen! |