sirdickyj 21.03.2006 15:06:31 | |
---|
Ei siinä diggailussa mitään. Omasta mielestäni Hurriganes on yksi yliarvostetuimmista suomalaisista bändeistä. Lähinnä siis yritin kysellä mikä Ganesista tekee niin erinomaisen mahtavan? Niin, ja kun tämän jutun otsikkona vieläpä on "Hurriganes Ruotsissa", niin tuon esityksen tasoa saa kyllä ihmetellä ihan ääneen. Samoin voi kysellä, että mitä kummallista Albertissa on, kun tossa oli linkki Ilen aikaseen Ganesiin, mikä yleisestikin on paljon vähemmän legendaarisena pidetty? Tuo Ile hoitaa oikeesti homman himaan paljon stydimmin. Oikeastihan Hurriganesissa ei ole yhtään mitään kummallista, paitsi se magia ja juttu, mikä siihen liitetään. Tämä sama magia se vaan on se, mikä on koko rockmusan perusta. Sillä oikeasti Kississä, Led Zeppelinissä ja muissa "legendoissa" on kyse ihan samasta asiasta. "Se o liia rankkaa olla hra. muna j. Kokopäivähomma."
-Kaake- |
AP 21.03.2006 15:24:18 | |
---|
Samoin voi kysellä, että mitä kummallista Albertissa on, kun tossa oli linkki Ilen aikaseen Ganesiin, mikä yleisestikin on paljon vähemmän legendaarisena pidetty? Tuo Ile hoitaa oikeesti homman himaan paljon stydimmin. Munsta taas Albertin soitossa on selvästi "jamesburtonia", joka Ilen soitosta puuttuu, niin näpsäkkää kuin se muuten onkin. Oikeastihan Hurriganesissa ei ole yhtään mitään kummallista, paitsi se magia ja juttu, mikä siihen liitetään. Tämä sama magia se vaan on se, mikä on koko rockmusan perusta. Sillä oikeasti Kississä, Led Zeppelinissä ja muissa "legendoissa" on kyse ihan samasta asiasta. Ganeshan toi Suomeen tietynlaisen "tyylillä tekemisen" periaatteen, bändissä oli enempi ns. ameriikkaa kuin monessa muussa yhteensä.
K100 #7
Ärlä #011 |
Musta Arkipyhä 21.03.2006 15:33:25 (muokattu 21.03.2006 15:34:27) | |
---|
Ganeshan toi Suomeen tietynlaisen "tyylillä tekemisen" periaatteen, bändissä oli enempi ns. ameriikkaa kuin monessa muussa yhteensä. Tai oikeestaan "teksasii" :-) Vaikka amerikassahan sekin on.No mulla ei teemaa näy ,mutta mulle Alppu on nimenomaan parempi soolokitaristi ,mutta toisaalta pidän kovasti Crazy Days -levystä joka on minusta ihan yhtä kova kuin Roadrunnerkin.Ja Ilehän soittaa siinä.Remu nyt on..no Remu.Cisse taas ehkä monesti mainettaan parempi. Kai se Hurriganesin pointti oli ,että se oli ensimmäinen aikamoisella asenteella perusrokkia vetänyt suomalaisbändi joka nousi vieläpä suureen suosioon.Monelle Hurriganes= ensimmäinen (perus)rockbändi jota on kuullut.Wigut ja Pressat oli sen verran vaikeatajuisempia ,että ne ei ehkä olleet sellaisia "ekoja kertoja" monellekaan. Monet arvostetut muusikot hehkuttaa Elvistä suurimmaksi idolikseen vaikkei mies tehnyt biisin biisiä itse.Arvelisin ,että em.syistä.Elvis oli monelle ensimmäinen. Ite oon tosin niin nuori että tää on pelkkää arvailua... Joukossamme on monia joiden mielestä elämä on pelkkä vitsi.. |
sirdickyj 21.03.2006 15:40:52 | |
---|
Tai oikeestaan "teksasii" :-) Vaikka amerikassahan sekin on.No mulla ei teemaa näy ,mutta mulle Alppu on nimenomaan parempi soolokitaristi ,mutta toisaalta pidän kovasti Crazy Days -levystä joka on minusta ihan yhtä kova kuin Roadrunnerkin.Ja Ilehän soittaa siinä.Remu nyt on..no Remu.Cisse taas ehkä monesti mainettaan parempi. Kai se Hurriganesin pointti oli ,että se oli ensimmäinen aikamoisella asenteella perusrokkia vetänyt suomalaisbändi joka nousi vieläpä suureen suosioon.Monelle Hurriganes= ensimmäinen (perus)rockbändi jota on kuullut.Wigut ja Pressat oli sen verran vaikeatajuisempia ,että ne ei ehkä olleet sellaisia "ekoja kertoja" monellekaan. Monet arvostetut muusikot hehkuttaa Elvistä suurimmaksi idolikseen vaikkei mies tehnyt biisin biisiä itse.Arvelisin ,että em.syistä.Elvis oli monelle ensimmäinen. Ite oon tosin niin nuori että tää on pelkkää arvailua... Kyllä se mun mielestä on tossa se koko juttu, hyvin pistelit. Samahan koskee tosiaan Zeppeliniä ym. legendoja, esim. Zeppelinin matskustahan suuri osa on täyttä skeidaa, ja todellakin ihan miten sattuu soitettua ja laulettua, mutta legenda elää. "Se o liia rankkaa olla hra. muna j. Kokopäivähomma."
-Kaake- |
Härski 21.03.2006 16:08:37 | |
---|
Lähinnä siis yritin kysellä mikä Ganesista tekee niin erinomaisen mahtavan? Oikeastihan Hurriganesissa ei ole yhtään mitään kummallista, paitsi se magia ja juttu, mikä siihen liitetään. Tämä sama magia se vaan on se, mikä on koko rockmusan perusta. Sillä oikeasti Kississä, Led Zeppelinissä ja muissa "legendoissa" on kyse ihan samasta asiasta. Näin. Omasta mielestäni Hurriganes on yksi yliarvostetuimmista suomalaisista bändeistä. Mulle samaa kategoriaa edustaa Eppu Normaali Suomessa ja Metallica maailmalla. |
Mikaelo 21.03.2006 17:26:48 (muokattu 21.03.2006 17:31:12) | |
---|
Oikeastihan Hurriganesissa ei ole yhtään mitään kummallista, paitsi se magia ja juttu, mikä siihen liitetään. Tämä sama magia se vaan on se, mikä on koko rockmusan perusta. Sillä oikeasti Kississä, Led Zeppelinissä ja muissa "legendoissa" on kyse ihan samasta asiasta. Kyllä mä ton "magian" ymmärrän, mun mielestä Hurriganesissa vaan ei ole sitä "jotain". Ränttätänttä-bändi diibadaaba-lyriikoilla ei mun mielestäni ole kovin maagista. En siis hauku Hurriganesia sinänsä, tai sen kuuntelijoita. Ehkä kyse on jostain ulkomusiikillisesta jutusta, jota mä en vaan tajuu ;) Mutta aivan naurettavan suurelle jalustalle bändi on nostettu, joka tapauksessa.
Mulle samaa kategoriaa edustaa Eppu Normaali Suomessa ja Metallica maailmalla. Mulle Eput merkitsevät peri-suomalaisen mielenlaadun pukemista kauniiksi lyriikoiksi suhteellisen yksinkertaisilla, mutta tarttuvilla, musiikillisilla ratkaisuilla. Ei muuta. Metallica on todellakin nykypäivän ansioiden perusteella suhteettoman yliarvostettu. Haen internetistä tietoa. Romantikkoitkijät #41 |
Kyllä mä ton "magian" ymmärrän, mun mielestä Hurriganesissa vaan ei ole sitä "jotain". Sun mielestä ei, mun mielestä on. Mutta aivan naurettavan suurelle jalustalle bändi on nostettu, joka tapauksessa. Eihä oo, et vaa tajuu. Tätä keskustelua jatkuu loputtomiin, kun toinen diggaa ja toinen ei edes halua ymmärtää. Pätee joka bändin kohdalla. HOho. |
Mikaelo 21.03.2006 18:27:59 | |
---|
Tätä keskustelua jatkuu loputtomiin, kun toinen diggaa ja toinen ei edes halua ymmärtää. Pätee joka bändin kohdalla. HOho. Ei kyse ole mistään diggaamisesta. En mää tykkää KISSistä ollenkaan, mutta bändissä on selvästi "se jokin". Samoin monissa muissa. En toki vertaa suoraan, mutta mun makuun esimerkiksi Nirvana on aivan suhteettoman yliarvostettu MUSIIKILLISTEN saavutustensa perusteella. Toki Kurt kuoli... jaa niinpäs kuoli Albert ja Cissekin...
Haen internetistä tietoa. Romantikkoitkijät #41 |
sirdickyj 21.03.2006 19:26:44 | |
---|
Kyllä mä ton "magian" ymmärrän, mun mielestä Hurriganesissa vaan ei ole sitä "jotain". Ränttätänttä-bändi diibadaaba-lyriikoilla ei mun mielestäni ole kovin maagista. En siis hauku Hurriganesia sinänsä, tai sen kuuntelijoita. Ehkä kyse on jostain ulkomusiikillisesta jutusta, jota mä en vaan tajuu ;) Mutta aivan naurettavan suurelle jalustalle bändi on nostettu, joka tapauksessa. Juu, toi kun tuppaa olemaan semmoinen asia, että se juttu kasvaa diggareiden päässä ihan omiin mittasuhteisiinsa. Ei se kellekkään ulkopuolisille aukea, meitsikin oli ihan mielenkiinnosta kattomassa Kissiä Areenalla, ja mulle se ei oo ikinä ollu mikään juttu, niin ilman mitään ruusunpunaisia mielikuvia ja nostalgiaa siellä lavalla soitti vain huonosti soittava bändi huonoilla soundeilla. Ne, jotka ovat nuruutensa viettäneet k.o. yhtyeen parissa, näkivät homman varmaan eritavalla. Sama Ganesin kanssa; ne, jotka keräävät Ganes-krääsää ja muuta, ovat valinneet sen diggailun kohteekseen, ja siinä on menty pitkälle ohi sen pisteen, onko sillä musalla niin suuresti väliä vai ei. Mutta samoin mullekin toi Hurriganes silti kuulostaa apuriryhmältä, jonka yhden aikakauden soolokitaristista on lähes ansiotta tehty ihmeellinen ikoni johon kaikkia muita verrataan. Myös seuraajaansa k.o. yhtyeessä, joka ei ansaitsemaansa arvostusta tule ikinä saamaan, vaikka tulokset ovat korvinkuultavissa. "Se o liia rankkaa olla hra. muna j. Kokopäivähomma."
-Kaake- |
Musta Arkipyhä 22.03.2006 09:14:33 (muokattu 22.03.2006 09:16:43) | |
---|
Kyllä se mun mielestä on tossa se koko juttu, hyvin pistelit. Samahan koskee tosiaan Zeppeliniä ym. legendoja, esim. Zeppelinin matskustahan suuri osa on täyttä skeidaa, ja todellakin ihan miten sattuu soitettua ja laulettua, mutta legenda elää. No joo.Toisaalta mun mielestä kyllä Zepuilla oli pirun hyviä biisejä - noin sävellyksinä.Ja musiikillisesti (siis tyylillisesti tarkoitan:reggaeta,soul-vaikutteita jne.) monipuolisempaa tavaraa kuin nyt vaikkapa Hurriganes.Oikeestaan Zepuissa soitannollisesti tökkii mulle ajoittain ne Pagen soolot - varsinkin livenä:liian pitkiä eikä oikein mitään - vaikkapa nyt melodista - sisältöä.Bonham ja Jones on taasen hyviä muusikoita. Mulle on erityisen tärkeää hyvä melodia biisissä ja mm.sujuva rakenne josta huomaa ,että osien järjestystä on mietitty eikä soitettu vaan kunkin soittajan keksimiä osia satunnaisjärjestyksellä peräkkäin.Siksi hienosti ja hyvin soitettu musa ei välttämättä mulle sillä lailla "kolahda" jos sävellys ei miellytä ,koska kuuntelen biisiä aika sävellyspainotteisesti (liiankin kanssa - myönnän). Ja täytyy toki mainita ,että Hurriganes teki käsittääkseni ensiluokkaista työtä nostaessaan bändien asemaa mm.keikkaolosuhteiden suhteen.Ja Crazy Days sekä Roadrunner on hyviä levyjä joissa on hyviä biisejä. Tietysti nää on loppupeleissä aina kovasti mielipideasioita ja siitä mitä asioita painottaa. Joukossamme on monia joiden mielestä elämä on pelkkä vitsi.. |
Bee-äf 22.03.2006 12:14:43 (muokattu 22.03.2006 12:15:22) | |
---|
Kun itse biisi on tasoltaan noinkin ala-arvoinen, on mun mielestä suhteellisen turha pohtia kuinka hyvin joku sitä komppaa. Rokista on samaa ihmetelty viimeiset 50 vuotta. Sehän on rehellisesti tyhmää musiikkia, jossa on kova meno. Toiset tykkää siitä kuin hullut puurosta. Toiset ei. Sen sijaan minä en ymmärrä näitä fuusio-proge-oopperahevivirittelyjä, jotka yrittää olla vähän rokkia ja vähän jotain hienompaa -jatsia-klasaria ym. ja jäävät poikkeuksetta paskaksi rokiksi ja paskaksi "älymusiikiksi". Turds of all trades. With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today. |
Jani The Rock 22.03.2006 12:40:31 | |
---|
Ihan niinkuin tää "keskustelu" olis käyty joskus aikasemminkin. Hei, sinä! Oletko ihminen? Pidätkö Sielun Veljistä, Tuomari Nurmiosta, Nick Cavesta? Soitatko soitinta? Liity MURHALIIGAAN! Tsekkaa ilmoitus Wanted-palstalta! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man * ASHC #1 * YSKÄ #2 |
Mikaelo 22.03.2006 12:45:33 | |
---|
Rokista on samaa ihmetelty viimeiset 50 vuotta. Sehän on rehellisesti tyhmää musiikkia, jossa on kova meno. Matti Nykäsen musiikki on rehellistä tyhmää musiikkia, jossa on myös kova meno. En silti kuule useinkaan miestä Hurriganesiin verrattavan. Rytmiryhmänä Masan levyllä on Rantanen ja Nykänen, joka käsittääkseni vie Remua ja Cisseä (R.I.P) niinsanotusti satanolla. Come on, hold me to I let me body, I wanna to Make love, love, squeeze, squeeze Come on, tease you honey Hey, yeah, yeah, yeah Yeah, yeah, ye-yeah, yeah, hey-eah Mulla ei nyt tässä ole Matin levyltä lyriikoita, mutta eihän ne nyt mitenkään heikompia voi olla. Eihän... Sen sijaan minä en ymmärrä näitä fuusio-proge-oopperahevivirittelyjä, jotka yrittää olla vähän rokkia ja vähän jotain hienompaa -jatsia-klasaria ym. ja jäävät poikkeuksetta paskaksi rokiksi ja paskaksi "älymusiikiksi". En minäkään, mutta miten se tähän aiheeseen liittyy? Haen internetistä tietoa. Romantikkoitkijät #41 |
Veikko 22.03.2006 12:49:12 | |
---|
Ihan niinkuin tää "keskustelu" olis käyty joskus aikasemminkin. Joka kevät. Mää oon vielä ihan hiljaa. I'm shufflin' thru the Tampere sand,
but my head's in Mississippi. |
Härski 22.03.2006 12:51:05 | |
---|
Matti Nykäsen musiikki on rehellistä tyhmää musiikkia, jossa on myös kova meno. En silti kuule useinkaan miestä Hurriganesiin verrattavan. Oot muuten harvinaisen fiksu kaveri. Oli kiva jutella. |
jussiohman 22.03.2006 13:06:02 | |
---|
Ihan paska keskustelu. Miksi kenekään pitäisi perustella jonkun bändin loistavuutta? sikanaamalla on kuulolaite ja eturauhastulehdus |
Musta Arkipyhä 22.03.2006 13:10:10 | |
---|
Matti Nykäsen musiikki on rehellistä tyhmää musiikkia, jossa on myös kova meno. En silti kuule useinkaan miestä Hurriganesiin verrattavan. Rytmiryhmänä Masan levyllä on Rantanen ja Nykänen, joka käsittääkseni vie Remua ja Cisseä (R.I.P) niinsanotusti satanolla. Hohoo.Aika hyvä pointti muuten - en ees ole ajatellun asiaa noin.Eli jos haluaa kuulla ammattitaitoista soitantoa niin Matin levy soimaan :-) Kiistattomia ammattilaisiahan noi ukot on vai? Joukossamme on monia joiden mielestä elämä on pelkkä vitsi.. |
Mikaelo 22.03.2006 13:43:13 | |
---|
Oot muuten harvinaisen fiksu kaveri. Oli kiva jutella. Älä oo tollanen, kunhan vastasin bee-äffän ikivanhaan ja luokattomaan perusteluun vetämällä hieman överiksi. Haen internetistä tietoa. Romantikkoitkijät #41 |