Aihe: Sävellysskaba 2 äänestys 1 2 | |
---|---|
![]() 13.03.2006 13:10:01 (muokattu 13.03.2006 14:07:57) | |
Noniin. 7 osallistujaa tällä kertaa. Huomatkaa muuttunut pisteytysmenetelmä ja myös se, että biisien tekijät ilmoitetaan vasta äänestyksen päätyttyä. Äänestysaikaa on vaikka viikon verran, eli maanantaina 20.3. klo 22:00 päättyy. ---------------------------------------------------------------------------------------------- ÄÄNESTYS: - Kuka tahansa saa äänestää (vaatii kirjautumisen) - Äänestyksessä annetaan 3 pistettä parhaalle, 2 pistettä toiseksi parhaalle, 1 piste kolmanneksi parhaalle. - Kommentointi biiseistä on sallittua ja jopa suotavaa - Itseään ei saa äänestää - Osallistuminen skabaan velvoittaa myös äänestämään. Jos osallistuja ei äänestä, hänen mahdollisesti saamiaan pisteitä ei lasketa. - Voittajan pistemäärä ratkaistaan seuraavalla tavalla: Äänestyksessä saadut pisteet + 3 pistettä (vaikea elementti) + 2 pistettä (keskivaikea elementti) + 1 piste (helppo elementti) - Skaban vetäjä päättää, mikä on vaikein ja helpoin elementti ja laskee pisteet yhteen - Äänestysaikaa vähintään viikko, enintään kaksi viikkoa (skaban vetäjä päättää) VOITTAJALLE: - Voittaja vie seuraavan skaban läpi. (Skaban aloitus thread, äänestys thread, voittajan ilmoittaminen sekä pikaviestin lähettäminen missä pyydetään aloittamaan seuraava skaba.) - Seuraava kilpailu olisi suotavaa aloittaa n. viikon kuluessa edellisestä skabasta, ettei kilpailijat/raati hermostu. - Nämä säännöt aina skaban aloitusthreadiin. ---------------------------------------------------------------------------------------------- OSALLISTUJAT: #1 http://www.kolumbus.fi/johannes.kurvinen/biisiskaba2/biisi1.mp3 #2 http://www.kolumbus.fi/johannes.kurvinen/biisiskaba2/biisi2.mp3 #3 http://www.kolumbus.fi/johannes.kurvinen/biisiskaba2/biisi3.mp3 #4 http://www.kolumbus.fi/johannes.kurvinen/biisiskaba2/biisi4.mp3 #5 http://www.kolumbus.fi/johannes.kurvinen/biisiskaba2/biisi5.mp3 #6 http://www.kolumbus.fi/johannes.kurvinen/biisiskaba2/biisi6.mp3 #7 http://www.kolumbus.fi/johannes.kurvinen/biisiskaba2/biisi7.mp3 Soittolista: http://www.kolumbus.fi/johannes.kurvinen/biisiskaba2/biisiskaba2.m3u En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää.
V.U.K. | |
![]() 13.03.2006 14:32:54 | |
Laitan nyt vaan pisteet. Kommentoin myöhemmin biisejä. 3 p - #7 2 p - #4 1 p - #5 En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää.
V.U.K. | |
![]() 13.03.2006 15:44:02 | |
Piru kun en saanut laulajaa ajoissa studiolle, jäi vaan pohjat. No laitan sitten arvioitavaksi muuten vaan..se oli paljon huonompi kuin nämä: #1 Alku antoi luvata jotain hienoa mutta konerummut ja pliisulaulu taitaa nyt jättää pisteettä, sävellys sinänsä kiva. Jos laulu olisi rohkeammin tehty, niin sävellys paranisi. Kuuntelin toisen kerran ja aika kivathan nuo konerummut onkin, piiskaa hyvin. #2 Hitsi kun tuo olisi oikea foni, johan olisi maukas. Laulustemmat ei kyllä toimi ja muutenkin arkaa laulantaa. Sävellyksenä yksitoikkoinen paitsi lauluja on kiva kuunnella, tulee koko ajan aikamoisia ylläreitä, ei pinnoja #3 Sävellys ehken hyvä mutta esitys pilaa, tehty liian kiireellä/huonoilla soundeilla. Kannattaa sanoittaa suomeksi ja sanoa sitten johonkin kohtaan I Feel Fine, tätähän väliosassa valitetaankin. Loppussa volaa käytetty raa'alla tavalla. ei pisteitä #4 Proge kamaa, selvästi. Kitarariffit hienoja joita rumpuosuus seurailee hanakasti vaikka välillä tulee ihan hyvä rumpuosuuskin. Purkkisoundi laulussa sotkee melodian josta ei tämän vuoksi saa selvää, yksi piste #5 Hyvä kitaraintro ja a-osassa myös toimii. Laulumelodiat on hyvät, turha arastelu pois, niin melodia siitä vielä korostuu. Tämä olikin ballaadi ja hyvä sellainen. Kyllä on välillä hienoa kuulla vähillä instrumenteilla toteutettua musiikkia ja hyvin sovitettu. kolme pistettä #6 Intro antoi jo ymmärtää että hevi-biisi tulee, kitaraosuus on hyvä. Laulumelodiasta en kyllä oikein saa selvää pitää kuvitella miten se menee. ei pisteitä #7 Karua kantria, sanat ovat itsesäälissä kieriskelyä mutta tästä löytyi sitä jotakin ja hieno köörikin löytyi lopussa. kaksi pistettä 1 piste kappaleelle 4 2 pistettä kappaleelle 7 3 pistettä kappaleelle 5 Less Is More | |
![]() 13.03.2006 16:20:12 | |
3 p. - #5 Hyvä tunnelma. Hieno sovitus. 2 p. - #4 Komeita kitarajuttuja. 1 p. - #1 Makea James Bond -meininki. Sanat ja modulaatio hymyilytti... Kolmosbiisi jäi loppukiritaistossa mitaleitta, vaikka alku olikin loistava. Hyviä biisejä kaikki. JAZZ OUT WITH YOUR ASS OUT! | |
![]() 13.03.2006 16:45:26 (muokattu 13.03.2006 17:05:09) | |
Laitan nyt vaan pisteet. Kommentoin myöhemmin biisejä. Samoin... 3 p - #4 2 p - #3 1 p - #6 E: Tuo soittolista-homma oli muuten tosi kätsy idea... "Jos kuu joutuu maan ja auringon väliin tulee auringonpimennys, jos maa joutuu kuun ja auringon väliin tulee kuunpimennys ja jos aurinko joutuu maan ja kuun väliin, tulee maailmanloppu." | |
![]() 13.03.2006 21:54:01 | |
Täältäkin ensin pinnat, kommentit myöhemmin. Sen verran kommentoin, että helkkarin vaikea oli pisteet arpoa. 3p - #5 2p - #1 1p - #7 I've kept the movie rolling but the story's getting old now. | |
![]() 13.03.2006 22:33:54 | |
Piru kun en saanut laulajaa ajoissa studiolle, jäi vaan pohjat. Eipä tässä kenelläkään muulla taida olla erikseen laulajia tai muita muusikoita. Itsepä tässä on väännetty kaikki alusta loppuun (vaikka se ei kaikilla osa-alueilla niin suositeltavaa ehkä olisikaan) eikä ole paljoa estänyt osallistumista.:) En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää.
V.U.K. | |
![]() 14.03.2006 09:47:03 | |
Eipä tässä kenelläkään muulla taida olla erikseen laulajia tai muita muusikoita. Itsepä tässä on väännetty kaikki alusta loppuun (vaikka se ei kaikilla osa-alueilla niin suositeltavaa ehkä olisikaan) eikä ole paljoa estänyt osallistumista.:) Niin mutta minua on kielletty laulamasta ja en sitä kyllä tee, on sen verran karsee lauluääni. Nuoruudessani, kun soitin progea, oli laulu pannassa, eli biisit olivat instrumenttaaleja. Kyllä se harmittaa kun ei osaa laulaa, muut kyllä taittuvat keskinkertaisesti. Kiitos kuitenkin kannustuksesta, pitää mennä komeroon treenamaan laulua pimeässä, niin ei punastelu näy. t.reka Less Is More | |
![]() 14.03.2006 12:06:43 (muokattu 14.03.2006 12:16:02) | |
And the results of the aikavaikean jury are: 3 points to song number 5 2 points to song number 4 1 point to song number 6. E: Tosiaan, soittolista oli todella näppärä uutuus. Ja se on myös hyvä, ettei tiedä kenen tuotosta kuuntelee. What's the ugliest part of your body? | |
![]() 16.03.2006 05:03:00 | |
Nostetaanpas vähän. Ääniä nyt kehiin kun kerran äänestystä vinguitte.:) En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää. | |
![]() 16.03.2006 11:47:41 (muokattu 16.03.2006 11:48:21) | |
Tiukan kisan voittajat löytyvät mielestäni loppupäästä. biisi nro 5 - 3 pistettä. Tutun oloinen biisi, mutta yksi hyvä koukku riittää. biisi nro 4 - 2 pistettä. Räyhäkkätä poprokkia, jokseenkin vetävä. biisi nro 7 - 1 piste. Vaikka tyylilaji ei tavallisesti iske, tässä sanoitus pelastaa - on sen verran vitsikästä menoa. Pikku miinus luojan sekoittamisesta asiaan, vaikka se tyylilajiin kuuluukin. Lisää kisoja! "Watch out where the huskies go, and don’t you eat that yellow snow" -Zappa-pappa | |
![]() 16.03.2006 11:54:03 | |
Mää tässä koitan tänään tai huomenna taikoa ääneni.. Alkuviikko menny sairastaessa ja esitelmää tehdessä.. Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. Salon Seudun Bändit | |
![]() 17.03.2006 16:50:15 | |
biisi 1: Kertsi mukava. Turhan pehmeä "maailma". Jotain terää olis tarttenu mun mielestä. biisi 2: Kasari, mustat miehet ja sielukas souli. Ei näin! Laulu löysää ja epävireistä. Toivottavasti kyseinen mestari jättää tämän "genren" biisit tähän.. biisi 3: YUP tuli mieleen alusta. "I'm good in writing songs in english..." parhautta! =) Vähän meni paikoin ylimääräiseksi kikkailuksi mielestäni, mutta ihan toimiva biisi joka tapauksessa. biisi 4: Kivat kitarat. Alun rumpukkomppi turhan rauhaton. Kertsi melko amerikkalaisen kuulonen =) Erittäin toimiva ralli. biisi 5: Tää kolahti. Mukavan rento fiilis biisissä. Taustat hyvät. Laulukin toimivaa, ehkä pientä hiomista paikoin. Tuli ihan keväinen fiilis tästä ja piristi päivää. biisi 6: Laulusta oli paikoin hankalaa saada selvää. Biisin nopeutuminen tuli aika puuntakaa ja elävöitti biisiä mukavasti kun juuri alko "hohhoijaa" mielen syövereistä uimaan pintaan. biisi 7: Alun jälkeen aattelin että vois tulla iha jännä biisi, mutta loppujen lopuksi käväs aika tylsäksi. Tämmöne tapahtumia selvittävä sanoitustyyli ei ole oikeen koskana vedonnu ainakaan suomenkielisissä teksteissä. "menin sinne, tein tota ja sitten vielä sitä." Vähän ku laulais jotain kirjaa ääneen, mutta kukin tyylillään. Elikkä elikkä.. Biisi 5: 3 pinnaa Biisi 4: 2 pinnaa Biisi 6: 1 pinna Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. Salon Seudun Bändit | |
![]() 17.03.2006 17:52:55 (muokattu 17.03.2006 17:54:28) | |
Voisin melkeinpä väittää, että taso on yleisesti hivenen huonompi kuin viime kilpailussa - liekkö kiire iskenyt suurimmalle osalle. Ehkä minun ei olisi sittenkään tarvinnut hävetä niimperkeleesti. Valinta oli kyllä yhtä vaikeaa, onneksi ei tällä kertaa tarvinnut valita vain yhtä. Pisteet: 3p - Biisi4: kasan ehdottomasti edukseen erottuvin ja toimivin kipale eikä pelkästään tahtilajinsa takia. Ei kai siinä muuta. 2p - Biisi7: Tarina oli rehellinen ja hyvä, sen iskentä onnistunutta ja musiikki aitoa kantria. Yksinkertainen toteutus OK. Toimisi ehkä parhaiten livenä kadunkulmassa mutta... hemmetti, annetaan 2p. 1p - Biisi6: Puhuminen on hyvä tehokeino, mutta vaatisi ehkä hieman enemmän teatterimaneereita. Tyylikkään kompakti kokonaisuus joka tapauksessa. Häiritsevästi tuli Van der Graaf Generator mieleen vaikka ei sinänsä bändiltä kuulostakaan. Piste! Muut biisit Biisi1: Modulaatiokohta pudotti täydellisesti. Tosi toimivaa punkkirokkia kaikkine koukkuineen; tosin skaban ulkopuolella jos tämän kuulisin niin olisin vaihdattamassa sanoituksia toisenlaisiin. Tappeli ton 6:n kanssa yhdestä pisteestä pitkään, mutta... ei voi mitään. Biisi2: Piristävä ja rento biisi, diversiteetti kilpailuissa on aina hyvästä. Tästä on kuitenkin puuttuu jotain, mikä olisi nostanut tämän automaattisesti pistesijoille. Se ois voinut olla joku varsinainen säkeistö, jossa olisi vähän muusta poikkeava laulumelodia, tai ehkä vielä parempi vaihtoehto: räppiä! Ei olisi ollut ihan niin monotonista. Biisi3: Alku lähti progena mutta sitten se muuttuikin new waveksi. Mikäs siinä. Vähän horjuvuutta ja selkeää hittihakuisuutta, loppuosan tempon hidastuminen ja taas kiihtyminen tosin olivat mainioita ideoita. Biisi5: Todella rento. Lopussa olisi odottanut tosin, että rummut tulevat mahtipontisesti paukutellen sisään ja taustakuoro ulisee "uu-uu-uu", mutta se on kuultu jo aika moneen kertaan. Ei tällä kertaa pisteitä, vaikka sijoista taistelikin. | |
![]() 20.03.2006 00:02:52 | |
Kommentoin myöhemmin biisejä. Ai niin joo (mutta älkää sitten laskeko mun pisteitä kahteen kertaan): #1 Laulun tekeminen lauluntekemisen vaikeudesta tuntuu edelleen olevan suosittu aihe, mutta ei tällainen huumori oikein jaksa enää naurattaa. Jos tehdään modulaatio, niin tehdään, eikä ruveta perumaan kesken kaiken... #2 Tämähän voisi hiukan paremmilla (eikä edes paljon) soundeilla olla suoraan jostain Miami Vicen jaksosta sellaista kutumusiikkia, kun Crockett justiin höylää jotain hoitoaan siellä veneessään. Kasari meininki siis, mistä kyllä tykkään, mutta hiukan liian yksitoikkoinen biisi ehkä kuitenkin. #3 (2p) Sävellyksenä ehkä paras/kiinnostavin koko kisassa, mutta loppuhäröily oli mielestäni lähinnä tylsää ja pudotti kärkisijalta. Hienoja urkukuvioita, hyvä sovitus muutenkin munsta. #4 (3p) Helkkarin hyvä ja tarttuva riffi, eikä pelkästään erikoisemman tahtilajinsa ansiosta. Ja sopivan mittainen biisi, ei ehdi käymään tylsäksi. Deep Turtle tuli minulle kovasti tästä mieleen, mikä on oikein hyvä juttu sekin. Ainoa miinuspuoli oikeastaan oli laulu, eikä sekään mitenkään kovin huonolta kuulostanut, itse asiassa sopi paikoin aika hyvinkin tähän biisiin. #5 Kisan paras laulaja, ihan hyvää bluestyylistä tunnelmointia, mutta biisi tuntui jotenkin tylsältä ja vähän liian pitkältäkin. #6 (1p) Aluksi kuulosti vähän tylsältä, varsinkin kun laulu/sanat hukkuivat sinne jonnekin, mutta kun vauhtiin päästiin, niin tämähän toimi oikein hyvin. #7 Kantria, ensin hymyilytti, varsinkin kun kieli oli poikkeuksellisesti suomi, mutta kyllä tämä biisi oli melkein kerralla kuultu. Ei sävellyksenä kummoinen, enkä montaa kertaa kuunnella jaksaisi. "Jos kuu joutuu maan ja auringon väliin tulee auringonpimennys, jos maa joutuu kuun ja auringon väliin tulee kuunpimennys ja jos aurinko joutuu maan ja kuun väliin, tulee maailmanloppu." | |
![]() 20.03.2006 01:25:26 | |
Oli tarkoitus kommentoida laajemminkin, mutta annan nyt pisteet vaan tähän hätään ja annan muut löpinät sitten ehkä myöhemmin: biisi4: 3 pistettä. Ihan hittimatskua. Voisin melkeen kuvitella kuulevani tän biisin jostain MTV:ltä vaikka. Tää rokkas. biisi2: 2 pistettä. En yleensä niin innostu huumoribiiseistä, mutta tässä oli niin hyvin ja tyylikkäästi parodioitu (toivottavasti) tämmöstä poppigenreä, että on kyllä parin pisteen arvonen. Ja rohkeasti laulettiin falsetissakin eikä ollenkaan hassummalla saundilla itseasiassa. biisi6: 1 piste. Alun puheet ei niin lämmittänyt, mutta muuten kyllä diggasin. Tuli jotenkin Faith No More mieleen alkupuolella ja nopeemman osan punkahtava meininki sytytti. Hyvä koukku oli toi 'It's over now' kanssa. papukaijamerkki vielä 7. biisille. Hauska tarina Vähäeleinen toteutus oli kanssa virkistävä. 'En minä ole pessimisti, vaikka syytä kyllä olisi' -Erlend Loe.
Romantikkoitkijä #8 | |
![]() 20.03.2006 23:02:17 | |
Jahans, jahans. Skabat on skabailtu ja äänet annettu. Emmä sitten laittanutkaan mitään sanallisia arvioita. Sori, unohdin. Mutta nyt seuraa osallistujien nimeämiset ja äänestystulosten julkistamiset. Osallistujina olivat siis seuraavat henkilöt: Osallistuja 1: NHR Osallistuja 2: Hannu H. Osallistuja 3: Aerodactev Osallistuja 4: sormihäiriö Osallistuja 5: inflames Osallistuja 6: secondarymind Osallistuja 7: leka Pisteet jakaantuivat seuraavanlaisesti: 1. sormihäiriö 28p 2. inflames 23p 3. leka 15p 4. secondarymind 11p 5. NHR 9p 6. Hannu H. 8p 6. Aerodactev 8p sormihäiriö vei siis kirkkaan voiton ja sormihäiriö+inflames ottivat yhdessä tasan puolet jaetuista pisteistä. Onnea sormihäiriölle! Tässä vielä "hieno" kaavio lopputuloksesta (treenasin samalla vähän Excelin käyttöä): http://www.kolumbus.fi/johannes.kurvinen/biisiskaba2/tulos.jpg Kiitoksia kaikista osallistumisista, äänistä, sekä ennenkaikkea sanallisista arvioista. En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää. | |
![]() 21.03.2006 09:37:57 (muokattu 21.03.2006 09:39:45) | |
Heihoo, kiitos äänestäneille. Biisissähän oli tarkoitus olla vähän mandoliinia ja kitarafillejä & terssiharmoniat kertsissä, mutta kun läppärin tehoista johtuen latenssi oli sietämätön. Pitäisi saada tuo pöytäkone taas jaloilleen, niin moniraitaäänityksetkin onnistuisivat. Nyt piti tehdä yksinkertainen kuoromatto koska ne oli helppo leikata paikoilleen. Vähän sopisi miettiä tätä kisan luonnetta. Arvostellaanko tässä nyt sävellystä, sanoitusta, biisiä, sovitusta, soundeja vai kokonaisuutta? En luonnehtisi tätä nyt ihan sävellyskisaksi, biisintekokisa lähinnä. Oikeastaan tuo kilpailukin on vähän hölmö, mitenkäs sitä nyt voi laittaa täysin erilaisia tuotoksia paremmaksi. Leikkimielellähän tässä ollaan. Hyviä biisejä kaikilla. JAZZ OUT WITH YOUR ASS OUT! | |
![]() 21.03.2006 11:23:33 (muokattu 21.03.2006 11:38:53) | |
No missään nimessähän tämä ei soundikisa saisi olla, kaikilla on kuitenkin eri lähtökohdat studioidensa ja "studioidensa" laaduissa. Tietenkin hyväsoundinen biisi erottuu, mutta loistavaa biisiä ei mielestäni pysty pilaamaan ei-välttämättä-niin-tasokkaat soundit (esimerkkinä NHR:n biisi viime kilvassa). Ja vaikka tekoaikakin on ruhtinaalliset 2 viikkoa, todellisuudessa siitä tulee käytettyä hyvin pieni osa, joten hirmuiseen säätämiseen ei ole aikaa - ainakin itselläni näin: viime kisassa käytin äänitykseen ja "post-produktioon" 3 päivää, tässä kisassa 1½ ja sain laulut nauhalle ja biisin nettin 2 minuuttia ennen kuin kyyti junaan lähti. Ei tämä kuitenkaan niin vakavaa ole. Kiitos kuitenkin taas kaikille, ja uutta taas piakkoin. | |
![]() 21.03.2006 16:18:05 (muokattu 21.03.2006 16:20:10) | |
Vähän sopisi miettiä tätä kisan luonnetta. Arvostellaanko tässä nyt sävellystä, sanoitusta, biisiä, sovitusta, soundeja vai kokonaisuutta? En luonnehtisi tätä nyt ihan sävellyskisaksi, biisintekokisa lähinnä. Niinno. Periaatteessahan tää on sävellys-, sanoitus-, sovitus-, soitto-, laulu-, syntetisointi-, miksaus- ja masterointiskaba.:) Biisiskaba vois ehkä olla siis osuvampi nimi tälle. Oikeastaan tuo kilpailukin on vähän hölmö, mitenkäs sitä nyt voi laittaa täysin erilaisia tuotoksia paremmaksi. Leikkimielellähän tässä ollaan. Kyllä. Leikkimielistä kilpailua. Ja vaikka tekoaikakin on ruhtinaalliset 2 viikkoa, todellisuudessa siitä tulee käytettyä hyvin pieni osa, joten hirmuiseen säätämiseen ei ole aikaa - ainakin itselläni näin: viime kisassa käytin äänitykseen ja "post-produktioon" 3 päivää, tässä kisassa 1½ ja sain laulut nauhalle ja biisin nettin 2 minuuttia ennen kuin kyyti junaan lähti. Ei tämä kuitenkaan niin vakavaa ole. Itse käytin tässä skabassa varmaan n. 4-5 tuntia tuon oman biisini väsäämiseen. Ja sen takiahan tuo 2 viikkoa onkin, että ihmiset voisivat löytää jonkun raon kiireiltänsä tälle skaballe. En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)